Benik Balázs 2008-as éve...
Marad a 2002-es FORD Focus WRC
2008-03-28
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
737571209
Napi oldal:
114762
Jelenleg:
1109
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A tavalyi bajnokkal, Benik Balázzsal az idei esztendőről beszélgettünk:

Kicsit nehezebben indult az évkezdet,
mint ahogy talán a korábbi években…
Varga István bejelentette év végén, hogy visszavonul és talán ez is apropója lehetett annak, hogy Lukács József és az EURONICS megkeresett. Ezt a két nevet azért kell együtt említeni, mert úgy gondolom Lukács Józsi nélkül nincs a rallyban ez a cég, mint támogató, hiszen Józsi támogatója és Ő hozta be őket a rallyba.
Ez mindenféleképp lélegzetvételhez juttatott minket, hiszen az OMV és a Bomba! idén már nem támogat.

Az OMV 7 éven keresztül a fő támogatónk volt. Most érzem igazán, hogy ezek az erős alapok a korábbi években mennyire megkönnyítették a feladatomat. A tavalyi év végén szinte a nulláról kellett felépíteni mindent. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden kerek, hiszen egy ilyen főtámogatót nagyon nehéz pótolni.
Az elmúlt 7 esztendőben az általuk biztosított háttér elengedhetetlen része volt a sikereknek és ezért mindig is nagy köszönettel tartozom nekik. Az egész csapat mindig jó szívvel gondol vissza majd ezekre az évekre. Bízom benne,hogy idén még egy-két új támogatót sikerül szereznünk a csapat mellé.

Sajnos a gazdasági élet nehézségei is kihatnak a sportunkra. Teljes gőzzel dolgoztunk azon, hogy idén is rajthoz tudjunk állni. Volt olyan része a felkészülési időszaknak, amikor nem hogy a végét, de a közepét és még az elejét sem láttam a 2008-as esztendőnek és talán az elmúlt 7 évben most volt először, hogy úgy éreztem, hogy kilátástalan a történet.

Aztán jött a megkeresés Jositól és az EURONICS-től és nagyon várom már az egri futamot. Emberileg is jól kijövünk egymással. Lakva ismeri meg az ember a másikat és ez természetesen ugyanúgy érvényes rám is, nem csak rá, de az előjelek mindenképp jók.

A verseny előtt lesz valami teszt, ami nem az autóra vonatkozik, hanem inkább arra, hogy összeszokjatok az új navigátoroddal? Vagy már ezen túl vagytok?
Még előtte vagyunk ennek. Ettől függetlenül belső felvételekből már ismerem Josi navigálását és Ő is ismeri az én elvárásaimat. Elmondása szerint fekszik neki az, ahogy a kanyarokat feldolgozom és nekem is nagyon tetszik az Ő ritmusa, hanglejtése, ahogy navigál. Biztos vagyok benne, hogy rendben lesz ez is. De lesz majd olyan, mikor egy tesztpályán a versenyautóban úgymond kipróbáljuk egymást, de igazából ettől nem félek, hiszen amennyire megismertem Josit, feltalálja magát minden helyzetben, nagyon bízunk egymásban és remélem, hogy ez jó eredményekhez fog vezetni. 

Milyen autóval indulsz idén?
Különböző fórumokon már sok mindent találgattak, amiken csak mosolyogni tudtam amikor megemlítették, hogy szó lehet arról, hogy 2006-os, esetleg 2007-es fejlesztésű autóval indulunk. Valójában végig arról volt szó, hogy ezzel az autóval egyáltalán rajthoz tudunk e állni és sikerül e megteremteni azt a keretet, ami szükséges ahhoz, hogy a 2008-as esztendőben versenyezni tudjak.

Már tavaly beláttam, hogy nem fogunk tudni újítani. Az autóm egy 2002-es gyártású, már év végén futott, de 2003-as évre fejlesztett Ford Focus WRC. Az első olyan Focusok közül való, ami hátul a nagy szárnnyal aerodinamikai módosításokat kapott a 2002-es autóhoz képest.
Idén semmiféle fejlesztést nem kapott az autónk, már csak azért sem, mert a homologizációs lap szerint ez tovább nem fejleszthető, sem elektronikában, sem motorerőben, sem hajtásláncban.
A karosszéria, a fényezés, a szerkezeti elemek felújítva. A motor már a vége felé jár, az első vagy a második verseny után fel kell újítatnunk, hiszen annyi kilométer lesz már benne, ami ezt szükségessé teszi.

2007-ben is nagyon kellett vigyáznunk az autóra, hiszen nem álltunk igazán jól tartalék alkatrészekkel és például a fehérvári futam is azon ment el, amikor egy defekt következtében olyan alkatrészek sérültek, amiket nem is tudtunk volna pótolni, ezért nem mentünk be a szervizbe.
Sajnos a fő elemek olyan drágák ezekhez a WRC-khez, hogy nem minden esetben tudtuk megteremteni a hátteret ahhoz, hogy mindig, mindenből legyen megfelelő tartalékunk.
Így kellett versenyeznünk, miközben tudomásul kellett venni, hogy ellenfeleink jókora technikai fölényben volt, az autó fejlesztéseit, valamint az alkatrészbázist figyelembe véve is. Volt, amikor komplett váltót, differenciálművet, futóművet raktak be.
Tisztában voltunk vele, hogy úgy kell autóznunk, ha nekünk megsérül az autónk, akkor ilyen komoly alkatrészcserékre nincs lehetőségünk. Kisebb hibákat tudtunk orvosolni, de tisztában voltam vele, hogy minél kevesebb hibával, ennek ellenére gyorsan kellett autóznunk, hiszen Tamásék nagyon jól versenyeztek, főleg aszfalton.
Másodpercek, tizedmásodpercek döntöttek, ami mind a nézők részére a látvány szempontjából, mind pedig számunkra a fejlődés szempontjából csak jó dolog. Azt gondolom ilyen kemény csaták alatt lehet igazán jól fejlődni.

Idén is hasonló lesz a felállás. Az autónk fő elemeit Bathó Zoli a tél folyamán a legjobb tudása szerint átnézte, amik szükségesek voltak, felújította. Biztos vagyok benne, hogy a BRTH idén is egy nagyon jól felkészített autót ad alánk, mint ahogy a korábbi években is tette. Sajnos a főbb alkatrészeink tartalékai továbbra sem állnak rendelkezésre, ezért továbbra is nagy odafigyeléssel kell autóznunk, hiszen például egy húszperces szervizben nincs idő egy váltót szétszedni, kompletten kellene cserélni, ha lenne… Ez sajnos nem áll rendelkezésünkre, ezért úgy kell versenyeznünk, hogy ne legyenek ilyen problémáink.

A mi autónk 2002 év végén már versenyzett autó, közel sem a legfrissebb fejlesztésű versenyautó a mai magyar mezőnyben, de talán az, hogy két éve már ezzel a kocsival versenyzek, az segíthet a jó eredmények elérésében az esetlegesen újabb fejlesztésű autók ellenében is. Minden beállításunk megvan az autóhoz, amit természetesen folyamatosan finomítgatunk, hiszen az ember vezetési stílusa is folyamatosan változik. Nem kell kitalálnunk az autót, már jól összeszoktunk.

A én úgy gondolom hogy az utóbbi évek legkeményebb küzdelmei várhatók WRC szempontból . Ahogy én számoltam, 10 körül lesz a WRC-k száma. Nem mi leszünk a legújabb autóval, de az elmúlt két év tapasztalatával ezt a hátrányt majd megpróbáljuk kiküszöbölni.

Örülök annak, hogy versenyzőtársaim tudtak újítani, fejlett technikákat tudnak felvonultatni, majdnem mindenki tudott egy picit fejleszteni. Azt gondolom a magyar bajnokság eddig sem volt sétagalopp… Kiváncsian várom, hogy mire leszünk képesek az 5-6 évvel korábbi fejlesztésű autónkkal.

Elképzelhető, ha minden jól összejönne, akkor év közben autót váltasz? Van ennek realitása, vagy egyáltalán tervben van ilyen?
Nagyon-nagyon kicsi erre az esély. Igazából messze nem ez a legfontosabb, nem ez foglalkoztat, hanem inkább az, hogy ezt az autót maximálisan el tudjam látni a megfelelő háttérrel. Felesleges olyan dolgokkal foglalkozni, ami elszakad a realitás talajától…
Soha nem mondom, hogy nem, mert történhetnek csodák, amik velem nem nagyon szoktak megtörténni.

De ha más autó lenne, akkor is csak Ford, ugye?
Természetesen! A Ford a szívemhez nőtt, nem is gondolkozunk másban.
Ez a második évünk, amit Ford támogatással versenyezhetünk, amit ezúton is köszönök!
Ez a két dolog, és az, hogy három abszolút magyar bajnoki címet szereztünk ezzel a márkával, ez önmagáért beszél.

Beszéljünk egy kicsit az egri futamról…
Nem ismeretlen a környék, a pályák…
Természetesen, ha máshogy nem, de etapon már minden útvonal ismerős.
Szerdán és csütörtökön kiderül majd, hogy milyenek mostanság.

Sűrű lesz a jövő hetetek… Bele fog férni minden?
Az autó felújítását viszonylag későn kezdtük el, mert amíg nem láttuk, hogy lehet valami az idei évből, addig nem dolgoztunk rajta.
Most volt Angliában műszaki vizsgán a Ford Focus WRC, ma jön haza, szombat és vasárnap matricázzuk és még rengeteg kis apró munka van az autón, hogy hétfőn vagy kedden ki tudjuk próbálni, kicsit tesztelni tudjunk. Szerda, csütörtök pályabejárás, pénteken gépátvétel és rajtceremónia, és két hosszú nap a szombati és vasárnapi versenynap.

De az elmúlt két hónapom már nagyon sűrű...
Minden nap, a hétvégéket is beleértve azon dolgozok, hogy minden összeálljon.
Rengeteg, sajnos javarészt sikertelen tárgyaláson vagyunk túl, aminek csak kis része volt sikeres, de ez erről szól, tisztában vagyok vele, hogy a mezőny nagy része hasonlóan áll. Vannak, akik rosszabbul, vannak, akik már korábban be tudták jelenteni, hogy összeállt a szezonjuk.

A mi évkezdetünk köszönhető legfőképp az EURONICS-nek, a Ford Hungáriának és azt gondolom, hogy itt az alkalom arra, hogy egy új támogatót is bejelentsek: a PROFI Élelmiszerhálózat belépett a támogatói körünkbe, amit nagyon szeretnék megköszönni.
Év közben még kell pótolnunk a hiányokat, de ott tudunk lenni az év elején és el tudunk rajtolni. Természetesen a korábbi támogatói körünk egy része továbbra is mellettünk áll.
Amikor az autó matricázása elkészül, az első fényképeken lesznek majd láthatóak, mint például az is, hogy a Budapest Bank továbbra is mellettünk áll.

Nagyon várom már az egri futamot és hogy újra találkozhassak a szurkolóinkkal és a rallyt szeretőkkel!

Ez a hír most jelenik meg 8257. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k