|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
A tavalyi bajnokkal, Benik Balázzsal az idei esztendőről beszélgettünk: Az OMV 7 éven keresztül a fő támogatónk volt. Most érzem igazán, hogy ezek az erős alapok a korábbi években mennyire megkönnyítették a feladatomat. A tavalyi év végén szinte a nulláról kellett felépíteni mindent. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden kerek, hiszen egy ilyen főtámogatót nagyon nehéz pótolni. Sajnos a gazdasági élet nehézségei is kihatnak a sportunkra. Teljes gőzzel dolgoztunk azon, hogy idén is rajthoz tudjunk állni. Volt olyan része a felkészülési időszaknak, amikor nem hogy a végét, de a közepét és még az elejét sem láttam a 2008-as esztendőnek és talán az elmúlt 7 évben most volt először, hogy úgy éreztem, hogy kilátástalan a történet. Aztán jött a megkeresés Jositól és az EURONICS-től és nagyon várom már az egri futamot. Emberileg is jól kijövünk egymással. Lakva ismeri meg az ember a másikat és ez természetesen ugyanúgy érvényes rám is, nem csak rá, de az előjelek mindenképp jók. A verseny előtt lesz valami teszt, ami nem az autóra vonatkozik, hanem inkább arra, hogy összeszokjatok az új navigátoroddal? Vagy már ezen túl vagytok? Milyen autóval indulsz idén? Már tavaly beláttam, hogy nem fogunk tudni újítani. Az autóm egy 2002-es gyártású, már év végén futott, de 2003-as évre fejlesztett Ford Focus WRC. Az első olyan Focusok közül való, ami hátul a nagy szárnnyal aerodinamikai módosításokat kapott a 2002-es autóhoz képest. 2007-ben is nagyon kellett vigyáznunk az autóra, hiszen nem álltunk igazán jól tartalék alkatrészekkel és például a fehérvári futam is azon ment el, amikor egy defekt következtében olyan alkatrészek sérültek, amiket nem is tudtunk volna pótolni, ezért nem mentünk be a szervizbe. Idén is hasonló lesz a felállás. Az autónk fő elemeit Bathó Zoli a tél folyamán a legjobb tudása szerint átnézte, amik szükségesek voltak, felújította. Biztos vagyok benne, hogy a BRTH idén is egy nagyon jól felkészített autót ad alánk, mint ahogy a korábbi években is tette. Sajnos a főbb alkatrészeink tartalékai továbbra sem állnak rendelkezésre, ezért továbbra is nagy odafigyeléssel kell autóznunk, hiszen például egy húszperces szervizben nincs idő egy váltót szétszedni, kompletten kellene cserélni, ha lenne… Ez sajnos nem áll rendelkezésünkre, ezért úgy kell versenyeznünk, hogy ne legyenek ilyen problémáink. A mi autónk 2002 év végén már versenyzett autó, közel sem a legfrissebb fejlesztésű versenyautó a mai magyar mezőnyben, de talán az, hogy két éve már ezzel a kocsival versenyzek, az segíthet a jó eredmények elérésében az esetlegesen újabb fejlesztésű autók ellenében is. Minden beállításunk megvan az autóhoz, amit természetesen folyamatosan finomítgatunk, hiszen az ember vezetési stílusa is folyamatosan változik. Nem kell kitalálnunk az autót, már jól összeszoktunk. A én úgy gondolom hogy az utóbbi évek legkeményebb küzdelmei várhatók WRC szempontból . Ahogy én számoltam, 10 körül lesz a WRC-k száma. Nem mi leszünk a legújabb autóval, de az elmúlt két év tapasztalatával ezt a hátrányt majd megpróbáljuk kiküszöbölni. Örülök annak, hogy versenyzőtársaim tudtak újítani, fejlett technikákat tudnak felvonultatni, majdnem mindenki tudott egy picit fejleszteni. Azt gondolom a magyar bajnokság eddig sem volt sétagalopp… Kiváncsian várom, hogy mire leszünk képesek az 5-6 évvel korábbi fejlesztésű autónkkal. Elképzelhető, ha minden jól összejönne, akkor év közben autót váltasz? Van ennek realitása, vagy egyáltalán tervben van ilyen? De ha más autó lenne, akkor is csak Ford, ugye? Beszéljünk egy kicsit az egri futamról… Sűrű lesz a jövő hetetek… Bele fog férni minden? De az elmúlt két hónapom már nagyon sűrű... A mi évkezdetünk köszönhető legfőképp az EURONICS-nek, a Ford Hungáriának és azt gondolom, hogy itt az alkalom arra, hogy egy új támogatót is bejelentsek: a PROFI Élelmiszerhálózat belépett a támogatói körünkbe, amit nagyon szeretnék megköszönni. Nagyon várom már az egri futamot és hogy újra találkozhassak a szurkolóinkkal és a rallyt szeretőkkel! Ez a hír most jelenik meg 8257. alkalommal
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.11.01-05.
részletes infóink 2024.11.02-03.
részletes infóink 2024.11.03.
részletes infóink 2024.11.03.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |