TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Beestek, de ez jót tett a tempójuknak
Nagy Matyiék vezetik a kategóriájukat két futam után
2018-05-24
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701696509
Napi oldal:
52791
Jelenleg:
3031
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_2

Nagy Matyiék két futam után vezetik a kategóriájukat a fehér Mitsubishijükkel. Miskolc után, Szombathely előtt beszélgettünk a kecskeméti pilótával.

Matyi, nem melgepő módon Miskolcon prológgal kezdtetek. Szeretitek a salakpályát?
Próbáltuk löttyinteni, amennyire lehetett. Van aki szereti, van aki nem… én el vagyok vele. Minden évben ott megyünk…

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_1
 
Vigyáááz! Most másik irányba kellett menni, nem zavart meg?!
Most hogy mondod… Tényleg! :) Mindegy, hogy jobbra mész vagy balra, nem?
Hááát… tudnék róla mesélni… :)

Azt mondtad Eger után, hogy jót meccseltél ott (Szauer) Gergővel és most szeretnél kicsit odacsapni neki. Odacsaptál?
Nem! Megmondom őszintén, közelebb voltunk, mint Egerben, de kicsit szétestem a gumiktól. Pontosabban attól, hogy hol voltak gumik, hol nem… Volt olyan, hogy első körben nem volt ott a gumi, ahova felírtuk, a második körben próbáltam úgy fordulni, hogy nem lesz ott semmi, erre ott volt…

Ugye ezek normál autógumik voltak. Aki nem sajnálja az autóját, vagy például az R5-ös autók vígan átmennek rajta. A Mitsubishi is átmegy. A végén már mi is úgy mentünk, ha úgy volt a nyom, akkor átmentünk rajta mi is. De veszélyes volt.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_4

Aztán az egész napot megkoronázta az, hogy negyed Magyarországot átautóztuk etapon. Oké, hogy megbízhatósági verseny a rally, menni kell sokat. És talán külön a hosszú etapokat még megemésztettem volna, de a gumikkal együtt szétszedték a fejemet az első nap végére.
Mérges is vagyok magamra, nem kellene így beleállni ezekbe a dolgokba, jobban a versenyre kell koncentrálnunk a jövőben!

Másnap?
Nagyon szeretjük a másnapi gyorsaságikat. Mindet! A bükkszentlászlói felfutás is, a Mályinka pedig az egyik legkedveltebb gyorsasági szakaszunk. Bükkszenten talán 6 tized volt köztünk és Gergőék között. Aztán a következő gyors rajtjában szólt a sportbíró, hogy kiesett az ellenfelünk. Na, ez teljesen kizökkentett a ritmusunkból, annyira, hogy majdnem mi is bentragadtunk.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_3

Mi történt?
Beestünk! Egyfolytában az volt a fejemben, hogy lassan kell menni, nem szabad sietni. Annyira visszahűtöttem a gumikat, hogy a nyálkás résznél a vége előtt három-négy kanyarral nekimentünk volna egy szalagkorlátnak, de túlcsúsztunk rajta is és beestünk az árokba. Ész nélkül raktam egy rükvercet, ahelyett, hogy megvártam volna a nézőket, és beletolattam az árokba teljesen.

Kitoltak?
Először meg sem bírták mozdítani az autót. Összezártam a hajtást, egyes és a maradék szalagkorláton átmentem, leszakítottam a kipufogót, a lökhárítót, ilyesmit. Igazi balfácán módjára… Aztán a nézők tettek vissza az útra, amit ezúton is köszönünk nekik!


De beértetek a célba, nem?!
Bee! Visszacsúsztunk a kategória harmadik helyére, majdnem fél perc hátránnyal.
Úgyhogy az utolsó körben a saját tempónkat autózhattuk újra, volt miért küzdenünk. Küzdöttünk, de a végén két tizeddel maradtunk le az első helyről!
 
Két tizeddel?? Most komolyan?
Igen! De meg is érdemeljük! Sokkal jobban kellett volna koncentrálni az első nap is és másnap sem szabadott volna azt a buta hibát elkövetni. Szerencsére a pontokkal jól állunk, vezetjük a bajnokságot a kategóriánkban!

Jön a murva! Szeretjük? A sok túrás aszfaltos kilométer mellett milyen murvás előéleted van?
Mentünk mi sokat murván is! Ladakrosszban és még a régi, murvás túraversenyeken láttunk sok poros utat :) Mindig azt mondom, hogy jobban szeretem az aszfaltot, de aztán az elmúlt pár évben mindig jól jöttek ki a murvás versenyek. Reméljük, ez nem változik!

Hogy van, egy N-es autónál miket kell változtatni ahhoz, hogy murvára kész autó legyen?
Be kell borítani az alját, a speerek kell átállítani, a hajtáskomputer át van írva, mások a lengéscsillapítók és más a kartervédő is. A motorprogram marad ugyanaz.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_5

A szombathelyi pályákat mennyire szeretitek?
Azok is jó pályák! Lendületes, jó kis szakaszok! De nekem mindegyik rali jó! Minden versenyen van jó gyorsasági, van kevésbé. Talán Szombathelyen mind jó. Igazából én örülök annak, hogy tudunk versenyezni, minden jó nekem, ha autóba ülhetek! És az, hogy ennyi pontunk van, az még jobban feldob! :) 
Ez a hír most jelenik meg 1909. alkalommal
címkék: Nagy Matyi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k