RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Budapest Rallye - Rendezői közlemény
A rendező elmondja, miért nem kerül megrendezésre a futam
2014-09-16
közlemény • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710397509
Napi oldal:
147770
Jelenleg:
1699
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

budapest_rallye_-_rendezoi_kozlemeny_1

Tisztelt Versenyzők, Csapatok, MNASZ tagok! 

Mint arról a tegnapi nap folyamán sokan értesültek az idei Budapest Rallye bajnoki futam megrendezése a Laroco Motorsport Egyesület, mint bejelentett rendező részéről a tegnap történtek figyelembe vételével nem vállalható! 
Tisztában vagyok, a döntésem versenyzőkre és a bajnokságban résztvevő csapatokra és saját sportegyesületünkre gyakorolt hatásával, következményeivel, de úgy gondolom, hogy a tegnapi napon a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség vezetésének és a megbízott RSB vezetőnek – és a nem létező rallyesport bizottság – működése egy olyan ponthoz ért, ahol muszáj megállnunk! 

Muszáj akkor is, ha ennek a döntésnek a következménye az lesz, hogy sem én, sem a Laroco Motorsport a jövőben a magyar rallyesport életben - 21 év után - semmilyen módon nem vehet majd részt. 

A korábbiakban, azt az álláspontot képviseltem, hogy nem szerencsés az MNASZ belső problémáinak széles nyilvánosság előtti megvitatása, nyílt levelek megjelentetése és internetes fórumokon történő kiteregetése. A problémainkat magunk között, csendben kellene rendezni. Mert a nyilvánosság előtt kiteregetett szennyest sokan „látják” , és olyanokhoz is eljut, akiknek a segítségére és a támogatására számítunk. Ezzel pedig végső soron a sport érdeke sérül! Közös érdekünk lenne, hogy mindez ne így történjen. 

Tisztában vagyok azzal is, hogy a tagság jelentős része versenyezni szeretne csupán – csendben és háborítatlanul – és nem kíván részt venni a sportpolitikai illetve szakmai kérdések megoldásában! 

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség azonban demokratikus elvek alapján – és törvényi feltételek szerint – szerveződő sportszövetség. Működésben – legalább is működésének bizonyos momentumaiban – elkerülhetetlen a tagság aktív részvétele és akaratának kinyilvánítása! Az elmúlt időszakban az MNASZ vezetésén belül, a feszültségek olyan szinten eszkalálódtak, hogy a szervezet vezetője nem kommunikál az elnökségi tagokkal, nem hajlandó a közgyűlést összehívni, valamint legfőbb céljainak egyike (neki és tanácsadóinak) a sporttanács illetve tagjainak likvidálása – bármi is lesz ennek a következménye a működésre nézve! 
Ebben a törekvésben, hű szövetségese az általa júniusban megbízott Szabados Lajos szakágvezető ! 

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miként befolyásolják a fentiek, a Budapest Rallye megrendezésének a kérdését?
A válasz az, hogy alapjaiban!

 

A történések rövid leírása: 


A rendezvény programjának megtervezése július második felében a Veszprém Rallyet követően megtörtént. Megkerestem Fodor Krisztiánt, hogy segítsen és társrendezőként működjön közre az idei BP Rallye szombati napjának lebonyolításában. 
Ezt követően augusztus első 2 hetében szinte valamennyi engedélykérelem – önkormányzatok, erdőgazdaság, kormányhivatal, környezetvédelmi főfelügyelőség, rendőrkapitányságok... stb – beadásra és befizetésre kerültek. 

Természetesen a szervezés folyamán jelen esetben is – mint mindig – merültek fel váratlan problémák, de ezeket folyamatosan egyeztettük és oldottuk meg. Még akkor is, ha egyébként augusztusban szinte az egész ország – különösen az államapparátus – nyaralt. 

Augusztus 27-ére meghívót kaptam, mint a verseny MNASZ felé bejelentett felelőse, hogy a szövetségben Benyó Miklós és Szabados Lajos Urak találkozni kívánnak velem, a Budapest Rallye megrendezésével kapcsolatos esetleges problémák illetve az gazdasági finanszírozhatóság kérdésében. 
Természetesen elfogadtam a meghívást és megjelentem a megjelölt időpontban. Szövetségünk több választott vezetője és alkalmazottja is részt vett a megbeszélésen. 
Sajnos két ember nem jött el... (az elnök és a mb.vezető) utólag megüzenték, hogy Ők nem ülnek egy asztalhoz a Sport Tanáccsal és Móczár Péterrel. 

Mindez, nem rendített meg túlságosan, mert azt gondoltam, hogy mindenki aki tenni tud azért, hogy legyen BP Rallye, az jelen volt! Nyilvánvaló volt, hogy BP Rallye-nak lennie kell! 

Közben zajlott az előkészítő munka és próbáltuk megoldani a felmerülő problémákat. Készült a versenykiírás tervezet is, melyet még nem tudtunk véglegesíteni ... de igyekeztünk. Közben a Kassa Rally sikeresen lebonyolódott. Ezen a rendezvényen – bár vártuk – nem jelent meg Szabados Lajos és Benyó Miklós elnök úr sem! 

Szeptember 13-án előzetes egyeztetést követően - jelentős késéssel ugyan - , a versenykiírás benyújtásra került a Sport Tanács felé, akiktől a mb. szakágvezető is megkapta. Az online nevezői felület beüzemelésre került, és a kiírás tervezetként felkerült a netre. (ugyanúgy mint a Miskolc Rally és a Székesfehérvár Rallyek alkalmával ) 

Ezt követően szeptember 16-án reggel Kassai András ás Móni István sporttársak lekapcsolták a nevezői felületet. 
Kérdésemre, hogy miért? – tudomásomra hozták:
Szabados Lajos utasítására. 
 
És ekkor, úgy gondolom megértettem valamit! Még akkor is, ha ez a felismerés fájdalmas... pokolian fájdalmas, és nagyon nehéz szavakba önteni! 
 
Nem dughatom a nyakam olyan hurokba, mely kötélnek a vége valaki más kezében van! És feltett szándéka azt jó szorosra is húzni! 
Korábban – elnök és RSB vezető - már megüzenték a hűséges fegyverhordozókkal, hogy személyem és hangsúlyos közreműködésünk a rallyebajnokság lebonyolításában nem kívánatos a továbbiakban! 
Megértve az üzenetet, nem vállalhatom fel, egy olyan bajnoki rendezvény lebonyolítását, melyet a szakágvezető nem hagyott jóvá, sőt kifejezetten utasítást adott a nevezések leállítására!
 
A saját és a családom érdekében nem vállalhatom fel annak lehetőségét, hogy a rendezvény alatt előforduló bármilyen probléma esetén, támadási felületet adjak szövetségünk regnáló vezetője kezébe és ennek esetleges következményeként hasonló helyzetbe kerüljek, mint Pénzes Zsolt korábbi szakágvezető! (lsd alább) Ennyit nem ér... 

Fontos leszögeznem, hogy a BP Rallye rendezvény előkészítése megfelelő ütemben haladt – még akkor is ha a leírt határidőkben csúszások voltak - több szükséges hozzájárulás már megérkezett és valamennyi tulajdonos illetve engedélyező szerv (hatóság) előzetes szóbeli hozzájárulásával rendelkeztünk. 
A rendezvény anyagi kerete is rendelkezésre állt – beleértve az MNASZ ST által tett ígérvényt is! 
 
21 évnyi működésünk során, sok hibát követtünk el! Átéltünk borzalmas tragédiákat és boldogító sikereket! 
De a működésünket a sport iráni elkötelezettség hatotta át minden pillanatban. 
Mindig minden versenyt megrendeztünk és ezt próbáltuk magas színvonalon, mert MINDENKI ezt akarta. 
Volt jó vezetése az MNASZ-nek és volt kevésbé jó! De az akarat közös volt, hogy bajnokságnak lennie kell! 
Aztán 2012-ben ez először megsérült, amikor is elmaradt az Eger Rallye. 
És most újra... és a szakmai (RSB) vezetés szándéka most már nem a segítség és a működés, hanem az ártó szándék és a pusztítás! 
Az elmúlt 2 hónap során az RSB vezetővel semminemű egyeztetés, előkészítés a versenyek és a jövő tekintetében nem volt. A mai nappal sincs bajnokság állása. Mi ez, ha nem a versenyzők és a tagság totális semmibe vétele?! A vállalt tisztséggel járó feladatok el nem látása!
 
Ma ott tartunk, hogy : 
- 2014.május 5. óta az MNASZ formailag törvénysértő módon működik, és ezt az elnök eltitkolja a tagság elől.(ekkor érkezett meg a Törvényszék határozata az MNASZ-be, hogy nem vezeti át a közgyűlés határozatait és az új alapszabályt) 
- félve, hogy a tagság elmozdítja a pozíciójából az elnök nem meri összehívni a közgyűlést, pedig elemi érdek lenne a törvényes működés helyreállítása az MNASZ-nek. Erre csak a közgyűlésnek van lehetőség. 
- az MNASZ jelenlegi Elnöke személyes csatákat vív a vezetőség más tagjaival! 
- az alapszabály – mindegy is, hogy melyik – rendelkezéseivel szembe menve törvénytelenül nem nevez ki választott tisztségviselőt, személyes indokok miatt 
- sem az MNASZ sem az RSB nem rendelkezik semmilyen sportszakmai koncepcióval, mely legalább megvitatásra alkalmas lenne. 
- az amatőr rallyeban tavaly történt halálos balesetekkel kapcsolatos eljárásokban szerzett információkat nem a tagok és választott tisztségviselők megvédése (a sport védelme) érdekében használják, hanem kifordítva, aljas módon ártó szándékkal. 
- a tagság mindezt elnézve , szó nélkül veszi tudomásul.
 
( a 2013.évi városlődi rallye sprint versenyen történt halálos balesettel kapcsolatban folytatott rendőrségi vizsgálat során Bognár Gábor rendezőt és Pénzes Zsolt akkori szakágvezetőt a rendőrség meggyanúsította foglalkozás körében elkövetett, halált okozó gondatlan veszélyeztetéssel. Ennek a büntetési tétele 2-8 év szabadságvesztés. Pénzes Zsolt ügyvédje a védelem stratégiájának felépítése és adatgyűjtése során megkereste az MNASZ-t. Ezen megkeresés során jutott az elnök és környezete olyan információk birtokába, melyet saját, az alapszabállyal ellentétes – RSB vezető kinevezése - döntéseit és működését kívánja alátámasztani, leplezni.) 
 
Azt gondolom,hogy mindannyian a döntéseink során felelősséget vállalunk! Ha hagyjuk azt, hogy a fejünk felett hozzanak olyan döntéseket, melyek alapjaiban befolyásolják a szeretett sportunk létét és működést akkor bizonyos értelemben a saját magunk áldozatai is vagyunk! 

Ha nem vagyunk képesek, közös álláspontot kialakítani – mi a sportban érdekeltek – és elveszünk a saját érdekeinkben és mindennapi csatáinkban, akkor megérdemeljük a sorsunkat! 
Még abban sem vagyok biztos, hogy mindezen elnöki és RSB vezetői döntéseket a rosszindulat szüli! Lehet, hogy „csak” az alkalmatlanság! Vagy csak az, hogy néhányan beleszerettek saját pozíciójukba, szerepükbe! 

Márpedig a munkát el kell végezni valakinek! Nem elég hangzatos – az 50-es évek hangulatát idéző – kommünikéket megjelentetni az MNASZ weblapján! 

Valóban lehetne versenynaptár szeptember végére vagy október közepére! 

Mert Eger, Miskolc, Székesfehérvár, Veszprém, Kassa, Pécs várja a rallye bajnokságot és hajlandó is tenni érte! De így biztosan nem fog menni...

Fentiek figyelembe vétele mellett is, a Budapest Rallye lemondásával kapcsolatban a felelősség kizárólag engem terhel! 

Egy egykori jóbarát a múltban, azt mondta egy MNASZ közgyűlés alkalmával, hogy: amíg csak rúzsozzuk a szart és aki 20 évnél régebben van itt nem áll fel és húzza el a csíkot, addig nem lesz érdemi változás! - Akkor tapsoltam...
 
- Nem gondoltam volna, hogy én leszek az első a sorban!
Az idei volt a 21. évünk... 
 
Veszprém 2014. szeptember 17. 
Lakatos Róbert 
sk 
 
 
 
Köszönettel tartozom azoknak, akik kapcsolataikat és energiáikat felhasználva segítették a Budapest Rallye 2014 bajnoki futam előkészítését: 
(abc sorrendben) 
- Domonkos László 
- Fodor Krisztián 
- Gulyás Péter 
- Herczig Norbert 
- Kovács József 
- Móczár Péter 
- Pásztor Gábor – Taxi4 
- Pénzes Zsolt 
- Szabó László 
- Tóth Imre
Ez a hír most jelenik meg 16223. alkalommal
Share |
2014.10.03-05.
Országos Rallye Bajnokság 2014
Budapest Rallye 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k