TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Citroen C2 S1600 Limited Edition
limitált változat
2004-12-20
teszt • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
701726226
Napi oldal:
82508
Jelenleg:
2439
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Citroen C2 VTS 1.6i 16V
Ez az az autó,
amivel Bútor Robit kellett volna látnunk versenyezni a 2004-es évben...
Vagyis ez annak az alapja.
Lássuk, mit tud ez a kis méregzsák.

Pásztor Tamás biztosította lehetõséget kihasználva, néhány napig alkalmam volt kipróbálni a Citroen legkisebb, versenyautó alapnak is szánt típusát. A Citroen Pásztor név ismerõs lehet mindenki számára, hiszen korábban Herczig Norbi, idén pedig Bútorék autóján hirdette, hogy a hazai Citroen kereskedõk közül a legkomolyabban hisznek a rallysport erejében és támogatják kedvenc sportunkat, büszkén hirdetve már a kereskedés bejáratában, hogy ez a márka adta az idei világbajnokot is.

Visszakanyarodva az autóra, két irányból közelíthetõ meg a C2 VTS. Egy tökéletes versenyautó alap, ami már az elõdöknél is bizonyított valamint egy kis autó, amivel nem vall szégyent kedvesünk a bevásárlóközpontok parkolóhely vadászatainál, és nyugodt szívvel beülhetnek azok is, akiknek az utcai gyorsulási harcok gyõzelmei növelik a önön megelégedettségi rátájukat.

Versenyre születve...
A Citroen Saxo Super1600 sikerei után nem volt kérdés, hogy az új kisautó, a C2 is szeretné folytatni ezt az utat. Az autóhoz mindent lehet rendelni, ami alkalmassá teszi a versenyzésre.
Az alapban 125 lóerõs motort 4ezer euro alatti áron lehet 180 lóerõssé tenni, vásárolható hozzá N2 szett külön murvára és külön aszfaltra 15 ezer euro körüli áron, amiben minden benne van, amivel a kis C2 csoportjában nyerõ autóvá tud válni. És ha valakinek ennél erõsebb versenyautóra van szüksége, és nem a széria kategóriát szeretné választani, de a Super 1600 már drágának tûnik, akkor természetesen "sima" A6 felszerelés csomag is rendelhetõ.

Utcai harcos...
Az autó jelen állapotában az utcai változattól a gyári négyleömlõ és a direkt szûrõ segítségével az eredeti 125 helyett 147 lóerõssé vált. A maximális nyomatékot 3750 fordulaton adja le, tapasztalatok szerint 4000 fölött érzi igazán jól magát a nem hangos, de azért szép hangú bárányka.

Az autó nem sokkal több, mint 1000 kilogramm (1045), a 16 szelepes motor 202 kilométeres végsebesség elérésére teszi képessé, amihez rendes fék tartozik, a négy tárcsafékbõl az elsõk belsõ hûtésûek.

A fékhatás több mint meggyõzõ. Magának a fékerõnek az adagolása elsõ pillanatban kicsit meglepett, mint késõbb kiderült, olyan citroenesen nyúlós a fék. Nem lineárisan szabályozható, hanem az elsõ tartományban fog, aztán ha lejjebb nyomjuk a fékpedált, akkor nagyon komolyan végrehajtja az utasítást. Ez teljesen megszokható, két-három fékezés után már észre sem vesszük. Viszont azt igen, hogy alumínium pedálokon taposunk.

Alumínium a váltókar is, ami viszonylag nagy úton, de pontosan és nagyon könnyen jár. Öt sebesség jutott, ami kellõ számú kapcsolgatás mellett elégséges a városban ahhoz, hogy kiautózzuk az 1.6-os motor adta lehetõségeket. Szereti ha pörgetjük a motort, amiért cserébe valóban minden helyzetbõl gyorsan eltávozhatunk...

Hogy ne menjünk túl gyorsan, arra egy hang figyelmeztet, ha az elõre beprogramozott értéket túllépjük. Természetesen ezt a hangot csak akkor halljuk, ha bekapcsoljuk ezt a szolgáltatást, mert félõ, hogy ha túl alacsonyra állítjuk ezt az értéket, akkor mindig jelezni fog, mert szinte nem lehet és nem illik ezzel az autóval lassan menni.

A futómû hangolása szenzációs!
Igazi gokartozás jut a pilótának, a kanyarsebesség kipróbálása elõtt szükséges a kellõ követési távolság betartása, majdnem biztos, hogy az elõttünk lévõt pillanatok alatt utolérjük...

Külcsín...
Szokták mondani, hogy van piros és van ferrari piros autó. Ez pedig - külön rendelhetõen - versenypiros.
Nagyon szép színe van és maga az autó is egy nagyon szép kis ékszerdoboz, vagy ha akarom egy nagyon harapós vadmacska.
A szép forma, az élénk piros szín, a nagy kerekek, a hátsó szárny, a matricázás megteszik a hatást, ami oda vezet, hogy az autót megnézik. De nem csak úgy, rápillantanak, aztán továbbmennek, hanem megnézik! Hosszan, elismerõen. MINDENKI!

Az óvodás csoportot az óvónéni semmivel sem tudta rávenni, hogy a kicsik az autó bámulása helyett inkább átmenjenek elõttem a zebrán. A 4-5. fiatal lány elismerõ pillantása után kellett szomorúan rájönnöm, hogy nem a szélvédõ mögött ülõnek, hanem az autónak szólnak a jelzések. A Streetracing feliratos autók rajzottak az autó körül, követtek a sávban, próbáltak megelõzni, hogy elölrõl is szemügyre vegyék a nyilvánvalóan közéjük is való gépcsodát. Nem kellett versenyszellemet kinézni azokból a férfiakból sem, akik mutogatva hívták fel egymás figyelmét, nehogy lemaradjanak a látványról. Még a házban lakó nyugdíjas néni is megjegyezte, hogy végre olyan autóval lát, ami nem csak hangos, de szép is.

Belbecs...
Bent olyan érzése van az embernek, hogy minden stimmel, minden a helyén van és mindennek van helye (csak ne forduljunk hátra a hátsó ülések felé...)

Az ajtók megfelelõen nagyok, a küszöbön nagyautós a márkajelzés, a vezérlõegységek egyértelmûek és kellõképpen kiszolgálják a bennlévõket. A mûszerfal majdnem spártai, mégis minden olyan információval ellát, amire szükség lehet. Szerencsére nem követi a Citroen néhány konkurens azon törekvését, hogy ne csak a vezetõhöz jussanak el a sebességi és más adatok, hanem középrõl bárki leolvashassa, így a fordulatszám és minden egyéb ide tartozó adat a kormány mögött kapott helyet. A középsõ panel az audio egység és a fedélzeti számítógép nem túl fontos adatait jeleníti meg, míg a klíma visszajelzõje talán kicsit túlságosan is lent kapott helyet.

És helyet kapnak más tárgyak is, amiket mi viszünk magunkkal az autózáshoz.
Nem is kevés helyet! Az ajtókon a térképzseb mellett egy-egy nagy rekesz található, és a mûszerfal is rengeteg kis zugot kínál fel utazni vágyó limlomjainknak. A kesztyûtartó nem csak nagy, de hûthetõ is. A helység klímatizálását határozottan végzõ egység mézpergetõre emékeztetõ rácsaival könnyebb szabályozhatjuk a beáramló levegõ irányát.

Kellemes érzés beülni az autóba, a magasságában is állítható elsõ ülések már-már nagyobb kategóriát idéznek. Szép rajzolatú a szabása és nagyon jó az oldaltartása. Hasonlóan kagylósított ülések jutottak még hátra is, bár az autó méretébõl adódóan nem kívánom senkinek, hogy felnõtt ember létére arra kárhoztasson, hogy hosszabb távon kelljen a hátsó sorban helyet foglalnia. A 10 éves lányomnak még pont elfért a lába, pedig az ülését hátrább csúsztattuk. Ugyanis a hátsó sorban helyet foglaló két ülést a csomagtartónak nevezett hátsó részbõl könnyen lehet kb.10 centimétert elõre-hátra mozgatni, ezzel választani, hogy 2+2 vagy 2 ülésesnek nevezzük az autót.

A csomagtartó két ajtóval nyitható, a katalógus szerint azért, hogy szûk helyen is be tudjunk pakolni ezt-azt hátra. A képeket megnézve kiderül, hogy pont ugyanannyi helyre van szükség felhajtani az ablakos felsõ részt, mint lehajtani a 100 kiló teherbírású alsót, viszont valóban praktikus, hogy mintegy nagy zsebet használva lehet úgy bepakolni, nem kell arra figyelni, hogy valami kihullik.
A hátsó ülések egy könnyed mozdulattal elõre hajtva összecsukhatók, tehát a két személy csomagjai tényleg beférnek a kocsiba és megoldódik az a probléma is, hogy összevesszen a pár azon, hogy a csinos stoppost felvegyék e, vagy sem, mert ezzel ezt a lehetõséget eleve kizártuk.

A kormány is két irányban állítható, talán kicsit messze van az üléstõl, csak a szélsõ értékben volt kényelmes. A szervo változó rásegítése túlzottan direkt, nagyon könnyû mozgatni a jó fogású kormányt, ezáltal nem minden érzést ad át a pilótának az út és a kerék kapcsolatáról.

Manapság már természetesek a légzsákok, a hárombetûs segítõk (ABS, ESP), ezen felül még esõérzékelõs ablaktörlõ, külön rendelhetõ tolatóradar és oldallégzsákok segítik a még könnyebb választást, ha egy igazán ütõs kis autóra van szükségünk 3.6millió forintért.

És talán versenyzésre is kedvet lehet kapni ezzel az autóval, a paraméterek meggyõzõek, a gyári háttér adott, a szakmai segítség igénybe vehetõ.

A Citroen C2 Super 1600 limitált széria csak a Citren Pásztornál rendelhetõ!
Érdeklõdni telefonon a 414-60-64-es telefonszámon,
vagy e-mailben a
gepkocsi@citroenpasztor.hu címen.

Ez a hír most jelenik meg 6267. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k