RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Az egyik legnehezebb kategóriában
Rongits Attiláék a Mitsubishi Lancer Evo IX-el nagyon jó meccset vívtak Egerben
2015-04-14
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710365809
Napi oldal:
116070
Jelenleg:
3255
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_3

Rongits Attiláék a már megszokott Mitsubishi Lancer Evo IX-es autójukkal kergetőztek a kategóriatársakkal. Az várható volt, hogy a felduzzadt 3-as kategóriában nem adják olcsón a dobogós helyezéseket. 2013 bajnok párosának kemény versenye volt a szezonnyitó


Két éve volt utoljára Eger Rallye, hiányzott? 
Igen, mert ez az első futam, és ilyenkor még mindenkinél fokozottabbak a várakozások. De egyébként is szeretjük az Eger Rallyet, így viszont különösen kiemelt jelentősége volt, hogy évadnyitó lehet ismét. 
 
Nagyon sokan voltak a nézők. Míg a Dobó téren kevesebben mozogtak, a pályákon rengetegen szurkoltak. Ez számít? 
Hogyne számítana! A városban szerintem az időjárás miatt lehettek kevesebben, hiszen az pont akkor fordult rosszra, és esőben senki sem szeret ácsorogni. Viszont a borús idő ellenére a Dobó térről kivezető úton sokan voltak, így ott egy kicsit meg kellett durrogtatni az autót. :)
A pályákon mi is meglepődtünk, hogy mennyi néző jött el. Úgy néz ki ők is követték azt, hogy itt most egy kivételesen komoly mezőny jött össze az évadnyitóra. Jó érzés volt újra egy ilyen emberfalban autózni. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_2
 
Nagyon komoly mezőny jött össze a kategóriátokban is, mely azt gondolom az egyik legerősebb volt. 
Ez így volt. Ha jól számoltunk a szlovák párosokkal együtt tizenöten voltunk, tényleg egy népes mezőny jött össze. Volt, aki az R4-es kategóriából váltott vissza, de akadtak újdonsültek is, akik jöttek hozzánk. Latolgattuk mi is az esélyeket, hogy mi lehet, de természetesen próbáltuk minél előrébb helyezni magunkat. 
 
Milyen volt az első napotok? A mátrai pályák azt hozták, amit vártatok? 
Azt kell mondanom, hogy sajnos azt. Nekünk már a pályabejáráson is gondot okozott a mátrai, egész pontosan a szuhai gyorsasági. Erősített gumival mentünk, nehogy defektet kapjunk, de még így is két helyen megsérült az abroncsunk, illetve a felnin is két centis repedést bírtunk összeszedni, ezek után elment a kedvünk ettől a szakasztól. Pedig a pályabejáráson nem mentünk gyorsan, próbáltunk vigyázni az autóra, de még így is összeszedtünk defektet, és ez rányomta bélyegét a versenyre.

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_4 
Azokon a gyorsokon, ahol rosszabb minőségű úttal találkoztunk, ott azt vettem észre magamon, hogy nem nyomom annyira a gázt, amennyire kéne. De ez meg is bosszulta magát, mert leszakadtunk a többiektől. 
A parádi pályának az eleje, ami egy hegyi felfutó, az viszont kimondottan élvezetes, jó gyorsasági volt. Mindenki élvezte, csak a végén nem kellett volna rámenni a szűk, rossz minőségű útra, mert az elvette az ízét az egész dolognak. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_3



A szuhai szakaszon viszont murva gumival gyorsabban lehetett volna menni. Azt gondolom, hogy nem kellett volna ezt a gyorsot egy ilyen jó kis versenybe berakni. Szerintem ott nagyon sokan kaptak defektet, sokuknak eltört a felnije, és évadkezdésnek a vadonatúj autókat rázavarni egy ilyen pályára nem biztos, hogy szerencsés. 
 
 
Ha a vadonatúj autókról beszélünk: a Tiétek szinte már összenőtt veletek, ugye? 
Igen, ez a régi, de mégis vadonatúj. Igyekszünk minden évben felfrissíteni az autót, megkapja az új alkatrészeket. Fejlesztésekről nem nagyon beszélhetünk vele kapcsolatban, hiszen ez egy Evo IX. –es, már nem korszerűsítik évek óta, ugyanaz a technikai háttér áll mögötte. De év elején mindig megpróbáljuk kicserélni azokat az alkatrészeket, amik sérülhetnek, kophatnak. Abszolút hibátlanul működött a technika, mint ahogy azt már megszokhattam az évek során, amiért köszönet a szervizcsapatnak. Egy nagyon jól beállított autót kaptam, élveztem vele a versenyzést a jó minőségű pályákon. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_1
Vasárnap egy kimondottan élvezetes ralit lehetett csinálni. Akkor már mellénk állt az időjárás, és a pályák is nagyon tetszettek. Helyenként ez is felhordásos volt, de erre mondják azt, hogy ez rali, nem pályaverseny, hogy mindig csak az aszfaltcsíkon autózzunk. Erre fel kellett készülni, fel is lehetett, ha valaki nézte az előző évi videókat. Ezt el kellett fogadni, és nem is rótta fel senki sem negatívumként. 
Mindenkinek pozitív volt ez a vasárnapi autózás, az meg külön sava-borsa volt az egésznek, hogy tized másodperces csatákat vívtunk a kategória társakkal. Volt olyan gyorsasági, ahol hárman mentünk tizedre azonos időt! Ezt nem kell tovább ragoznom, ez tényleg nagyon jó volt. ? 
Az utolsó gyorsasági előtt a hosszú várakozás, a több mint egy órás gyűjtő lombozott le egy kicsit, és a pályán már nem tudtam annyira koncentrálni. Igaz nem jöttünk olyan rossz időt, a power stage-en elcsíptük a harmadik helyet. 
 
Nézted már a Miskolc Rally kiírást? Mit gondolsz a pályákról? 
Be kell, hogy valljam nekem ezek a pályák nem ismerősek. Korábban a Zemplén Rallykon valamiért nem indultam, és csak egyetlen egyszer mentem olyan Miskolc Rallyn, amikor az úgynevezett zempléni pályák is voltak. Így ezek nekem szinte újak lesznek, kíváncsian várom őket. 
Azt mondták, hogy már javítottak a pályákon, lesznek olyan részek, melyeken azóta már teljesen új aszfalt van. Nagyon bízom benne, hogy ott nem találkozunk ilyen, vagy ehhez hasonló rossz minőségű, kitöredezett burkolatú szakasszal, mint a szuhai volt. 
 
Természetesen szeretnénk újra egy jót versenyezni, egy jót vívni a többiekkel, és mindenképp szeretnénk előrébb lépni, a dobogós helyek valamelyikét célozzuk meg. 
 
a csapat partnerei:



Rongits Attila ZLT Szintézis HALKER REKARD AlProSys Fatrafol bwinspeed mirbest kt csomagexpressz.hu gondár Molnár & Bányai SIÓ Friss TST Management
Ez a hír most jelenik meg 2590. alkalommal
Share |
2015-03-27
Eger • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k