RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Bentről lassú, kintről gyors
Matics Misiék kategóriagyőzelemmel fejezték be a pécsi futamot
2012-06-10
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710365575
Napi oldal:
115836
Jelenleg:
3229
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

Bár a pénteki kezdés eléggé nehézkes volt Matics Misiéknek, a szombati napon nagyon belehúztak, annak ellenére is, hogy szinte folyamatosan úgy érezte bentről, hogy a tempó még nem az igazi. Szerencsére a stopper másként látta, és sikeresen ledolgozták az első napi hátrányukat, majd a kategóriájuk legjobb párosaként zárták a Mecsek Rallye-t. Misivel beszélgettem a kategóriagyőzelmük megszerzéséről.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_1

Hogy bírtad a pénteki „gyűrődést”?
Nehezen! Én már péntek reggel is nyűgös voltam a napi program miatt. Csütörtökön sokáig tréningezel, péntek reggel korán már a gépátvételen vagy, csak nem érted, hogy miért?! Majd egész nap nem csinálsz semmit. Nagyon nem voltam ezzel megelégedve.

Milyen volt a prológ?

Na, ez volt a következő! :-) Általában gyűlölöm a prológokat, de most nem volt rossz, hogy szerepelt a verseny programjában, ugyanis amint elrajtoltunk, a jobb hátsó féltengely megadta magát. Nem törött el, mert a kocsi az jó! :-) Csupán kicsúszott a helyéből, és én innét kezdve úgy gondoltam, hogy ezzel le is tudtuk a technikai problémákat, több már nem jöhet ezen a versenyen... na, de a kocsi azért nem pont így képzelte. A két éjszakai gyorson a hajtáspumpa szórakozott velem, hol ment, hol nem, aki tudja, annak nem kell bemutatnom, hogyan viselkedik ilyenkor az autó! Nem volt egyszerű, összevissza rángatózott, teljesen kiszámíthatatlanná vált és ez természetesen látszott az időeredményeken is, hogy baj van.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_2

Kategória 6. helyen zártatok pénteken...
Az esti gyorson a beíróban azt kérdeztem a navigátoromtól, hogy-hogy nem értek utol minket? Borzasztóan lassúnak éreztem a tempót, ahogy közlekedtünk az éjszakában!

Te viszont még másnap is lassúnak érezted belülről a tempót, az idők pedig egészen mást mutattak!
Igen! Az első gyors előtt még nem tudtuk, hogy mi vár ránk a pályán, tudtuk, hogy esett az eső, majd felszáradt, de nem mindenütt, így az elsőn még próbáltunk rátartással menni, elóvatoskodtam, de a következőnél már tudtam, hogy csontszáraz. Ott viszont nagyon észnél kellett lenni, mivel az volt a 28 km-es és elkezdtem úgy közlekedni, hogy nagyon vigyáztam a gumira, mondom megnézem már, hogy így mit mutat a képlet. És jó volt! :-) Az időeredmény azt mutatta, hogy amikor én bentről lassúnak érzem, valójában akkor megyek gyorsan! Utána ugyanezt alkalmaztam a kisvaszari gyorson is, és ott is bejött. Az utolsó körben már nem kellett loholni, ott már még óvatosabbra vettük, hiszen a tizenvalahány másodperc hátrányunkat már ledolgoztuk addigra.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_3

A navigátorodtól hallottam, hogy a kisvaszari gyors végén mondtad, hogy dobál az autó és nem érted, hogy miért....
Azt hittem, hogy a beállításaink nincsenek rendben, biztos azért dobál... de kiderült, hogy azért dobált, mert gyakorlatilag ötödik padlón mentünk és pattogtunk a pályán. (És az útminőségét ismerve nem kellett csodálkozni, hogy pattogott.) Nagyon lobogós volt, de én azért nem éreztem annyira veszettnek! A navigátorom utána azt mondta, hogy ő még ilyen gyorsan nem ment velem, ötödikben, leforogva, faltól-falig pattogva…

Egyszer majdnem be is pattogtatok valahová?

Igen, az is ezen a gyorson volt, ott, ahol valaki korábban esett már el, egy ilyen sorompós-dobós jobb2-ben. Ballagtunk lefelé ötödikben, befordultam, ahogy kellett… és ott sziszegtünk! Legalábbis én! :-) Mert már megint jött az az érzés, hogy „jajj… ez az”, amikor az ember elesik. Ott egy pillanatra megijesztettem magam, aztán semmi. Később rájöttem, hogy mi volt a gond, beszélgettem a többiekkel, és mindenki mondta, hogy ő ott negyedikben ment... lehet, hogy nekünk kicsit sok volt? :-)

Mikor éreztétek úgy, hogy eséllyel pályáztok a kategória első helyére?
Azt kell mondjam, hogy az első gyorson tisztában voltam vele, hogy nagyon lassan megyünk, de nem tudtam, hogy a többiek mennyire rohannak, mennyire sietnek. Úgy gondolom, hogy amikor az első körben lejöttünk a hosszú gyorsról, akkor mondtam azt, hogy „ez meglesz!”.

És meg is lett! Nagy az öröm?
Persze, örülünk neki és már kellett is ez! Bár az utolsó gyorsot nem kívánom senkinek!

bentrol_lassu_kintrol_gyors_4


Izgultál?
Nem is az izgalom, egyszerűen csak ültem a kocsiban, hogy „na, utolsó gyors…”, ott buktam el tavaly is, ott kaptam defektet. És most meg jöttek a gondolatok a fejemben, hogy defektet kapok... nekimegyek valaminek... felborulok... Jönnek ezek a hülyeségek az agyamba és már teljesen bebeszélem magamnak, hogy ott történik valami rossz. Aztán elhessegettem, nem borulunk fel, nem kapunk defektet. Nem kaptunk semmit! A kisvaszarin, ahogy kifordultunk a szélesre, kimentem a jobb hátuljával a porra, majd az azt követő balost már lapjával kanyarodtuk. Rögtön be is ugrott, hogy „nesze, defekt”, de nem az volt szerencsére, csak poros volt a kerék. De már ennyire a fejemben volt ez a defekt, hogy már a kerékbe is majdnem belebeszéltem! :-) Görcsösebben mentem sokkal ezen az utolsó gyorsaságin, nem tudtam felszabadulni.

A versenyről mondasz néhány jó dolgot? :-)
Tudok róla jót mondani, mert attól függetlenül, hogy a pénteki nap kutya volt, utána tényleg jól ment az egész. Csúszás sem volt, és bár tényleg lerágott csont, mindenki ezt mondja, mindenki tudja, de a gyorsok is jók voltak! A péntek borította a bilit - legalábbis nálam -, de utána tényleg nem lehetett rá panasz!

bentrol_lassu_kintrol_gyors_5

Hogyan tovább? Hétvégén merre versenyzel? :-)
Sehol! Pihenek! Bár mennék, esküszöm! Ha valami úton-módon megtehetném, beesne egy lottó ötös, én biztos, hogy állandóan versenyeznék, így viszont legközelebb szerintem RTE Esztergom Rallye.

Veszprém?
Utána Veszprém két héttel! Esztergom ugyan aszfalt lesz, de levezetésnek jó az is, és arra mindenképp megfelelő, hogy az ember üljön a kocsiban, jöjjön a kilométer, a többi pedig úgyis adja magát.

Végszóként?
Akkor itt most megköszönhetem a segítségeket? Örülünk, hogy a partnereinknek hála ismét versenyezhettünk, reméljük a kategóriagyőzelemmel meg is tudtuk hálálni a segítségüket! Köszönöm a csapatnak a munkát, a navigátoromnak, hogy elviselte a pénteki nyűgösségemet, és örülök, hogy a családom elkísér a versenyekre! Reméljük még sok hasonlóan jó versenyen vehetünk részt, és sokszor tudunk ilyen eredményesen szerepelni!

csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

  kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 3052. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k