Benik Balázs már kint van az OMV Rallye Waldviertel pályabejárásán a Horn környéki pályákat írják fel Bunkóczi Lacival. A reggeli telefonbeszélgetésből kiderül, hogy mit vár a versenytől és mit nem tud még a jövő évről...
Volt már olyan, hogy magyar bajnok indult ezen a futamon 1-es rajtszámmal…
Megtisztelő ez számodra is?
Feltétlenül. És az is nagyon meghatott, mikor a múlt heti sajtótájékoztatón kiderült számomra, hogy a hivatalos műsorfüzet elején is mi vagyunk.
Nagyon jó hangulatú sajtótájékoztató volt, ahol lehetőségünk nyílott arra, hogy az újonnan épült rallycross pályán tudtunk menni párat két darab Evo III-as Mitsubishivel.
A Stohl, a Stefan Vojtech, Harrach és én mentünk az autókkal. Nagyon jó kis kocsikázás volt. Volt már ez korábban is, mikor 2004-ben mentünk kint, akkor is a verseny része, de most újjáépítették, van egy híd, így most szinkronpályaként fog tudni működni. Nagyon látványos lesz. Volt egy kis feladatunk is, hiszen be kellett állítani egy nagyságrendi köridőt, hogy az időtervben tudjanak ehhez igazodni.
Ahogy említetted, indultál már korábban is ezen a versenyen. Milyenek az emlékeid?
Mindig is szerettem ezt a versenyt.
Azt hozzá kell tennem, hogy idén mások lesznek a pályák, pontosabban már tavalyis mások voltak, mint amikor legutóbb mentünk. Nagy része új és mivel murvás versenyként van megnevezve, ez nekem új lesz.
Viszont valahol ez is volt az egyik apropója, hogy szerettünk volna elindulni, hiszen idén szerettem volna még murvás versenyen indulni. Persze szívesen mentünk volna a főtámogatónk miatt itt akkor is, ha aszfaltos, de így ez még egy pluszt ad az egészhez.
Egy tesztnek szánjuk.
Bunkóczi Lacival neveztél erre a futamra…
Laci év elejétől a csapatunk aktív tagja. A külföldi versenyeket rá alapoztuk és kíváncsian várom hogyan fogunk majd tudni együtt dolgozni az OMV Rallye-n.
Varga Pistivel úgy állapodtunk meg, ha Pistinek az ideje nem engedi, akkor egy vagy két bajnoki futamon is a Lacival indulok. Ha esetleg külföldi futam jön, akkor ott ne egyből a mélyvízbe ugorjunk egy esetleges közös első szerepléssel. Mivel a Pisti időbeosztása szerencsésen alakult és a magyar bajnokság is nagyon kiélezett volt és hála Istennek egész évben mellettem tudott ülni. Nagyon jó ember és nagyon tapasztalt, nagyon profi navigátor.
Lacival a versenyeken kívül rengeteget dolgozunk együtt a versenyzéssel kapcsolatban és egyéb más dolgokban is. Nagyon jelentős szerepe van a csapat és tulajdonképpen az Ő munkájának az eredménye is az, hogy el tudunk indulni az OMV Waldviertel Rallye-n.
És itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a lehetőséget az OMV-nek, hiszen Tőlük kaptuk az esélyt, hogy ezen a versenyen el tudjunk indulni!
Mindenféle pletykákat hallok, hogy milyen autóval fogtok indulni…
Tehát: milyen autóval fogtok indulni?
Szeretem a pletykákat, ezek éltetnek :)
Ebben az évben még nem jutottam el odáig, hogy a jövő évet elkezdjük építeni és értek itt az alatt, hogy nem tudjuk, hogy milyen autóval indulunk jövőre.
Sajnos voltak olyan dolgok most a közelmúltban, ami miatt nem is lett volna időm ezzel foglalkozni.
Megfordítanám a kérdést…
Nem az a lényeg, hogy mi milyen autóval szeretnénk menni… hanem elsődlegesen az, hogy mit akar a Nemzeti Autósport Szövetség. Milyen szinten lesznek a WRC-k szankcionálva akár már jövőre, akár 2008-ban.
Én remélem, hogy 2007-ben is menni WRC-vel fogunk menni, de ez sem biztos.
Ha csökken a WRC-k létszáma (amit kétlek és bízom benne, hogy növekedni fog), tehát ha csökken és ha a magyar bajnokság nem tud olyan erős lenni a WRC-k szempontjából, mint amilyen volt az az elmúlt években, akkor át kell értékelni, hogy milyen autót érdemes idehozni. De ugyanez a helyzet akkor is ha erősödik a WRC garmada, hisz mérlegelni kell, hogy milyen szintű autót tudunk idehozni, ami ütőképes tud lenni.
Benne vagyunk a körhintába és sajnos úgy érzem majd valaholnovember végén fog ez kikristályosodni.
Ugye december elején lesznek a tisztújító választások…
Ami még mindig nagy kérdés, amit szintén nem lehet tudni, hogy hány verseny lesz a jövő éves bajnoki szezonban. Mert ez sem mindegy! Nem mindegy, hogy 6-7-8… Itt súlyos pénzekről beszélünk versenyenként és pont emiatt ennek függvénye, hogy milyen autót tudunk idehozni.
Jelen pillanatban még nem jutottunk el az autóig…
És most a hétvégi futamon??
Azért azt már csak tudod, hogy ott mivel rajtolsz? : )
Egy 2001-es fejlesztésű Ford Focus WRC-vel fogunk rajthoz állni.
Ezzel az autóval már láthattak minket a nézők 2002-ben, 2003-ban is…
Mi a program?
Kedden délután jöttünk ki.
Ma és csütörtökön van a pályabejárás.
Minden szakaszon 3 alkalommal lehet végigmenni. Nekünk teljesen új szakaszok lesznek.
Csütörtökön lesz az adminisztratív átvétel is, pénteken délelőtt a technikai és a shakedown. Elég szoros a péntek délelőtt, mert fél 1kor már rajtol is a verseny.
Nagyon profin kell megszerveznünk, hogy mindenre odaérjünk időben és az autót is ki tudjuk próbálni, ugyanis nem lesz más lehetőségünk tesztelni.
Sok magyar nézőre számítasz?
Bízom benne, hogy sok magyar zászlót láthatunk majd a pályák mellett…
Évek óta ez a verseny már hagyományosan olyan, ahol sok a magyar szó. Nincs messze, vége a magyar bajnokságnak, kell egy kis levezetés… :
Ahogy néztük az időjárás-jelentéseket, jó időt mondanak!
Örömautózás lesz? De ugye számít az eredmény is?
Abszolút! Ez lett volna a következő mondatom… :)
Azt mondjuk talán butaság mondani, hogy egy WRC-vel örömautózik az ember.
Egy nagyon komoly tesztnek szánom! Ezek a pályák a maguk egyszerűségével nehezek is! És nem szabad elfelejteni, hogy a helyi versenyzők az A8-as és N csoportos autóikkal már nem először versenyeznek ott, hatalmas előnyük van emiatt.
Szeretnénk egy olyan autózást produkálni, ami mindenki számára élvezetet nyújt és közben szeretnénk tapasztalatokat gyűjteni. Ez a legfontosabb és nem az eredmény!