h i r d e t é s
Összes oldal:
732057250
Napi oldal:
41172
Jelenleg:
1506
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Pénzes Zsolti legalábbis erre számít. Komlón, a Baranya Kupán már rá is melegített a Barum Rallye-ra. Ezzel indult a beszélgetésünk, de valahová egész máshová lyukadtunk ki…
- A komlói indulásod már felkészülés volt? - Az túlzás, hogy felkészülés, csak egy jó játék volt. Elég régen ültem utoljára autóban: májusban indultam legutóbb a Suzukival Horvátországban, de azt sajnos nem tudtuk befejezni, mert kiestünk műszaki hiba miatt. Mindig is ki szerettem volna próbálni a Mitsubishi-t, de eddig nem nagyon volt rá idő. Úgyhogy a Baranya Kupa egy jó alkalom volt erre.
- Hogy tetszett a verseny? - Jól éreztük magunkat, egy nagyon jó rendezvény volt.
- Viszont Csehországban a Suzukival indulsz… - Igen, mert egyrészt talán könnyebb, hogy tavaly is ezzel mentünk, másrészt a vezetési élménye nagyobb ennek a kocsinak - szerintem. Persze a Mitsubishi is nagyon jó autó, de az mégiscsak egy N-es autó, a Suzuki pedig A-s: minden porcikája igazi versenyautó: a szekvenciális váltótól a futóművön és a motor hangján át minden. Nekem pedig ez nagyon fontos. Ha elindulok, még ha nagyon ritkán is, akkor az a maximális élvezetet nyújtsa.
- Hogy áll a felkészítése - ha szükség van rá egyáltalán? - Nagyon átépíteni nem kell, közel hasonló beállításokkal megyünk majd, mint tavaly a magyar bajnokságban, az aszfaltos versenyeken. Semmi különös nem lesz, maximum egy kicsit több szerszámot teszünk a táskába, hogy ha valami gond lenne, akkor meg tudjuk javítani menet közben. Ez egy elég hosszú verseny, és egy autóval - akármennyire is jól fel van készítve - akármi történhet. Egyébként most teljesen fel van újítva az autó, a parádi hegyiversenyen ment vele a Szelep és jól szerepelt, úgyhogy bízom benne, hogy Csehországban sem lesz vele probléma.
- Elég népes a magyar különítmény, van aki már indult itt, van, aki nem. Te viszont igen, úgyhogy mesélj egy kicsit a pályákról! - Egy igazi raliversenyről beszélünk, ahol az összes gyorsasági nem arról szól, hogy hosszú egyenesek aztán egy derékszög, hanem valóban szükség van a navigátorra és a pontos itinerre. Talán nem is az a legfontosabb, hogy az elején vezesse valaki a versenyt, hanem, hogy a végén célba érjen. Tényleg nagyon hosszú lesz, és jöhet egy defekt, vagy bármi - talán jobb biztosra menni. A Barum Rallye bátran hasonlítható egy VB futamhoz: Németországhoz például.
- Csak Csehországba több magyar szurkoló jár rendszeresen… - Igen, mindig nagyon sokan vannak, és most is remélem, hogy minél többen kilátogatnak majd, mert nagyon jó érzés látni a magyar zászlókat.
- Tartod a kapcsolatot a többi magyar párossal, akik még indulnak? - Volt, aki megkeresett, hogy adjam kölcsön a belsőimet, szívesen odaadtam, és elmondtam a véleményemet, a tapasztalataimat. Azt mondtam mindenkinek, hogy azért jöjjenek el, mert ez egy igazi raliverseny, és ha azt a húsz évvel ezelőtti magyar versenyeket szeretné megtapasztalni - mind színvonalban, mind nézőszámban -, akkor semmiképpen nem szabad kihagynia.
- Gondolkodtál eredményen, vagy az most sokadrangú kérdés számodra? - Másodlagos. Csak jól szeretnénk érezni magunkat, és minél többet ülni a kocsiban.
- Most nem a megszokott navigátoros ül melletted majd. Kivel mész? - András és Jani munkahelyi és családi elfoglaltságok miatt nem tudnak jönni - egyikük sem. Így Kuhár Anti barátomat kértem meg, hogy navigáljon nekem. Akik régóta járnak versenyre, azok már régóta ismerheti a nevét: Koós Pistinek navigált Trabantban, aztán később Suzukiban, Opel-ben, Mazdában, szóval ő egy nagyon rutinos navigátor. Eredetileg csak nézni szerette volna a versenyt, de végülis rávettem, hogy üljön be mellém. Remélem, hogy jól fogjuk magunkat érezni.
- Soha többet nem versenyzel már itthon? - Soha nem szabad azt mondani, hogy soha, de egyelőre nem. Részben azért, mert az egyik autónk bérbe van adva, és jobb, ha ott vagyok a szervizben végig, mint ha versenyeznék mellette én is. Másrészt, amíg ez a vezetés áll az autóverseny élén, addig én azt gondolom, hogy nem jó irányba viszik a sportot, és sem én, sem a támogatóim nem erőltetjük ezt a dolgot.
- Várj, akkor itt ellentmondás van, vagy nem igaz a pletyka! Ugyanis azt hallottam, hogy Kassai András lemondása után te is potenciális szakágvezető jelölt lehetsz… Mi lesz az elvvel? - Itt egy komplett megújulásra lenne szükség, nem csak az RSB-ben, és nem csak a szakágban. Egyszerűen eltelt harminc év a Szövetség életében, és az eredmény nulla. Talán ideje lenne átengedni a vezetést más generációknak.
- Hogy lenne időd versenyezni, ha megszavaznának? - Én igazából azt mondtam, hogy ha az én feltételrendszeremmel működhetne a dolog, és valóban érkezne felkérés, akkor elgondolkodnék a dolgon és a pozíción. De szerintem itt nem csak a szakágvezető személye a kérdés, hanem a felsővezetőké is, mert ha ez így marad, továbbra is működésképtelen lesz az autósport. Ezt mutatja a fejetlenség, valamint a nézőszámoknak, a versenyek színvonalainak és a nevezői létszámoknak a csökkenése.
- Ha valóban megválasztanak, mi lenne az első dolgod, amit megtennél? - Azt hiszem, megköszönném a munkáját néhány embernek, elsősorban azoknak, akik 30 éve mindig itt vannak, csak mindig más pozícióban - ezzel kezdenék. A versenyzők fizetik a tagdíjat, amiből fizetik a tisztségviselőket, éppen ezért az ő érdekeiket kéne nézni. Aki ennek nem felel meg, attól válnék meg elsőként. Egyébként nem kell senkinek félni, nem gyűjtök szavatokat, és nem fogok senkihez bekopogtatni, hogy hová pecsételjen. A szakágvezető kérdésében az lenne az igazán korrekt megoldás, ha összehívnák az összes versenyzőt, a tagokat, és eléjük állhatnának a jelöltek, akik elmondhatnák a saját programjukat, és rögtön meg is lehetne vitatni. Természetesen nekem is van saját elképzelésem, hogy mi lenne, ha…, de mielőtt megkérdezed, nem mesélem el, nehogy más lenyúlhassa az ötleteimet és azokat az embereket, akik vállalnák a velem való munkát akár az elnökségben, akár a szakágvezetésben...
Ez a hír most jelenik meg 3576. alkalommal
|