Az új rally szakágvezető
Kassai András
2007-01-19
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732005378
Napi oldal:
198631
Jelenleg:
900
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Kassai Andrással, az újonnan kinevezett Rallye Szakág vezetővel beszélgettem. A beszélgetés célja, hogy megismerjék Őt azok is, akik talán még nem ismerik, valamint, hogy elmondja, milyen tervekkel vág neki ennek az új, korántsem könnyű tisztségnek.
Mivel ismeretségünk régi, így remélem nem haragszotok meg, hogy a kellő tiszteletet megadva, de tegeződünk:

Mik az előzmények?
Hogy indult Kassai András és az autósport kapcsolata?
Az autósporttal való kapcsolatom kezdete nagy vonalakban 10 éves koromra tehető, amikor, mint mindenki, én is a pálya mellett kezdtem, néztem, rajongtam, fényképeztem, szívtam a benzingőzt.
Az aktív pályafutásom 25 évvel ezelőttre vezethető vissza. 1982-ben egy távoli barátomnál véletlenül be kellett ugrani egy zirci túraversenyen navigálni. Véletlenül kerültem oda, azt sem tudtam, hogy mi az az itiner, mi a J1, B2, de azt hiszem gyorsan megbarátkoztam velük. Ráadásul azt a versenyt kategóriában meg is nyertük és onnantól kezdve gyorsan haladtunk tovább. Én navigáltam, és ezt a barátomat, aki azóta természetesen nagyon jó barátom lett, szóval Őt Csermely Gyulának hívják. Talán a legfiatalabbak kevésbé ismerik, de a kicsit idősebbek tudják, hogy nagyon tehetséges pilóta volt a maga korában.
Gyulával túraversenyeztünk, másodosztályban indultunk, majd eljött az első osztály. A kornak megfelelően a kisPolszkitól kezdve a Trabanton keresztül mentünk Zsigulival és mindenfélével.
Ezt követően a Gyula a komolyabb versenyzés irányába indult el, amit én sajnos már nem igen tudtam finanszírozni, akkor navigátort váltott. Folytattam Simon Lajos mellett a versenyzést, első osztályban és az akkor kezdtünk indulni a Mitropa Kupa futamokon.
Büszkén mondhatom, hogy Walter Röhrl-el  is mentünk egy versenyen. Mondjuk az igaz, hogy Ő az 1-es rajtszámmal indult, mi talán a száz sokadikkal, de hát ugyanazokon a gyorsokon mentünk.
:)

1982-ben már elkezdtünk autóversenyeket is rendezni.
Akkor még csak szlalomversenyek, majd túraversenyek és lépésről lépésre mentünk feljebb, amíg a Budapest Rallye eljutott a 10x-es szorzójú EK futamig.
Én 2004-ig tevékeny részese voltam ezeknek a versenyeknek a rendezőgárdájának, talán mondhatom, hogy meghatározó szerepem volt. 2005-ben kicsit elszakadtam, akkor már csak a kiértékelését intéztem, 2006-ban pedig a kiértékelésen túl jól körülhatárolt sportszakmai feladatokat láttam el.

Dolgoztam minden szinten a versenyeken.
Voltam sportbíró, sportfelügyelő, a kiértékelésben hosszú éveket töltöttem el.
Úgy gondolom nagyon sok mindenben részt vettem. Annak idején, a hőskorban még Horváth Kálmán mellett voltam a Rally Bizottság tagja, aztán Kovács Péter mellett is tagja voltam e testületnek. Most ért az a megtisztelő felkérés, hogy próbáljam elvezetni a legnépszerűbb autós szakág, a rally életét.

A rallyszakág vezetői titulus mennyire érinti a magánéletedet?
Eredendően gépészmérnökként végeztem, talán három évet tevékenykedtem gépészmérnökként, majd a számítástechnika elcsábított, innentől kezdve a számítástechnikát kezdtem el gyakorolni, 1989-ben alakítottunk egy kis számítástechnikai céget, ami a mai napig is üzemel.
Úgy indulok neki, hogy a szakágvezetéssel rám hárult munkák nem zavarják a cégemnél ellátott feladataimat. Egyértelműen prioritást élvez a rally, azt hiszem a cég elműködik az én közreműködésem nélkül is, ha úgy hozza a sors.

A kiértékelésben úttörő szerepet játszottatok anno…
Kovács Péterrel  együtt kezdtük kiépíteni az első, úgymond korszerűnek számító számítógépes kiértékelési rendszereket, ezek szerencsére a mai napra már kinőtték magukat, három csapat is csinálja ezt a munkát már a bajnokságon belül.
Úgy gondolom, hogy ezzel, hogy most én lettem a rallybizottság vezetője, nem összeegyeztethető, hogy saját kiértékelő csapatom legyen, így ezt a munkát befejezzük.

Felkérésre lettél a szakág vezetője, ha jól emlékszem…
Valóban, nem önjelöltként indultam, hozzám érkeztek felkérések még a decemberi választások előtt. Kicsit kapacitálni is kellett, hogy elvállaljam. Aztán felmérve a viszonyokat, azt gondolom, hogy nagyon sok mindent lehet tenni a rally érdekében.

Mik az elképzelések, mik a tervek?
Több fő szempont is van, ami az irányt meghatározza…
Az első, a FOLYAMATOSSÁG.
Január közepén már nem lehet mindent gyökeresen megváltoztatni. Nem lehet új kategóriákat kiírni, nem lehet a szabályokat megváltoztatni, nem lehet alapvetően új versenynaptárat létrehozni. Mindenki készült már  a 2007-es rally évadra, senkinek a számításait nem lehet keresztbehúzni. Ez a legfontosabb! Az év folyamán szeretnénk felmérni a lehetőségeket, igényeket, hogy majd a következő évadra milyen változások lesznek szükségesek.

A másik alapvető célkitűzés az ÁTLÁTHATÓSÁG. Mind a sportszakmai munkának, mind a gazdasági munkának. A tagságnak jogában áll látnia, hogy milyen pénzek jönnek be, milyen pénzek mennek ki, mire fordítjuk részben a tagság, részben a bajnokságból adódóan született szponzori pénzeket. Semmit nem lehet a háttérben csinálni, semmit nem lehet titokban csinálni, mindent átláthatóan kell működtetni.

A harmadik, nagyon fontos szempont, hogy mindenkit EGYENLŐ MÉRCÉVEL mérjünk!
Ne legyenek kivételek, ne legyen olyan, hogy a kis rajtszámú versenyzőre más szabályok vonatkoznak, mint a hátrébb indulókra! Ne legyen háromszor annyi büntetése valakinek ugyanazért a vétségért, amiért más csak fele annyit kapott!
Ezeket szeretnénk elkerülni, a szabályokat mindenkire egyformán kimérve.

A negyedik pont, amit a zászlónkra tűztünk, hogy HOSSZÚTÁVON mindennek KISZÁMÍTHATÓnak és TERVEZHETŐnek kell lenni.
Olyan szabályokat szeretnénk alkotni, amik kiszámíthatóvá teszik, hogy jövőre, vagy két év múlva is milyen autóval versenyezhessen valaki. Tervezhesse a versenyző a saját életét, a szponzorainak a felépítését.
És ugyanez vonatkozzon a Szövetség szponzoraira is. Szeretnénk elkerülni az egyéves, átmenő szponzorokat. Szeretnénk hosszú távon kiszolgálni a támogatókat. Stabil tervezhetőséget szeretnénk a jövőben.

A régi támogatókkal sikerült felvenni a kapcsolatot és vannak e új utak, melyek felé a Bizottság, vagy a Szövetség el tud indulni?
Folyamatban vannak ezek a megbeszélések. Gyakorlatilag szerdán kaptam meg az Elnökségtől a kinevezést, komoly előrelépés még nincs ez ügyben. Minden régi támogatóval fel szeretnénk venni a kapcsolatot, szeretnénk megőrizni őket a rally mellé.
Sajnos azt látni kell, hogy január közepén már nagyon nehéz komoly támogatókat szerezni, hiszen ezek a büdzsék már kiosztásra kerülnek a nyár végén, ősszel.

Ettől függetlenül nincs veszélyben a bajnokság sorsa, ugye?
Biztosan nincs! Látunk már támogatókat, és úgy gondolom, hogy a háttér adott lesz.
Meggyőződésem, hogy ha úgy adódik, az idei évben egy sokkal szűkebb bevételi keretből gazdálkodva is, jó gazdálkodás mellett meg lehet oldani a bajnokság megszervezését.

Még nem állt fel a Rallye Bizottság. Mikor fog megalakulni és kik a várható tisztségviselők?
A Bizottság felállításában, mint ahogy a közgyűlésen elmondtam, van három olyan tag, akikről még fogalmam sincs, hogy kik azok. Gondolok itt a rendezők képviselőjére, akit majd a rendezők fognak javasolni, valamint a két versenyzői képviselőre, akit a "nagyautós" kategóriából és a "kisautósok" közül választanak majd maguk közül a versenyzők a két héten belül megrendezett plénumon.
Ezeken túlmenően pillanatnyilag Sándor Istvánnal van megbeszélve, hogy részt vesz a Rallye Bizottság munkájában, amennyiben a felügyelői kollégium vezetésének tisztsége ezt nem gátolja. Földes József a Historic ügyében lenne jártas és a műszaki kérdések vonatkozásában számítanánk rá. Miskolc és környékén mindenki ismeri Prókai Zoltán nevét, aki a versenyrendezőkkel való kapcsolattartásban vállalna tevékenységet. Az utánpótlás vonalat, gondolok itt az RTE-vel való kapcsolattartásra és az Amatőr Kupa koordinálását Pénzes Zsolt gondozná. Szerénységem pedig a sportszakmai részben venne részt tevékenyen.
Ezek a személyek vállalják a munkát, de természetesen a megerősítésükhöz az Intéző Bizottság döntése is szükséges.

A Rallye Bizottságon belül nincs szükség gazdasági szakemberre?
Azt hiszem, el tudom látni ezt a szerepet, hiszen egy gazdasági vállalkozást vezetek 17 éve, úgy tűnik sikeresen, a működőképességünket semmi sem befolyásolta. Nem akkora szervezet ez és nem is akarunk belőle akkorát csinálni, hogy külön személy kellene a gazdasági feladatok ellátására. Természetesen az Intéző Bizottság át fogja vizsgálni és ellenőrizni fogja a tevékenységünket. Úgy tudom, az Elnökség készül olyan intézkedések bevezetésére, ami garantálja a korrekt, átlátható működést.

Azt hiszem az egyik legizgatóbb kérdés a versenyzők és a rallyongók számára is:
mikorra várható végleges versenynaptár?
Egy tervezett már kiadásra került a díjkiosztón. Ez egy olyan tervezet, aminek a gerincét mindenképpen szeretnénk megtartani. Vannak még kérdések, versenyütközések, amik bizonytalanná tesznek egy-két verseny időpontját és ezt kezelni szeretnénk. A Rallye2-nek két versenyét kell még pontosítani. A versenynaptár gerince ugyanez lesz.
8 Rallye első osztályú verseny lesz, amit szeretnék hangsúlyozni: ebben nincs benne a Budapest Rallye! És pillanatnyilag hét verseny van feltüntetve a Rallye2-es naptárba, amin még dolgozunk, hogy itt is 8 legyen.
A 8 versenyből kettőt lehet majd minuszolni.

Túlestünk a választásokon, remélem a kedélyek megnyugodtak és elkezdődhet az érdemi munka. Azt szeretném, ha mindenki, függetlenül, hogy melyik vezetést, a korábbit, vagy az újat támogatta, mindenki most már a munkára helyezné a hangsúlyt.
Azok az emberek, akik a korábbi vezetés idejében nem is voltak tisztségben, attól függetlenül ott voltak a versenyeken, tisztességgel elvégezték a munkájukat, mindig is a rallyért tették és azért, hogy ez a bajnokság működjön, bármilyen tisztségben is dolgoztak. Én nagyon remélem, hogy a továbbiakban is ugyanígy lesz ez a sportvezetőktől elkezdve egészen a pályabírókig. Remélem, hogy mindenki, függetlenül attól, hogy a zöldszínű kártyáját ki mellett emelte fel, váll vetve a rallyért fog dolgozni!

Mik azok a lépések, amik a legsürgetőbbek és amiket meg kell tennetek?
Át kell tekintenünk a korábban aláírt kötelezettségeinket, át kell tekintenünk a szerződéseket. El kell kezdeni a versenynaptár és a szabálykörnyezet véglegesítését.

A jövő hét elején szeretnék leülni a versenyrendezőkkel, részben a végleges versenynaptár miatt, részben a Bizottságban delegált rendezői tagnak a kiválasztása ügyében, valamint a versenyrendezések feltételeit tisztázni.

Ami nagyon fontos, hogy körülbelül egy hét múlva szeretnénk egy NYÍLT SZAKÁGI NAP-ot tartani, ahol szeretném, ha minél több versenyző, csapatvezető, rallyban részt vevő megjelenne. A problémákat szeretnénk átbeszélni, a leendő szabálymódosításokról szeretnénk beszélni illetve ki kellene jelölni a Bizottság tagja közé azt a két versenyzőt, akikről már korábban beszéltünk.

Hol és mikor lesz ez a szakági nyílt nap?
Pontos helyszínt és időt még nem tudok mondani, de amennyiben Dudás Endre hozzájárul, akkor többek között az Ő honlapján is meghirdetjük
:)

Így lesz! :)

 

Ez a hír most jelenik meg 9059. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k