RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Az egyik szemem sír, a másik nevet
Az AMTOSZ bejegyezve! Mészáros Iván levele
2014-02-23
levél • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710358048
Napi oldal:
108309
Jelenleg:
2699
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

az_egyik_szemem_sir_a_masik_nevet_1
Az egyik szemem sír, a másik nevet... ( Hogy is volt? )

Csak címszavakban, mert részletesen, egy kisebb regény hosszúságával vetekedne.
- Ez csak a jéghegy csúcsa -
 
Mi a helyzet most?
 
- A Bíróság 2013-ban jogerősen bejegyezte az AMTOSZ-t, mely Országos Sportági Szövetség!
 A törvények szerint jogosult a gépkönyvének kiállítása alapján felkérni a megfelelő hatóságot a versenyzők sporteszközeinek legalizálására (műszaki vizsga) és a bajnoki futamok lebonyolításához szükséges engedélyek beszerzéséhez megadni a hozzájárulást, mellyel a rendező jogosult beszerezni a versenyéhez szükséges engedélyeket!
 
- A Törvényszék kimondta, hogy az AMTOSZ jogosult tevékenységének jogszerű végzésére! 
 
- A MOB igazolta Országos Sportági önállóságunkat!
 
- Az első AMTOSZ gépkönyvvel rendelkező versenyjármű, megyei NKH-nál sikeres műszaki vizsgát teljesített!   /  /  -- Ez egyben az AMTOSZ 4. lépésének bekövetkezte is, és bízok benne, hogy rövidesen beszámolhatok a 7 lépés közül az 5.-röl is!
 
- Várhatóan 2 héten belül, kiírjuk a gépkönyveztetési időpontjainkat!
 
- Első Tesztversenyünk engedélyeztetési folyamatát elkezdtük, várhatóan 2 héten belül, tájékoztatást adunk az engedélyeztetési folyamatának eredményéről!   
 
- Az AMTOSZ és az MGYSZ is felajánlotta, az autonóm feltételekkel történő együttműködést, (Butkai Csaba javaslata alapján), az MNASZ-nek, abból a célból, hogy a három szövetség részben, vagy egészben az autósport érdekében együtt működhessen. 
 Ez megtörtént, de a közgyűlés után, közvetlenül ( február 21 ) is csak azt a választ kaptam, egy MNASZ tisztségviselőtől, hogy "versenyautó korlátozás és cm3"...
 
- Vasárnapi napon telefonbeszélgetést folytattam, Móczár Péter Alelnök Úrral.
Egyetértettünk abban, hogy a három szövetségnek  (MNASZ, MGYSZ, AMTOSZ)  rövid határidőn belül egyeztető megbeszélést kell tartani. 
 
Előzményekből egy kis ízelítő, a teljesség igénye nélkül:
 
 - A közös versenyek ötletét (emlékeim szerint 2009-ben) felvetette a későbbi RSB elnök,  Lakatos Robi "jóváhagyásával". Nem tetszett az ötlet, hogy a média és reklám jogok átadása után ( Pénzes Zsolt ) még a versenyek önállóságából, autonómiájából is feladjunk egy komoly részt. Úgy gondoltam, élni és élni hagyni…… Végre talán koncentrálhatunk, csak a munkára. Nem vált be, nem bizonyult jó ötletnek, kicsit sokba került. . . , a fent említettek mindegyike!     
   (persze a kivételek erősítik a szabályt, mert azért volt egy pár jól sikerült közös verseny)

 - Egy jó ötletet adott egy barátunk Butkai Csaba, felajánlva, hogy segít a végrehajtásban is: több mint 2 éve "Rali-Tűz kupa" néven a váci versenyen teszteltünk először egy új lehetőséget. Már itt elindult egy új irány, amely reményeink szerint egy jobb sportolási és szórakozási lehetőségnek adhat terepet! Nem akartam ezt nagyon pörgetni, csak lassan fokozatosan kialakítani! A terv az volt, hogy az autonómiát, magunknak biztosítjuk, a fő érv pedig az, hogy a hobbi versenyzőknek egy izgalmas újdonsággal, nagyobb sportértékkel szolgáljunk. Ezt egy új sportági szövetség keretein belül képzeltük el, de a gokart szövetséghez hasonló elv alapján az MNASZ- el együttműködve!
 
    -   Majd ezután jött a feketeleves, amely az eredeti tervet részben derékba törte!  -
 
2012 - Nehezen indult a bajnokság. Az évad végén, egy ötletet juttattak el hozzám, nem hivatalos formában:- "A RTE bajnokságban nagy autók nem indulhatnának" 
 Kérdésemre: Hogy miért, és mi okból? - konkrét meggyőző, és számunkra is elfogadható választ nem kaptam -   Azután később sajnos találtak rá "ürügyet"!
 
- Egy kolléga a következőt mondta :- Nem tiltani, nem eltaposni kell, hanem jobbat kell csinálni!                     
- Szerintem, nehéz, de ez a követendő!
 
2012 vége felé - Az északi sprint bajnokságok, eddigi szervezői, 2013-ra már nem kaphatnának sorozat lebonyolítási engedélyt. Nem értettem egyet, és megkérdeztem az okát:-     Válasz:- Az adott két rendező nem alkalmas erre a feladatra! 
Kérés:- Miért nem ír le a MNASZ egy komoly követelmény rendszert nyilvánosan, melyet a rendezők elfogadnának és aláírnának! 
 
Mi történhet? (dokumentált korrekt ellenőrzés mellett):
 - ad 1 - Kiderül, hogy mégsem alkalmatlanok, és a sport nyert két jó sorozatot! 
 - ad 2 - Kiderül, hogy nem tartják be a fontosabb szabályzókat, és a tiltást kezdeményezőket, nem érheti vád, ha ezek után nem adnak jogosultságot a két rendezőnek?!.... 
Válasz :- Ez az ötlet kizárt!!! 
 
- Ha egy épület alapját szétverik, előbb utóbb az épület összedől!
 
 
2013:- 
 Az Üveges Gabinak még RTE rendezési lehetőség sem, a Fodor Krisztiánnak, nagy nehézségek árán két rendezvényt sikerült kiharcolnom! 
 Volt egy megérzés, sajnos bejött:- Az északi sprint tiltás után a következő a RTE.
 
 - Beindult a daráló :
 - A Tragikus Nagykállói MNASZ ARK verseny után egy vizsgálat indult, melynek egyik eredménye (kik is voltak a bizottságban és ki volt az elnöke), hogy széles körben korlátozzák az amatőr versenyeken induló autók cm3-ét.
       Részben egyetértek: Azon versenyzőknél, akik életükben először akarnak indulni éles versenyen!
 
Majd jött az első dokumentum:- A RTE versenyeken, csak 1,600cm3 - es autók indulhatnak. Ez gyakorlatilag a bajnokság betiltása!!!!
 
- Felmerül a kérdés, veszélyesek a Rali-Túra versenyzők (nagy a baleseti kockázat), - vagy ha maguktól nem mennek a ORB-be, akkor majd kötelező lesz? 
 Mindenki döntse el a saját maga, mi lehet az igazság! Tudjátok:- Egy kolléga mondta...  
 
 
Majd erre a válasz:-  Döntést kellett hozni, tartjuk az eredeti tervet, és akkor 25 év bezárulhat nagy valószínűséggel, vagy felgyorsítjuk az ezelőtt régen elkezdett sportági munkánkat. 
 
 
RSB javaslat 1:-  "Telefonbeszélgetésünk alapján" ? Közöltem, telefonon, hogy a tárgyalási alap:- 2500cm3 feletti autók az M csoportban értékelve indulnak, de még ezt is meg kell beszélnünk a RTE-n belül!
 
 
Válasz 48 órán belül az RSB javaslat 1-re:- Terveink szerint 1 héten belül, akartunk kidolgozni egy kompromisszumos javaslatot!
 
 
RSB tájékoztató:- Lehet, hogy velünk van a baj. . .  Nem vagyunk képesek egy radikális, az eddigi évtizedes gyakorlatot felborító javaslatra, 2-4 napon belül kidolgozni, minden félnek megfelelő megoldást! De nem baj, ebből leszűrtük, hogy az RSB elvárja ilyen fontos ügyben, a fenti határidőn belül a megoldást, választ, tárgyalást, stb…! Ha ez az RSB elvárása akkor, mindenkinek javaslom figyelmébe, hogy gondolom, az RSB-től is ugyan ez a jövőben elvárható lesz! 
 Ha valaki alaposan értelmezi a levél tartalmát, akkor látja, hogy az MNASZ ARK, és a R2 - höz képest is szigorúbb a versenyautók indulási lehetősége (értékelhető)!
 -  A kiinduló alap, terv kidolgozása az MNASZ ARK versenyeken történt balesetek kivizsgálása és ezzel kapcsolatos teendők kidolgozása.
 
 
RTE Nyilatkozat:-  Az RSB tájékoztatóra már nem válaszoltunk, hanem szomorúan konstatáltuk, hogy Eredeti tervünk részben ellehetetlenedett (MNASZ-el együttműködés) ! 
 
Az RSB gyors és hatékony tájékoztatója után, el kellet döntenünk, hogy mit tegyünk. A rendezők is közölték, hogy versenyeink, ilyen mértékű nevezési létszám csökkentése, megnehezíti a versenyek színvonalas lebonyolítását / bevétel - kiadás /. 
  Ezzel az elnökség is egyetértett! 
 
 
 Ezek után (ez csak a jéghegy csúcsa) mire gondoljunk!
 - Nem lehet, hogy az igazi ok az, hogy ha a versenyzők nem akarnak ORB-ben indulni, akkor majd szabályzókkal kényszerítjük Öket?  Ezt minden olvasó döntse el maga!
 
No és még mindig érvényben van az első dokumentum (1,600cm3 - a RTE betiltása)!!

                                                  

------------------------------------------------------------------

 
 
Két cikkre szeretnék még reagálni:
 
Az első verzió, alig 8 oldalra sikerült, bár precízen dokumentálva lettek a problémák, de úgy gondoltam, hogy ez most nem a megfelelő időpont és hely, ezért a rövid verzió győzött:-
 
 
1.-
"Nyílván ez befolyásolja a licenszes versenyzők indulását és a sportbírók és a rendezők lehetőségét, hogy ralitúra futamon dolgozzanak."
 
Az RSB elnök burkolt célzása (tiltás) gyáva dolog véleményem szerint. 
 -A közgyűlés után, kértem, az RSB vezetőjét, és a sporttanács egyik tagját Cselényi Balázst, hogy minél hamarabb fejtsék ki álláspontjukat, mi szerint az MNASZ bármely tagja ellen, vagy rendezője, versenyzője, sportbírója, stb…. tesznek e bármilyen lépést, ha az illető, vagy jogi személy, az AMTOSZ bajnokságaiban, részt vesz. Valószínűsítem, hogy gyors választ kapunk, ( ugye az RSB pár nap alatt elvárta a választ……..)?! 
 Megítélésem szerint, tiltással kapcsolatos probléma nem fordulhat majd elő!   
 
2.-
Hogy hiba volt hallgatni bizonyos emberekre? ( Mondja Pénzes)… 
 - Meggyőződésem, hogy nem! Ha a sok segítőre, többek között legfőbb, pártolónk, a Butkai Csaba nem segített volna, nem hiszem, hogy a fent említett eredményekkel ilyen szinten állnánk!
 - És ne feledjük el a vezetőséget: Herbály Attila, és Czene Zoli, a rendezőket: Dr. Ádám Antal, Radyk Ricsi, Füredi Andris, Bartha Aurél, és majd akik egy kicsit később csatlakoznak a tervek szerint . . . . 
 No és a legfontosabb!!! - A versenyzők, akik kitartanak mellettünk, most is amikor épp próbáljuk utolérni magunkat! 
 
3.-
Véleményem Pénzes Zsolt reakciójára, melyet az origó cikkel kapcsolatban tett: 
- Talán nem sajnálkozni kellene az RSB ex. és jelenlegi vezetőjének, hanem megtenni a kellő jogi lépéseket, mert azt fel sem tételezem, hogy ez a magyar rali sportot lejárató cikk, direkt az MNASZ bármely képviselőjének szándékában állt volna!  ...  
 
 
- Véleményem szerint, régen sikerült a magyar autósportot ennyire ledegradáló "művet" összehozni ! Kicsit ironikus leszek és szeretnék "gratulálni" azon MNASZ-es résztvevőknek, akik hozzájárultak ezen íráshoz!  Csak a vak nem látja, az ellentmondásokat, az álnokságot, a gerinctelen hamisságot! Bízunk abban, hogy lesz jobb is az autósport kicsiny hazánkban és javulni fognak az állapotok.
- Két lehetőség merülhet fel:- fogalmuk sincs egyeseknek, hogy mi az igazság, de azért lebaltázzák az RTE rendezvényeket, vagy tudják, mi az igazság és akkor  álnok módjára járnak el. 
 
Csak egy pár példa:
 
"nem kell hozzá ugyanis komolyabb versenyzői tapasztalat" nyilatkozta a Rali-Túra bajnokságról Pénzes Zsolt 
 - Nézzük csak meg, az elmúlt pár évet (versenyzői múlt igazolás) és hasonlítsuk össze, hogy van-e radikális különbség, pl. a RTE és a R2 indulási feltételek között???....... 
 Könnyen felejt Pénzes Zsolt !!! Hát 10 év az 10 év! Pedig, csak pár éve ment át…..és sok problémát, és egyebeket hátrahagyott, amit a mai napig, nem tett rendbe! Ugye??!!
Egy rádió riportban, Pénzes valami hasonlót mondott:- "Hát kérem, változnak az idők!" 
   - Pénzes Zsolt, nem kellene elnézést kérni?! Rendbe kellene, és kellett volna hozni, az itt hagyott problémákat, melyekkel még mindig adós maradt!   
 
"Ha egy ilyen eseményen balhé van valahol, úgy kerül be a híradásokba, hogy az egy raliverseny volt, holott nekünk semmi közünk hozzá. Az emberek nem tudják, hogy mi a különbség a ralitúra és a valódi rali között". - Nyilatkozta Herczig Norbert.
 
A cikkben, (kicsit lejjebb egy videó). Ráutaló, megtévesztő, a felette megjelenő szöveggel?
 Én bízok benne, hogy nem a balesetekre gondolt, mint "balhé" de nagyon szerencsétlen a MNASZ-ARK versenyen történt baleset videóját a cikk ezen részébe és egyáltalán beszúrni) ami szerintem egy szomorú baleset, egy tragédia!
Sajnálatos módon ez előfordulhat, de nekem meggyőződésem, hogy mindenki, ( ORB, RTE, ARK ) mindent elkövetnek, hogy ilyen ne forduljon elő többet! 

Kérdezem: Milyen komoly balhé volt 2013-ban a Rali-Túra Bajnokság futamain, ami a magyar Ralit lejáratta ??????? 
-  Ha nem volt, olyan RTE rendezvény, ahol egy rendezvényünkön történt "balhé" miatt a híradásokba bekerülve a rali-t lejárattuk volna, akkor talán elnézést kellene kérni??!!! 
 
 Nagy a baj abban a sportágban, ahol a sportvezetők és az élversenyzők az amatőröket (rendezőket, versenyzőket stb…) vádolják, a "profi" versenyek problémáinak fennállása miatt!!!   
 
 A távlati, legfőbb vágyaim közül, az egyik legfontosabb:
- Mikor jön el az, az idő végre, hogy nem a hatalmi és anyagi célok miatti sportpolitikával, az aljasságok, és álnok cselekedetek kivédésével kell foglalkoznia egy sportvezetőnek hosszú évtizedek után, hanem végre a szeretett technikai sportunk fejlesztésével???? Mert a technikai sportok, bár különböznek, de mégis egy családhoz tartoznak, ami akár lehet egy következő nemes feladat is! Eddig úgy gondoltam, idealista, de mégis pozitív értelemben gyakorlatias vagyok, de remélem nem az derül ki, hogy ez már szinte naivitás?? 
 
- Amíg a pénz és a hatalom, csak eszköz a pozitív céljaink elérése érdekében, addig  gond nincs, de abban a pillanatban nagy a baj, ha a pénz és a hatalom, maga a cél...
 
- Szeretném, hogy bebizonyíthassam nektek egy pár év után, hogy ez jó út! 
                                                  
 
2014. 02. 23.
                                                                              Üdv. RTE. Iván 
 
Ez a hír most jelenik meg 6910. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k