GREPTON Rali-Túra Bajnokság
Baranya Kupa 2009
Komló, 2009. június 13-14.
versenykiírás
nevezési lap
(nevezési zárlat: 2009. június 5. péntek)
------------------------------------------------------
Baranya Kupa 2009
Komló, 2009. június 13-14.
versenykiírás Rallye2
nevezési lista Rallye2
Az esztergomi futam gépátvételén futottam össze Markó Tibivel, akivel már a következő közös RTE, Rallye2 és Historic versenyről beszélgettünk:
Miért pont a Baranya Kupa?
Ahogy az elmúlt esztendőkben, úgy idén is komoly programmal várja a versenyzőket a Marco Racing Team csapata a komlói futamra. Markó Tibor rendezővel beszélgettünk a R2 - RTE - Historic versenyzőknek szánt kínálatról, a megújult Lapisi elágról, az ORB versenyzők - Mecsek Rallye - Baranya Kupa háromszögről és a hűsítő örömökről.
Harmadik alkalommal vállalod fel a közös versenyt, amely az idén is három külön bajnokság résztvevőit várja.
Így van! Az Országos Rallye2 és a Rali Túra bajnokság mellett a Iharos és Goller Historic Bajnokság képviselőit is valamint ORB versenyzőket is Baranyába várjuk. Ezzel az összetettséggel nem kis feladatot vállalunk, de feltétlenül bízom csapatunk és a kollégák tudásában, hogy miként tavaly, úgy idén is zökkenőmentesen tudjuk lebonyolítani a versenyünket.
A verseny főszereplői a R2-es, RTE-s, és Historic mezőny. Milyen kapcsolatban van a Mecsek Rallye és a Baranya Kupa és mi köze mindehhez az ORB mezőnyének?
Szeretném leszögezni, hogy nem pikírt célzásnak szánom - ismerve az utóbbi hetek történéseit - de az ORB rendezők nagy része meglehetősen jó kapcsolatban, és ami talán még fontosabb munkakapcsolatban van. A megfelelő tisztelettel viseltetek a Mecseki ORB versennyel és annak rendezőjével Jelen Istvánnal szemben, akivel már több éve folyamatos az egyeztetésünk oda-vissza. Ennek megfelelően az idei évben is egyeztettünk, melynek eredményeként a Baranya Kupa két gyorsaságija is szerepelni fog a július végi mecseki viadalon. A főszereplő R2-es, RTE-s, és Historic mezőny képviselői mellett ezért szeretnénk felhívni az ORB mezőny figyelmét is a Baranya Kupára, hiszen még a murvás szettek felszerelése előtt egy kitűnő és mindenek előtt OLCSÓ teszt lehetőség ez számukra. A matek egyszerű! Az ORB nevezési díjak harmadáért mehetnek közel 2/3-ad ORB versenytávot olyan pályákon, amik a Mecsek Rallye-n is szerepelnek.
Kérlek, meséld el, mi vár a versenyzőkre idén Komlón.
A Rallye2 OB és a Historic mezőnye együtt mozog majd, míg őket követi szorosan az RTE OB mezőnye. Az alapvető célunk az volt, hogy egy mini R1-et prezentáljunk versenyzőinknek, amit a pályák sportszakmai értékével, a gyorsaságik hosszával, és az ehhez szükséges körítéssel kívánunk elérni. Az idei versenyünk három pályára épül, melyeket úgy fűztünk össze, hogy minél inkább közeledik a mezőny a kör végi szervizhez, annál rövidebbek a szakaszok, és az etapok, azaz, egy esetleges műszaki hiba, vagy sérülés esetén is több esélye marad a versenyzőnek versenyben maradnia.
Melyek ezek a szakaszok, és milyen tulajdonságokkal bírnak?
Az első - és szerintem a legösszetettebb - az Alsómocsolád - Kisvaszar - Mecsekpölöske elág közötti 15km-es pálya. A gyorsasági két részre tagolódik, az első fele egy keskeny, erdészeti út, tökéletes aszfalt szőnyeggel, kanyar hátán kanyar, míg a második fele széles, tempós, helyenként kicsit dobálós bátorságpróbás aszfaltút. Összességében ez a 15km komoly erőpróbája lesz a mezőnyöknek, és az egyes versenyzők állóképességének. Nem nagyon lesz olyan, aki a STOP-ban ne szuszogna vadul.
A második egy igazi klasszikus: Árpádtető. A szakasz 10km hosszú, és a menetirányából adódóan a második felére tartogatja az igazi izgalmakat. A rajt Remeteréten kap helyet, majd széles tempós aszfalton elkocsizunk a Lapisi elágig, ahol balra fordulva megcélozzuk Árpádtetőt és a lejtőt. Apropó Lapis! A több évtizede kedvenc elág és kanyarkombináció az elmúlt 5-6 évben rendkívül leromlott állapotba került, s ezzel kissé megkopott varázsa. Az idei esztendőtől azonban újra régi fényében ragyog, hiszen egy hosszas folyamat eredményeként sikerült elérnünk, hogy megjavítsák az utat, s ha már így alakult, a komplett Lapisi kombináció, valamint az utána következő pár száz méter vadonatúj aszfaltszőnyeget kapott! Ha ez is megvolt, indul a lejt menet, és csak a versenyzők bátorságán múlik, mit láthatnak majd a nézők a "kőbányai kanyarnál", "Trippamer - fánál", vagy a hírhedt "Antalffy-ban".
Pár kilométer etap után megérkezünk a harmadik szakaszra, amely Béta és Zobákpuszta között található. A hajtűből egy körbe, üldözéses rajtoltatással rajtolnak az autók, majd két kör megtételét követően száguldanak tovább Zobákpusztáig. A szakasz 5,2km-es, igazi néző csemege, hiszen aki jó helyre áll, akár 3x is láthatja kedvencét egy gyorsaságin belül.
Rallye2 + Historic és RTE. Miből, és mennyi jut nekik az étlapról?
Fontosnak tartottuk, hogy a R2 és az RTE közötti gyorsasági km számot a lehető legkisebbre csökkentsük. Így alakult ki a megoldás: a R2 3x3 gyorsaságit, azaz összesen 9 gyorsot teljesít majd, összesen 91,3km-es gyorsasági össztávot, míg az RTE mezőnyre - az eddigi legtöbb gyors kilométert kínálva - 2x3+2 gyors (8 gyorsasági), összesen 86km száguldás vár a Baranya Kupán. Reméljük, hogy a pályák sportszakmai értéke, és ez a kiemelkedően magas km szám kedvére való lesz az RTE mezőnynek, és minél többen ellátogatnak hozzánk.
Ha jól tudom, a kiemelkedő gyorsasági össztávon kívül, még mással is igyekeztek kedvezni az RTE-s versenyzőknek.
Az idei évtől szabályok teszik lehetővé, hogy a 3 gyorsaságis versenyek nevezési díja eltérjen a 2 gyorsos versenyekétől. A 2 pályás versenyek max. nevezési díja 34.000,-Ft, míg a 3 gyorsos versenyeké max. 42.000,-Ft. Az RTE versenyzőknek szeretnénk kedvezni a 86 km össztávon kívül azzal is, hogy a Baranya Kupára, a 3 pálya ellenére csak 39.000,-Ft nevezési díjat írunk ki. S bár manapság ez a különbség nem túl nagy összeg, de talán célba talál a gesztus, és azzal a pár ezer megspórolt forinttal hozzájárulhatunk ahhoz, hogy elkocsizzanak hozzánk Baranyába.
Említetted, hogy fontos hangsúlyt kapnak a részletek és a kiegészítő programok…
Valóban! A tavalyi esztendőben minden várakozásunkat felülmúlta a Prológ nézői látogatottsága. S bár nem minden versenyzőnek szíve csücske az e fajta nyitány, mégis úgy döntöttünk, hogy az idei versenyünkre jellemző kedvezmény halmaz ezzel válik teljes egésszé, ezzel érhetjük el, hogy mini R1-es verseny hangulatot kölcsönözzünk versenyünknek. Évek óta az egyik legfontosabb célunk, hogy a hozzánk ellátogató versenyzőket - legyen az R2-es, Túrás, vagy Historic-os - úgy tudjuk kiszolgálni, hogy ezen a komlói hétvégén "A VERSENYZŐNEK" érezhessék magukat. Talán az idei kínálat megfelel ennek a célnak.
Hűsítő örömök?
Meglepetéssel készülünk a versenyzőink számára. Annyit elárulok, hogy nem sör, és szonda is lesz nálunk! : De a részleteket majd az adminisztratívon tudják meg az érintettek. Nem kell hatalmas dologra számítani, ez is egy gesztus a versenyzők felé.
Tavaly a Marco Racing Team egy másik oldaláról is bemutatkozott. Karitatív módon szerveztetek programot gyerekeknek.
A Baranya Megyei Gyermek és Ifjúságvédelmi Intézetet kerestük meg ötletünkkel, és 50 gyermekből arra a hétvégére 50 Rallye Kölyköt varázsoltunk. Busszal szállítottuk ki őket az egyik gyorsra, tízórai-, és ajándék csomag várta őket, majd ebéd és fagyizás, és természetesen a verseny. Nem szerettünk volna túl nagy visszhangot ennek, hiszen ez nem PR fogás volt, hanem egy kis segítség azoknak a lurkóknak, akikkel a sors nem volt túl kegyes. Ha minden jól megy, az idén sikerül ezt is megismételni.
Úgy legyen!