Az egri futam lépésről lépésre
a hírlevelek tükrében
2008-04-09
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732044854
Napi oldal:
28776
Jelenleg:
1730
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A verseny honlapján a hírlevelek kicsit megkésve érkeztek meg. Összegyűjtöttük őket és ezek segítségével újraélhetjük a versenyt...

1.hírlevél

Eger Rallye- Gépátvételen mondták…

Benik Balázs: "Sajnos háztartási balesetet szenvedtem, a kezem 40-50%-a megégett, ami nem hiányzott. Az év elején nem igazán áll mellénk a szerencse, hiszen mindig falakba ütközünk. Még nem sikerült tesztelnem. A Nyirád Rallye óta nem ültem az autóban, és az új navigátorommal még egy métert nem mentünk. Ennek ellenére teljes gőzzel támadunk. Délután derül ki, hogy egyáltalán indulok e, ugyanis ezzel a kézzel még nem vezettem a versenyautót. Nem szeretném meghazudtolni a fizikát és felelőtlenül dönteni, így majd meglátjuk."

Spitzmüller Csaba: "A remény hal meg utoljára, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy  itt állunk egy Mitsubishi WRC-vel. A WRC volt a sor legvégén, szerettük volna a legelejére tenni, de nem volt rá esélyünk. Ennek ellenére az egyik partnerünk mélyebben belenyúlt a tárcájába, így újból lehetőségünk nyílt, hogy ismét felvegyük a kapcsolatot a Mitsubishi gyári csapatával. Két napot teszteltem az autóval, így maximálisan felkészültünk. Imádkozunk, hogy ne essen az eső, mert nem tudunk csak egy pótkereket vinni. Ezenkívül minden nagyon jó."

Herczig Norbert: "Nagyon jó lett a kocsi! Úgy működik most, mint ahogy egy ilyen fejlesztésű autónak működnie kell. Fél évet dolgoztunk, hogy eljuthassunk ide a Dobó térre, és az összes többi másik versenyre. Számunkra egyetlen egy mottója van ennek az évnek: "Nincs feszület!". Szeretnénk magunkat jól érezni az autóban, produkálni azt, amit tudunk, hogy az eredménnyel se legyen gond!"

Béres Jozef jn.: "Nagyon örülök, hogy ismét Magyarországon versenyezhetek, a kemény magyar mezőnnyel. Most a Szlovák bajnokság részeként egy Puntoval, két évvel ezelőtt pedig, egy Ignis Super1600-as mentem. A Fiat Punto Super2000-es vadonatúj, amivel idáig csak 40km-t teszteltem. Keveset ismerkedem tehát az autóval és a pályákkal is, így biztos óvatosan kezdünk."

ASI: "Új autó, új remények! Reméljük, hogy sikeresebb év lesz, mint az előzőek zöme. Megpróbálunk jobban szerepelni a bajnokságban, hiszen nem titkolt célunk, hogy az N-csoportban bajnokok legyünk. Legrosszabb esetben is dobogóra akarunk kerülni, de ez még a jövő zenéje. Az autót megpróbáljuk minél jobbá tenni, minél jobban beállítani a magyar utakra, hiszen még új, nincs is igazán bejáratva. Tulajdonképpen majd a következő versenyekre lesz igazán jó."

Turi Tamás: "Még nem tudom mire képes ez az autó. Ugyan kipróbáltam, de a verseny végén az időeredményekből lehet majd tökéletesen leszűrni, hogy mit is tud. Ezzel az autóval már sokan mentek, és nem is új fejlesztésű, de még ez is jobb, mint otthon ülni. Legalább tudok a szurkolóimnak is mutatni valamit. A végén  minden kiderül!"

Ifj. Ranga László: "Először is reméljük, hogy nem fog esni az eső, mert kicsit tartunk tőle. Ezzel az autóval még nem mentünk esőben, de jóindulatú, így biztos meg fogjuk szokni. Lényegében egész évben szeretnénk a dobogó közelében autózni. Az autó ugyanaz a típus, viszont másik. Külföldön már mentek ezzel, de mostanra minden ki van rajta cserélve, null-kilométeres, és új az utolsó csavarig. Nem hiszem, hogy bármilyen problémánk lenne."

Ollé Sasa: "Optimistán állunk az Eger rali előtt, hiszen egy nagyon jóízű teszten vagyunk túl az új csapattal. Egy gyári, VB-s versenyautóval fogunk versenyezni, tehát ez a Swift a világbajnokságon is megy, párhuzamosan a hazai bajnoksággal. Az idénynyitó számunkra egy régi emléket, egy hatalmas patakos esést idéz fel. Ez a "mumus" gyorsasági szakasz idén is lesz, amit nagyon meg szeretnénk tisztelni. Janekkal roppant jól össze tudunk dolgozni, nagyon várjuk már a rajtot és szeretnénk végre nyerni!"

Vas Zoltán: "Bízunk a sikerben, optimisták vagyunk, majd kiderül, hogy mi lesz. Szerettünk volna tesztelni, mert vannak az autónak hibái, hiszen a futóművet nem sikerült megfelelően megválasztani. Úgy gondolom, az időjárás megosztja majd a mezőnyt, de egy stabil, kiegyensúlyozott vezetéssel, jobb eredményt lehet elérni. A pályák nagyon nehezek és kemények, azt hiszem túl is kell élni."

Garami Zoltán: "Ismét egy újabb WRC, ami egy nagyobb autó, hátha jobban áll nekünk. Ez kicsit jobban hasonlít a Mitsubishihez is. Teszteltünk, de nem túl sokat, jobb lett volna többet, de azért reméljük jó lesz. A pályák nagyon jók, már csak az kell  hogy az időjárás is baráti legyen."

Tobak Zoltán: "Hideg Krisztián tavalyi autójával megyünk. Megfelelő beállításokkal egy jó teszten vagyunk túl. Négy év kihagyása elég sok idő, így az első és második versenyt egy tesztnek tekintjük, amibe újra visszaszokhatunk. Meg akarom ismerni újra az autót, és összebarátkozni vele. Ebben az évben összesen négy versenyen akarok menni, ezzel előkészítve a jövő évet!"

Gyarmati Ariel: "Ez az autó teljesen más, mint az N/2-es autó. Összességében sokkal többféle állítási lehetőség van rajta, sokkal erősebb, sokkal jobb futóművel és fékkel. Teszteltünk már vele, így egy picit már tudtam szokni, de úgy gondolom, hogy számunkra az igazi teszt ez a verseny lesz. Óvatosan fogunk menni, mert mindenképpen célba szeretnénk érni!"

Hering Gyula: "Természetesen ezen a versenyen a tervünk, hogy célba érjünk. Hátsó szándékunk, hogy lehetőleg a dobogó közelébe érjünk, vagy talán a dobogóra. A/7-ben remélem, azért év végén a dobogóra jutunk, bár legalább öt olyan autót tudok, ami ugyanennyit,vagy többet  tud."

2.hírlevél

Szemerkélő esőben kezdődött meg az évindító Start Autó Rallye első gyorsasági szakasza. A kedvezőtlen időjárás fejtörést okozott a versenyzőknek, de végül mindenki a slick gumik mellett döntött.

A 48-as rajtszámú if. Rabócsi Tibor- Mihalik Péter páros késve érkezett az időellenőrzőhöz, tehát még el sem kezdődött a futam, és már 20 másodpercnyi hátrányba kerültek.
Ugyancsak késés miatt 10 másodperc büntetést kapott a szlovákok elsőszámú pilótája, vagyis Drotar is kapaszkodhatott az élmezőny után.
A 127-es rajtszámot viselő Suzuki Ignis-ben a Kerék -Markó kettős rekordot állított fel azzal, hogy már a szervizparkban leadta a levelét, még mielőtt egy métert is versenyzett volna. A kiállás oka technikai probléma.

Teljesítette az első szakaszt a dr. Kiss-Tóth páros, majd visszasétáltak a stopba, és leadták a menetlevelüket. Műszaki hiba miatt nem vállalhatták tovább a versenyt.

3.hírlevél

A második gyorsasági, a cered-zagyvarónai szakasz is követelt "áldozatokat", a Borsi-Baranyai kettős Subarujának motortere a gyorsasági végén gyulladt ki. A párosnak sikerült saját kezűleg eloltani a tüzet.

A Turi-Tóth páros időbüntetést kapott korai rajtolásért.

A 29-es rajtszámmal induló Ősz-Géczy kettős a gyorsasági közben hagyta el Mitsubishije kerekét.

A Super1600-as Ignisszel első szezonját teljesítő Gyarmati-Ferenczi kettős autójának ékszíja elszakadt és felforrt a motor az első gyorsasági végén, így több, mint hét percet késtek a második szakasz időellenőrzőjéből. Ez 70 másodperces büntetést jelent a számunkra.

A szlovák versenyzőkön is kifognak az egri pályák: az 52-es induló Homola, árokba csúszott, jelenleg próbálják kitolni, míg a 66-os Kupec, és a 67-es Kapusansky is búcsúzni kényszerült.

4.hírlevél

A Fabinyi - Vlcsko kettős a ceredi pályán kicsúszott, ezért a verseny számukra itt ért véget.

A harmadik gyorsasági szakasz a sok megszakítás és fennforgás miatt ETAP szakasszá vált, így a versenyzők nagyobb pihenő után kezdhetnek neki a negyedik körnek.

5.hírlevél

A legnagyobb munkában a Spitzmüller-Kazár kettős csapata volt az első szervizparkban. A Mitsubishi Team váltót és differenciálművet cserélt a Lanceren.
A komputer adatait elemezve és az alapján, amit a pilóta elmondott, az angol mérnökök úgy döntöttek, hogy a váltónál és a diffinél kell keresni a hibát, noha azok látszólag jól működtek.
Ezért lehetett az is, hogy a második gyorsaságin egy kissé belógatták az árokba a Mitsubishit WRC-t, és le is pattant a festék az autó bal hátuljáról.

6.hírlevél

Első szervizben mondták…

Jean-Joseph Simon: "Az első szakasz nagyon gyors, a rákövetkezők pedig nagyon tetszettek, igaz az utolsó kicsit nehéz volt, hiszen piszkos volt a pálya és nagyon tempós volt lefelé. Nagyon tetszik az egész verseny, az eső egyáltalán nem zavar. A rali különben is ilyen: néha esik, aztán egy kis idő múlva süt a nap. Mi minden helyzethez alkalmazkodunk, és a Citroen nagyon jól vezethető."

Béres Jozef jn.: "A pályák nagyon jók voltak, viszont a minősége nagyon rossz, a gátlók mindig összekoppantak. Egyelőre örülünk, jó minden!"

Benik Balázs: "Az első gyorsaságin semmi probléma nem volt a kezemmel. Gyakorlatilag tegnap nem teszteltünk, így ezen az első szakaszon mentünk először együtt Józsival. Életünkben először dolgozunk össze, és talán egy picit óvatosabban kezdtünk, de úgy mentünk, ahogy éreztem. A második gyorsasági szakaszon nagyon jól teljesítettünk időben, így gyakorlatilag rögtön az élre kerültünk. A harmadik gyorsasági szakaszon már annyira fájt a kezem, hogy elvonta a figyelmemet, így egy hosszú egyenes végén, egy enyhe jobbos kanyarnál, kicsit jobban befékeztünk, igy szedtünk össze a hátrányt. Összességében ennyit hibáztunk, de a körülményekhez képest abszolút jó ez a pozíció."

Turi Tamás: "Tényleg azt gondoltam, hogy az első gyorson nagyon sokat fogunk kapni, mert nagyon gyors részek vannak benne, és az autó végsebességben nem igazán jó. Cereden volt egy korai rajtunk, ami 10 másodpercünkbe került. Az eső azért segített rajtunk, de ebben a változékony időben nem tudjuk, hogy milyen gumit tegyünk fel."

Spitzmüller Csaba: "Élvezem az autót, nagyon jó, igaz van egy apróbb technikai problémánk, de reméljük a fiúk megtudják oldani. Így is 0, 8-del vezetünk, ha minden igaz. Nem állunk rosszul, de megérkezett az eső is, a gumival most lehet, hogy megfogjuk "enni"."

Turán Frigyes: "Az autó nagyon tetszik, még ismerkedünk vele. Érzem azt, hogy lehetne még egy kicsit gyorsabban menni. Ennek ellenére az első gyors elég jól sikerült, a másodikon is jól mentünk, csak kaptunk egy defektet az utolsó kilométereken. Ettől a végén nem voltunk igazán gyorsak. A harmadikon én hibáztam, beestünk az árokba, és eléggé mélyre kerültünk. Azt gondoltam, itt vége is van a versenynek, de szerencsére a nézőknek köszönhetően ki tudtunk jönni az árokból."

Vizin László: "Tudtuk, hogy mire számítunk, de nem nagy örömünkre az utolsó gyorsaságin elkezdett esni az eső. Szerencsére az autóval nincs semmi gond."

Herczig Norbert: "A verseny nagyon jó, de számunkra ez az első kör nem túl jól sikerült. Az első-két gyors számunkra sikeres volt, a másodikra már egész jól bemelegedtünk. Sajnos a harmadikon nem tudom, hogy pontosan hol, de megütöttem az autót, és szétcsúszott a kipufogó. Elment teljesen az autó ereje, valószínűleg át is kapcsolt egy vészprogramra a motorelektronika és még mellé kaptunk egy defektet is. Szóval csőstől jött a baj, másfél percet sikerült bennhagynunk a gyorsaságin, kicsit elúszott ez a verseny, de nincs még vége, reméljük megtudjuk oldani a problémát!"

ASI: "Meg vagyok elégedve, jó az autó, nagyon tetszik. Eddig minden jól sikerült és az autó is jól működött. A gumik szintén jól vizsgáztak, hiszen kellett mennünk esőben is, de nem sikerült olyan rosszul."

Hideg Krisztián: "Most végre hosszú évek óta, rendes rali verseny van! Tíz éve nem emlékszem ilyen jó rali pályákra. Kicsit az időjárás bezavart és a négy éves gumijainknak ez nem tett jót, de most reszeltetünk idevaló gumikat. Azt hiszem nem kell elkeserednünk, mert ott vagyunk a kategória elejében. Hosszú még a verseny bármi történhet!"

Pethő István: "Az első-két gyorsról elég jól letudtuk küldeni, úgy érzem az autóból már többet nem is tudtam volna kiszedni. Esés közeli élményeim voltak, az esőre nem is számítottam, így nem is vittünk ilyen gumit. Mondhatni csak leóvatoskodtam a harmadik szakaszon. Botka a hátrányából előnyt kovácsolt, igazából még bármi előfordulhat. Most kezdődik újra a meccselés."

Ifj. Érdi Tibor: "Az első gyorson kicsit óvatosabban kezdtünk, a másodikon próbáltunk beleerősíteni, aztán jól meg is forogtunk. Így kerültünk kis időhátrányba többiekkel szemben, illetve a harmadik gyorson még az eső is megjött, ami szerencsére az időeredményünkön is látszódott. Abszolút második idővel nyitottunk, számunkra az eső kedvez, de majd meglátjuk."

Zambelly György: "Ahogy sejtettük, úgy sikerült. Cered-Zagyvaróna nem megy jól, a többi, pedig átlagos. Az autó tökéletesen működik."

Matics Mihály: "Egy jó közepes tempóban sikerült teljesíteni, az autó nagyon jó, bár én nem vagyok még hozzászokva. Ha az Asit nem nézzük, jól állunk, annyira megyünk, amennyire még biztonságos."

Botka Dávid: "Jól sikerült, de itt a szervizparkban sok a munka, ezért lehet, hogy elkésünk. Az autó most jó, de az AC-pumpa tönkrement a másodikon. Szerencsére sikerült megjavítanunk, onnantól kezdve jók vagyunk."

Magyar Miklós: "Az autó kívülről nagyon szép, belülről is tetszik, de a hajtás kicsit összevisszának tűnik. Egyszerűen nem tudok vele normálisan menni. Valószínűleg beállításbeli problémáink vannak, mert fékezésnél is elcsúszik az autó hátulja, valamit állítanunk kell rajta."

Tobak Zoltán: "Nagyon lassan mentem. Az esőben slick gumival autóztunk, ezért a harmadik gyorson emiatt meg is forogtam. Barátkozom az autóval, szóval próbálom a beállításokat, a gumit, mindent, egyszóval tesztelünk."

Vas Zoltán: "A végén sajnos el kezdett esni, így sikerült beesnünk az árokba, ennek viszont nem örülök. A következő körben óvatosabban megyünk."

Osváth Péter: "Tűrhetően sikerült az első kör, szokni kell még az autót és a gumikat, de jó lesz!"

Ifj. Ranga László: "Elkezdett esni, de nem volt baj. Az elsőn jól jöttünk, a másodikon akadt némi benzin ellátási probléma. Az utolsón esett az eső, és csúszott, mert sáros volt a pálya. Nagyon nagy keresztbeverések voltak, így nem tudjuk hogyan is állunk, valószínűleg az N-csoport hatodik helyén állhatunk."

Kakuszi Zsolt: "Az első-két szakasz hibátlanul sikerült, de az utolsón jött meg az esős időjárás, és mi slickkel mentünk, így akadt némi probléma. Az autónak semmi baja nem volt, egyedül a jobb ajtó akart leesni, de Csabi végig fogta, aztán sikerült megszerelnünk."

Pálinkás Zsolt: "Bemelegítésnek jó volt, de az utolsó gyorsaságin a víz nem igazán tetszett. A mezőny elejéhez képest 20 percet kellett várnunk, addigra nagyon vizes lett a pálya."

Hankó László: "Bemelegítésnek jó volt, viszont az utolsó gyors nagyon rossz volt, a lelkülete is. Harminc percet vártuk a rajt előtt, bemelegítve odaértünk a gyorsra, és aztán álltunk. Elindultunk az esőben slickkel, ezt nem kívánom senkinek, igaz a rali ettől rali, ezt is meg kell oldani!"

Ollé Sasa: "Amire számítottunk az nem jött össze. Sajnos bejött Kakusziék rajtszámából adódó előnye. Az első kettővel nem is volt gond, viszont az utolsón állnunk kellett 15 percet, majd ismét leállították a versenyt. Aztán mehettünk tovább hideg autóval, hideg gumival és az eső leszakadt. Sokat kaptunk, így a lényeg, hogy befejezzük a versenyt!"

7.hírlevél

A második körben az élmezőnyből a lengyel Grzyb búcsúzott, aki lecsúszott az útról, megpróbált visszajönni, ami sikerült is, de mindeközben leégette a Grande Punto kuplungját, ezért kellett feladnia.
Érzékenyen érintette Balázs Öcsi drukkereit, hogy miután befejezték az egerbaktai szakaszt, a Mitsubishivel irányt változtattak, és bementek a szervizparkba. Ugyancsak feladta a versenyt az A8-as kategóriában érdekelt Perge-Kirnbauer kettős, és szintén a második kör első gyorsaságiján vérzett el a Szepesi-Barcsák és a Kőváry-Szentiványi páros.
Kisebb közjáték zavarta meg az egerbaktai gyorsaságit, ahol a rajt után néhány néző a bunyót részesítette előnyben, a bátori elágazónál pedig többen szarkának képzelték magukat, mert pár autót feltörtek, és kirámoltak.

8.hírlevél

Az ötödik gyorsaságin kiszállt a versengésből az Érdi-Horváth kettős. Az autót sértetlenül le tudták vinni a célba, de a kuplungot "ledarálták". Lecsúsztak az útról, és a Skoda Fabia WRC egy dombon pihent meg, vagyis úgy feküdt az autó, hogy csak kínlódva tudták kiszabadítani magukat. Ennél a manővernél kapott túlságosan nagy dózist a kuplung, és emiatt nem tudták folytatni a versenyt.

9.hírlevél

A negyedik gyorsaságin az 51-es rajtszámmal induló Pergéék árokba csúsztak, kiszedték őket, de a verseny feladására kényszerültek. Hasonlóan kiállni kényszerültek Kőváry Barnáék, azonban náluk a technika mondta fel a szolgálatot.

A második kör, második gyorsaságija előtt Balázs Öcsi váltóhiba miatt búcsúzni kényszerült, csakúgy, mint a lengyel Grzyzb Grzegorz.

Az ötödik szakaszon, Magyar Miki is a Subaru váltóproblémája miatt állt ki a versenyből.

10.hírlevél

Újabb párossal csökkent az N3-as kategória. Az ötödik gyorsaságin, a ceredi szakaszon a Suba-Suba kettős Renault Clioja átszakította a korlátot, és az ütközés következtében kénytelen volt feladni.
A Szilvássy-Bebtó páros Subaruja szintén ezen a gyorsaságin felborult, keresztbe állt a pályán, így a mögöttük érkezők nem tudták folytatni az útjukat. A versenyt megállították, rescue autónak kellett bemennie a pályára, majd miután szabaddá tették az utat, folytatódhatott a futam.

11.hírlevél

Második szervizben mondták…

Béres Jozef jn.: "Tulajdonképpen jó volt, hiszen esőben nagyon szeretek menni, és ez az időnkön is látszott. Nagyon régen mentem már sötétben, így kíváncsian várjuk az utolsó két gyorsaságit, és nagyon örülnénk, ha az eredmények így maradnának."

Benik Balázs: "Úgy gondolom, hogy teljesen jó, mert átvettük most a vezetést. Az esőben jó beállítást és gumit találtunk, így abszolút elégedett vagyok. A kezem az rosszalkodik, de nem szeretném erre fogni, a gyorsasági szakaszon nincsenek is fájdalmaim, viszont az etapon nagyon szenvedek."

Turán Frigyes: "A negyedik és ötödik gyorsaságit is sikerült megnyernünk, semmiféle gondunk nem volt. Minden úgy jött ki, ahogy szerettük volna. A kör utolsó gyorsaságiján nagyon felbátorodtunk. Úgy gondolom, tényleg gyorsan mentünk, a cél előtt körülbelül három kanyarral sikerült megforognunk, de szerencsére nem volt veszélyes helyzet. El kell fogadnunk, hogy még tesztelünk, próbáljuk az autó határait. Kicsit bosszant a hiba, de egy helyet így is előrébb jöttünk. Negyedikek vagyunk abszolútban, és ez magáért beszél."

Spitzmüller Csaba: "A második körre jött az eső és mi nagyokat csatáztunk Balázzsal, mert hol mi vagyunk elől, hol ő. Az autó újra jó, a váltót kicserélték az első kör végén, és megúsztuk a borulást is."

Herczig Norbert: "Folyamatosan jöttünk felfelé, az abszolút 17. helyről, az ötödikre, ami azt hiszem reálisan is a cél lehetett. A negyedik helyezés messze van, hogy utolérjük reális esély nincs. Tesztelünk, nagyon sokfelé próbáljuk a gátlókat csavargatni, és nagyon jól választottunk gumit is, erre a második körre. Kicsit elvesztettük a motivációnkat, így nem fogjuk túlfeszíteni magunkat, csak szépen célba kell érni, és persze pontokat szerezni."

Vizin László: "Ez a kör sokkal izgalmasabb volt, mint az első. Megmondom őszintén, néha kicsit elóvatoskodtuk, lehetne egy kicsit gyorsabban is menni, de azért elégedettek vagyunk a helyezéssel."

ASI: "A kör második gyorsaságijának felénél kaptunk egy defektet, és fél percet veszítettünk. Így egy pozíciót visszacsúsztunk az abszolútban."

Turi Tamás: "Az autó motorjával valami nem volt rendben, de azt ígérték, hogy megcsinálják, mert már kiderült mi a hiba"

Hideg Krisztián: "Ez a második kör egész jól sikerült, mert a négy éves gumikat lecseréltük két évesre, ennek köszönhetően fel tudtunk jönni abszolút kilencediknek. Kalandmentesen és nagyon stabilan megyünk, óvjuk, védjük az autót. Igaz mehetnénk gyorsabban is, de abban már benne lenne a kockázat is."

Zambelly György: "Sajnos nem jól sikerült a második kör, mert az első gyors végén észrevettünk, hogy nincs egyes sebességi fokozat. Azóta csak kettesben tudunk elrajtolni, emiatt túlterheltem a kuplungot, így nem emel ki rendesen. Később megforogtunk és neki is csaptam a hátulját a szalagkorlátnak."

Matics Mihály: "Még óvatosabban mentünk, mint az elsőben, mert még most is csak szokom az autót. Ha már úgy érzem, hogy én uralom, akkor gyorsabban fogunk menni."

Botka Krisztián: "A verseny maga nagyon jó, én nem vagyok még összeszokva az autóval, nagyon sok volt ez a kihagyás számomra. Ráadásul az utolsó gyorson még kaptunk egy defektet is, így lesz mit leküzdenünk."

Trencsényi József: "Kezdek megismerkedni az autóval, több olyan dolgot észrevettünk már, amit majd javítanunk kell, hogy gyorsulni tudjunk. Reméljük ez majd látszani is fog az időnkön. Az autóval meg vagyok elégedve, de össze kell még barátkoznunk."

Szíjj Zsolt: "Az első kör siralmasan sikerült, nagy dilemmában voltunk a gumiválasztást illetően, de mivel intermédiánk nincsen, esőgumit tettünk fel. Azzal meg az volt a problémánk, hogy a gyorsasági végére elmelegedett, de még így is biztonságosabb volt, mint ha slickkel mentünk volna. Alapvetően többet vártam magamtól, de most a célba érés a legfontosabb."

Ollé Sasa: "A második körön nagyon jól éreztük magunkat, de rosszul sikerült. Felraktuk az esőgumikat, és egy esőbeállítással mentünk, de igazából én nem tudok jól esőben autózni, így egy kellemesen langyosat mentünk. A következő körre beerősítettünk, úgy gondoltam ez nagyon jó is lesz, de az egyik kanyarban megforogtunk. Le is állt az autó, beragadt rükvercbe, fél percet voltunk ott, de így is aránylag jó volt az eredmény. Nagyon jó beállítást találtunk, kamatoztatni is tudtuk ezt a hatodikon, hét másodpercet adtunk Kakuszinak és a többieket is sikerült megvernünk. Kakusziék már nagyon elhúztak, így valószínűleg a második hely lehet a miénk."

Garami Zoltán: "Az autó nagyon jó, igaz kaptunk egy lassú defektet az első körben és fékgondunk is akadt, mert egy csavar kiesett a kézi fékből, és felforrt a fékünk. Nem akarok panaszkodni, az autó jó, mi vagyunk a lassúak, valószínűleg ez nem a mi napunk, régen versenyeztem már ilyen vizes, nyálkás úton. A lényeg, hogy legyen kilométer, és holnap visszavágunk, mert az autó nagyon sokat tud."

Kakuszi Zsolt: "Egerbakta  és Cered is jól sikerült, igazán nem volt kalandunk, de itt az utolsó gyorson elromlott a váltóelektronikánk, nem váltja a sebességet, vagy legalábbis nem úgy ahogy kéne. Ezért kicsit rosszabbat mentünk, mint ahogy kellett volna."

Osváth Péter: "Az eleje elég rosszul sikerült, mert négy percet késtünk az első gyorsról. Nehezen tudtunk kimenni a szervizparkból, minden lámpánál szinte mindig pirosat kaptunk. Visszaestünk a hetedik helyre, aztán jöttünk fel és potyogtak is ki előlünk, így újra harmadikak vagyunk."

12.hírlevél

Helycsere történt a verseny hetedik gyorsaságiján. Az addig a második helyen álló Spitzmüller-Kazár kettős kénytelen volt átadni a második helyet a Turi-Tóth párosnak.
Mint azt a Hell Racing Team csapatvezetőjétől, Szabadi Leventétől megtudtuk, hogy a Lancer WRC-ben nem működik az ötödik sebességi fokozat, és emiatt a páros csak a tizenötödik legjobb idővel teljesítette az egerbaktai pályát. Mindazonáltal Turiék ezen a szakaszon az első időt produkálták, és így Benikék mögé felzárkóztak a második helyre.

13.hírlevél

A nap utolsó kiesője, számszerint a negyvenedik az ORB mezőnyében a Pethő-Rubóczky kettős volt. A 15-ös rajtszámú A8-as Mitsubishivel induló kettős a nyolcadik, mátraalmási pályán nem sokkal a rajt után beesett a fák közé, amiről gyakorlatilag elsőként a versenyirányítás értesült, hisz a nyomkövető rendszer segítségével a központban látható volt, hogy az autó egy helyben áll.
A sötét és a köd nehezítette az autó megtalálását, amire a fák között leltek rá. A versenyigazgató rövid mérlegelés után úgy döntött, hogy a mezőny etapban teljesítse a továbbiakban a szakaszt.

14.hírlevél

Simon Jean-Joseph az első versenynapot a 21. helyen fejezte be az abszolút értékelésben, míg az A csoportban az 5. pozíciót szerezte meg. A pilóta ennél előkelőbb helyen is végezhetett volna, de a felügyelő testületi döntés miatt előnytelen helyzetbe került (a 8. gyorsaságin a mögötte haladó autók megállapított időt kaptak, ami 10 másodperccel jobb idő volt, mint az övé), de ez nem szegte kedvét. A francia versenyző csupán arra panaszkodott, hogy túl hosszú volt a versenynap, és ahhoz képest nem versenyeztek olyan sokat.
"Nagyon jó nap volt, élvezetes szakaszokat tettek a versenybe a szervezők!" - mesélte Simon a célba érkezéskor. "Ma is nagyon kedvesen fogadtak az emberek, mindenhol szívélyesek voltak, és ez rendkívül jól esett! A három pálya közül nekem a harmadik tetszett a legjobban, az valahogy kiemelkedett a többi közül, mert technikásabb volt, és jobban feküdt az autónak is. Kicsit fárasztó volt, hogy sokat kellett várni a gyorsaságik között, reggel 8-tól mentünk egészen este 9-ig, és ehhez képest mentünk összesen 100 kilométert. A teszt szempontjából ideális volt a mai időjárás, mert eddig esőben nem tudtuk kipróbálni az autót, és most sok olyan új dolgot állítottunk rajta, amelyet kifejezetten a csúszós pályán alkalmaztuk. Egy ilyen kis autónál pont az ilyen finomságok számítanak, mert száraz időben nem lenne sok esélyünk vele a gyorsaságikon. A versenyzők nagyon pozitív benyomást tettek bennem, nem hittem volna, hogy ilyen erős ez a bajnokság! Sok jó pilóta van a mezőnyben, és tényleg ügyesen versenyeznek!"

15.hírlevél

Drámai fordulatot vett a Start Autó Rallye második napja. Reggel, útban az első gyorsasági felé Szarvaskőnél megállt a Turi-Tóth kettős Toyota Corolla WRC-je. Egyértelmű volt a hiba, mivel a komputerből füst szivárgott, így nem volt mit tenni, a páros félre állította az autót, és várta a mentést.
Pedig izgalmas csatára volt kilátás a futam második napján, hisz Turiék mindössze 12 másodperc hátránnyal álltak a második helyen, és ha arra nem is számítottak, hogy beérik a Benik-Lukács kettőst, abban azért reménykedtek, hogy ezt a pozíciót megtartják.

16.hírlevél

Második nap, első szervizben mondták…

Benik Balázs: "Az első-két gyorsot hoztuk, csak a harmadikon hittem, hogy defektet kaptunk. Belementem egy gödörbe a bal hátuljával, és úgy éreztem, hogy leengedett a gumi. Így a tempós részeket nem is vállaltam el. Kicsit elvonja a figyelmemet a tegnapi nap, mert megerőltettem a kezemet és ez nem tett neki jót, úgyhogy most vigyázok rá váltásoknál, és a kormányzásnál is. Szerencsére ettől nem voltunk lassabbak."

Turán Frigyes: "Kicsit sikerülhetett volna jobban az első nap, el kellett óvatoskodnunk, mert csúszkáltunk. A harmadik gyorsra találtuk meg a mai napra való legjobb beállítást, így most már lényegesen jobb az autó, a következő körben reméljük gyorsabbak leszünk."

Herczig Norbert: "Nem igazán indult túl jól a mai nap, mert a szervizparkban nem jó abroncsoknak szavaztam bizalmat, és nem volt jó döntés. A legpuhább slicket vágtuk meg esőre, és ezt nem szabadott volna, nagyon sokat csúszkáltunk. Sokkal jobb lett volna, ha az intermédiát választom, de végeredményben ebből is tanultunk valamit. A tegnap esti eredményünk, életünk legjobb ralis élménye volt, Zolinak húsz, nekem pedig 11 év alatt. Óriási volt!"

Spitzmüller Csaba: "Megpróbálunk felzárkózni, menetelünk előre, és folyamatosan állítgatjuk az autót, szóval még tanulunk."

ASI: "A gumiválasztásunk úgy érzem nem a legjobban sikerült, keményet használtam, valószínűleg puhább jobb lett volna. Az autó továbbra is hibátlanul működik, egyelőre velem van a probléma."

Hideg Krisztián: "Minden rendben van, megyünk azokkal a gumikkal amikkel tegnap és egész jó.  Féltünk azért, nehogy túlmelegedjen. Reméljük, így marad a végéig. A 8 perc nem volt büntetés, csak amikor Pethő elesett, mi már bennálltunk a rajtban, és a sportbíró nem írt rá új rajtidőt, nekünk a régi rajtidőhöz kellett menni, és mi időre érkeztünk mindenhol."

Matics Mihály: "Az első-két gyorsasági jól sikerült, ott az N-csoportban mindenkit megvertünk. A harmadikon akadtak gondok, valószínűleg hidegek voltak a gumik és majdnem beestünk. Ezek után vigyázósra vettem a figurát."

Botka Dávid: "Eddigi teljesítményünk kritikán aluli, és a motorunk is melegszik, aminek az okát még nem tudjuk. Kaptunk egy defektet, és azt sem igazán értjük. Ez a mai nap ilyen…"

Zambelly György: Problémamentesen telt az első kör, nem tudok sajnos gyorsabban menni, és a defekt ellenére Dávid így is gyorsabb. Sehogy sem tudjuk megfogni."

Osváth Péter: "Azt hittük jobban lejöttünk, de be kellett látnunk, hogy az erdőben, elég vizes és sáros minden, mert sokszor le kell mennünk a padkára is. Megyünk, ahogy bírunk, próbáljuk megtartani ezt a helyet!"

Trencsényi József: "Az elsőn kicsit bealudtam, mert máshol kalandoztam, de a másik kettő jól sikerült, így azokon tudtam egy picit hozni."

Kakuszi Zsolt: "Ha minden igaz folyamatosan megy az adok-kapok. Nagyon csúsznak a pályák, óvatosan megyünk."

Ifj. Ranga László: "A tegnapi napot az ötödik helyen zártuk, a Trencsényiék vannak előttünk, de mi megpróbáljuk megfogni őket. Ez folyamatban van, négy másodpercet tudtunk rajtuk hozni. Esőgumival mentünk ki, ami a sáros részeken nagyon jó volt, viszont az intermédia jobb lett volna."

Ollé Sasa: "Beraktunk egy másik váltóáttételt, és most kísérletezünk Miskolcra. Küzdünk a gumival, mert nem tudjuk felmelegíteni, így állandóan csúszkálunk. Nagyon defektveszélyesek a pályák, így belenyugodtunk a második helybe, nem harcolunk, nagyon biztonságosan megyünk, próbáljuk tartani."

Tárnok Tamás: "Szerencsésen alakul ez a verseny, mert mi még szárazon tudtunk átjönni a kategóriatársainkkal szemben. Ezt az egy perces előnyt, csak növelni tudtuk, így közel négy perccel vezetjük a kategóriánkat."

Gyarmati Ariel: "Szerencsére jóváírták a tegnapi megállásunkat, így a harmadik helyről kezdtük a második napot. Bízunk benne, hogy ezt sikerül megtartanunk, élvezzük nagyon."

17.hírlevél

Simon Jean-Joseph (C2-R2 Max):
"A három pálya közül a harmadik tetszett a legjobban!"

Simon Jean-Joseph az első versenynapot a 21. helyen fejezte be az abszolút értékelésben, míg az A kategóriában a 3. pozíciót szerezte meg. A pilóta ennél előkelőbb helyen is végezhetett volna, de a felügyelő testületi döntés miatt előnytelen helyzetbe került (a 7. gyorsaságin a mögötte haladó autók átlagidőt kaptak, ami 10 másodperccel jobb idő volt, mint az övé), de ez nem szegte kedvét. A francia versenyző csupán arra panaszkodott, hogy túl hosszú volt a versenynap, és ahhoz képest nem versenyeztek olyan sokat.

"Nagyon jó nap volt, élvezetes szakaszokat tettek a versenybe a szervezők!" - mesélte Simon a célba érkezéskor. "Ma is nagyon kedvesen fogadtak az emberek, mindenhol szívélyesek voltak, és ez rendkívül jól esett! A három pálya közül nekem a harmadik tetszett a legjobban, az valahogy kiemelkedett a többi közül, mert technikásabb volt, és jobban feküdt az autónak is. Kicsit fárasztó volt, hogy sokat kellett várni a gyorsaságik között, reggel 8-tól mentünk egészen este 9-ig, és ehhez képest mentünk összesen 100 kilométert. A teszt szempontjából ideális volt a mai időjárás, mert eddig esőben nem tudtuk kipróbálni az autót, és most sok olyan új dolgot állítottunk rajta, amelyet kifejezetten a csúszós pályán alkalmaztuk. Egy ilyen kis autónál pont az ilyen finomságok számítanak, mert száraz időben nem lenne sok esélyünk vele a gyorsaságikon. A versenyzők nagyon pozitív benyomást tettek bennem, nem hittem volna, hogy ilyen erős ez a bajnokság! Sok jó pilóta van a mezőnyben, és tényleg ügyesen versenyeznek!"

18.hírlevél

Simon Jean-Joseph (C2-R2 Max):
"Mindenképpen visszajövök még Magyarországra!"

A Simon Jean-Joseph - Jack Boyere kettős a vasárnapi szakaszokat követően elégedetten állt fel a céldobogóra, hiszen sikerült Kakusziék előtt végeznie, és az A csoportban a 7. pozíciót érte el!

A pilóta és a navigátora elsősorban a Citroën C2-R2 Max népszerűsítése miatt állt rajthoz a Start Autó Rallyen, Egerben. Természetesen versenyeztek is, és mindent megtettek a minél jobb eredmény eléréséért. "Nagyon kellemes volt az egész hétvége, ismét csak azt tudom elmondani, hogy olyan kedvesen fogadtak minket mindenhol a versenyzők és az emberek, hogy kifejezetten jól esett itt lenni!" - mondta Simon a célban. "Szerencsénk is volt az idővel, mert esős körülmények között sokkal jobban teljesít az autó. Remélem meg tudtuk mutatni az érdeklődőknek, hogy a Citroën C2-R2 Max egy nagyon jól kezelhető versenyautó, és talán sokan kedvet is kaptak ahhoz, hogy vásároljanak egyet! Úgyhogy összességében sikeres volt a hétvégénk, és mindenképpen visszajövök még Magyarországra, hogy megnézzem egyszer napsütéses időben is!"

A verseny végeredménye innen letölthető:
ORBRallye2 (A, N)Rallye2 (F)Historic

Ez a hír most jelenik meg 7490. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k