Csak a nézőknek! Csak Nekik!!
Bútor Robi - 12. Mikulás Rallye
2008-12-04
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069412
Napi oldal:
53334
Jelenleg:
1637
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bútor Robit idén itthon nem nagyon láthattuk versenyezni. Év elején vett egy gyönyörű VFTS-t, megmutatta vele, hogy a téli gumi igenis hasznos dolog, mert jól csúszik, aztán a Suzuki szineiben 3 IRC futamon állt rajthoz. A Szentkirályszabadján rendezett nagysikerű RallyShow-n ült először becsövezett négykerekesben, az szemmel láthatóan tetszett a gödöllői pilótának. És most ott olvashattuk a nevét a 12. Mikulás Rallye nevezési listáján...

- Hogy állsz a Mikulás Ralis készülődéssel? Mi lesz a hétvégén?
- Ebben az évben elég keveset mentünk, mivel három külföldi szereplésünk volt mindössze, ezért most úgy döntöttünk, hogy elindulunk a Mikulás Ralin. Mentünk már itt egyszer, de az nagyon rövidre sikeredett, így most Vili is és én is már nagyon ki vagyunk éhezve a versenyzésre. Úgy döntöttem, hogy kipróbálunk egy összkerekes autót, ezért egy EVO IX-es Mitsubishivel fogunk indulni.
A készülődés olyan szinten áll, hogy ma lesz ülésbeállítás, dekoráljuk az autót és szombaton fogunk tréningezni meg egy rövid tesztet csinálni, vasárnap pedig versenyezni. Én elsősorban a nézőknek szeretnék autózni, abszolút nem érdekel az eredmény és nem fogunk élet-halál harcot vívni senkivel. Nem fog érdekelni az sem, ha olyanok is megvernek, akikre nem számítunk. Mindenképpen a magyar szurkolókat szeretnénk egy kicsit kiszolgálni, mert ebben az évben abszolút nem mentünk itthon. Az a fő cél, hogy mindenkinek tetsszen az autózásunk.

- Ha úgyis örömautózás lesz, akkor miért nem a VFTS-sel állsz rajthoz ezen a versenyen?
- Egyértelműen ez lenne az egyszerűbb, viszont mindenki azt mondta, hogy búcsúzzak el utána a VFTS-től, mert ízekre fog hullani, tönkremegy a kabin és soha többet nem lesz olyan, mint amilyen most. Én hallgatok azok tanácsára, akik értenek a VFTS-hez. Azt gondolom, hogy valószínűleg az ország egyik legszebb VFTS-e van a tulajdonomban. Ez nekem nagyon fontos, mert imádom a szép autókat, sőt, azt mondom, hogy csak a szép autókat szeretem, és éppen ezért nagyon vigyázok a versenyautóimra is. Utálom, ha egy autó sérült, vagy folyik az olaj belőle, vagy koszos. Ezért úgy döntöttem, hogy nem teszem tönkre ezt a VFTS-t, mert ez mindenképpen nagy értéket képvisel számomra és szeretném, ha nagyon sokáig ilyen állapotban lenne, ezért inkább egy bérlemény mellett döntöttem. Plusz egyértelműen a négy kerék murván nagyon megtetszett Szentkirályszabadján, úgyhogy sokkal jobban élveztem azt a sebességet és azt a kanyarsebességet, azokat a kigyorsításokat, mint a kétkerekesnél, ezért is határoztam úgy, hogy menjünk egy Mitsubishivel.

- Szentkirályszabadja óta ültél-e már ilyen N-es autóban?
- Nem, ott ültem benne először, de annyira megtetszett, hogy az élmény mindenképpen bennem maradt. Csak ott elég rövid volt a versenyzési lehetőség, úgyhogy úgy gondoltam, hogy 60-80 km-t azért lezárt versenypályán jó lenne vele menni. Egy ilyen autó összehasonlíthatatlanul gyorsabb murván, mint egy két kerekes, úgyhogy mindenképpen nagy élményt fog jelenteni mindkettőnk számára, és bízom benne, hogy a nézők is jól fognak szórakozni.

- Korai még a jövő évről kérdeznem téged?
- Nem. De ennek a Mitsubishi-s szereplésnek abszolút nincs köze a jövő évhez - még mielőtt bárki is feltételezésekbe bocsátkozna. A Suzukival tárgyalunk, és az elsődleges és fő célunk az, hogy jövőre is három IRC-futamon részt tudjunk venni. Változatlanul Imivel szeretnék versenyezni külföldön, mert azt gondolom, hogy tökéletes munkát végzett az idén és nagyon jól tudtunk együttműködni. Nagyon szeretném, ha ez a megállapodás megszületne. Bízom benne, hogy az eredmények, a hozzáállásunk és a média-megjelenéseink rászolgálnak arra, hogy a Suzuki mellettünk döntsön. De úgy hallom, hogy nagyon sokan jelentkeznek Suzukis támogatásra, mint ahogy máshová is, a gazdasági helyzet pedig nem éppen rózsás. Azt gondolom, hogy ez egy elég kis költségvetésből működő három IRC-futam volt és ahhoz képest mind eredményben, mind médiában hoztuk azt, ami tőlünk elvárható volt, vagy ígértünk. Bízom benne, hogy rövidesen megszületik a megállapodás és nem kell azon gondolkodnom, hogy a VFTS-sel induljak-e vagy béreljek valami autót, hanem csakis három versenyen a Suzukira koncentrálunk és az IRC-re.

- Te magad mennyire vagy elégedett az IRC-s szerepléseitekkel?
- Úgy érzem, hogy az utolsó, svájci versenyre tudtunk úgy felkészülni, ahogy azt én év elején szerettem volna. Ennek több oka is van. Az ok, hogy bele kell rázódni ebbe is, mint ahogy az ember elkezd Magyarországon is versenyezni mondjuk túrában vagy másodosztályban, idő kell ahhoz, hogy ezt a versenyzést teljesen átlássa: a körülményeket, a pályákat, az egész hangulatot teljesen megszokja, és profin tudjon versenyezni. Azt hiszem, az eredmények csak akkor jönnek, bármilyen szinten is nézzük, ha minden klappol. Nekünk ehhez két versenyre volt szükségünk.

Úgy gondolom, hogy Belgiumban még egy picikét szét voltunk hullva. Benne volt az is, hogy nem tudtam tesztelni, hogy idén mentem először Pirelli gumival ebben az évben, és nem tudtunk vele olyan gyorsan megbarátkozni, mint ahogy az kellett volna. Sok volt a bizonytalan tényező, ami meghozta gyakorlatilag Belgiumban azt az eredményt, hogy felborultunk - ilyenre még nem volt példa a versenyzői pályafutásom során.

Barumon már egy csomó hibát kijavítottunk, sokkal összeszedettebbek voltunk. Akkor lett egy harmadik helyünk, ami azt gondolom, hogy lehetett volna jobb is, ha többet vállaltam volna, de elsőre elég veszélyesnek ítéltem meg a pályákat. Nagyon gyorsak voltak és rengeteg fa volt, szűk erdei útakon ment a verseny és igazából nem tudtam annyira felszabadultan menni, mint amennyire szerettem volna. Talán a verseny végére oldódott bennem ez a feszültség.

A svájci pályákat pedig már tavalyról ismertük. Amikor kiértünk, teljesen másképp éreztem magam: olyan volt, mintha már többször is mentem volna azon a versenyen. Rögtön beugrottak a pályák, sok veszélyes rész megvolt fejben is, amiről azt gondolom, hogy biztonságérzetet ad, ha nem csak a navigátor mondja, hanem én is tudom, hogy hol vagyunk. Svájcban tényleg sokkal szervezettebben ment minden: többet készültünk rá, rápihentünk, keményen betartottuk a tréningezési szabályokat és sokkal jobban fel tudtuk dolgozni a pályákat és az egész versenyt, mint az előző kettőt. Ez az szerintem, ami meghozta a sikert. Nemcsak azért, mert megnyertük a versenyt S1600-ban, hanem mert jó időket mentünk és belülről és kívülről is gyors volt az egész. Nem feltétlenül az eredmény jelképezi mindig azt, hogy egy versenyen gyors-e az ember vagy jól sikerül-e a verseny, hanem az összhatás. Én azt gondolom, hogy a svájci összhatásában is teljesen tökéletes volt és úgy versenyeztünk, mint egy profi páros és egy profi csapat. Ez tette fel a pontot az I-re.

Összességében elégedettek vagyunk a szereplésünkkel, de még nagyon sokat kell ahhoz menni ezeken a külföldi pályákon, hogy ez tényleg tökéletes legyen és minden versenyről úgy jöjjünk haza, hogy igen, ez jó volt. Azt hiszem, ez azért messze van.

- Azon gondolkodtál már, hogy ha jövőre tényleg sikerül a megállapodás és megint IRC-zhettek, akkor ugyanezeket a pályákat szeretnéd újra megpróbálni, vagy esetleg újakat?
- Sajnos a svájci futamot kivették a jövő évi versenynaptárból, de a fő tervem az volt, hogy még egyszer ugyanezt a három versenyt, és akkor gyakorlatilag Belgiumban és a Barum-on is már másodszor mennénk, ami szerintem nagy könnyebbség lenne. Az elképzelésünk az, hogy a belgát és a Barum-ot megtartani és menni még egyszer, a harmadikat pedig kényszerűségből le kell cserélni: vagy San Remót, vagy az angliai murva futamot gondoltunk. A San Remo-i pályáin már mentem egy EB futamon, még Citroennel. Nagyon tetszettek a pályák, azt gondolom, hogy nagyon hasonlít Svájchoz és feküdne nekünk. Akkor is jó eredményeket értünk el rajta - ameddig mentünk. Sajnos egy kis hiba csúszott a dologba, egy betonfalnak csúsztunk és feladni kényszerültünk a versenyt, viszont vezető pozícióból, úgyhogy ott nagyon jó eredményünk volt. A másik gondolatunk az angliai murva-futam, ami a RAC. Rally-hoz nagyon hasonló, mert gyakorlatilag majdnem ugyanazokon a pályákon zajlik majd a verseny, és ott is mentünk már az Imivel, már Ignissel. Ezek a pályák is és a stílus is nagyjából megvan, úgyhogy a kettő közül szeretnénk majd a harmadikat eldönteni, természetesen akkor, ha lesz rá lehetőségünk, hogy el kell döntenünk, de ez nem tőlünk függ.

- Az idei eredményeitekhez szívből gratulálok, és remélem, hogy a Mikulás Ralin jól fogjátok magatokat érezni.
- Megpróbáljuk, és én inkább azt remélem, hogy a nézők nagyon jól fogják érezni magukat, mert az elmúlt pár versenyen azt gondolom ebből nem jutott nekik túl sok. Bízom benne, hogy itt mindenki sokkal felszabadultabb lesz és senki nem annyira az eredményekre fog törekedni, mint az előző versenyeken. Mindenesetre mi mindent meg fogunk tenni, hogy látványosan menjünk, az biztos.

Ez a hír most jelenik meg 7897. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k