Bútor Robi bizakodó
Barum rallye előtt
2008-08-20
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057120
Napi oldal:
41042
Jelenleg:
1471
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bútor Robi a második IRC futamára készülődik idén. A belga futam nem sikerült a legjobban, és még sosem indult ezen a versenyen, de Robi bizakodó a Barum Rallye-val kapcsolatban…

- Nézőként voltál már a Barum-on - milyennek tűntek akkor a pályák?
- Nagyon hasonlítanak az itthoni gyorsokhoz, közülük is talán a miskolcihoz tudnám hasonlítani őket, a minőségüket és a jellegüket tekintve. Nagyon bízom benne, hogy ilyen szempontból kedvezőek lesznek nekünk.

- Fekszenek neked a Miskolc Rallye jellegű szakaszok?
- Igen, nagyon szeretem azokat a gyorsokat. Pécs és Miskolc az a két régió, amik nagyon közel állnak hozzám, remélem, hogy a kinti pályák élőben is tényleg olyanok lesznek. Amikor az ember nézi a versenyt, akkor csak egy-két pontot lát belőlük, pár kanyart, amikor meg menni kell rajta, akkor meg folyamatosan változnak a körülmények. Úgyhogy bízom benne, hogy nagyon hasonlóak lesznek a pályák, és abban, hogy jól fel tudjuk majd írni őket, mert hiába is a hasonlóság, egy teljesen más itinert kell írni. Igyekszünk kipihenni magunkat, és teljesen összpontosítani a feladatra.

- Ez lesz idén a második IRC futamod. Egy verseny elég volt, hogy felvedd az IRC pörgését - egyáltalán van pörgése, amit fel kell venni?
- Gyakorlatilag sosem elég az a táv, amit az ember ment, főleg, ha ilyen kis távokról beszélünk. Ebben az évben ez lesz a második versenyünk, és már augusztus vége van, úgyhogy ez biztos, hogy nem elég ahhoz, hogy az ember teljes mértékben magabiztosnak érezze magát. De ennyire van most lehetőségünk. Ennek ellenére azt gondolom, hogy ez most könnyebb lesz, mint a Belgium, olyan szempontból, hogy nem izgulok annyira, és annak ellenére, hogy felborultunk, csak tudtunk menni 220 kilométer gyorsaságit, ami mindenképpen számít. De jobban tudok gondolkodni is itinerírással kapcsolatban, olyan szempontból, hogy jobban tudom az autó határait. Mindenképp közelebb vagyunk a versenyzéshez, mint Belgiumban voltunk.

- Mennyiben más ez az autó, mint amivel az Ypres-en mentetek?
- Technikailag semmiben. Ez gyakorlatilag egy másik versenyautó. Mindig ezzel az SSE-001 rendszámúval megyünk, és ez a rendszám a gyári karosszériát jelzi, de a váltó és a motor folyamatosan cserélődnek, felújítódnak, most pedig egy másik karosszériával fogunk menni. Ez pedig a VB-n ment, a Szardinia Rallye-n, és most le lett fényezve, átépítve. De a motor és a váltó tulajdonképpen ugyanaz ezekben az autókban.

- Tesztelsz előtte, vagy elég lesz a shakedown?
- Jó lenne, ha lehetne, de nincs rá lehetőség sajnos, úgyhogy marad a shakedown. Ezt fogjuk kihasználni maximálisan, de azért azzal tisztában vagyunk, hogy itt legfeljebb 10-15 kilométert tud az ember megtenni, mert ennyire jut idő, úgyhogy ezzel kell megelégednünk. De tényleg sokkal könnyebb helyzetben vagyunk, mint Belgium előtt, mert ugyan ott is ennyit tudtam tesztelni, de azelőtt egy évig nem ültem autóban. Most sokkal könnyebb a helyzetünk.

- Nem idegen tehát már számodra a külföldi versenyzés, de Belgiumban valószínűleg kevesebb magyar szurkoló volt kint, mint amennyire Barum-on számíthattok. Mennyire fontos ez neked?
- Mindenképpen fontos, mert egy versenyzőt nagymértékben doppingol, ha szurkolnak neki. Én kimondottan ilyen vagyok, úgyhogy nagyon fontos, hogy több magyar lesz itt, mint Belgiumban. Annál is inkább, mert ott gyakorlatilag nem is volt magyar, szóval ott magunknak autóztunk szinte és csak arra kellett figyelni, hogy mi mit csinálunk. Én pedig szeretek a nézőkre is figyelni, mert nekem ez fontos. Bízom benne, hogy sok magyar lesz Csehországban.

- Mennyire tartjátok a kapcsolatot a többi magyar indulóval? Tudtok a verseny idején együtt mozogni, szervizelni például?
- Például Subáékkal beszéltünk arról, hogy hogyan is  működik egy IRC, kérték, hogy meséljük el, mit tapasztaltunk Belgiumban. De igazából nem tudunk sem tréningezni, sem szervizelni együtt, mert két csoportra van osztva a mezőny ezekből a szempontokból, egyik a 60-as rajtszámig, másik a 60 felettiek. 60-asig Janival vagyunk ketten, a többiek mind fölötte lévő rajtszámmal indulnak. Szervizbeosztást is úgy készítettek, hogy az úgynevezett gyári és privát csapatok külön vannak és fix helyen, úgyhogy közösen sem tudunk szervizelni. Ilyen szempontokból abszolút nem tudunk együttműködni.

- Van elvárásod vagy a csapatnak elvárása feléd, felétek az eredmény tekintetében?
- Mindenképpen, dobogón szeretnék végezni szuper 1600-ban. Ami mögötte van, az nem is érdekel. Azt nem mondom, hogy dobogó legfelső foka, mert ilyet nem mondunk, de a három fok közül az egyiken ott kell lennünk, az biztos. Természetesen nem úgy értem, hogy az eredmény a biztos, hanem, ez a cél. De aztán, hogy mit hoz a sors, mennyire leszünk szerencsések, az majd a verseny alatt fog eldőlni.

Ez a hír most jelenik meg 4719. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k