Az RSB első féléves értékelése
Az MNASZ Rallye Szakági Bizottságának 2010 első féléves beszámolója
2010-08-31
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
751325130
Napi oldal:
23348
Jelenleg:
1194
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

az_rsb_elso_feleves_ertekelese_1
Az MNASZ Rallye Szakági Bizottságának első féléves beszámolója


1. 2010. első féléves tervek

A Rallye szakág által összeállított 2010. évi versenynaptár az első félévben nem változott, a versenyek a tervek szerint, magas színvonalon, de csökkenő nevezői létszám mellett megrendezésre kerültek. Kivételt ez alól a Karpackie-Groupama Rallye Bükfürdő jelentett, melynek a központja Szombathelyről Bükfürdőre került át. Az ORB versenyei a tervek szerint bejelentésre kerültek a nem pontszerző CEZ naptárba is.

Az RSB, mint az MNASZ legnagyobb szakága, elkötelezetten törekszik arra, hogy az Országos Rallye Bajnokság lebonyolítása a lehető legnagyobb rendben történjen.
Ennek okán a Bizottság a sportszakmai, szervezési, lebonyolítási kérdéseken túl, a technikai kérdésekre is fokozottan figyelni igyekszik, hiszen a versenyek tisztasága egy technikai sportban alapvető kérdés kell, hogy legyen.
A 2010. évi RVSZ megalkotása során is fokozott figyelmet fordítottunk e kérdésekre. Hosszas viták során megszületett az Országos Rallye Bajnokságban elfogadható gépkocsik listája, az FIA Regionális Rallye bajnokságaival egyező módon kialakított A és N géposztályokkal, valamint az abszolút értékelésben ugyan nem szereplő, de bizonyos versenyzői szabadságot biztosító „S” és „P” géposztályokkal.

Az RVSZ mellékleteiben kifejezetten technikai jellegű előírásokat is megfogalmazott a Bizottság, remélve, hogy az egyértelműen megfogalmazottakat, egyértelműen lehet betartani és betartatni. Sajnálatos módon, eddig ez nem sikerült maradéktalanul. A Rallye Bizottság nagy elszántsággal kezdett bele a meglévő és új támogatók Rallye-ba történő bevonásába. Ezen a téren alul múlták az eredmények az elvárásokat, de a munka nem állt le, a lehetséges támogatókkal az egyeztetések folyamatosak.

2. Változások

Az előző pontban említett géposztályok kiírásán kívül és a Regionális Rallye Bajnokságok szabályai alapján történt módosításokon túlmenően, ismét kiírásra került a Murva Rallye Kupa, valamint az ORB-ben a Lada Kupa. A legfontosabb változás a Bajnokság kapcsán, hogy az, a 2010. évben nyílt a zóna országok versenyzői részére.

A változások érintették a Rallye Bizottság összetételét is, év közben lemondott Barna György és Kassai András, új tagként Kovács Sándor került kinevezésre. Megújításra került a Rallye2 munkacsoport melynek vezetője Kovács Sándor, tagjai: Géczy Tamás (VÖK), Komáromi Béla, Bereczki Norbert (versenyzői képviselő). A Rallye2 MCS megkezdte működését, a versenyeken érezhetően nőtt a nevezők száma, valamint létrehozták a www.rallye2.hu honlapot, mely naprakészen tájékoztatja a versenyzőket.

A Bizottság referenseket jelölt ki:
Biztonsági referens: dr. Széll Attila
Technikai referens: Kasza Péter

3. Sikerek, eredmények

Mindenképp sikerként könyvelhető el, hogy a naptárban szereplő versenyek maradandó sérüléssel végződő baleset nélkül, magas színvonalon megrendezésre kerültek. Kiemelkedő esemény a naptárban a 43. Allianz Rallye, mely az FIA Historic Rallye EB sorozat egyik futama is egyben.

Szintén siker, hogy a korábbi szakági sponzorok közül sikerült megtartani a Suzuki-t, a Spuri-t, az Iharos&Gollert, valamint új támogatóként csatlakozott a Maxx Energia ital, és egy új, gumiabroncsok forgalmazásával foglalkozó cég a Mariol s.r.o. is.

Kisebb nehézségek árán, de még mindig szól a Rallye Rádió a versenyek helyszínén, és idén is nyomon lehet követni a versenyautók mozgását a versenyirányításban a GPS szolgáltatás segítségével, melynek üzemeltetője idén egy szakmai pályázat útján került kiválasztásra.

A megvalósult szerződések kapcsán megemlítendő, hogy hosszú, de végül eredményes tárgyalások után elkészült és elfogadásra került a rendezői szerződés, melyet minden rendező elfogadott és magára nézve érvényesnek ismert el aláírásával.
Az Intéző Bizottság saját, új előírásait figyelembe véve, csak azok teljesülése után vette fel a 2010-es versenynaptárba az egyes versenyeket, ezért több verseny is csak késve került megjelenítésre.
Örvendetes, hogy az új szabályoknak köszönhetően az ismert nehézségek ellenére két importőri csapat is nevezett a bajnokságba.
Az újításoknak köszönhetően sokkal izgalmasabb lett a bajnokság és ez megnyilvánul a nézői látogatottságban is, a régi időket idéző tömeg élvezte a tizedmásodperceken múló küzdelmet a pályák szélén.

Hosszú távú együttműködést és jó kapcsolatot sikerült kialakítani az AMEI laborral, mely minden versenyt követően rövid határidővel vizsgálja meg a levett üzemanyag mintákat. Mindazonáltal határozott véleményünk, hogy az Elnökség - az RSB határozott elutasító határozata ellenére - E85-öt engedélyező döntése (a szezonnyitó futam előtt pár nappal) nem volt helyes.

4. Szakági versenyzői létszám alakulása (viszonyítva az előző évhez)

                        2006 2007 2008 2009 2010
Nevezői licenc     101 106   105    93     70
Arany licenc         14    12     10     8      17
A licenc               172  190  170   165    127
B+B3 licenc         170  157  155   122    118
N licenc               268  272  237   199    173
Historic licenc       15   15     20    22      19
ARK                       55   80    52    60      65


5. Szakági költségvetés

Az MNASZ sportszakmai bevételeinek közel 50%-a, a Rallye szakágtól folyik be.

6. Bírói munka értékelése

Kisebb hibáktól eltekintve, - melyek fő oka a kevés versenyen való részvétel – alapvetően megfelelő a bírói munka. Az említésre méltó eseteket az RSB az SBB-vel közreműködve vizsgálja ki.

7. Fennálló problémák

A Rallye szakág több megoldandó nehézséggel küzd. A legégetőbb probléma a versenyzők számának csökkenése, a kiváltó okokat csak részben lehet a nehéz gazdasági helyzettel magyarázni.

Javítani kell a versenyzők kiszolgálásán, rövidíteni, ésszerűsíteni kell az egyegy futammal kapcsolatos elfoglaltságok mértékét, mint például a pályabejárás, adminisztratív és technikai átvétel és magát a verseny időbeosztását. Lehetőség szerint egy ORB futamra fordítandó idő ne legyen hosszabb négy napnál, míg egy Rallye2 futam három napnál.

Javítani kell az ATB és az RSB közötti kommunikáción és együttműködésen. A Bizottság törekszik a versenyek tisztaságát, a technikai szabályok betartását ellenőrizni hivatott Technikai Bizottsággal való együttműködésre, bár sajnálatos módon, e törekvésünk általában félreértelmeződik. Ezt a problémát az új alapszabály hivatott rendezni.

Javítani kell az események média munkáján, egységesíteni kell az egyes események sajtófőnökének kötelezettségeit, vagy állandó stábot kell felállítani. Megfelelő média szabályzat nélkül, nem sikerült az autósporttal foglalkozó médián belüli anarchiát kezelni.
Javítani kell a nyomtatott médiában való megjelenésen, növelni kell a televíziós megjelenéseket.

Az év folyamán felmerült konkrét kéréseinkkel, kérdéseinkkel többször fordultunk a Szövetség vezetéséhez, sajnos ezekre érdemi választ, állásfoglalást a mai napig nem kaptunk.
Mindazonáltal, a Bizottság továbbra is a szabályok legteljesebb betartására, betartatására törekedve folytatja munkáját, mind a szervezés, mind a számonkérés tekintetében.

Kiemelt figyelmet kell fordítani az események beharangozására, ez nagyban befolyásolja a nézettséget.

8. Historic Rallye Bajnokság:

A londoni FIA historic szemináriumon, ami egyben a 2009-es bajnokság díjkiosztó gálája is volt, a Bizottság részéről Sándor István az MNASZ titkárság részéről Faluvégi Péter volt jelen.
A Historic Rallye Bajnokság az idén is az IHAROS és GOLLER elnevezést kapta igaz szerényebb támogatás fejében.
A tavalyi évben a Historic EB-re kandidáló futamként szereplő Mecsek Rallye az idén már teljes jogú versenye a Bajnokságnak. Az ehhez szükséges szabályok fordítása megtörtént és felkerült az MNASZ honlapján kialakított „Historic” menüpont alá.

Az ATB- vel többszöri egyeztetés után megállapodás született az egységes „HTP formátumú gépkönyvek kiállításra.
Az FIA részéről előzetes pályainspekciót tartottak 2010. június elején az októberi Mecsek Rallye-val kapcsolatban. Az FIA részéről John L.M. Hughes az FIA Historic munkabizottság elnöke és Emanuelle Baldacchini, versenyzői összekötő vett részt. A szövetség részéről Faluvégi Péter a leendő versenyigazgató, Sándor István leendő felügyelőtestület tag és Barna György vett részt. A versenyzőket Kövesdán András képviselte.

9. 2010. második féléves tervek, elképzelések

A szakág 2010. II. féléves és ezt követő időszakra vonatkozó terveiben az alábbi – legfontosabb – tervek szerepelnek:

• Az E-85 használatával kapcsolatos tapasztalatok alapján az üzemanyaggal kapcsolatos szabályozás módosítása.

• A Rallye2 Bajnokság irányításával kapcsolatos szakmai munka folytatása, az utánpótlás bázis erősítése

• A www.rallye2.hu élő adásának fejlesztése

• Versenyrendezési rendszer további reformálása, kompakt, egy hétvégét felölelő versenyek rendezése

• Nemzetközi kapcsolatok fejlesztése, a versenyek propagálása a külföldi versenyzők részére, nemzetközi sorozatokhoz való kapcsolódás

• Médiával való szorosabb kapcsolattartás, a szakág publicitásának növelése

• Az örvendetes nézőszám növekedés további fokozása, a nézők tájékoztatásának további javítása, és a szolgáltatás színvonalának növelése

• A rendezvények pályáztatása, új régiók bevonása, stabil versenynaptár összeállítása (tervezetten 3 murva, 4 aszfalt), augusztusi nyári szünet beiktatása, esetleg egy közeli, külföldi futam szerepeltetése az ORB naptárban.

10. Média tevékenység

Az RSB-nek, az alapszabály szerint, kifejezett médiafeladatai ugyan nincsenek, azonban megállapítható, hogy az események média munkájának színvonala változó, a sajtófőnökök (média felelősök) nem mindig tartják be a Média munkabizottság előírásait. Ezen a Média bizottsággal közösen javítani kívánunk. Sajnos vannak olyan média képviselők, akik visszaélnek az MNASZ média jogaival, jelentős anyagi bevételhez jutva, melyből sem a szakág, sem
a Szövetség nem részesedik.

A régi Média szabályzat megújításra szorul, az RSB minden segítséget megadott és megad az új Média Szabályzat elkészítéséhez.
Reméljük, az Elnökség mielőbb elfogadja a szabályzatot és rendeződhetnek a viszonyok.

Az új szabályzat bevezetéséből és annak betartatásának köszönhető bevételekből reméljük támogatni, megújítani az események média munkáját, megjelenési lehetőségeit.

Az elektronikus médiában való megjelenés emelkedett, jelenleg a következő országos televízió csatornákon látható rallye témájú műsor: M1, M2, Duna TV, Echo TV, Viasat 6, RTL Klub, Sport Klub, Hír TV, Sport TV, ATV, Hálózat TV, az Interneten olvasható honlapok és weblapok szinte megszámlálhatatlanok.

A tavalyi év kiemelkedő újítása, a Rallye Rádió, idén is sugároz élőben az éterbe a versenyek hétvégéjén, mely a helyszínen rádiókon ill. az Interneten is hallgatható. A Rallye Rádió még fejleszthető, kiaknázatlan lehetőségeket rejt.

Az írott médiában történő megjelenések terén nagy áttörést nem sikerült produkálni, bár előrelépés, hogy a Szövetségnek egy új országos megjelenésű partnere lett, az Autósport és Formula Magazin.

Az írott média megjelenés növeléséhez nagyobb anyagi források mozgósítására lenne szükség, de e téren a lehetőségek sajnos korlátozottak.


Budapest, 2010. 08. 27.
Dudás Gy. Kokó s.k.
Rallye szakágvezető

>> az eredeti állomány (PDF) letölthető innen <<

Ez a hír most jelenik meg 4221. alkalommal
címkék: RSB, értékelés, Kokó
Share |
7 verseny
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
272829 30 310102
030405 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k