RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Az erősödő Minirally
Kiskunlacházán új
2009-10-27
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
710611090
Napi oldal:
56406
Jelenleg:
3562
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Burjánszki Józseffel, Minirally sorozat rendezőjével beszélgettünk az új bajnokságról, melynek az első fordulója a hétvégén, szombaton kerül megrendezésre:


a sorozat hivatalos honlapjának címe: www.minirally.hu

Miért és mikor kezdtetek versenyt rendezni?
2007 előtt mindenféle autós rendezvényre jártunk állandó jelleggel. Ilyen volt a gyorsulás mellett az amatőr rally is. Sokan, természetesen mi is, nagyon szerettük ezt a pályát itt Kiskunlacházán, ezért, amikor az FRT abba hagyta itt a rendezést, úgy döntöttünk, hogy folytatjuk. Természetesen az elsődleges az, hogy a versenyzői szempontokat tartsuk leginkább előtérben, egy minőségi, biztonságos, interaktív, pörgős, élvezetes és kiemelkedő minőségű rendezvényt tudjunk biztosítani.

Más helyszíneken gondolkodtatok?
Nagy favorit volt a versenyzők közt a kiskunlacházi reptér, bár kacsintgatunk másfelé is. Ez a helyszín a 2009-es évben is adott volt: a dragracing.hu -val közösen rendeztünk egy nagyszabású gyorsulós, rally-zós versenyt, illetve a visszajelzések is ezt a helyszínt igazolták leginkább. Nagy a bukótér, variálható a pálya, jó minőségű az aszfalt, többek közt ezek voltak a döntő indokok.

Hogyan fér el "két dudás egy csárdában", nem szenved hátrányt egyik rendezvény minősége sem?
Természetesen össze kellett hangolni sok tényezőt, de úgy gondoljuk, hogy sikerült megoldani a főbb problémákat és fejlődünk tovább folyamatosan. Bár a legnagyobb gondot az jelentette, hogy a kifutó pályát a gyorsulók használják, így sok fejtörést okozott a megmaradt terület optimális kihasználása. Szélességében és minőségében a guruló utak is megfelelőek az igazi tempós versenyzési élmény átélésére, így hát megoldottuk az egymástól több km-re levő rajt-cél kérdését is egy GPS alapú fotocellás időmérővel. Elhanyagolhatatlan volt, hogy egy nagy tempójú, de biztonságos versenyt adjunk, és úgy gondoljuk, hogy ezt egy jó vonalvezetésű pályával sikerült megkoronázni.

Ti az ún. "holt" szezonban is rendeztek tovább, mi az oka ennek, miben lesz ez más, mint az eddigiek?
Úgy gondoljuk, hogy a téli szezon nem pihenésre való, a hideg levegő sokkal jobb az autóknak is, tehát erősebb autókat láthatunk a pályán, mint eddig bármikor a nyári melegben. :)
A viccet félre téve, ebben az időszakban van lehetőség az eddigi leghosszabb, legtempósabb és egyben legtechnikásabb versenyt megszervezni. Nem szervezünk rá senkire, senkinek nem jó, ha ütközik az időpont más hasonló rendezvényekkel. Összességében több mint 30 km-t tehetnek meg így a nevezők fergeteges tempóban és magas biztonság mellett. Itt jön ki igazán a vezetők és az autók tudása, itt lehet igazán bizonyítani a 2 edzőkör és a 3 mért kör megtételével, nem az utcán.

Milyen autóval indulhatnak a versenyzők, jogosítvány és/vagy valamilyen licenc szükséges?
Versenyeink egyik fő lényege, hogy az autóvezetők ne az utcán versenyezzenek, hanem legális és biztonságos körülmények között mutassák meg vezetési és autójának képességeit. Kiskunlacházán egész évben van erre lehetőség. Nem csak a drága bukócsövezett versenyautó vehet részt, eljöhet bárki akár az utcai autójával is, egyedül a bukósisak és a legalább 3 pontos biztonsági öv a kötelező. Junior kategóriánk is van, tehát a jogosítvány nem kötelező és külön kiemelném, hogy MNASZ-es licenccel rendelkező versenyzők is részt vehetnek a rendezvényen.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség engedélyezte a versenyeiteket a licences versenyzőinek, erről mondanál pár szót bővebben?
Minőségi javulást tűztük ki célul, ehhez külön izgalmakkal járulhat hozzá, ha az itteni aszfalton igazi, kizárólag versenypályára épített és használt PROFI versenyautókkal találkozhatunk. A hazai autósport profi versenyzőinek költséghatékony gyakorlási lehetőséget, a nézőknek egyedülálló élményeket és amatőr versenyzőknek azt is tudjuk ezzel biztosítani, hogy elmondhassák magukról,  hogy felvették a versenyt egy profi pilótával, igazi túra- vagy rallyautóval, vagy akár le is győzhetik őket.

Milyenek voltak a visszajelzések az eddigi versenyekkel kapcsolatban?
Szívesen fogadjuk a pozitív és a negatív kritikákat is egyaránt és ezeket mérlegelve változtatunk is, ha szükséges. Kifejezetten szimpatikus ez a versenyzőknek, tetszik nekik a pálya vonalvezetése is, a barátias hangulat, a szervezés és a hozzáállás. Erre természetesen büszkék vagyunk és továbbra is a ez, illetve a javulás a célunk. Ott vagyunk az interneten (minirally.hu), itt folyamatos szavazások vannak a verseny összetételéről, pontozásról, pályáról, versenynapokról. A fórumokon igyekszünk szervezőként a folyamatos kapcsolatot fenntartani a versenyzőkkel, tehát interaktívak maradni.

Mi az amiben ki akartok tűnni a amatőr versenyek között?
Nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a biztonságra, interaktivitásra, a pörgős lebonyolításra, a pontos időmérésre és a folyamatos fejlődésre. Nem elégszünk meg az elért szinttel, lehetőségeinkhez képest maximálisan akarunk teljesíteni.

Miben nyilvánul meg, hogy nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra?
Külön rohammentő biztosítja szükség esetén az ellátást az egész rendezvény ideje alatt, illetve van egy külön rescue csapat, aki különleges esetben szintén folyamatosan rendelkezésre állnak a helyszínen. Tudomásom szerint ez amatőr rally esetében szintén egyedülálló.

Hogyan tudjátok biztosítani a pörgős lebonyolítást?
Szigorú időhöz kötött ütemtervet dolgoztunk ki részletesen, amihez tartani kell magunkat az egész csapat részéről. A lelkes, sokszor profiként működő, fiatalokból álló, szintén autókba szerelmes csapat folyamatosan rádióösszeköttetésben van, tehát rögtön tudjuk, ha történt valami különleges a pálya akármelyik pontján. A rajtoltatás kategóriák szerinti sorrendben percenkénti indítással történik, így ha bármilyen oknál fogva meg is kell állni (pályabontás, műszaki hiba, egyéb) pillanatokkal a probléma elhárítása után folytatódhat a verseny.

Milyen kategóriákban indulnak leginkább?
Az utóbbi időben leginkább az összkerekes/turbós, illetve a nagyobb köbcentis kategóriák jelentek meg szép számban, de természetesen a pálya kialakításában figyelünk arra is, hogy a kisebb kategóriás autók is élvezetes versenyen vehessenek részt.

Milyen pályavonalakat preferáltok és miért?
Nem akarunk bevásárlóközpont parkolós szlalomra hasonlítani, nem ez a profilunk. Inkább gyorsasági szerű, aszfaltos tempós és technikás "rally-feeling" amit biztosítani szeretnénk, a visszajelzések szerint sikeresen. A pályarajzokat közzé tesszük, sőt már gyűjtjük a variációkat, ugyanis azt már megszavazták a versenyzők, hogy folyamatosan változtassuk a nyomvonalat. Ez az interaktivitás lényege.

Milyen újdonságokat terveztek a jövőben?
Tervek mindig vannak, folyamatosan újítunk, szavazásokat írunk ki, bíztatjuk a versenyzőket, hogy fórumozzanak, írjanak, közösen az ötleteik alapján formáljuk a rendezvényt "mindenki" szája íze szerint, ez a fő célunk. Gondolkozunk családi programok lehetőségeiben, bővíteni szeretnénk a programokat, de természetesen az igényfelméréshez idő kell. A VERSENYZŐKKEL KÖZÖSEN AKARUNK DÖNTÉSEKET HOZNI, HOGY EZ A VERSENYSOROZAT MINDENKIÉ LEGYEN!!!

SOK SIKERT KíVÁNUNK!!!

Ez a hír most jelenik meg 3357. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k