TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Célba érni, az élen célba érni!
Janikával beszélgettünk Fehérvárról, a versenyautóról, a tervekről
2016-09-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701702974
Napi oldal:
59256
Jelenleg:
2652
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

celba_erni_az_elen_celba_erni_1

Ifj.Tóth János és Szőke Tamás domináltak a székesfehévári futamon, aztán egy lassú defekt és egy kerítés megakadályozta őket abban, hogy megnyerjék a versenyt. Egy kis szünetet hagyva, hogy leüljenek az élmények, a kassai verseny előtt beszélgettünk Janikával.

Teljesen partiban voltatok és Norbi azt nyilatkozta, hogy nem ért volna utol. Mi változott?
Egy kicsit módosítva lett az autó futóműve és a hátsó differenciálmű is kapott egy új beállítást. Ezek biztosan változtak. Az autó is jobban kanyarodott, mint eddig bármikor. Nagyjából ennyi…
 
Milyen volt a verseny? Hogy éreztétek Magatokat?
Rövid, furcsa kis verseny volt. Három szakaszon kellett mennünk. A csákberény a maga 20 kilométerével egy nagy kihívás, nehéz rajta gyorsan menni. A másik két szakasznak meg van a maga kis sajátossága, de nem túl bonyolult szakaszok. Azt gondoltam, hogy a Csákberény az a gyors, ami eldöntheti a versenyt.

celba_erni_az_elen_celba_erni_2
 
Jól mentetek, a harmadik szakasz után vezettétek a versenyt.
Élveztem a vezetést! Nagyon sokat szenvedtünk korábban ezzel az autóval. Sokat segített Paolo Andreucci, aki egy olyan beállítást tudott mutatni, amivel már úgy éreztem, hogy lehet gyorsan kanyarodni az autóval. Nehéz jó futómű-beállítást találni ehhez az autóhoz, nehéz, mert semmi sem úgy működik rajta, mint egy normál autónál. Ezért egy kicsit több idő, míg eljutsz vele arra a pontra, amikor már azt tudod mondani, hogy tök jó. Sajnos viszonylag kevesen versenyeznek ilyen autóval és kevés jó információ jön a sportosztálytól és nekünk kell kijárni az utat.
 
Az S2000 után mindenki azt gondolta, hogy ezzel könnyebb versenyezni, több a nyomaték. Miben más még ezen kívül?
Nagyobb a nyomaték, ez biztos. Nem egetverően. De már tudsz hosszabb áttételt használni, 190 fölötti a végsebesség. De azáltal, hogy csak 1.6-os a motor, én úgy érzem, hogy kicsi a fordulatszám tartomány, ahol tudod használni. A sebességi fokozatok meg viszonylag hosszúak és csak öt részre oszlanak el. Nem lehet vele úgy menni erőből, mint a régi A-s kocsikkal. Használni kell sokszor a lendületet. Ahogy használni kell, az inkább hasonlít egy S2000-hez, mint egy turbós autóhoz.

celba_erni_az_elen_celba_erni_3
 
Mi a hibája?
Amikor egy autót megterveznek egy sportosztályon, akkor az autónak vannak adottságai. Ahogy a mérnökök között is van. Amikor egy gyengébb kvalitású tervez meg egy hátsó futóművet, akkor a versenyzők nem boldogok… Érzékeny a beállításokra az autó. Ezer féle állítási lehetőség van és mire kitapasztalod, hogy mi a megfelelő… Ha van egy jó setup-od, akkor viszont egyértelműen gyorsabban lehet vele menni, mint egy S2000-el.
 
Fehérváron két kicsi hiba vezetett ahhoz, hogy a végén nem Ti nyertetek…
Egy hiba volt, a kicsúszás. Az én hibám.
A másik - gondolom a lassú defektre utalsz másik hibaként – talán az volt. Még sosem jártam így. Lejöttünk a gyorsról, semmi gond nem volt. A következő gyorsasági előtt is minden jó. Vársz húsz percet és leereszt az egyik kereked. Mindig olyan dolgokat tapasztalunk, amiket korábban nem. Ez a szép benne. Még ha a kárunkra van is.
A baleset? Az semmi. Egy ártatlan szituációban nem figyeltem kellőképp oda, hogy abban a kanyarban jelentős murvakihordás lehet. Egy picit felületes voltam és ez megbosszulta magát.Célba érni
 
Tudom, hogy nagyon sokan szurkoltak a győzelmetekért és valószínűleg Kassán is nagyon sokan fognak szurkolni. Mik az emlékeid erről a futamról?
Vegyesek az élmények. Sokszor nem is indultam. A kilencvenes évek derekán igen. Talán egyszer még nyertem is. 2005-ben volt egy nagy esésünk és kimaradt sok idő. Tavaly nem mentem túl jól. Remélem ez most majd megváltozik.

celba_erni_az_elen_celba_erni_4
 
Mi az elvárás a maradék három futamra?
Próbáljuk tartani azt a tempót, ahogy Székesfehérváron autóztunk, esetleg pár helyen finomítani és nyilván célba érni! Nagyon fontos lenne, hogy azokon a futamokon, amelyiken elrajtolunk, azokon célba érjünk és pontot is szerezzünk. Az lenne a legjobb, ha az élen tudnánk ezt megtenni! Ez sok összetevőből áll.
 
Álljon most össze!
Köszönöm!

 

Ez a hír most jelenik meg 3061. alkalommal
Share |
Székesfehérvár • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k