Az idei évadról, jelenről és jövőről kérdeztük Lévai Ferkót.
- Értékelnéd az idei évadot röviden?
Röviden? Pocsék! Kicsit bővebben elmondható, hogy sajnos a gazdasági problémák hozzánk is begyűrűztek, és a vérmes év eleji reményeink hamar szertefoszlottak. Igazából rengeteg apró hibának is köszönhető a gyenge idei szereplés, és ebben az egyre erősödő R3-as mezőnyben már nem szabad hibázni.
- A komlói versenyt kihagytátok, mi volt ennek az oka?
Úgy döntöttünk, hogy Komló helyett inkább egy külföldi versenyen indulunk, számunkra a hazai bajnokság már úgyis eldőlt.
Eleinte kétesélyes volt, hogy a Waldviertelen, vagy pedig a Skót IRC futamon indulunk, de aztán szerencsére sikerült előteremteni a forrást az IRC-re.
- Mesélnél az IRC-s versenyetekről, hogy jött a lehetőség?
Marcel Piepers, egy holland hondás navigátora Erik hívott fel, hogy a Honda gyár csapatokat keres a Skót IRC futamra. Mivel szeretnék megszerezni a 2WD bajnokság második helyét, ezért hajlandók átvállalni a verseny nevezési díját. Először úgy volt, hogy ők is indulnak, de sajnos nekik nem sikerült a megfelelő hátteret előteremteni, a Honda viszont csak akkor támogatja a csapatokat, ha legalább három R3-as Honda indul. Ezt közben jelezték a J.A.S. Motorsport felé is, akik szintén Magyarországon kezdtek el érdeklődni, így először Puskádiék, később pedig Vizin Laci bácsiék is úgy döntöttek, hogy velünk tartanak. A három magyar csapaton kívül még egy észt srác is indul, róla annyit tudni, hogy Urmo Aava tanítványa, úgyhogy biztos komoly ellenfél lesz murván.
- Hogy áll össze a csapat, ki fog navigálni?
Csapatunk egy kicsit nagyobb lesz mint szükséges lenne, bár úgy gondolom ebből baj nem lehet. Mivel egy nagyon összeszokott csapatról van szó, akik ráadásul évek óta töretlen lendülettel, időt és energiát nem kímélve segítették a versenyzésünket, senkit nem volt szívem itthon hagyni pusztán azért, mert ezzel spórolnék egy kis pénzt. A navigátori teendőket Táborszki Attila fogja ellátni, hiszen sokszoros külföldi tapasztalata és nyelvtudása fontos tényező lehet számunkra. Schweighardt Gabi a szervizcsapatot erősíti majd, Agnecz Zoli pedig egy „sárgaruhás” idegenlégiós :) barátunkkal a koordinációs feladatokat látja majd el. Természetesen velünk tart a csapat fotósa is, mert egy ilyen eseményt muszáj megfelelően dokumentálni. Végül pedig meg kell említeni azt a három szerelőt, akik bevállalták a több mint 2500km-es utat a szervizautóval és a trélerrel… nem irigylem őket
- Mit vársz a versenytől, mit vártok magatoktól?
Szeretnénk tisztességgel helyt állni, ami azt jelenti, hogy a négy Honda közül nem az utolsóként célba érni. A hangsúly persze ez utóbbin van, hiszen a legfontosabb számunkra, hogy megláthassuk a céldobogót. Ez nem lesz egyszerű feladat, de megpróbálunk mindent megtenni annak érdekében, hogy ez sikerüljön. Ilyen például, hogy a skót bajnokságban már komoly tapasztalatokkal rendelkező Hankook cég abroncsait fogjuk használni, akik komoly mérnöki hátteret is biztosítanak majd számunkra, illetve Laci bácsiéknak is, hiszen ők is ezt a márkát választották.
- A jövő évi terveitekről lehet már tudni valamit?
Még sok konkrétumot nem tudok mondani, de a dolgok jelen állása szerint szeretnék minél több időt itthon a családommal tölteni, hiszen ha minden jól alakul, akkor április környékén megszületik első gyermekünk. Ez nem jelenti azt, hogy teljesen kihagyom a jövő évet, de elképzelhető, hogy csak néhány külföldi versenyen indulunk el.
- Kik teszik számotokra lehetővé ezt a megmérettetést?
Szerencsére az év végére sikerült egy kicsit javítani az anyagi helyzetünkön, bár az lehet, hogy az IRC költségei téli felújításkor hiányozni fognak majd.
Partnereink: Arzenál Szerszámáruház, Cepsa Kenőanyagok, Rózsa Művek, Somló Trans Sped, Domak György Szállítmányozás, Suzuki Barta, Agruniver Holding, Parts Attik Kft., Autotal, Audatex, Rétimajor ökoturisztikai központ, valamint a Honda Alba márkakereskedés