|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Idén két murvás futamon indultál. Nagyon jól éreztem magam mindkét versenyen, még a szombathelyi rallye-n is, pedig azt világ életemben a legkevésbé kedvelt murvás versenyek közé soroltam, de most ezzel az R5-ös autóval teljesen pozitív élményeket adott a futam. Az eredmény is az volt, amit szerettem volna, a legjobb forgatókönyv szerint is a hatodik hellyel kalkuláltam, de ha van egy kis szerencsénk , akkor akár a dobogóra is állhattunk volna. Sajnos az utolsó gyorson a hátsó difi túlmelegedett, így vissza kellett, hogy vegyek a tempóból, mert nem akartam kivégezni a difit.
Veszprém pedig mindig is a kedvenc versenyeim közé tartozott. Tavaly rögtön az elején egy defekt miatt elúsztak a dobogós reményeink, most viszont minden rendben volt és elégedetten, boldogan szálltunk ki az autóból a számunkra megfelelő eredménnyel. Ahogy a célban is mondtam, örültem annak, hogy még ilyen ritka versenyzés mellett is befértünk a top 5-be!
Tehát elmondhatjuk, hogy két jó versenyen vagy túl 2018-ban?
Mindenképp! Nem volt rajtam semmilyen feszültség, semmi nyomás. Minden percét élveztem mindkét versenynek.
Akkor a foglalkozások elérték céljukat… Abszolút! Ez volt a cél! Nem is lebegett más előttem. Szerettem volna gyorsan menni, minimálisat lassulni magamhoz képest és szerintem ez nagyjából sikerült is, főleg annak tudatában, hogy milyen kevés kilométert tudok menni az autóval és nem vállalok semmi felesleges kockázatot, hiszen nincs arra pénzem, hogy összetörjem a kocsit és utána meg kelljen csináltatni…
Így van ehhez kedvem és hangulatom.
Áll egy kétkerekes Peugeot a garázsban… Ha mentél volna a pécsi versenyen, akkor melyik autóval mentél volna, hiszen ott van a Skoda R5 is. A Skodával kellett volna mennem, ha belefért volna az időmbe, hiszen a Peugeot 306 Maxi-t elkezdtük felújítani és professzionálisan rendbe rakni, majd valószínűleg eladásra kerül.
Sajnos ezekre a rossz minőségű utakra nem való ez az autó, mint mondjuk a Máré vára vagy mondhatnék több, szűk erdei utat, ahol egyszerűen nem jó vele menni. Nincsen tapadása és ezzel a beton kemény futóművel és alacsony hasmagassággal csak szenvedni lehet vele. Lassan nem akarok vele menni, akkor inkább nem megyek. A széles, jó minőségűeken viszont nagyon jó vele menni, de Nem ide való! Egy Zagyvaróna-Cereden mennék vele ide-oda bármennyit, ott óriási élmény! De azért, hogy egy évben egyszer beleüljek, arra nem tartanám itt a garázsban. Gyönyörűen megcsináljuk és utána el lesz adva! Bár ezt már eldöntöttem egy évvel ezelőtt is, amióta meg van a Skoda, mégis megvan még! :) Megmondom őszintén, hogy a modern/új autóban jobban biztonságban érzem magam. Minden része új, komoly a bukócső, a legjobb ülések, a Peugeot-ban meg majdnem minden 20 éves. Nem vagyok ehhez már igazán bátor és az igazat megvallva nem hibázhatok, mert van egy gyönyörű Családom, akik mindennél többet érnek!! Persze a Peugeot is a szívemhez nőtt, hiszen nagyon nehezen engedem el, még erőltetni kell magam, hogy megváljak tőle. De most a Nyíregyháza Rallye-n egy szintén kétkerekes Oroszlánnal fogsz indulni… Elég bátor vagy hozzá?
A márka marad, csak a lóerő csökkent egy kicsit, meg az autó élet kora! :)
Úgy érzem, hogy ehhez elég bátor is vagyok! Két ok miatt is: ez egy zsír új autó, minden jól ki van találva benne, szerintem ezzel merek majd bátran menni. A másik ok pedig, hogy az a szerencsés helyzet állt elő, hogy lehetőséget kaptam a Peugeot-tól, valamint a Pirelli-től hogy menjek egy ilyen autóval egy versenyt, melyet ezúton is nagyon köszönök! Ezt örömmel elfogadtam, hiszen sosem szégyen visszaülni és egyben nagyon nagy kihívás is, hogy mehetek a fiatalok között egy komoly versenyt.
Még sosem ültem Peugeot 208 R2-ben. Egy 30-50 kilométeres tesztünk lesz a verseny előtt és utána megyünk élesben!
Nagyon felizgatott ez a történet! Mehetnék a Skodával is, de most ez jobban húz, nagyobb kihívás! Kíváncsi vagyok, hogy milyen egy mai R2-es autó, vajon mennyivel gyorsabb, mint régen volt, hiszen anno mentem 2010-ben egy C2R2-vel, murván. Az is meglepett, mert nagyon gyors volt… Gondolom ez egy jobb autó, hiszen eltelt nyolc év! Ráadásul aszfalt lesz, hideg lesz, talán eső is lesz…
Ami pedig mindennél jobban izgat: sosem mentem még ilyen kupában, ahol ennyi egyforma autó volt és ilyen szakmai kontroll, amit a TRT csapata végez! Kíváncsi vagyok, hogy milyen eredményt tudunk elérni…
A másik, nagyon fontos része pedig az egész történetnek, amiért ez az egész projekt a Peugeot magyarországi disztrinútorának ötlete alapján létrejött, hogy minden az autóval és a gumikkal kapcsolatos tapasztalatomat átadjam a kupában induló versenyzőknek! Ha valaki kíváncsi a véleményemre (bár biztos nem mindenki lesz kíváncsi rá), de aki kíváncsi és elfogadja, annak én minden beállítást, érzést és tapasztalatot, amit az autóval és a gumikkal megtapasztalok, azt örömmel átadom, már a teszt után és a verseny közben is! Mert ez a célja az egésznek! Főként akkor, ha elől tudok menni, mert úgy hitelesebb a dolog és gondolom, úgy könnyebben el tudják fogadni is az infókat. Ha nem nyerek, akkor is lesznek tapasztalataim, maximum nem lesz rá kíváncsi senki sem! :)
Beszéltem Janival, ő azt mondta, ha elverik a fiatalok, akkor jó munkát végzett egész évben… Teljesen jól mondja! Ráadásul abszolút benne van a pakliban, mindkettőnk számára!
Én marharég mentem hasonló autóval, Jani pedig szerintem még sosem… Annak ellenére, hogy sokszoros magyar bajnok, én pedig sokszoros kétkerekes magyar bajnok vagyok, ez már a múlt… Simán van rá sansz, hogy nem mi fogunk elől menni! De akkor is van értelme, mert akkor is rendelkezünk már olyan rutinnal mind a ketten, hogy biztosan tudunk majd olyan beállításokat, tapasztalatokat mondani, amivel a többiek versenyzését tudjuk segíteni. Ha a mi eredményeinken nem is fog majd ez a tapasztalat látszani, az övékén akkor is segíthet. Akármilyen eredmények is születnek, mindenkinek odaadom a setup-jaimat, megmondom, hogy milyen gumival megyek, milyen nyomással és mindent, amire kíváncsiak. Szeretném, ha ez a hétvége jó hangulatban telne, hogy igazi profi- sportszerű dolgot tudjunk összehozni, hiszen a Peugeot-nak is az a célja ezzel, hogy Janit és engem beültet egy-egy ilyen autóba, hogy igazi csapatverseny legyen a történetből. Segíteni tudjuk egymást és nagyon kiélezem a hangsúlyt a SEGÍTENI szóra! Nem azért megyek, hogy önmagamat sztároljam. Van benne kockázata Janinak és nekem is, mert ha elvernek minket, mondhatják, hogy na, ők sem a régiek már! Ő talán még többet vállal… Tényleg csak azért csinálom, hogy tudjak átadni dolgokat azoknak, akiknek igényük van rá! De azért megnyered?! Persze! A cél az! :) Értelemszerűen nem fogunk beleszólni a bajnokságba, hiszen van arra megoldás, hogy ne vegyünk el se pontot, se pénzdíjat senkitől sem, ráadásul, ha jól tudom mi nem is közvetlenül a kupában indulunk, hiszen annak a nevezéséhez több futamon is rajthoz kell állni.
Úgy megyek oda, hogy nyerni megyek! De nem titkos taktikákkal, hanem teljesen nyílt lapokkal és ha megver valaki, akkor annak gratulálni fogok, mert megérdemli! Érzem rajtad, hogy teljesen fel vagy dobódva… Jól érzed! Oda akarok menni, minden szabályt betartva és meg szeretném nyerni a versenyt! Ha mégsem adja ki, akkor sem fogok a kardomba dőlni. Szeretném a tapasztalataimat átadni! Remélem lesz rá fogékony kereslet és nem csak magamnak találtam ezt ki!
És kíváncsi vagyok a Botka – Jani – Bútor csatára is! Mentünk egymás ellen már négykerekes autókkal, rengetegszer, de ez új lesz mindhármunknak! Robival mész, ugye? Igen, remélem Ő is tüzes lesz! :) Kicsit szűk lesz a hely, de valahogy majdcsak beférünk! Ráadásul hosszú hétvégére, hiszen 220 versenykilométert kell mennünk, ami szintén kihívás, hiszen régen mentünk már ilyen hosszú versenyt és minden pályát fel kell dolgozni 2 nap alatt.
Meg van határozva, hogy maximum hány gumit használhatunk, ami szintén kihívás és szintén nagyon jó ebben a kupasorozatban, ennek is örülök. Az autók is teljesen egyformák! Le vannak egyformán loggolva, a váltóáttételük is egyforma. Amikor én megtudtam, hogy lesz ilyen kupa, már akkor is támogattam ezt a dolgot, mert ennek van értelme. Sajnálom, hogy egyelőre még viszonylag kevesen mennek benne, de remélem a jövőben ez is változni fog. Sokkal többen kellene, hogy beleüljenek ezekbe az autókba, sok R5-ösből is vissza kellene ülni ilyen autókba és a fiataloknak is ezekkel az autókkal kellene összemérni a tudásukat. Ez egy fantasztikus kezdeményezés! Egyforma körülmények között harcolni a másodpercekért… ez az AUTÓVERSENYZÉS! Ez a hír most jelenik meg 4796. alkalommal
2018.11.09-11.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.12.27-29.
részletes infóink 2024.12.27-28.
részletes infóink 2024.12.30.
részletes infóink 2025.01.03-05.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |