Benik Balázs apa szerepre készül
csak néhány versenyen láthatjuk 2009-ben
2009-02-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069246
Napi oldal:
53168
Jelenleg:
1567
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Benik Balázs már év végén is többször azt nyilatkozta, hogy úgy tűnik, nem fog összeállni az idei évad, bármennyit is dolgozik érte. Aztán ma felhívott a háromszoros bajnok pilóta:


A tavalyi éved nem úgy sikerült, ahogy azt vártad Magadtól, ahogy várták a szurkolóid Tőled. Az ok azt hiszem mindenki számára egyértelmű: rengeteg technikai probléma hátráltatott.
A versenyző mindig nehezen emészti ha rajta kívülálló okok miatt kell pontokat veszítenie egy nagyon szoros bajnokságban. És nagyon büszke vagyok, hogy mindezen körülmények között is sikerült a dobogóra felállnunk év végén a magyar bajnokságban Lukács József navigátorommal. A technika folyamatosan megtréfált minket..

Miből adódtak ezek a műszaki hibák?
Már az év is balszerencsésen kezdődött, hiszen az egri futam előtt megállt a motorunk. Nem hibázott senki, az olajban lévő fémszilánkok miatt kidobós lett egy motor, még mielőtt nekivágtunk volna a bajnokságnak. Kaptunk egy új motort az M-Sport-tól, amivel sikerült is megnyernünk az első versenyt. Miskolcon néhány gyorsaságival a vége előtt az új motorunk is megállt… Két verseny, két motor.
A költségvetésünkre ez rányomta a bélyegét, hiszen ekkora többletköltségekkel nem számoltunk, nagyon szoros volt a büdzsé, és ezt meg is éreztük.
Innentől egy pech-sorozat részeseivé váltunk, az autót maximálisan jól felkészítve indultunk neki minden versenynek. Amíg a korábbi években a teszteken előkerült hibákat a versenyre tudtuk orvosolni, addig 2008-ban szinte mindig a versenyen jöttek elő a gondok.
Ez sorsdöntő volt az év végén.
Nehéz volt ezt megélni, csakúgy, mint azt, hogy az utolsó versenyeken már nem tudtam javítani a helyezésünkön.

Azt gondolom, mindent figyelembe véve, ismerve a körülményeket, nagy eredmény volt a tavalyi harmadik helyezésünk.

Tudom Rólad, hogy nagyon sokat dolgozol azért, hogy összeálljon az éves költségvetése a versenyzésednek. Ezt a munkát sohasem januárban, hanem már jóval korábban kezded.
Hogy állsz most a 2009-es esztendővel?
Vannak függőben megbeszéléseim, de a realitás talaján maradva úgy tűnik, hogy idén nem tudok teljes szezonban részt venni a Magyar Rallybajnokságban.
Egy-két versenyen szeretnék elindulni, hiszen ezt nem lehet és nem is áll szándékomban abbahagyni, viszont a mostani helyzet azt mutatja, hogy nem fogok tudni teljes évadot versenyezni.
Még nem tudom, hogy milyen versenyeken tudok majd elindulni, de természetesen szeretnék minél több futamon részt venni.

Ezért is kértem, hogy beszéljünk, hiszen szeretném, ha a szurkolóim és a rallyongók is első kézből értesülhessenek erről.
Nem szeretnék senkit hitegetni, sajnos ez most a realitás.

Év végén sok vita volt arról, hogy maradjanak e a WRC-k…
Ha nem említed, akkor is beszéltem volna erről a témáról.
Tavaly év végén folyamatosan kérdezgettek a támogatóim, hogy kiderült-e már, hogy lehet e WRC-vel menni. Nem könnyítette meg ez a helyzetemet. De gondolom ezzel a többi versenyzőtársam is így volt.
Számomra nem az a kérdés már egy ideje, hogy ki ül az MNASZ élén. A kérdés az, hogy a vezetőségekben vannak e olyan emberek, akik a rallysport érdekeit nézik. Minden tiszteletem az Övék! Ugyanakkor sajnos lehet, hogy többségben vannak azok, akik a rallysportot negatív irányba terelik. Észre kellene venni, hogy a versenyzők érdekei lennének a legfontosabbak…
Az elmúlt időszakban több hozzászólást is olvashattunk, mint például a Varga C. Zoltánnal készült interjút. Nem szeretnék részrehajló lenni. Sajnos amíg a vezetőség a házon belüli támadásokra összpontosít, ez a annyira elfoglalja őket, hogy nem biztos, hogy minden esetben a rallysport érdekeit tudják előtérbe helyezni.

Ezt érzik a versenyzők is. A támogatók elbizonytalanodtak. Februárra dőlt csak el, hogy mi várható idén, alig másfél hónap maradt az első versenyig, ahol majd rajthoz tudnak állni a WRC-k, vagy sem. Sajnos így nagyon nehéz támogatókat szerezni, megtartani…

Beszéljünk egy kicsit vidámabb dolgokról:
Már decemberben, a Rally-Partyn is látszott, hogy 2009-ben új szerepkör vár Rád…
Jó szemed van… Május elejére várjuk kedves feleségemmel a kisfiamat! Még nem tudom ez mivel jár, de nagy várakozással és kíváncsisággal várom, hogy apaként hogyan fogok majd tudni helyt állni.
Ez nagy büszkeséggel tölt el és minden negatívumot felejtet, ami most az autósporttal összekapcsolódott az utóbbi időben.
Nem titok, hogy nyilván az ember eljut néha olyan döntési helyzetekbe, amikor átértékelődnek dolgok és a korábbi "mindenáron" már nem annyira fontos.
Nagy hangsúlyt szeretnék fektetni a vállalkozásaimra is és biztos vagyok benne, hogy rengeteg időt szeretnék a családommal tölteni.

A típusát már tudjuk… és mi lesz a keresztneve a kis Benik srácnak?
A nemét már igen, de a nevét még nem tudjuk mi sem :)

Valld be őszintén: voltak már olyan álmaid, hogy a pálya szélén, a beíróban állsz és várod, ahogy az utódot megérkezzen a célba valamilyen versenyautó volánja mögött?!
Nem is egyszer!!

Kívánom, hogy minden álmod valóra váljon és egészséget Anettnek és a kisemberkének!

Azt gondolom, mindenki nevében mondhatom, hogy minden nevezési listán az lesz az első, hogy reménykedve próbáljuk megtalálni Benik Balázs nevét!

Ez a hír most jelenik meg 9536. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k