Benik átvette a vezetést
14. MC Rally összefoglaló
2007-04-29
összefoglaló • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732006928
Napi oldal:
200181
Jelenleg:
1560
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A hétvégén megrendezett 14. Miskolc Rally-n újra bebizonyosodott, nem véletlenül népszerű a rally Magyarországon…

Hatalmas tömeg nyelte a port már pénteken a salakmotor pályán megrendezett prológon, hatalmas tömegek zarándokoltak a verseny helyszínekre és szintén hatalmas tömeg ünnepelte vasárnap délután a diósgyőri stadionban felállított céldobogóra érkező győzteseket.

De ne szaladjunk így előre, hisz a három napot nehéz lenne egy mondatba összegezni.

Péntek délután indult a verseny, a miskolci népkert salakmotorokhoz szokott speedway arénájában 8000 ember előtt mutatta meg magát a 106 versenyzőpáros. Ugyan a verseny végeredményébe nem számít bele ez az előzetes, de azért is hívják versenyzőknek az színes gyorskocsikban ülőket, hogy legalább presztizsből is, de nagy harcokat láthattunk a páros indítás előnyeinek köszönhetően. Az estébe nyúló prológ győztese a Mitsubishi Lancerral és új navigátorral, Dalmady Viktóriával induló Asi (Aschenbrenner György) lett. Az utolsónak rajtoló Turi és Benik párharca már inkább a nézőknek szólt csak, akik a tűzijáték előtt még tombolhattak ahogy kedvenceik plussz körökkel jutalmazzák a pornyelést…

Szombaton kezdődött az igazi rally.
4 féle gyorsasági szakasz várta, hogy kétszer-kétszer végig robogjon rajta az Országos Rallye Bajnokság második futamára nevezett mezőny.
Elsőként a régi-új Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló szakaszon kellett a lehető leggyorsabban végighajtani, ahol nem kevés szakadék, rengeteg fa és tomboló nézők láthatták, hogy Benik - Turán - Turi a sorrend. A következő sajókazai szakasz első háromja is ugyanezekből a nevekből rakható ki, de más leosztásban (Turi - Benik - Turán)

Az első kör végére, tehát 4 gyorsasági után már 12 másodperc volt az előnye Benik Balázsnak, Turi előtt és Turán Frigyes is csak 16.5 msp-vel volt lemaradva az elsőtől.
Délután fél 5-re ért be a mezőny az esti szervizbe, 8 gyorsasági szakasszal és 66 versenykilométerrel és az ehhez tartozó időeredményekkel.

A tények az esti parc fermébe álláskor:
Benik fél perccel vezet a prológ győztes Asi előtt, harmadik és negyedik a két Skoda Fabia WRC (Spitzmüller és Turi).

És ami mögötte van? Defektek, motorleállások, hatalmas esések…
Az első háromban autózó Turán Octavia WRCjének sajnos újból megállt a motorja, így megint várnunk kell egy versenyt, hogy megtudhatjuk, mennyivel tud jobb helyezést elérni Frici a WRCvel a tavalyi A8-as Mitsubishijéhez képest.
A nézőkedvenc, Ladából három gyémántos Lancerbe átülő Balázs Öcsi a felsőnyárádi cél fotócelláját és az ott lévő betonátjárót elsodorva kiállni kényszerült, hisz nem nagyon maradt futómű az Evo IX alatt.
Janika rendre 8. időket autózott a vadonatúj Peugeot 207 S2000 autóval, mégis a nap végén a 17. hely jutott neki, hiszen az utolsó gyorsaságin dupladefekt hátráltatta haladásban.
Herczig Norbiék ugyan egy kis motorerő hiányra panaszkodtak, de nagyon szépen terelték a gyönyörű Subaru Impreza WRC-ét, amit Janika autójához hasonlóan szintén most láthatott először hazai közönség. A kék autó szépen beállt a szervizbe, de onnan már nem tudott kijönni és Norbi már csak másnap tudta a pálya mellett mesélni a nézőknek, hogy a váltó adta meg magát.
Turiék negyven másodperc büntetést kaptak egy késésért és a szervizbe is a diósgyőri stadion előtt a navigátor, Tóth Imre tolta be az autót, ugyanis a benzinpumpa nem volt hajlandó üzemanyagot juttatni a motornak. Az a büntetés a második helyről tolta a negyedikre Turiékat.

Vasárnap szintén 8 gyorsasági és egy kis eső fogadta a megmaradt 82 párost.
A kis eső pont annyit jelentett, hogy őrült rohangálással és telefonálgatásokkal, találgatásokkal telt a reggeli szerviz, hiszen mindenki próbálta kitalálni, hogy milyen gumit rakjon fel az első 4 gyorsaságira.
Az döntött jól, aki a száraz felületre való slicket választotta, bár ha épp egy kis felhőszakadásban rajtolt el, akkor valószínűleg nem így gondolta, hisz életveszélyes  ilyen gumival a vizes aszfalton közlekedni…

Benikék fél perces előnye megnyugtatónak tűnt, de mi az, ami megnyugtató a rallyban?
A céldobogó és a pezsgőzés talán…
A ford Focus WRC középső difije megadta magát, így Benik Balázsnak a "csak beosztani az előnyt" taktika inkább volt túlélési gyakorlat. Nem árulok el nagy titkot, a túlélés sikerült, nyert a néhány éve még itt Miskolcon egy hatalmas bukás után szinte újjászülető pilóta és navigátora.

Turiék fokozatosan felzárkóztak, napközben már újra másodikok voltak, mikor egy árokjárással újra kezdhették a másodpercek ledolgozását az utolsó körben.
A vasárnap másodikként induló Asiék vízcsöve nem akart tovább dolgozni, a pilóta próbálta megjavítani az autót, de kikésték a következő gyorsasági rajtját, így fel kellett adniuk a küzdelmet.

Hatalmas csatát vívott a második helyért a két Fabia WRC… A csata győztese Spitzmüller Csaba és Kazár Mikit helyettesítő Béres László lett, Turiék tudtak örülni a harmadik helynek és a vele járó pontoknak is.
Negyedik lett Érdi Tibor! Azért a felkiáltójel, mert igazából így kellett volna írni: Ifj. Érdi Tibor. A fiatal pilóta élete második WRC-s első osztályú futamán a csodálatos eredménnyel, szép kupákkal és méltán büszke apukával indulhatott haza.
Hideg Krisztián befáslizott csuklóval hozta be a Mitsubishijét az abszolút ötödik helyre, miközben úgy kellett autóznia, hogy a kocsin egy karcolás nem eshet, hisz nagyon szűkös a büdzsé…
Hideg ezzel nyerte az A8-as küzdelmet Botka Dávid és Trencsényi József előtt.

Az N4-ben hatalmas csata alakult ki és itt sem hiányoztak a drámák.
Az első nap végén Elekék 2 tized másodperccel álltak Szőllősi Péterék mögött.
Sikerült a második napra megfordítaniuk a helyezést, de a váltó megadta magát és a céldobogóra már csak az 5. fokozatot volt hajlandó elfogadni a szerkezet, és a pilóta átvette a kupát, de nagyon félt attól, hogy a verseny végét jelentő parc fermébe már nem fog tudni beállni… Végül ez sikerült és az N4 első három helyezettje: Elek István - Szőllősi Péter - Fenyvesi Gábor.

A Super1600-os bajnokságban nem volt nehéz Suzuki győzelemre fogadni, hiszen vasárnap már csak öt "mi autónk" rajtolt el és a papírforma szerint Bútor simán nyert a Swifttel, majd 50 másodperccel megelőzve csapat és márkatársát, Ollé Sasát. Harmadik lett Krózser Menyhért, aki ezúttal egy Ignissel próbált szerencsét. A kategória drámája még a verseny előtt játszódott, hiszen Kakusziék ugyan kikalapálták a Renault Cliojukat, amit sikerült egy külföldi versenyen átformázniuk, az autón még meg sem száradt szinte a festék, de a verseny előtti teszten a motor összeakadt és nem is tudott elindulni a kiskőrösi különítmény.

Ejtsünk szót a vasárnap, idén először bemutatkozó Rallye2 mezőnyéről is.
68 páros adta le a nevezését és a Rallye első osztály vasárnapi pályáin próbált eltalálni, ami nem is kis feladat, ismerve a magyar rallysokra oly jellemző kanyarlevágásokat, így aztán szegény másodvonalasoknak nagyon sokszor kellett azzal a ténnyel találkozniuk egy-egy kanyarhoz érve, hogy az előző nap felírt pályán az adott kanyarban minden van, csak tiszta útfelület nem… És nagyon nehéz üveggolyóval felszórt (érstd: kavicsfelhordásos) pályán végigtalálni…
Nem is sikerült mindenkinek, viszont a tavalyi bajnok hozta a papírformát és Szommer István nyert, második Puskádi és harmadik a korábban Suzukival versenyző Kurtos lett. Mind a három páros Honda Civic volánja mögött ért fel a dobogóra.

A méltán népszerű, turbós, lefújószelepes, négykerékhajtású autókat felvonultató F csoport győzelmét Bedőék szerezték meg a még mindig szép formájú Toyota Celica GT4-el, Niesz Ferenc Subaruval második, Eran Friedman pedig az új építésű Mitsubishi Lancer Evo VIII-al a harmadik lett.

Az első osztályú bajnokság állása az első két futam után:
1. Benik Balázs - Varga István - Ford Focus WRC - 45 pont
2. Turi Tamás - Tóth Imre - Skoda Fabia WRC - 42 pont
3. Hideg Krisztián - Kerék István - Mitsubishi Lancer Evo VI - 26 pont
4. Spitzmüller Csaba - Béres László - Skoda Fabia WRC - 20 pont
(nem hivatalos eredmény)

A bajnokság következő futama (egyben az első murvás verseny az idén):
Duna Rally (Székesfehérvár)
2007. május 25-27.

Ez a hír most jelenik meg 10703. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k