RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Bükfürdő után, Árpádtető előtt
Markó Tibor interjú
2010-07-21
interjú és ajánló • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
711912397
Napi oldal:
311993
Jelenleg:
3796
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_bukfurdo_utan_arpadteto_elott_3A hétvégi 17. Veszprém Rallye-val véget ért a bajnokság megcsappant számú  murvás versenyeinek sora. Az idei sorozatban két futam jutott a laza talaj szerelmeseinek. Ezúttal mégsem a hétvégi veszprémi viadalról, hanem a pár hete zajlott Karpackie – Groupama Bükfürdő Rallye-ról kérdeztem az egyik „fő-elkövetőt” Markó Tibort.
 


A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a bükfürdői futamot?
A kérdés nem egyszerű,  így a válaszom sem lehet az. Minden verseny saját „személyiséggel” rendelkezik, amelynek alakulását több dolog is befolyásolja. Az első és legmeghatározóbb természetesen a rendezői munka, amelyet kiegészít a szerencse, az időjárás alakulása és még jó pár kisebb tényező.
Rendezői oldalról talán abban mérhető egy verseny sikeressége – és most nem a sportszakmai oldalról beszélek -, hogy az általunk megtervezett dolgokból mennyi tud úgy megvalósulni, hogy azt a címzettek (versenyzők, támogatók, nézők, stb.) észrevegyék, érezzék, értékeljék. Érzésem szerint, bár a versenyt megelőző, ismert problémáink újabb fejtörést okoztak, jól sikerült a rendezvény.
Az elsődleges „ügyfelek”, a versenyzők közvetlen visszajelzései, valamint a célceremónián, és a rally-rádióban hallott versenyzői nyilatkozatok alapján mindenképpen. Ezek azok a reakciók, amelyek előre viszik a dolgot, amelyek igazolják, hogy van értelme a jobbra, a szebbre törekednie a rendezőknek. Természetesen a nézőkről sem szabad megfeledkeznünk, és persze a támogatókról sem. Azt is tudomásul kell vennünk, hogy képtelenség olyan rendezvényt összehozni, ami egyformán tetszik mindenkinek. Sajnos csak kevesen tudják, kevesen látják, hogy milyen helyzetben vannak a rendezők, hogy a gazdasági környezet, és az egyéb körülmények mennyire megnehezítik a dolgunkat. Ebben a helyzetben minden rendező tíz körmével küzd a versenye életben tartásáért, s ilyen körülmények között nagyon nehéz az átlagostól pozitív irányba eltérni.    

A versenyzők szinte kivétel nélkül pozitívan fogadták a szombati közös ebédet, és az autómosást.
Furcsa fintora a sorsnak, hogy bár Büki Ernő barátommal januárban egy hetet töltöttünk Vas megyében hogy elindítsuk a verseny engedélyeztetését, mégis a verseny előtti hetekben ütköztünk olyan falakba, amelyeket valakik szándékosan emeltek rendezvényünk és így a sport sikeressége elé. A verseny szombati napjának programjába sok fejtörést követően került be az a bizonyos hosszú gyűjtő, amelyet szerettünk volna tartalommal megtölteni. Több lehetőséget is tálaltunk az RSB-nek, azonban a kérésüket, a sportszabályok szigorú betartását szem előtt tartva szűkítették le lehetőségeinket.

bukfurdo_utan_arpadteto_elott_2

Így jött az ötlet: Rallye Menza! És ha már így alakult, valóban szerettem volna, ha sikerül megfelelő hangulatot kölcsönözni ehhez, ezért szándékosan nem kaviár és rákkal töltött pisztráng volt a menü egy 5 csillagos étteremben, hanem egy baráti – de nagyon jól sikerült – gulyás a Káldi Polgármester segítségével a helyi iciri-piciri menzán, sörpadokon ülve. A másik a mosás. Régi vágyam volt ezt megvalósítani. Végre sikerült. Talán még nem 100%-osan, de működött, és nagyon örültem neki! Ebben komoly szerepet vállalt a házigazdaként is „non plus ultra” teljesítményt nyújtó Bük Városa (KÖSZÖNÖM!!!), valamint Ősz László és a Makita Racing Team, nekik is köszönöm!

Több versenyző is jelezte, hogy meglepődött az első  mosóban, amikor meglátták a rendezőt gőzborotvával a kezében tetőtől talpig sárosan…
Hm… Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy akadt egy kis problémánk a hálózattal miközben már ott voltak a versenyautók. Így amíg a hozzáértő kollégák a megoldást keresték, Ernő kezébe nyomtam a telefonomat, és beálltam mosni, hogy addig is megfelelő intenzitással haladjon, működjön a dolog. Meg is lett az eredménye, mert ennyi százast még sosem kerestem autómosással, amennyit a vigyorgó versenyzők dobáltak nekem.

bukfurdo_utan_arpadteto_elott_4

Említetted Bük városát. A versenyre érkezőknek egyáltalán nem úgy tűnt, hogy Bükfürdő első  alkalommal tölti be a házigazda szerepét! Sokkal inkább a hozzáértés, a rutin, és a szeretet dominált!
Bükről és Bükfürdőről kizárólag szuperlatívuszokban beszélhetek! Minden elképzelésemet felülmúlta mindaz, amit házigazdáink hozzátettek az egészhez! A januári első találkozáskor még picit tartottak az egésztől, aztán ahogy haladt a munka egyre inkább átérezték a verseny adta lehetőségek nagyságát, súlyát és eszerint asszisztáltak mindenhez. Első szóra mondtak igent a területigényeinkre, megkaptuk a versenyirodát és a fürdő bejáratát is. Nagyon örültem, hogy sikerült kialakítanunk a verseny központját úgy, hogy 200m-es körön belül volt minden fontos dolog. A versenyt követő napokban egy búcsúvacsora keretében köszöntem meg mindenkinek a segítségét, s bár nem állt szándékomban „dolgozni” ezen a kötetlen, baráti találkozón, vendégeim kivétel nélkül tervezgették a közös jövőt, ami nagyon jól esett.

Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot! Természetesen akadtak a versenynek olyan részei is, amiken még van mit javítani! Nem szeretném kétszer ugyan azt a hibát elkövetni. Ennek ellenére örömmel tölt el a megszokottnál is több pozitív visszajelzés. Szintén nagyon fontos, hogy támogatóink is elégedettségüknek adtak hangot, és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy kijelenthetem, már most: meg van a névadó támogatónk 2011-re! A versenyt így fogom bejelenteni: Prince Rallye 2011. Köszönet érte a Kakuszi Brothers-nek, és köszönet a többi támogatónknak is!

…és még most sem jön a megérdemelt pihenés. Nem volt elég Bükfürdő  és Veszprém, most jön Árpádtető.
thumb_bukfurdo_utan_arpadteto_elott_1A Marco Racing Team Kft saját versenyét a naptárban Lakatos Robi tradicionális versenye követte a 17. Prince Veszprém Rallye. Mivel hosszú évek óta együtt dolgozunk, mindegyikünk segít a másiknak, ez most sem volt másként. Ahogy mi is, úgy Robi és a csapat is kőkemény, frissen épült akadályokon kellett, hogy átküzdje magát a verseny megvalósíthatóságáért. Kicsi, de fontos dolgokban volt szerencsém közreműködni Veszprémben: pl. fűnyírás, pizza rendelés, itiner átadás. És valóban! A két murva után pedig újra aszfalton folytatjuk ténykedésünket.

bukfurdo_utan_arpadteto_elott_6

Ez pedig már a Rallye Sprint Bajnokság. Mire készültök Árpádtetőn?
Egy igazi csemege vár a nevezőkre! A pálya közel 10km, Remeterét – Lapis –  Árpádtető között mindkét irányban! Összesen 5 gyorsaságival várjuk a versenyzőket, közel 50km gyorsaságival. A Rallye Sprint Bajnokság teljes mezőnye mellett itt is rajthoz állhatnak a Licences versenyzők is, akiknek ez a verseny akár egy hivatalos aszfaltos teszttel is felérhet, sőt! Az igazán gyorsak még serleget is kapnak. A verseny része az MNASZ Amatőr Rallye Kupájának, MNASZ regisztrált, így nincs akadálya, hogy a R1 és R2-ből és természetesen az RTE-ből is idejöjjön versenyezni aki szeretne.


Hogy alakul a program?

Szombaton az átvételek, és a pályabejárás vár a résztvevőkre, illetve aki lecsúszott az előnevezési zárlatról, nevezhet a helyszínen is. Vasárnap pedig versenyzünk reggeltől estig.

bukfurdo_utan_arpadteto_elott_5

…ezek után jön a szabadság?
Majdnem! Előtte még nekilátunk a Baranya Kupának, amely az idei esztendőben szeptember 25-26-án zajlik majd Komlón és környékén. Három + egy helyszínnel, és 11 gyorsasági szakasszal várjuk az érdeklődőket. A verseny szombati napján prológ, vasármap 3x3 gyorsasági szakasz és egy szuperspeciál várja az indulókat. A verseny tervezett össztávja: 230km, amelyből közel 90 km lesz a gyorsasági szakasz. És majd egyszer, pár hónappal később jön a szabadság…

Ez a hír most jelenik meg 6115. alkalommal
Share |
2010.07.31-08.01.
Rallye Sprint Bajnokság 2010
Mecsextrém Kupa
Árpádtető
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k