Benik Balázs vs. Turi Tamás
interjú a pécsi futam előtt
2007-09-10
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732006305
Napi oldal:
199558
Jelenleg:
1292
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Benik Balázs és Turi Tamás
Ford Focus WRC és Skoda Fabia WRC
A bajnoki értékelés szerint a pécsi verseny előtt Turinak 104, Beniknek 95 pontja van, és az év végén a 6 legjobb futam eredménye számít az év végi összeadásnál. Tehát szoros a küzdelem...
Feltettünk 11 kérdést mindkét versenyzőnek a 40.Allianz Rallye előtt...
Íme a kérdések és a válaszok:



Öt verseny után hogyan értékeled a bajnoki szereplésed?
BB:
Jónak értékelem.
Nem maximális, mert akkor meg kellett volna nyernünk az összes futamot. Ötbõl 4 versenyen értünk célba, ebbõl a négy versenybõl három gyõzelem és egy második helyezés, ezt mindenképpen jónak értékelem. Remélem a folytatás is hasonlóan jó lesz…
TT:
Azt gondolom, hogy a bajnokságban elég jól állunk.
A technikánk tavalyhoz képest jobb lett, igaz voltak problémák, de még egyszer sem állt meg. A technikai gondok ugyan vettek el pontokat, de bevitt eddig mindig a célba az autó. Bízom az aszfaltos futamokban és remélem, hogy itt szorosabb idõket, vagy jobbakat tudunk menni, mint a Balázs.
Mindent megteszünk, hogy a legjobb eredményt tudjuk elérni.


Melyik verseny volt a legnehezebb?
BB:
Talán a legnehezebb, ami az autót is nagyon rongálja. Függetlenül attól, hogy most mennyire nyertünk, vagy megálltunk, de mindenképp a fehérvári és a veszprémi verseny volt a legautógyilkosabb, legnehezebb. Talán a Fehérvár Rallye-t nevezném legnehezebbnek, hiszen pont a gyilkosan kemény pálya miatt kényszerültünk a defekt miatt kiállni…
TT:
Talán a Veszprém, ebben a nagy melegben és nem is csak a meleg miatt. Voltak nehézségeink, mint ahogy Miskolcon is. Veszprémben is az utolsó gyorson majdnem nekünk kellett a célba betolni az autót, AC problémákkal küzdöttünk.


Volt másfél hónap pihenõ… Mivel töltötted?
BB:
Sikerült kõ kemény 4-5 napos pihenésre mennem a családommal. Ez volt az úgymond igazi pihenõ, és abszolút nem foglalkoztam versennyel, a versenyzéssel augusztusban. Teljes erõbedobással a munkámra koncentráltam és a családdal töltöttem az idõmet.
TT:
A családdal elmentünk nyaralni,
a versenyzéssel nem igazán törõdtünk.
Most volt a hétvégén a tréning, innentõl kezdve száz százalékosan a versenyre koncentrálunk.


Változott valamit az autó, kapott valami vérfrissítést?
BB:
Semmi változtatás nincs az autón. A murvás futómû kikerült és megkapta az aszfaltos felszerelést. Természetesen a kopó alkatrészek, amiknek lejárt az idejük, azok ki lettek cserélve. A hajtás, váltó, differenciálmûvek revíziója megtörtént. A BRTH a pihenõ alatt is természetesen folyamatosan dolgozott az autón.
TT:
Nem tudok róla. Voltam kint a múlt héten Csehországban tesztelni, bízom benne, hogy minden rendben lesz vele.


Lesz hosszabb teszt a verseny elõtt?
BB:
Csak a megszokott normál teszt, amiket a versenyek elõtt megejtünk. 20-40 kilométert kocsizunk, ez függ az idõtõl, a helyszíntõl.
TT:
Természetesen a verseny elõtt is lesz egy kis teszt, apró beállításokat ott véglegesítünk.


Mennyire fekszenek Neked a pécsi pályák?
BB:
Szeretem a pécsi pályákat. Több-kevesebb sikerünk volt már itt. Tavaly megnyertük a versenyt és ezzel a bajnokságot is, volt már mikor ki kellett állnunk.
Nagyon szép környezetben versenyzünk és nagyon várom már ezt a versenyt.
Hétvégén megvolt a pályabejárás, ahol megint csak kiderült, hogy az egyik legszínvonalasabb versenynek nézünk elébe.
TT:
Azt gondolom jók ezek a pályák nekünk. Tavaly jó esélyünk volt a gyõzelemre, de sajnos a tavalyi autónk sokszor cserbenhagyott, és így tette ezt Pécsen is. Az utolsó elõtti gyorson végleg megállt úgy, hogy végig vezettünk. Gond volt a rajtprogrammal, 3szor nekünk kellett betolni az autót. Bízom benne, hogy most minden jó lesz.


Esõben, vagy száraz pályán szeretnél versenyezni?
BB:
Mindegy. Ha száraz, akkor legyen teljesen száraz, ha vizes, akkor legyen teljesen vizes. Na ez az, ami itt nagyon nehezen megoldható, hiszen folyamatosan mások a körülmények az egy körön belül lévõ gyorsokon. Komoly taktikai csata várható, ha változékony lesz az idõ…
A nézõk miatt jó lenne a száraz verseny és talán magunk miatt is, nem biztos, hogy el akarunk ázni.
Igazából tényleg mindegy, hiszen bármilyen idõ is lesz, egy feladatot állít a versenyzõ elé, amit meg kell oldania.
TT:
Az teljesen mindegy, hogy én min szeretnék versenyezni. Az esõben nagyobb a rizikó. Ha esik, akkor azon kell gyorsan menni, ha száraz lesz, akkor ott kell bizonyítani, nem tudjuk meghatározni milyen idõjárás legyen. Sok dõl el a helyes gumiválasztáson.


A prológon számít az idõeredmény, vagy a nézõknek nyújtott látvány a fontos?
BB:
Csak a nézõk számítanak. Azért megpróbálunk gyorsan is menni…
TT:
Nem számít az idõ. Eddig úgysem nagyon jöttek össze a prológok az idén, nem is erõltetem. Természetesen úgy szeretnék azért menni, hogy aki kilátogat a prológra, az jól érezze magát.


Te miben vagy jobb és miben vagy gyengébb, mint ellenfeled?
BB:
Nehéz ezt így megmondani. Õt már kérdezted? Nem tudnám megmondani, hogy mivel vagyok jobb és mivel rosszabb és szerintem erre nincs is jó válasz. Maradjunk annyiban, hogy a következõ hétvégén szeretnék én jobb lenni…
TT:
Nem tudom. A technikák között elég nagy különbség van. Balázs murván nagyon gyors, nagyon jó, azt meg majd meglátjuk, hogy aszfalton mit tudunk csinálni.


Mi lesz a pécsi futam végeredménye?
BB:
Nem tudom és nem is szeretnék jósolni.
Nincs tippem, de szeretnénk a legjobb helyért harcolni.
TT:
Majd vasárnap délután megtudjuk…
Szeretnénk minél jobb eredményt elérni…


Ha most levonunk két eredményt, akkor megváltozik a sorrend…
Te hogy számolsz az évvégével?
BB:
Sorsdöntõ lesz a Mecsek és a Tapolca, de még most a verseny elõtt szerintem felesleges számolgatni. Még három verseny elõtt vagyunk, nem tudhatjuk, hogy alakul. Nem csak kettõnkrõl szólnak a versenyek, lehetnek keresztbeverések. Beleszólhat más WRC-s páros is egy-egy verseny megnyerésébe. Mûszaki hiba is közbeszólhat.
TT:
Minél jobb teljesítményt kell elérni, még nem foglalkoztat az év vége. Felesleges még számolgatni.

Köszönjük és mindenkinek jó versenyt kívánunk a
40.Allianz Hungária Rallye-n!

Ez a hír most jelenik meg 8143. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k