h i r d e t é s
Összes oldal:
751325130
Napi oldal:
23348
Jelenleg:
1194
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Sebastian Ogier |
|
33 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
26 |
3. |
Adrien Fourmaux |
|
20 |
4. |
Kalle Rovanpera |
|
18 |
5. |
Ott Tanak |
|
11 |
6. |
Thierry Neuville |
|
9 |
7. |
Joshua McErlean |
|
6 |
8. |
Yohan Rossel |
|
4 |
9. |
Nikolay Gryazin |
|
2 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Az MNASZ Rallye Szakági Bizottságának első féléves beszámolója
1. 2010. első féléves tervek
A Rallye szakág által összeállított 2010. évi versenynaptár az első félévben nem változott, a versenyek a tervek szerint, magas színvonalon, de csökkenő nevezői létszám mellett megrendezésre kerültek. Kivételt ez alól a Karpackie-Groupama Rallye Bükfürdő jelentett, melynek a központja Szombathelyről Bükfürdőre került át. Az ORB versenyei a tervek szerint bejelentésre kerültek a nem pontszerző CEZ naptárba is.
Az RSB, mint az MNASZ legnagyobb szakága, elkötelezetten törekszik arra, hogy az Országos Rallye Bajnokság lebonyolítása a lehető legnagyobb rendben történjen.
Ennek okán a Bizottság a sportszakmai, szervezési, lebonyolítási kérdéseken túl, a technikai kérdésekre is fokozottan figyelni igyekszik, hiszen a versenyek tisztasága egy technikai sportban alapvető kérdés kell, hogy legyen.
A 2010. évi RVSZ megalkotása során is fokozott figyelmet fordítottunk e kérdésekre. Hosszas viták során megszületett az Országos Rallye Bajnokságban elfogadható gépkocsik listája, az FIA Regionális Rallye bajnokságaival egyező módon kialakított A és N géposztályokkal, valamint az abszolút értékelésben ugyan nem szereplő, de bizonyos versenyzői szabadságot biztosító „S” és „P” géposztályokkal.
Az RVSZ mellékleteiben kifejezetten technikai jellegű előírásokat is megfogalmazott a Bizottság, remélve, hogy az egyértelműen megfogalmazottakat, egyértelműen lehet betartani és betartatni. Sajnálatos módon, eddig ez nem sikerült maradéktalanul. A Rallye Bizottság nagy elszántsággal kezdett bele a meglévő és új támogatók Rallye-ba történő bevonásába. Ezen a téren alul múlták az eredmények az elvárásokat, de a munka nem állt le, a lehetséges támogatókkal az egyeztetések folyamatosak.
2. Változások
Az előző pontban említett géposztályok kiírásán kívül és a Regionális Rallye Bajnokságok szabályai alapján történt módosításokon túlmenően, ismét kiírásra került a Murva Rallye Kupa, valamint az ORB-ben a Lada Kupa. A legfontosabb változás a Bajnokság kapcsán, hogy az, a 2010. évben nyílt a zóna országok versenyzői részére.
A változások érintették a Rallye Bizottság összetételét is, év közben lemondott Barna György és Kassai András, új tagként Kovács Sándor került kinevezésre. Megújításra került a Rallye2 munkacsoport melynek vezetője Kovács Sándor, tagjai: Géczy Tamás (VÖK), Komáromi Béla, Bereczki Norbert (versenyzői képviselő). A Rallye2 MCS megkezdte működését, a versenyeken érezhetően nőtt a nevezők száma, valamint létrehozták a www.rallye2.hu honlapot, mely naprakészen tájékoztatja a versenyzőket.
A Bizottság referenseket jelölt ki:
Biztonsági referens: dr. Széll Attila
Technikai referens: Kasza Péter
3. Sikerek, eredmények
Mindenképp sikerként könyvelhető el, hogy a naptárban szereplő versenyek maradandó sérüléssel végződő baleset nélkül, magas színvonalon megrendezésre kerültek. Kiemelkedő esemény a naptárban a 43. Allianz Rallye, mely az FIA Historic Rallye EB sorozat egyik futama is egyben.
Szintén siker, hogy a korábbi szakági sponzorok közül sikerült megtartani a Suzuki-t, a Spuri-t, az Iharos&Gollert, valamint új támogatóként csatlakozott a Maxx Energia ital, és egy új, gumiabroncsok forgalmazásával foglalkozó cég a Mariol s.r.o. is.
Kisebb nehézségek árán, de még mindig szól a Rallye Rádió a versenyek helyszínén, és idén is nyomon lehet követni a versenyautók mozgását a versenyirányításban a GPS szolgáltatás segítségével, melynek üzemeltetője idén egy szakmai pályázat útján került kiválasztásra.
A megvalósult szerződések kapcsán megemlítendő, hogy hosszú, de végül eredményes tárgyalások után elkészült és elfogadásra került a rendezői szerződés, melyet minden rendező elfogadott és magára nézve érvényesnek ismert el aláírásával.
Az Intéző Bizottság saját, új előírásait figyelembe véve, csak azok teljesülése után vette fel a 2010-es versenynaptárba az egyes versenyeket, ezért több verseny is csak késve került megjelenítésre.
Örvendetes, hogy az új szabályoknak köszönhetően az ismert nehézségek ellenére két importőri csapat is nevezett a bajnokságba.
Az újításoknak köszönhetően sokkal izgalmasabb lett a bajnokság és ez megnyilvánul a nézői látogatottságban is, a régi időket idéző tömeg élvezte a tizedmásodperceken múló küzdelmet a pályák szélén.
Hosszú távú együttműködést és jó kapcsolatot sikerült kialakítani az AMEI laborral, mely minden versenyt követően rövid határidővel vizsgálja meg a levett üzemanyag mintákat. Mindazonáltal határozott véleményünk, hogy az Elnökség - az RSB határozott elutasító határozata ellenére - E85-öt engedélyező döntése (a szezonnyitó futam előtt pár nappal) nem volt helyes.
4. Szakági versenyzői létszám alakulása (viszonyítva az előző évhez)
2006 2007 2008 2009 2010
Nevezői licenc 101 106 105 93 70
Arany licenc 14 12 10 8 17
A licenc 172 190 170 165 127
B+B3 licenc 170 157 155 122 118
N licenc 268 272 237 199 173
Historic licenc 15 15 20 22 19
ARK 55 80 52 60 65
5. Szakági költségvetés
Az MNASZ sportszakmai bevételeinek közel 50%-a, a Rallye szakágtól folyik be.
6. Bírói munka értékelése
Kisebb hibáktól eltekintve, - melyek fő oka a kevés versenyen való részvétel – alapvetően megfelelő a bírói munka. Az említésre méltó eseteket az RSB az SBB-vel közreműködve vizsgálja ki.
7. Fennálló problémák
A Rallye szakág több megoldandó nehézséggel küzd. A legégetőbb probléma a versenyzők számának csökkenése, a kiváltó okokat csak részben lehet a nehéz gazdasági helyzettel magyarázni.
Javítani kell a versenyzők kiszolgálásán, rövidíteni, ésszerűsíteni kell az egyegy futammal kapcsolatos elfoglaltságok mértékét, mint például a pályabejárás, adminisztratív és technikai átvétel és magát a verseny időbeosztását. Lehetőség szerint egy ORB futamra fordítandó idő ne legyen hosszabb négy napnál, míg egy Rallye2 futam három napnál.
Javítani kell az ATB és az RSB közötti kommunikáción és együttműködésen. A Bizottság törekszik a versenyek tisztaságát, a technikai szabályok betartását ellenőrizni hivatott Technikai Bizottsággal való együttműködésre, bár sajnálatos módon, e törekvésünk általában félreértelmeződik. Ezt a problémát az új alapszabály hivatott rendezni.
Javítani kell az események média munkáján, egységesíteni kell az egyes események sajtófőnökének kötelezettségeit, vagy állandó stábot kell felállítani. Megfelelő média szabályzat nélkül, nem sikerült az autósporttal foglalkozó médián belüli anarchiát kezelni.
Javítani kell a nyomtatott médiában való megjelenésen, növelni kell a televíziós megjelenéseket.
Az év folyamán felmerült konkrét kéréseinkkel, kérdéseinkkel többször fordultunk a Szövetség vezetéséhez, sajnos ezekre érdemi választ, állásfoglalást a mai napig nem kaptunk.
Mindazonáltal, a Bizottság továbbra is a szabályok legteljesebb betartására, betartatására törekedve folytatja munkáját, mind a szervezés, mind a számonkérés tekintetében.
Kiemelt figyelmet kell fordítani az események beharangozására, ez nagyban befolyásolja a nézettséget.
8. Historic Rallye Bajnokság:
A londoni FIA historic szemináriumon, ami egyben a 2009-es bajnokság díjkiosztó gálája is volt, a Bizottság részéről Sándor István az MNASZ titkárság részéről Faluvégi Péter volt jelen.
A Historic Rallye Bajnokság az idén is az IHAROS és GOLLER elnevezést kapta igaz szerényebb támogatás fejében.
A tavalyi évben a Historic EB-re kandidáló futamként szereplő Mecsek Rallye az idén már teljes jogú versenye a Bajnokságnak. Az ehhez szükséges szabályok fordítása megtörtént és felkerült az MNASZ honlapján kialakított „Historic” menüpont alá.
Az ATB- vel többszöri egyeztetés után megállapodás született az egységes „HTP formátumú gépkönyvek kiállításra.
Az FIA részéről előzetes pályainspekciót tartottak 2010. június elején az októberi Mecsek Rallye-val kapcsolatban. Az FIA részéről John L.M. Hughes az FIA Historic munkabizottság elnöke és Emanuelle Baldacchini, versenyzői összekötő vett részt. A szövetség részéről Faluvégi Péter a leendő versenyigazgató, Sándor István leendő felügyelőtestület tag és Barna György vett részt. A versenyzőket Kövesdán András képviselte.
9. 2010. második féléves tervek, elképzelések
A szakág 2010. II. féléves és ezt követő időszakra vonatkozó terveiben az alábbi – legfontosabb – tervek szerepelnek:
• Az E-85 használatával kapcsolatos tapasztalatok alapján az üzemanyaggal kapcsolatos szabályozás módosítása.
• A Rallye2 Bajnokság irányításával kapcsolatos szakmai munka folytatása, az utánpótlás bázis erősítése
• A www.rallye2.hu élő adásának fejlesztése
• Versenyrendezési rendszer további reformálása, kompakt, egy hétvégét felölelő versenyek rendezése
• Nemzetközi kapcsolatok fejlesztése, a versenyek propagálása a külföldi versenyzők részére, nemzetközi sorozatokhoz való kapcsolódás
• Médiával való szorosabb kapcsolattartás, a szakág publicitásának növelése
• Az örvendetes nézőszám növekedés további fokozása, a nézők tájékoztatásának további javítása, és a szolgáltatás színvonalának növelése
• A rendezvények pályáztatása, új régiók bevonása, stabil versenynaptár összeállítása (tervezetten 3 murva, 4 aszfalt), augusztusi nyári szünet beiktatása, esetleg egy közeli, külföldi futam szerepeltetése az ORB naptárban.
10. Média tevékenység
Az RSB-nek, az alapszabály szerint, kifejezett médiafeladatai ugyan nincsenek, azonban megállapítható, hogy az események média munkájának színvonala változó, a sajtófőnökök (média felelősök) nem mindig tartják be a Média munkabizottság előírásait. Ezen a Média bizottsággal közösen javítani kívánunk. Sajnos vannak olyan média képviselők, akik visszaélnek az MNASZ média jogaival, jelentős anyagi bevételhez jutva, melyből sem a szakág, sem
a Szövetség nem részesedik.
A régi Média szabályzat megújításra szorul, az RSB minden segítséget megadott és megad az új Média Szabályzat elkészítéséhez.
Reméljük, az Elnökség mielőbb elfogadja a szabályzatot és rendeződhetnek a viszonyok.
Az új szabályzat bevezetéséből és annak betartatásának köszönhető bevételekből reméljük támogatni, megújítani az események média munkáját, megjelenési lehetőségeit.
Az elektronikus médiában való megjelenés emelkedett, jelenleg a következő országos televízió csatornákon látható rallye témájú műsor: M1, M2, Duna TV, Echo TV, Viasat 6, RTL Klub, Sport Klub, Hír TV, Sport TV, ATV, Hálózat TV, az Interneten olvasható honlapok és weblapok szinte megszámlálhatatlanok.
A tavalyi év kiemelkedő újítása, a Rallye Rádió, idén is sugároz élőben az éterbe a versenyek hétvégéjén, mely a helyszínen rádiókon ill. az Interneten is hallgatható. A Rallye Rádió még fejleszthető, kiaknázatlan lehetőségeket rejt.
Az írott médiában történő megjelenések terén nagy áttörést nem sikerült produkálni, bár előrelépés, hogy a Szövetségnek egy új országos megjelenésű partnere lett, az Autósport és Formula Magazin.
Az írott média megjelenés növeléséhez nagyobb anyagi források mozgósítására lenne szükség, de e téren a lehetőségek sajnos korlátozottak.
Budapest, 2010. 08. 27.
Dudás Gy. Kokó s.k.
Rallye szakágvezető
>> az eredeti állomány (PDF) letölthető innen <<
Ez a hír most jelenik meg 4221. alkalommal
hírek
|