h i r d e t é s
Összes oldal:
710359802
Napi oldal:
110063
Jelenleg:
2768
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
208 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
196 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
190 |
4. |
Gách Bence |
|
175 |
5. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
174 |
6. |
Tóth Richárd |
|
167 |
7. |
Gönczi Dániel |
|
161 |
8. |
Csortos László |
|
157 |
9. |
Petrovszki Máté |
|
153 |
1. |
Thierry Neuville |
|
136 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
121 |
3. |
Ott Tanak |
|
115 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
92 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
91 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
63 |
7. |
T. Katsuma |
|
58 |
8. |
A.Mikkelsen |
|
29 |
9. |
Dani Sordo |
|
27 |
1. |
Hayden Paddon |
|
73 |
2. |
M.Franceschi |
|
63 |
3. |
Mads Ostberg |
|
53 |
4. |
Jon Armstrong |
|
25 |
5. |
S. Tempestini |
|
40 |
6. |
Miko Marczyk |
|
40 |
7. |
Oliver Solberg |
|
35 |
8. |
Georg Linnamae |
|
26 |
9. |
Andrea Mabellini |
|
28 |
1. |
Csomós Miklós |
|
122 |
2. |
Turán Frigyes |
|
103 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
96 |
4. |
Német Gábor |
|
85,5 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
6. |
Tóth Tibor |
|
71 |
7. |
Trencsényi J. |
|
56,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Osváth Péter |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Rongits Attila |
|
85 |
3. |
Bodogán F. |
|
82,5 |
4. |
Balla Tamás |
|
74,75 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
72 |
6. |
Kronome Ákos |
|
42,5 |
7. |
Cseri József |
|
37,5 |
8. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
9. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
50 |
2. |
Határ Attila |
|
35 |
3. |
Kerék Balázs |
|
31,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
96,5 |
2. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
6. |
Szetei Norbert |
|
37 |
7. |
Görög Péter |
|
35,5 |
8. |
Hauck Zsolt |
|
28 |
9. |
Strider Zoltán |
|
26 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
53 |
3. |
Bajusz Krisztián |
|
46 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
6. |
Kerekes Bence |
|
34 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
9. |
Oberling K. |
|
29 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
45 |
2. |
Nagy István |
|
27 |
3. |
Müller Roland |
|
24 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
45 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
28 |
3. |
Hankó László |
|
26 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Folyamatosan a vízhőfokot kell ellenőriznie a Botka Rally Team párosának az ERC Azori-szigeteki versenyén, miközben az egyik gyorsaságin még egy versenyzőtársuk autóját is visszaborították, este pedig váltót kellett a csapatnak cserélnie. Van izgalom rendesen és még a verseny fele csak most jön…
Pénteken hat szakasz várt a mezőnyre az Azores Airlines Rallye-n. Botka Dávidék az első versenynapon azzal szembesültek, hogy a motor folyamatosan melegszik, tolja ki magából a vizet. A csütörtök esti termosztát csere sem oldotta meg a problémát. „Sajnos nem javult meg péntekre az autónk, ugyanúgy melegszik. A két rövid szakaszt gond nélkül kibírja, ott tudtuk a saját tempónkat autózni, egy hetedik és egy nyolcadik időt mentünk.” – kezdi élménybeszámolóját Dávid. – „A hosszabb szakaszon kétszer is le kellett kapcsolnom az ALS-t, hogy ne melegedjen túl a motor. Ehhez képest nem is jöttünk olyan rossz időt.”
„A második körben hasonlóakat mentünk a rövid szakaszokon…” – majd újra a hosszú gyorsasági következett, ami a verseny egyik legmeghatározóbb és egyben legnehezebb szakasza is. A nyomvonal a kráter tetején vezet végig, ahol az időjárás egyik percről a másikra meg tud változni, a gyönyörű napsütést pillanatok alatt felváltja a köd, ami igazából nem is köd, hanem egy-egy felhő ütközik a hegynek, ami meg is fogja azt és szinte nullára csökkenti a látótávolságot. „A szakasz előtt kicsit próbáltunk alakítani a vízcső rendszeren, hogy ne nyomjon el annyi vizet, amennyit szokott. Egy picivel jobb lett, de nem sikerült végigérnünk versenytempóban a szakaszon, mert felborult előttünk a lengyel Kasperczyk és teljesen elzárta az utat. Megálltunk, visszaborítottuk az autóját és tudtuk, hogy erre a szakaszra megállapított időt fogunk kapni.”
Egy olyan kanyarban borult fel a lengyel, ahol nem voltak nézők, így a versenyzőknek kellett talpára fordítani társuk autóját. „Amikor elindultunk, észrevettük, hogy gond van a váltónkkal, szétment az első difink. Nagy nehezen beértünk, egyre erősebben összezárt az eleje, tényleg métereken múlott a dolog, hogy végül elérjünk a szervizbe.” – folytatja a kalandok sorolását a pilóta.
„A 45 perces esti szervizben kicseréltük a váltónkat. A fiúk nagyon ügyesek voltak, még sosem cserélt egyikőjük sem ezen az autón váltót, de a rutinjuknak köszönhetően még a mellettünk lévő angol csapat is csak tapsolt, amikor 22 perc alatt végeztek hárman. Bíztam bennük! Tudtam, hogy nagyon jó a csapatom! Köszönöm nekik a munkájukat!”
Este kiderült, hogy nem átlagidőt kaptak azok a párosok, akik megálltak, hanem az előző gyorsasági szakaszon elért eredményüket kapták meg. Ezzel csak az a baj, hogy nagyon sokat javult a pálya, hiszen átment rajta a komplett mezőny és a köd is kevésbé volt zavaró, mint elsőre és szinte mindenki majdnem egy perccel jobb időt ment, mint az első körben… „Sajnos így önhibánkon kívül visszaestünk a 14.-re helyre, miközben előtte a nyolcadik helyért voltunk nagy csatában hat párossal is.”
A csapat nem adja fel, ahogy Dávid is inkább előre néz: „Megyünk tovább, próbáljuk behozni a lemaradást! Szeretnénk beférni az első tízbe, ami teljesen reálisnak tűnik a szakaszokon elért eredményeink alapján.”
A szombati programban még a verseny több, mint a felét kell teljesítenie a mezőnynek! – „Igazából már az első napon is úgy gondoltam, hogy az autó nem fogja kibírni, ennek ellenére a második nap is itt vagyunk! Bízom benne, hogy akkor még ez az egy nap is megadatik…”
Ez a hír most jelenik meg 5086. alkalommal
European Rally Championship 2018
hírek • fotóalbumok • fórumok
|