Nagy durranás szerepelt az argentin rally rendezőinek tervében, ami aztán a lehető legrosszabbul sült el.
Csütörtök estére a verseny központjából, Villa Carlos Pazból Buenos Airesbe utazott a mezőny a szervezők által biztosított három külön repülővel, csak, hogy egy 2,4 km hosszú távot teljesítsen a legendás River Plate football stadionban. A vártnál lényegesen kevesebb néző látogatott el a rendezvényre, de az igazi fekete leves csak akkor következett, amikor nehézségek támadtak a hazajutás körül. A Buenos Aires-i reptér radar kommunikációs problémába keveredett, ráadásul a hihetetlenül erős eső miatt a három gép közül csak kettő tudott visszatérni Carlos Pazba. A "szerencsések" hajnali fél négykor csukhatták be maguk után a szállodai szoba ajtaját. A többi "hajótöröttel" a harmadik gép visszafordult, és az erős köd miatt csak másnap, pénteken délután öt órára értek szállásukra.
Az autók még a Szuper Speciál szakasz után szállító járművekkel indultak neki a 700 km-es utazásnak, és harcra készen várták gazdáikat. A balul sikerült néhány kilométeres "megmozdulást" egyébként Mikko Hirvonen nyerte.
A Buenos Airesben rekedtek miatt a péntekre tervezett nyolc szakaszból bizony nem lett semmi, csupán egyetlen rövid esti körözésre kellett a versenyzőknek felszívniuk magukat, ami a cordobai arénában zajlott, már az argentinoktól megszokott hangulatban.
A délelőtt folyamán a pályák szélén csalódottan ácsorgó rajongók később megvadultak, és autók gyújtogatásával adtak hangot elégedetlenségüknek. A cordobai derbit ismét Hirvonen teljesítette a legjobban.
Hirvonen: "Én voltam e leggyorsabb az eddigi összes szakaszon! - viccelődött a nap végén. Cordobában sok néző volt, lényegesen jobban éreztem magam, mint Buenos Airesben. Imádom ezt a versenyt, alig várom, hogy végre rendesen elkezdődjön. Egész nap nem tudtunk mit csinálni, amíg a többieket vártuk. Próbáltam pihenni, és készültünk a holnapi napra, megnéztük a videókat, amit a tréning alatt rögzítettünk."
Marcus Grönholm Buenos Airesben 0,9 másodperccel megelőzte Loeb-öt, de Cordobában lemaradt, mert pont előtte kezdett esni az eső, és a pálya csúszóssá vált, így a negyedik helyről kezdhette az igazi versenyt másnap. Dani Sordo hajszállal Loeb előtt állva, a második helyről várta a szombati rajtot.
Az első, végre valódi versenynapon a mezőny először öt inkább homokos felületű gyorsaságit teljesített, melyeket kicsit szilárdabb négy másik szakasz követett a calamuchitai völgyben. Az előző napi kellemes időt zordabb égbolt váltotta fel, így a versenyzők inkább a lágyabb összetételű vágott gumit választottak, a nedves, sáros pályákra.
Marcus Grönholm a negyedik helyről lépett fel a másodikra már a reggeli két szakaszt követően, és a nap közepére 15,4 másodperccel marad el Sebastien Loebtől, mely különbség a nap végére azonban 19, 2-re növekedett.
Grönholm: "Jó volt végre elkezdeni a versenyt. A pályák elég durvák voltak, az autó alja sokszor leért, ami nem volt túl megnyugtató érzés. Szerencsére nem volt különösebb problémánk a vízátfolyásokon való átkeléssel, bár levegő filtert cseréltünk a biztonság kedvéért. Délután már 110 százalékos biztonsággal autóztam, az utak nagyon jók voltak, és az autó is. A Loeb, és köztem lévő különbség nem jelentős, de ha holnap ködös, nyirkos idő lesz, a hosszú gyorson nőhet a távolság."
Hirvonen egyenletes, bár a szokottnál kissé gyengébb teljesítményt mutatott a nap során. Először még a negyedik helyen időzött, aztán Solberg kiesésének, és a többiek lemaradásának köszönhetően a harmadik helyre lépett.
Hirvonen: "Egyszerűen nem találtam magamra. Erőlködnöm kellett, hogy elkapjam a ritmust, ami az én hibám volt, nem az autóé. Nem tudtam együtt maradni Loebbel, és Grönholmmal, de azért jó helyen állok. Nem kell harcolnom velük, és mögöttem sem támad senki, remélem, hogy meg tudom tartani a helyem, és be tudom fejezni a versenyt."
Sebastien Loeb az eddigi kilenc szakaszból hétszer volt leggyorsabb, stabilan tartotta első helyét Grönholmmal szemben, aki azért komolyan vette a harcot a kedvenc versenyén, és megpróbálta üldözőbe venni riválisát.
Petter Solberg feje felől továbbra sem akar elmúlni az átok, vagy bármi más, ami megakadályozza, hogy egyáltalán bármilyen értékelhető eredményt tudjon elérni, már hosszú idő óta. Szépen tartotta harmadik helyét az élen haladó kettős után, míg nem motorhiba ütött be, és ki kellett állnia. Ekkor lépett a helyére a második számú finn alakulat. Dani Sordo és Chris Atkinson kezdetben az ötödik helyért bokszoltak, de egyiküknek sem sikerült, mert Sordo a gyengélkedő hidraulika miatt visszacsúszott a nyolcadik helyre, Atkinsont pedig Hening Solberg előzte meg. Az ausztrálnak, aki még megmenthette volna a Subaru becsületét, a kormányozhatósággal gyűlt meg a baja.
Az utolsó napot meg kellett hosszabbítaniuk a rendezőknek ahhoz, hogy meglegyen az értékelhetőséghez szükséges versenytáv, így kicsit korábban keltek a versenyzők.
A harmadik napi programban szerepeltek a legnépszerűbb, és a legmagasabban fekvő szakaszok ( Giulio Césare, El Condor) melyeket esőben, sárban, és ködben teljesítettek a versenyzők, ahol a látótávolság 20 méterre csökkent.
Grönholm lemaradása Loebtől még egy kicsit megnőtt, miután néhányszor megütötte az autót. Ezek után már különösen ésszerűtlen kockázattal járt volna a francia kergetése, így megelégedett a biztonsággal elérhető második hellyel, és 36,7 másodperces lemaradással elfoglalhatta a dobogó második fokát. Hirvonen különösebb harc nélkül szerezte meg a harmadik helyet.
Loeb idei negyedik győzelmének örülhetett, ezzel, három ponttal vezeti a bajnokságot egyéniben, a finn előtt. Latvala a negyedik hellyel idei legjobb eredményét érte el a kissé zűrösre sikeredett ralin.
Sebastien Loeb: " Nagyon örülök, mert ismét kiderült, hogy a C4 jól sikerült. Óramű pontossággal működött egy újabb, más karakterű verseny különféle típusú gyorsasági szakaszain."
A világbajnokság következő helyszínére Európába, Szardínia szigetére utaznak a versenyzők. A murvás futamra május 17-20. között kerül sor, melynek központja Olbia lesz.
Végeredmény:
1. S Loeb/D Elena F Citroen C4 2: 52, 03.8
2. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS 2: 52, 40.5
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2: 54, 19.0
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 2: 55, 46.8
5. H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 2: 56, 13.9
6. D Sordo/M Marti E Citroen C4 2: 56, 27.4
7. C Atkinson/S Prévot AUS Subaru Impreza 2: 56, 47.2
8. M Stohl/I Minor A Citroen Xsara 2: 57, 24.0
9. F Villagra/D Curletto ARG Mitsubishi Lancer 3: 08, 53.7
10 T Arai/T Sircombe J Subaru Impreza 3: 09, 03.0
Egyéni:
1. S Loeb 48pont
2. M Grönholm 45
3. M Hirvonen 36
4. D Sordo 22
5. P Solberg 16
6. H Solberg 15
Csapat:
1. BP-Ford 81pont
2. Citroen Total 72
3. Stobart VK M-Sport Ford 30
4. Subaru 29
5. OMV Kronos Citroen 22
A VB közvetítéseink támogatója:
a MICHELIN versenyabroncsok magyarországi forgalmazója