RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Az első magyar R5-ös Fiesta
Megérkezett Trencsényi Józsiék Fordja
2014-05-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710359216
Napi oldal:
109477
Jelenleg:
2720
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_az_elso_magyar_r5-os_fiesta_7Trencsényi Józsiék még a 'régi' Mitsubishivel indultak Miskolcon és a kategóriagyőzelemmel bizonyították, jó kezekbe került az M-Sporttól rendelt vadonatúj autó. A pilóta adott interjút:

Már korábban beszéltünk az új autódról, azt kérted, akkor csináljunk interjút, amikor már tényleg itt lesz a Ford. Itt van! :)

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_1

Honnan indul a történet?
Tavaly novemberben kezdődött az egész. Mindenféleképpen azt terveztem, hogy váltani kell, a Mitsubishik kora lassan lejár, a homologizációjuk is véges. Nem szerettük volna ennek a végét megvárni, utána nagyon nehéz lesz eladni az autót.

Az R5 kategória volt a legszimpatikusabb, mégis négykerék hajtás, mégis turbós... Csak a Ford volt elérhető ebben a kategóriában. A Peugeot és a Citroen is sokkal későbbre igazolt vissza, a Škoda csak jövőre várható. A Ford homologizációja már megvolt, több versenyen is bizonyított már. Nem is nagyon volt más lehetőség, de a referenciájuk emellett is komoly.

Megkerestük az M-Sportot, lecsekkoltak minket, körüljárták, hogy milyen országba, milyen versenyekre tervezzük az autót. Gondolom nekik is számít, hogy hova kerülnek el az autóik.

Elindult a lavina. Nem gyorsan, hiszen november végén kezdődött és április végére igazolták vissza az új autó átadását... Nagyon sokan akarják ezt az autót.

Heti szinten küldték az információkat, versenybeszámolókat, összehasonlításokat, hogy legyen rálátásunk, hogy milyen pályákon, milyen eredményeket lehet elérni az autóval.
 
Mindent megmozgattunk, hogy már a miskolci futamra elkészüljön az autó. Korrektül álltak minden megrendelőjükkel szemben, így nem lehetett előrébb kerülni a sorban. Nem volt protekció. A visszaigazolt dátumot percre pontosan tartották, de sajnos így Miskolcon a Mitsubishivel kellett indulnunk.

thumb_az_elso_magyar_r5-os_fiesta_8Nem bánkódtunk, nagyon szeretem azt az autót. Becsületesen felkészítettük az évre, akár én megyek vele, akár eladásra kerül, az autó teljesen fitt állapotban van. Ennek talán az egyik bizonyítéka, hogy a szezonnyitón hibamentesen teljesített, megnyertük vele a kategóriánkat.
 
Ott voltatok a Fiesta összerakásánál, ugye?
Igen, úgy állapodtunk meg az M-Sporttal, hogy egy hétig kint voltunk náluk és az autónkat nulláról a teljes, versenykész állapotig, a kinti tesztig együtt raktuk össze a kinti szerelőkkel.
Segítettek, minden kérdésünkre válaszoltak és nagyon sokat tanultunk.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_9
 
A végén pedig együtt teszteltetek?
Pontosan. Az első negyven kilométert a tesztpilótájuk tette bele az autóba, ezt követően ülhettem én be. Kipróbálhattam ott is egy kicsit, majd utána tesztelünk a kinti beállításokkal itthon a Rabócsiringen.
Aztán szétszedtük, újra összeraktuk, átvizsgálásra és a szerelőink típusismeretének megerősítésére. Kicserélgettük a rugókat, stabilizátorokat, azok alapban nem a magyar pályákra valók.
Ezekkel a beállításokkal a napokban már egy éles, ismert gyorsasági szakaszon autózhattam vele, mind nappali, mind éjszakai körülmények között.
 
Mik a tervek az autóval?
Te fogsz vele menni, vagy ki szeretnéd adni?
Még nyitott a kérdés. Ha találok normális bérlőt, akkor bérbeadjuk, teljes szervizzel, hiszen nagyon sokat dolgoztunk, tanultunk már az autóval. Egyedül a komputerébe nem tudunk belenyúlni, de azzal olyan megállapodásunk van, miszerint online küldjük ki az adatokat közvetlenül az autóból és a kinti mérnökök azonnal visszaküldik a hiba okát és a módosítási javaslatokat. Ezen kívül minden mást mi tudunk önállóan üzemeltetni. Olyan tartalék alkatrészeink vannak, hogy akár ERC, akár VB futamon is tudjuk megbízhatóan indítani az autót.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_3
 
Hogyan tetszett az R5-ös?
Valójában az első kilométereken nagyon lehangolt. Főképp a motorerőt érzem kevésnek a Mitsubishihez képest. Gyenge, nagyon gyenge. Kétszáz newton hiányzik, és ez nagyon érződik a hosszú egyenesekben és azokon a pályákon, ahol az erő számít.
Ezt ott mondtam is, kértem, hogy tekerjenek még rajta valamit :-)
 
A végsebessége is más, 178-at megy csak az autó és azt nagyon hamar eléri. Sokat kellene vele padlógázon menni. Ígérték, hogy heteken belül lesz új végáttétel, azt tudják orvosolni, de a motorerőben ennyi van, tudomásul kell venni, hogy ez 'csak' egy 1.6-os autó. De azt hozzátették és be is igazolódott: a versenypályán rá fogok jönni, hogy nem minden a lóerő.
Ez már a második teszten beigazolódott. Amennyivel gyengébben gyorsul el, annál többet lehet vele nyerni rossz minőségű utakon és kanyarokban. Amennyivel gyengébb, annyival könnyebb is és a súlyelosztása is sokkal jobb, mint egy R4-es autónak. Az eredményeken is látszik... 

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_4
 
Gyorsabban kell vele menni, mint egy Mitsuval.
Még magázódunk, de jó az irány.
Hamar megmutatja az autó, hogy hogyan is kell vele menni.
Tesztelni kell vele! Már látom, hogy egy komoly, technikás pályán biztosan gyorsan, gyorsabban lehet vele menni.
 
Szerdán teszteltünk már és holnap, szombaton a Sziráki versenyen indulunk vele. 
Nincsenek még nagy elvárások, menni szeretnénk, ismerkedni fogunk az autóval. Tizenéve versenyzek, de nem hiszem, hogy most még annyira el fogom vállalni a kanyarokat, ahogyan a Mitsuval közlekedtünk Miskolcon.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_6
 
Fehérvár?
Még nem tudjuk, hogy ezzel megyünk e. Autógyilkos pályák lesznek és nem vagyok biztos benne, hogy ott kell először leamortizálni az autót. De ami ennél fontosabb: az első futam után vezetjük a 3-as kategóriát, ha Székesfehérváron a Forddal mennénk, akkor ezt eldobnánk és a 2-es kategóriában pedig nulla ponttal kezdenénk egy új autóval. 
 
Érthető. Majd még eldöntitek addig.
Nagyon várunk Benneteket és az új autót Szirákon!
 
Köszönjük szépen!
 
Ez a hír most jelenik meg 5947. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k