RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Becsukott szemmel kell menni!
Trencsényi József
2010-08-10
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710360374
Napi oldal:
110635
Jelenleg:
2891
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_Becsukott_szemmel_kell_menni_1Trencsényi Józseffel beszélgettem az idei évükről, a Veszprém Rallye-ról, és persze arról, hogy "becsukott szemmel" miért is lehet sokkal gyorsabban autózni egy ilyen murvás futamon…

Milyen volt eddig az idei évetek?
Egy motorproblémával kezdtük az évet, úgyhogy mondhatom, hogy nem indultunk valami szerencsésen, hiszen a kiesésünk miatt pontokat veszítettünk. Voltak tartalékaink, amikkel mégsem tudtunk élni, hiszen nem akartunk kockáztatni és elsődlegessé az vált, hogy beérjünk a célba.
Nagyon kevés szabadidőm van, így általában a versenyek előtt még tesztelésre sem tudok időt szakítani. Ennek köszönhetően a legtöbbször elég felkészületlenül érkezem meg egy-egy futamra, így talán ennek is köszönhető, hogy a versenyek során nem igazán merjük erőltetni a feszített tempókat. Nagyon sok teszt-kilométer hiányzik ahhoz, hogy én határon tudjak autózni, így ehhez képest teljesen elégedettek vagyunk az eddigi eredményeinkkel. Nem beszélve arról, hogy tudom, hogy az ellenfeleink napokat töltenek a felkészüléssel, teszteléssel, a beállítások próbálgatásával...  Én meg beülök az autóba a versenyen és néha azon gondolkodom, hogy hogyan van a sebességi fokozat benne, mivel az utcai autóm automata váltós... Úgy gondolom, hogy ha a versenyek előtt 2 napot rá tudnék szánni a felkészülésre, akkor lényegesen gyorsabb tudnék lenni. Ha tudok tesztelni, akkor már az első gyorson jól be tudok kezdeni, teszt nélkül viszont tényleg csak a második napra találok magamra.

Becsukott_szemmel_kell_menni_2


Hogyan értékeled a veszprémi teljesítményeteket?

Azt hiszem, az abszolút 13. helyen végeztünk, amivel teljes mértékben elégedett vagyok, hiszen az utolsó négy gyorsasági szakaszt úgy teljesítettük, hogy tudtuk, bármelyik pillanatban kieshetünk, mivel volt egy váltóproblémánk. Nem volt egyes fokozat, ami valójában csak annyiban hátráltatott, hogy rajtolni nem tudtam, majd végül az utolsó gyorsaságira ez azt is eredményezte, hogy a kuplung is tönkrement.
Végül kibírta az autó, tudtunk annyit spórolni vele, hogy ki is bírja, de haladjunk is, és így eljutottunk a célig, aminek - ezek alapján pláne - nagyon örülünk!

Defekt nélkül teljesítettétek viszont a versenyt...
Igen, sikerült defekt nélkül megúsznunk, bár a gumiválasztásunk nem volt túl szerencsés. 2-3 hellyel előrébb is tudtunk volna végezni, de az első körben rosszul választottam meg a gumiabroncsokat, kicsit elszámoltam magam. Nem vettem figyelembe azt, hogy a másodosztály és a túra már elment előttünk, és ők erősen tönkretették a pályákat, így az első három gyorsot nem úgy teljesítettük, ahogy valójában tudtuk volna, hiszen zárt gumikkal mentem ki a nyitott helyett.

Becsukott_szemmel_kell_menni_3

Milyenek voltak a pályák?
Nekem tetszettek! Tudom, hogy nagyon sokan félnek, tartanak tőle, hogy ezek autógyilkos szakaszok. Valójában én is így voltam ezzel régebben, féltem tőle, sajnáltam rajta az autót. Az utóbbi két évben viszont változtattam a hozzáállásomon, és túl tudom tenni magam azon, hogy azzal foglalkozzak, hogy óvjam-védjem az autót.
Úgymond becsukott szemmel kell menni! Most már nem vigyázok az autóra, így jobban tudok menni, gyorsabb vagyok, csak a verseny végén sokkal nagyobb a kár az autóban. A korábbi években mindig nagyon szép állapotban hoztam haza az autót a Veszprém Rallye-ról, de akkor csak a 20-25. helyen tudtam végezni, most becsukom a szemem, és megyek! Tavaly így a 9. helyen végeztem, idén pedig a 13. helyen. Sajnos ez erről szól, és akkor a többiek még mindig sokkal gyorsabban mentek... gondolom nekik még nagyobb a kár... Egy ilyen futamon azért kiderül, hogy egy-egy autó mennyire van jól összerakva, de szerintem nincs gond ezekkel a gyorsokkal, kell ilyennek is lennie!

Becsukott_szemmel_kell_menni_6


Hazai pályák következnek...
A Borsod Rally-n folytatjuk, de a pályákról egyelőre még nem tudok semmit. Szeretem az aszfaltos futamokat is. Ha új pályák lesznek, akkor mindenképp fog tetszeni, ha pedig a régiek lesznek, akkor nosztalgiázunk egyet!

Mit szólsz ahhoz, hogy újra lesz éjszakai futam?
thumb_Becsukott_szemmel_kell_menni_4Én is úgy hallottam, hogy lesz éjszakai futam is. Legutóbb nem sikerült ez jól, hiszen pont ott ment tönkre a motorunk, így mindössze egy gyorsaságit mentem sötétben. Úgy érzem, hogy nekem nem megy ez a sötétben autózás. Nem igazán tudok sötétben menni, ami persze annak is köszönhető valószínűleg, hogy nagyon kevés az ilyen jellegű tapasztalatom... és lehet a lámpasorom sem volt jól beállítva.

Mit hozhat a folytatás számotokra még?
A maradék két versenyt - a miskolcit és pécsit - mindenképpen, és szokás szerint a Wald4tel Rallye sem marad majd ki valószínűleg idén sem, hiszen már 4-5 éve járok ide ki rendszeresen. Nagyon tetszenek azok a pályák, jó menni idegen pályán, idegen környezetben. Minden évben meghívást is kapunk ide, nagyon barátságosan fogadnak, segítenek minket, amiben csak tudnak. Ami még nagyon tetszik benne, hogy dupla annyi kilométert megyünk, mint egy hazai futamon. Nagyon jó ez a futam tesztnek is. Itt hozom be azokat a (teszt)kilométereket, amiket év közben "elspórolok" a futamok előtt...

Becsukott_szemmel_kell_menni_5


Nem lenne jobb akkor év elejére kinézni egy ilyen jellegű versenyt, ha már tesztként fogjátok fel?

Igen-igen, jogos a kérdés... mert tényleg, mire kezdődik a hazai bajnokság és beérne a gyümölcse a waldvierteli tapasztalatnak, addigra el is felejtjük, hogy milyen volt. Most úgy tervezzük, hogy február-március magasságában nézünk majd valami cseh, vagy osztrák versenyt, hogy kicsit rákészüljünk majd a hazai bajnokság első futamára. 

Ezek szerint már Ti is a 2011-es évet tervezgetitek?
Valójában az még azért túlzás, hogy tervezzük. Az biztos, hogy szeretnénk indulni rajta, ha nem sikerül teljes évet menni, akkor át kell mérlegelni, és lehet csak az aszfaltos futamokon... de ezek inkább majd szeptember-októberi válaszok lehetnek...

Ez a hír most jelenik meg 3359. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k