RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Breen az én itineremből ment!
Várkonyi Szabolcs az észak-ír ERC futamot összegzi
2016-04-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710365521
Napi oldal:
115782
Jelenleg:
3216
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

breen_az_en_itinerembol_ment_1

Várkonyi Szabolcs és Csányi Botond a Circuit of Ireland 2016 futamot is teljesítette. A pilóta mesél a versenyről.

Túl vagytok a második ERC futamotokon az idén. Az első után azt mondtad, hogy azt nem szeretted annyira… Ez most szerintem sokkal nehezebb volt.
Erről az észak-ír versenyről még a futam előtt azt nyilatkoztam, hogy ’lehet, hogy itt is megvernek annyira, mint a Kanári-szigeteken, de ezt legalább élvezni fogom’. Itt igazi ralipályák voltak.
Sajnos igazam lett, mert itt is megvertek annyira, mint a Kanárin, és igazi ralipályák voltak.

breen_az_en_itinerembol_ment_6
 
A verseny nagyon jó volt, bár a körülmények igazán nehezek voltak: óránként jégeső, hóesés, havas eső, eső… minden volt.
Nem tudtam úgy feldolgozni a pályákat, hogy úgy tudjak menni, ahogy egyébként tudnék menni. Ez a rengeteg bukkanó. Ezekről kitalálni, hogy melyik ami eldob, melyik mennyire dob… Utána majdnem mindegyik után valami kis sima jobb vagy bal… ami csak akkor sima, ha pont onnan kezded és pont ott fejezed be, ahol kell.
Először azt hittem, hogy rosszul írtam fel… Amikor mentünk tempósan, akkor először megijedtem, hogy Uram Isten, ezt itt sima jobbnak írtam fel?? Sosem fértem volna el… Aztán megnéztem Craig Breen belső felvételét és rájöttem, hogy Breen azt csinálta, amit én felírtam! Az én itineremből ment, valószínűleg! :) Ami nekem simának volt felírva, ott ő el is nyomta! 
Ismerni kell ezeket a pályákat. Ő ismeri… Mi nem ismertük. :)

breen_az_en_itinerembol_ment_4

A kategóriánkban a Juniorok nagyon komolyan mennek… És nem hibáznak. Talán ketten estek be, majd másnap szuperraliztak.
A bukkanókat nem mertem elvállalni. És bukkanóból volt szerintem ezerötszáz… Mindegyiknél elvettem a gázt, ahol nem kellett volna. A kanyarokban és a szélesebb részeken úgy érzem, hogy jól mentünk, de ez a rengeteg bukkanó és hogy utána hova… És közben olyan keskeny az út, hogy nincs mód arra, hogy hibázzál. Breent is néhányszor a jó Isten tette vissza az útra…
 
Megmondom őszintén, nem akartam úgy járni, mint szegény Humar, aki már a kvalifikáción elvérzett. Inkább visszafogottan mentünk.

breen_az_en_itinerembol_ment_3 
 
Nagyon sajnálom, mert ezek az igazi rali pályák! Ha raliról beszélünk, akkor át kell értékelnünk a dolgokat és ez az igazi rali pálya. Néztem egy belsőt Eger Rallye-ról… Eddig sem volt kevés lassító például a Terpes – Bátor szakaszon, de most ezt megszorozták hárommal. Nem is értem…
 
Az autóval minden rendben volt?
Egy rossz mozdulata nem volt az autónak, tökéletesen működött végig. A beállításokban a második nap végére értünk oda, hogy már alakult… Azt megtanultuk már: ha ERC-n akarunk menni, akkor itthon tesztelhetek én bármennyit. Mehetek ezer kilométert akárhol. Nem fogok tudni átmenni ezeken az ugratókon, ha elmegyek Ceredre tesztelni. Csak úgy lehet, ha ott a helyszínen tesztel az ember. És akkor is, akármilyen drága… Most azért nem mentünk, mert a teszt drágább volt majdnem, mint a verseny nevezési díja…

breen_az_en_itinerembol_ment_7
 
Aztán beszélgettem ott a juniorok közül az Opelesekkel… A verseny előtt két héttel indultak egy észak-ír futamon, ahol ezekből a pályákból három pályán is versenyeztek. Az sem mindegy, hogy ők már versenytempóban feldolgozták ezeket a szakaszokat.
 
Az biztos: nagyon oda kell figyelni a tesztre. És akkor nincs az a bizonytalanság. Azt hittem rosszul írtam fel, és hogy a simák nem is simák… De ha megnézed, a hosszú gyorson is Breenek minden sima. Csak 106-al a sima sem sima, csak bukkan és ugrat… Nagyon kell tudni, hogy hol kezded és hova…

breen_az_en_itinerembol_ment_8
 
Nem ma kezdtem ezt a szakmát, de úgy gondolom, hogy életem legnehezebb gyorsasági szakasza volt ez a harminc kilométeres gyors. Azt hittem sosem érünk végig…
Másnak is voltak problémái, mert három autót értünk utol. A célba vonatozva érkeztünk meg. Előzni nem lehetett. Volt egy rész, ahol egy szalagon is át kellett mennünk. Keresztben kint volt egy szalag.
 
Voltam én is azon a gyorson. Nagyon nagy szél volt, lehet, hogy az fújta úgy oda…
De ki is kötötte?? Nem lobogott, meg volt feszülve. Azt hittem, hogy rossz fele jöttünk. De aztán láttuk, hogy a többiek is arra jöttek.

breen_az_en_itinerembol_ment_9
 
Nagyon ostorozom magam állandóan és nem voltam megelégedve a teljesítményemmel. Nyilván nem az volt a terv, hogy megverjük a Juniorokat… A kamionjuk többe kerül, mint nekünk az elmúlt 5 éves költségvetésünk. Annyi gumi volt nálunk, hogy nem is értettem, hogy mi volt a terv… Ez a kamion már nem megy haza az idén, vagy mi? :) 150 gumi biztos volt a három autóra… És ugye 14-et lehet használni egy versenyen. Nem tudom mi volt az elképzelés…
 
De például a Német Lackóval szerettem volna meccselni. Akiről tudjuk, hogy nagyon ügyes gyerek és tehetséges. Azért vele szerettem volna felvenni a kesztyűt, és még ez sem sikerült. Majdnem annyit kaptam tőle, mint amennyit ő kapott a Junioroktól. Le a kalappal a Lackó előtt. Kettőt tréningezett és tényleg jól ment.

breen_az_en_itinerembol_ment_10
 
Olvastam a fórumokon, hogy milyen szar az ERC mezőnye… Azért a Kajto fel tudja venni a VB-s srácokkal is a küzdelmet. A Kanárin is jól ment az Ostberg ellen és itt sem vallott szégyent Ewans-al és Breenel. És ők helyiek… Nem olyan szar ez.
 
Tudtuk, hogy mire számítsunk, mert tavaly is hasonló volt. Néztük az előrejelzéseket, 10-12 fokot mondtak. Ehhez képest -2re ébredtünk, kapartuk a jeget az ablakról. Amikor nem sütött, óránként változott a jég, hó, havas eső. Kemény volt. Nagyon kemény volt.

breen_az_en_itinerembol_ment_5
 
Mi a következő verseny?
Elmegyünk Horvátországba az Opatia Rally-ra, egy kis önbizalmat szerezni. Reméljük szerzünk is. Azt ismerem. Mitropa kupa, jó mezőnnyel. Valami száz 100 fölött van már a nevezés. Van vagy 20 R2, s1600, kis kitcar, R3T. Olaszok, németek, szlovénok, horvátok. Már csak azért is, hogy ne unatkozzunk júniusig, mert az ERC-ben mi csak ott megyünk legközelebb a belga Ypres Rallye-n.
Azt mondhatom, hogy azt ismerem, mert talán ott fejből tudom a pályákat. Nem azért, mert annyit mentem már, hanem mert jól beláthatóak. Ott tavaly is egész jól mentünk, pedig akkor ültem először a 2018-asba. Reméljük, hogy jobbak leszünk. Ugyanazok a gyorsaságik, mint tavaly. 

 

Ez a hír most jelenik meg 2825. alkalommal
Share |
Észak-Írország, Belfast • külföldi rally
European Rally Championship 2016
Circuit of Ireland Rally 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k