CORONA RALLY MEXICO
Összefoglaló
Ritkaság, hogy az utolsó napi néhány szakaszon változzon a szombati sorrend, mivel általában ilyenkor már mindenki óvatosabb, igyekszik megtartani a megszerzett pozíciót. Ám Mexikóban a harmadik hely sorsa mégis csak vasárnap dőlt el. Mindjárt az első 16 kilométeres gyorsaságin fordult a kocka Hirvonen és Sordo között. A finneknek nem okozott különösebb gondot a 2,8 másodperc lefaragása, Dani Sordo pedig úgy döntött, nem veszi fel a kesztyűt, megelégszik a negyedik hellyel.
Mikko Hirvonen: "Nagyon örülök, hogy újabb hat pontot gyűjtöttünk a tegnapi pörgésünk után. Akkor elveszítettem a lehetőséget a második hely megszerzésére, de ez az én hibám volt. A tempóm már megközelíti Sebastienét és Marcusét, ami bátorítólag hat rám.
Azt hiszem az egész szezon nagyjából ilyen lesz, jó kis küzdelemmel a top versenyzőkkel, ami jót tesz a bajnokságnak, számunkra, pedig nagyon élvezetes."
Marcus Grönholm a kezdeti lemaradás kiheverve már szombaton teljes gőzzel harcolt, vasárnap, pedig ugyan olyan jó formában folytatta azt. Ezzel minden probléma nélkül meg tudta tartani a második helyet, és még mindig listavezető, az egyéni pontversenyben, Loeb előtt.
Marcus Grönholm: "Nem tűnt jónak a helyzet pénteken, amikor ötödikek voltunk, de aztán sikerült javulni. Tegnap reggel óta jól éreztem magam az autóban, és attól kezdve minden sikerült. Még vezetjük a bajnokságot, habár Sebastien most közelebb került hozzánk. Ezért Portugáliában még jobb szeretnék lenni."
A Citroen első számú versenyzőjének szólt a Marseillaise a céldobogón, aki ezzel 30 győzelmét ünnepelte. Guy Fréquelin, a csapat főnöke tökéletesen elégedett volt mindkét versenyző teljesítményével, hiszen kiderült, hogy a C4 nem csak aszfalton, hanem murván, ráadásul nehéz, összetett körülmények között is nyerő technika.
Sebastien Loeb: "Nagyon kíváncsi voltam, hogy viselkedik az autó murván. A havon szerzett első benyomásom után nagyon bizakodó voltam, és nem is csalódtam. A C4 WRC gyors és eredményes, és könnyen kezelhető. Jó okunk van optimistának lenni a jövőt illetően, de ahogyan ezt most is láttuk, nem lesz könnyű dolgunk."
A PWRC mezőnyében Higgins megtartotta első helyét, mögötte Arai végzett, a harmadik, csak úgy, mint tegnap, Kristian Sohlberg lett.
Higgins: "Fantasztikus! Sem defektem, sem más problémám nem volt egész verseny alatt. Minden nagyszerűen ment, a csapatom kiváló munkát végzett. Nagyszerű érzés, és remélem, hogy még szerzek néhány újabb győzelmet. Most a harmadik helyen állunk a bajnokságban."
A következő futamra Portugáliában kerül sor márc. 29.-ápr.1. között.
A csapatok 2001 után most először térnek vissza erre a helyszínre.
Végeredmény:
1. S Loeb/D Elena |
F |
Citroen C4 |
3hr 48min 13.3sec |
2. M Grönholm/T Rautiainen |
FIN |
Ford Focus RS |
3hr 49min 09.1sec |
3. M Hirvonen/J Lehtinen |
FIN |
Ford Focus RS |
3hr 49min 41.0sec |
4. D Sordo/M Marti |
E |
Citroen C4 |
3hr 49min 57.0sec |
5. C Atkinson/G MacNeall |
AUS |
Subaru Impreza |
3hr 50min 37.4sec |
6. M Stohl/I Minor |
A |
Citroen Xsara |
3hr 51min 58.8sec |
7. J-M Latvala/M Anttila |
FIN |
Ford Focus RS |
3hr 52min 24.1sec |
8. M Wilson/M Orr |
GB |
Ford Focus RS |
4hr 00min 35.9sec |
9. H Solberg/C Menkerud |
N |
Ford Focus RS |
4hr 02min 29.0sec |
10 M Higgins/S Martin |
GB |
Mitsubishi Lancer |
4hr 08min 44.5sec |
Egyéni:
1. M Grönholm 32pont
2. S Loeb 28pont
3. M Hirvonen 26pont
4. D Sordo 13pont
5. H Solberg 11pont
6. C Atkinson 10pont
Csapat:
1. BP-Ford 58pts
2. Citroen Total 43pts
3. Stobart VK M-Sport Ford 19pts
4. Subaru 19pts
5. OMV Kronos Citroen 17pts
Második nap után
A Mexikó Rally második napján nyolc szakaszt teljesítettek a versenyzők.
A dobogós helyezésekért elképesztően nagy harc folyt a két Fordos finn, és Dani Sordo között. Eleinte még Atkinson is bele szólt a csatába, de turbó probléma miatt visszacsúszott az ötödik helyre. Marcus Grönholm ezzel szemben megtáltosodott, és a tegnapi motor gond orvoslása után egész nap hibátlanul dolgozott, és háromszor futott leggyorsabb időt. Ezzel a tegnapi ötödik helyről felkapaszkodott a másodikra.
Loeb elsősége meglehetősen stabilnak látszik, mivel kicsit több, mint egy perc választja el az elszántan küzdő, 39 éves finntől.
Hirvonenék a nagy igyekezetben megpörögtek, ami máris nagyjából fél perc veszteséget okozott, ráadásul még mindkét oldalra defektet is kaptak. Ezzel mára elúszott a dobogós eredmény. Dani Sordo a finnek pechjének köszönhetően felfért a harmadik helyre, ám Hirvonen csupán 2,8 másodperces lemaradása cseppet sem ad okot a nyugalomra.
A PWRC-s mezőnyben Higgins, Baldacci, és Arai osztozkodott a dobogós pozíciókon, mindaddig, míg Baldacci defekt miatt vissza nem esett a negyedik helyre. Arai így másodikként zárta a napot, a harmadik legjobbnak Kristian Sohlberg bizonyult.
Benikéket ma is elkerülte a szerencse. Turbó, és váltó gondokkal küszködtek egész nap, ami a 28. helyet hozta számukra.
Vasárnap még 62 kilométernyi gyorsasági szakasz áll rendelkezésre az eredmények megváltoztatására, vagy épp megszilárdítására.
Az első nap után:
Jól kezdtek a most debütáló új fejlesztésű Subaruk, a Mexikó Rally első napján. A csütörtök esti látványos rajtceremónia után pénteken 8 gyorsasági szakasz várt az indulókra.
Petter Solberg öt szakaszon keresztül tartotta elsőségét, de sejtette, hogy már nem jut el az azt követő pályára, ugyanis a cél előtt 12 km-rel megütött egy követ, és az olaj azonnal szivárogni kezdett. A már tavaly óta pechszériával küszködő norvég rossz előérzete sajnos beigazolódott, nem tudta folytatni a versenyt.
Atkinson, csapattársa kieséséig a harmadik helyen tanyázott, ami mostanság meglehetősen ritka a csapat, és az ausztrál versenyző életében is, a második helyről nem is beszélve.
A C4 láthatóan nagyszerűen vizsgázik murván is. Sebastien Loeb kezdetben a második legjobb volt, majd átvette a vezetést Solberg kiesésének köszönhetően. Bár panaszra még így is volt oka, mert egy néző kővel dobta meg a szélvédőt, ami a navigátor oldalán meg is sérült. A második számú Citroenes, Dani Sordonak is jobban kedveznek az itteni körülmények, szemben a hóval, és a hideggel. Egész nap tartotta pozícióját, Atkinson mögött, míg közéjük nem férkőzött Hirvonen.
A két Fordnak ugyanis csak a második körre lett könnyebb a dolga, amikorra kicsit letisztult a pályák felülete. A bajnokság állása szerinti, mai rajtsorrendben a söprögető szerepét töltötték be, mivel Grönholm elsőként, Hirvonen másodikként indult a csúszós, homokos, köves talajon. Grönholm nehezen birkózott azzal, hogy nem volt előtte nyom, nem találta a megfelelő féktávot. A túl korai fékezés jelentős időveszteséggel járt a magasan fekvő szakaszokon. Számított is az éllovas mögötti fél perces lemaradásra. Hirvonennek jobban sikerült a felzárkózás. A nap végére feljutott a dobogó harmadik fokára, annak ellenére, hogy két defektet is szerzett. Holnap mindkét finn jobb pozícióból rajtolhat majd, ami még izgalmasabbá teheti az amúgy is érdekes küzdelmet. Szombaton négyen pályáznak a második hely megkaparintására, de elvileg Loeb sem dőlhet hátra elégedetten, mert Atkinson csupán 3.8 másodpercre van tőle.
Nehéz napon van túl a Benik-Bunkóczi páros. Volt, hogy megpörögtek, aztán eltűnt a turbónyomás, és még olaj pumpát is cserélniük kellett. Az utolsó két szuper speciál szakaszt már vészvillogóval teljesítették.
A PWRC küzdelmében Mark Higgins és Mirco Baldacci jeleskedett. Nasser Al-Attiyah viszont hamar kiszállt a ringből. Ötször-hatszor esett tetőre, miközben alaposan összetört a kaszni, de a Subaru legénysége szerencsére nem sérült.
korábban:
Előzetes
Negyedik állomásához érkezett a rali világbajnokság, mely a 16 versenyből álló szezon első murvás megmérettetése lesz, márc.9-11. között.
A verseny központja Mexikó ötödik legnagyobb városa, Leon. A közel 1 millió lakosú város Mexikó Citytől 400 km-re fekszik, kb. 1 órás repülőúttal érhető el.
A Mexikó Rally az összes helyszín közül a legmagasabban fekvő területen zajlik. A szakaszok, csaknem mindegyike 2000 méter felett fut, a maximum magasság 2737 méter. Ilyen körülmények között a motorok 30%-ot veszítenek átlagos teljesítményükből, és természetesen a versenyzőket is különleges megterhelés éri, amihez még hozzájárul a napközbeni magas hőmérséklet is.
Az ünnepélyes rajtceremóniára hagyományosan Guanajuatoban kerül sor csütörtökön este 8 órakor, mely magyar idő szerint péntek, hajnali 3 óra. Ez a rendezvény a sorozat legszínesebb eseménye, melyre a rendezők 60.000 érdeklődőre számítanak. A 22 országból érkező, 49 indulóra 20 gyorsasági szakaszt vár a három nap alatt, mely 366 versenykilométert jelent.
A legutóbbi két versenyt a Ford csapat tagjai nyerték, ezzel 6 pont előnyt szereztek a gyártók versenyében a Citroen előtt. Marcus Grönholm Svédországban aratott győzelmével, 4 ponttal előzi meg Hirvonent, aki pedig a Norvég Rally legjobbja volt.
A Ford az elmúlt héten Spanyolországban tesztelt, mivel hosszú idő telt el az utolsó murvás rali óta. Hirvonen három napot, Grönholm további 2 napot töltött a legjobb beállítások megtalálásával. Utóbbi, Mexikóban 2005-ben szerepelt a legjobban.
A verseny egyik nagy esélyese Sebastien Loeb, aki az egy év kihagyás után visszatérő Citroen gyári csapatának új fejlesztésű C4 WRC-jével áll rajthoz. Tavaly ő állhatott a Mexikó Rally dobogójának legfelsőbb fokára. Az idén egyelőre csak Monte Carloban, aszfalton tudott nyerni, így az összesítésben csak a harmadik helyen áll.
Az idén második alkalommal találunk magyar párost a rajtlistán. Holczerék után most Benik Balázs és Bunkóczi László képviseli hazánkat.
Benik nem először indul vb futamon, de ez az első alkalom, hogy nem WRC-vel, hanem egy N csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX-el próbál szerencsét.
A tavalyi magyar bajnok az OMV BIXXOL csapat színeiben indul, Stepan Vojtech cseh versenyző mellett. Mindkét autót a Stohl-Racing készítette fel. Balázs és Stepan a versenyt megelőző hétfőn 70 km-es teszten ismerkedett az autóval.