TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Bukfencből talpra
Turi Tamás - Eger után
2010-03-31
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701673406
Napi oldal:
29688
Jelenleg:
2161
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Jól indult a futam a Turi Tamás - Percze Nándi párosnak, de a szerencsétlen tizenhármas szám mégis kihatott a végeredményre, hiszen az utolsó előtti gyorsasági szakaszon felborultak és visszacsúsztak az abszolút értékelés második helyére.
Turi Tomi mégis értékesnek ítéli meg a második helyezésüket…
erről és a futamról kérdeztem őt.

Milyen a mezőny, milyenek az autók?
Sok egyforma N-es Mitsubishi indult most a mezőnyben, melyek nagyon hasonlóak, amit az eredmények is tükröznek, hiszen nagyon közeli időket autózunk. A versenyt megelőzően nagyon kérdéses volt számunkra is, hogy mire lesz elég egy ilyen autó. Azt azért gondoltuk, hogy kisebb különbségek lesznek az N-esek és S2000-esek közt, mint korábban az N-esek és WRC-k közt volt. Most itt nagyon közeli időket autóztunk, nagyon szoros a verseny, de nekem ez így tetszik!

Jól kezdtétek a futamot az új autóval…
A versenyt megelőzően nem is gondoltuk volna, hogy ilyen jól fog kezdődni számunkra, hiszen már az első gyorsasági szakaszon sikerült egy abszolút időt autóznunk. Ez nagy meglepetés volt, már csak azért is, mert bentről az autóból érzésre ez egészen másnak tűnt, olyannyira, hogy ha tippelni kellett volna az időnket, akkor az első ötbe sem tettem volna magunkat. Furcsa volt a WRC után az N-es autó, és az időeredmények egészen mást mutattak, mint amit mi bentről éreztünk.
Az első körben nem volt semmilyen kalandunk, az első négy gyorsasági szakaszon sikerült abszolút első időt autóznunk, és az első napot az első helyen is zártuk. Nagyon tetszett minden, hiba és problémamentes nap volt.

Vasárnap az RTE mezőnye után kellett autóznotok…
Az szörnyű volt. Számítottunk rá, hogy az aszfalt minősége egyáltalán nem lesz olyan, mint amin tréningeztünk, de néhány kanyar még így is okozott meglepetést, mert olyan helyeken is murvás volt a pálya, ahol nem vártuk egyáltalán. Nagyon nehéz volt így menni, nagyon kellett koncentrálni. Ettől függetlenül az második napi első körünk jól sikerült, tartottuk az összesítettben az első helyünket. Majd következett hamarosan a 13. gyorsasági szakasz…

Babonás vagy?
Igen, és ez a 13-as szám sehogy nem jön be nekem. A 13. gyors rajtjában 20 percet vártunk, a rádióban hallottuk, hogy ha a nullás autó elmegy a 15-ös pontnál, akkor rajtolunk. Nem is figyeltem, csak utólag merte megmondani Nándi - mikor már felborultunk - hogy én már akkor beindítottam az autót, mikor hallottuk, hogy a nullás a 13-as pontnál van… Még a gyors előtt megbeszéltük, hogy teljesen ésszel fogunk menni, mert van nagyjából 13 másodpercünk Asival szemben.

És tényleg óvatosan is mentem! Az előző kanyarban, mint ahol felborultunk Nándi mondta is, hogy ettől egy picikét mehetünk gyorsabban is, mert ez már túl lassú volt. A  következő kanyar  murvás volt, felhordásos és volt egy kis bukkan is a kanyar végén. Ez meg is dobta az autó hátulját és murvás részre csúszott, és onnan kezdve nem tudtam megfogni az autót. Én ott azt gondoltam, hogy kitört az összes futóművünk, mert azért ötödikben estünk el, így a tempó nem volt kicsi. Viszont az utolsó pillanatban még nagyon lassan átbillent az autó a talpára. Ekkor Nándi rögtön mondta, hogy indíts, indítottam is, és egyből be is indult. Szemben álltunk a forgalommal, benn az árokban, majd betettem sebességbe és még onnan is ki tudtam menni. Azt sem tudom, hogy segített-e tolni valaki vagy sem. Majd ahogy innét kijöttünk még a szemközti árokba belecsúsztunk, mert alig fértünk el, de onnantól kezdve megint álltam a gázon és mentünk! A kipufogónkat is elhagytuk, de hétfőre az is meglett.

Felborultatok, mégis úgy érzed, hogy szerencsétek volt?
Nagyon szerencsénk volt, hogy így ki tudtunk jönni. Talán olyan 28 másodpercet hagytunk benn ezzel az akciónkkal. Ha nem talpra állunk vissza - még a nézői segítség ellenére is - sok-sok percet benn hagyhattunk volna. Az utolsó gyorson már ALS és minden nélkül csak úgy "legurultunk", hogy egyáltalán beérjünk a célba. Nándival meg is beszéltük, hogy ha még negyedik-ötödik helyre be tudunk menni, az is egészen jó lehet az akciónk után. Viszont az utolsó gyorson is csak olyan 10 másodpercet kaptunk, így hátrébb már nem csúsztunk. Így ez a második hely nagyon értékes!

Következő futam?
Miskolc a következő, de addig még lesz egy kis munka az autóval. Rá kell készülni a versenyre is, mivel már nagyon rég volt ilyen éjszakai futam. Itt Egerben volt egy gyors, amin már sötétben autóztunk, és bár a lámpáink nem voltak a legjobbak, sikerült harmadik időt autóztunk ezen a gyorson is. Nagyon bízom benne, hogy sötétben is jól fogunk tudni menni! Ahol kell, ott megyünk! Lehet, hogy sokkal jobb lenne világosban, lehet hogy sokkal veszélyesebb lesz így sötétben… majd meglátjuk! Bízunk benne, hogy az éjszaka ellenére ott is nagyon sok szurkolónk kilátogat a pálya szélére. És egyúttal nagyon köszönjük nekik az egri szurkolást is!!!

Szeretnénk külön köszönetet mondani Balázs Öcsinek és csapatának, akik az autó felkészítésében, szervizelésében vettek részt. Akik volt, hogy éjszakákat nem aludtak azért, hogy mi ezzel az autóval el tudjunk indulni, hogy versenyezni tudjunk. Szeretnék még a saját magam és csapatvezetőm - Rózsa Carmen - nevében is köszönetet mondani Kazár Mikinek és teljes csapatának!

Ez a hír most jelenik meg 4508. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k