RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Botka Endre lemondása
Az ideiglenesen kinevezett szakágvezető interjúja
2011-10-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710382544
Napi oldal:
132805
Jelenleg:
2671
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

botka_endre_lemondasa_2

Vége a WATT Országos Rallye Bajnokságnak és lemondott az RSB... Az ideiglenesen kinevezett, de most lemondott szakágvezetőt, Botka Endrét kérdeztük:

Megbízott szakágvezetőként vágtál neki az Eger Rallye-nak.
Az egri futam előtt lemondott a szakágvezetés és beugrottam, hogy el tudjuk indítani a 2011-es bajnoki szezont.

A futam előtt volt egy kis intermezzo, az MNASz-ben nem kívánatosnak ítélték az RTE mezőnyt a versenyen, de szerencsére ez megoldódott…
Sikerült megoldani a problémát. Egy kompromisszumos megoldással mindkét fél számára elfogadható versenyt rendezett Lakatos Robi.

Aztán a következő, miskolci futamon is szakágvezetőként szerepeltél és a verseny jól zajlott, pedig nem volt könnyű.
Tízen éve a Szövetségen belül dolgozom, több szerepkört megjártam már, de nekem is hozzá kellett szoknom a rallyhoz és versenyről versenyre egyre jobban átlássam és örülök, hogy Te is azt mondod már a kérdésfelvetésben, hogy jól sikerült a Miskolc Rally.
Az volt a feladatom, hogy probléma nélkül menjenek a versenyek és a versenyzők ne érezzenek meg abból semmit, hogy hatalmi válság és vezetőváltás volt.

Ezt a két szót tűzted ki a zászlódra: megegyezés, kompromisszum.
Szerettem volna és még mindig ezt szeretném, hogy a Rallye egy egységes társadalom legyen, úgy egységes, hogy legalább a 75%-a legyen egységes, hisz mindig vannak olyanok, akik más irányt látnának szívesen, de ha a többségnek jó valami, akkor azt a döntést kell továbbvinnünk és azt kell betartanunk.

A megegyezéshez két fél kell. Én hiába vagyok kezdeményező, ha a másik oldal előítéletei van irányomban, nem ismernek, csak rám nyomnak egy bélyeget. Azt gondolom megmutattam, hogy nem nekik volt igazuk…

Volt egy forró Veszprém Rallye-nk, ami a kevés induló ellenére is meg lett tartva, itt is együtt autózott az ORB a túra mezőnyével.
Sajnos a veszprémi pályák híresen autógyilkosak, ennek is tudható be a kevesebb nevező. Mindenképp kiemelném a vasárnapi gyorsasági szakaszokat. Szenzációs erdei pályákat sikerült megszereznie Robinak. Ha hasonló pályákon zajlik majd a következő évben is a verseny és talán a gyilkos sólyi szakasz kimarad, akkor talán még több nevező várható. Az jól látszik, hogy a rendezőknek muszáj a versenyzők kedvébe járni és így van ez többek között a pályák kiválasztásával is. Ha jövőre ezeket a pályákat újra megkapjuk az Elnökség ígérete szerint, akkor egy nagyon jó bajnokságot tudnánk jövőre megélni.

Itt jön elő az, amit folyamatosan hangoztatok: egységre kell törekedni a szakágvezetés, a rendezők és a versenyzők között. Közösen egy olyan versenysorozatot kell létrehoznunk, ami mindenkinek megfelel. Kevesebb nap, talán kicsivel kevesebb versenykilométer és remélhetőleg még több indulónk lesz és ebbe az irányba kellene lépni…

botka_endre_lemondasa_3

Mindketten kihagytuk a Bükfürdő Rallye-t, lehet azért, mert szinte hiba nélküli verseny volt. A versenyzők és a nézők is jól érezték magukat és mintha már egy kicsit abban a térségben is népszerűbb lenne a rally.
Egy kis időelszámoláson kívül nem volt semmi probléma, minden időben történt. A rendező mindenben támogatta a Vezetőséget is. Talán mondhatom, most már még inkább, hogy szerintem az év versenye volt…

Bükfürdőn volt egy Botka ügy, amit sikerült jól kimozognod, hiszen nem merült fel a Te neved az üggyel kapcsolatban, vagy ha igen, akkor Dudu ezt hátrányként hozta fel.
Sajnos tudtam, amikor elvállaltam ezt a pozíciót, hogy Dávidnak ez nem fog kedvezni, inkább hátrányára válik, ha a szakágvezető fiaként aposztrofálják.

Az esetről annyit, hogy csinált ott egy hülyeséget. Amikor egy versenyzőnek, aki tele adrenalinnal és pezseg a vére, azt mondják, hogy ’na, pakolj össze, takarodj haza!’, akkor azt nem viseli jó szívvel. Ott súlyos hibát vétettek emberek és kihozták a gyerekből azt, amit igazából nem szabadna, de sajnos megtörtént.
Én külön tudok választani dolgokat. Tudom, hogy mi az, hogy szakágvezetés és tudom, hogy mi az, hogy család és gyerek. De ez csak hozzáállás kérdése és azt tartom normálisnak és természetesnek, ha nem avatkozok ebbe bele.

Volt egy Arad Rallye-nk, amit még a verseny előtt sok negatív kritika ért, aztán a verseny percre pontosan lezajlott… Komoly erőpróbának tette ki a mezőnyt, hiszen új pályákon kellett autózniuk.
Iszonyatosan jó pályák voltak, nagyon elfáradtak a versenyzők a végére. Dávid azt mesélte, hogy kiszállt az autóból és remegett keze lába, de amikor ugyanezt mondja a navigátora is, akkor azt gondolom tényleg kiautózta magát a mezőny.

Az előzményekről azt kell tudni, hogy valóban sokan ellenezték, nem akartak indulni. A felsőbb vezetés is nyomást gyakorolt ránk, hogy ne engedélyezzük.
Mivel én arra tettem le a szavam, hogy ezt a hat fordulót mindenképp le kell bonyolítanunk és mindent el kell követnünk, hogy az Arad Rallye pártpolitikától függetlenül meg legyen tartva. És ebből mindenki azt vesz ki, amit akar. Nekem az volt a dolgom, meglegyen minden verseny, pontosan, időben, megfelelő szakmai szinten. És én ezt próbáltam végigvinni. Az Arad Rallye-n nagyon sok szakmai hiba volt, amiből tanulni kell és amiből tanulni lehet, de nagyon sok pozitívum is volt. Eredményes tárgyalásokat folytattunk az ottani rendezővel és szeretnénk jövőre is kimenni és szeretnénk, ha ők is jönnének a mi versenyünkre.

Mivel egyre kevesebben vagyunk országon belül, ezért nyitnunk kell. Még nem mondok neveket, de folynak a tárgyalások és  nem is vagyok meghatalmazva erre. A környező országok versenyzőit is ide kell csábítanunk Magyarországra…

Az évadzáró futam hab volt a tortán, hiszen nemzetközi sorozat részeként debütált a nagymúltú Mecsek Rallye. Szenzációs pályákon helyt állt a magyar mezőny nemzetközi szinten is.
Talán egy kicsit szakmai féltékenységből Jelen Úr túlvállalta magát és szerencsére az utolsó pillanatban sikerült rávenni Őt arra, hogy vonjon be segítőket, hiszen belátta, hogy senki sem akarja és nem is tudja elvenni tőle a dicsőséget. A rendezvény sokkal jobban sikerülhetett volna, ha egy hozzáértő csapat segítette volna már az elejétől a munkát és ez lehetett volna a rally ünnepe.
Jövőre mindenféleképpen úgy kell ezt az egészet lekoordinálni, hogy szakmai csoportok már jóval korábban felkészülnek. Fontos a megfelelő tájékoztatás, fontos a reklám, fontos a jó beharangozás.
A pályák adottak, az Elnökség betartotta az ígéretét, a támogatást megszerezte az anyagi terhek ellensúlyozásaként. Biztos vagyok benne, hogy jövőre csodálatos ünnepet ülhetünk újra a pécsi IRC futamon.

botka_endre_lemondasa_1

Vége a bajnokságnak és a napokban felröppent a hír: lemondott az RSB. Nem igazán értem, hogy mi van e mögött, segíts kérlek tisztábban látni!
Azt vállaltam az Elnökség előtt, hogy az éves bajnokságot lebonyolítom. Soha nem volt vágyam és nem akartam szakágvezető lenni, volt egy helyzet, amit meg kellett oldani és úgy éreztem, hogy meg tudom oldani. Talán elmondhatom, hogy amit vállaltam, azt becsülettel elvégeztem.
Ahogy korábban is mondtam, szükség van az egyezségre.
A rallynak az a legjobb, hogy olyan vezesse, akire mindenki hallgat. Ha olyan ember van, aki nálam jobban tudja csinálni, vagy nagyobb támogatottsága van, akkor csinálja ő.

Volt két választás korábban, ahol mindkétszer Cselényi Balázs ellenében indultál. Milyen a kettőtök viszonya?
Nekem a Balázzsal eddig is jó volt a viszonyom és ez nem változott idén sem. 1998 óta ismerem, egyidős a fiaimmal. Amikor elkezdtünk autocross-ozni, ő is ugyanolyan gyerek volt, mint Duduék. Sosem volt ellenséges viszonyom vele és azt tudom mondani, hogy jószerivel senkivel sem. Miért lenne? Nem innen kapok fizetést, ide csak teszek, nem veszek el semmit. Vannak talán ellenzőim, de ők nem ismernek engem, talán ezért. Sem Balázzsal, sem az Őt támogató csapattal ugyanúgy beszélgetek, sőt, szerintem idén több versenyt is ők mentettek meg, amit meg is köszöntem nekik. Egyáltalán nem ellenséges a viszonyunk, sőt szerintem barátinak mondható.

Sok tervről beszéltél… Mi lesz ezekből?
Én a rally szakág vezetéséről mondtam le, de ha megkérnek, hogy segítsek dolgokban, akkor én minden további nélkül segítek. Az elmúlt évben nagyon sokat tanultam, sok tanulságot vontam le. Beigazolódott, amit én évek óta mondok: változtatni kell!
Amíg a versenyzők nem érzik jól magukat egy versenyen, addig nem jól dolgoztunk!

Mit tanultál még?
Ezt már korábban is tudtam, de újra megerősödött bennem:
Nem az az okos ember, aki a hibákat felismeri, hanem az, aki a megoldásokat is megtalálja…

Ez a hír most jelenik meg 6996. alkalommal
címkék: Botka Endre, RSB
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k