TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Csak a szerencse nem volt velük
Herczig Norbert - Baranyai László - Skoda Fabia S2000
2010-04-02
interjú és videó • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701675240
Napi oldal:
31522
Jelenleg:
2288
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bár öt szakaszgyőzelmet könyvelhet el magának a Herczig-Baranyai páros a Skoda Fabia S2000-essel, mégis felemás érzésekkel nyilatkoznak a versenyről. Herczig Norbit kérdeztem a futamról, a jövőképről és persze az újdonságnak számító versenyjárműről.

Szép az új autótok…
Nagyon szép és nagyon jó is! Nagyon jó érzés vele menni, szenzációs a féktáv, a kanyarsebesség… és mindezt el kell tudni hinni is. Ez utóbbiban nekünk még mindenképp fejlődnünk kell.

A WRC után is meglepően jó?
Igen, sőt, úgy ítélem meg, hogy a tempós - 100 km/h fölötti - részeken még jobban el lehet vele fordulni, mint a WRC-vel, mert valahogy kisebb, a kerekei jobban ki vannak téve a karosszéria négy részére. Egyetlen hátránya csupán a végsebessége, ami azért nagyon kevés, de minden más nagyon-nagyon jó az autón! Egy ízig-vérig csörgő-zörgő versenyautó, ami egy kicsit a régi S1600-as élményt hozza vissza nekem.

Túl vagytok az első futamon… hogyan látod, fel tudjátok venni a versenyt az N-es Mitsubishikkel?
Én azt gondolom, hogy igen. Ne feledjük, hogy ez még csak az első versenyünk volt ezzel az autóval, vannak még tartalékaink és tudom, hogy mi az, ami még bennünk van! Mindemellett az időeredményekből, az egri gyorsasági szakaszok jellegéből és hogy milyen pályák fognak jönni az elkövetkezendő versenyeken, úgy érzem, hogy bizakodóak lehetünk. A jövőkép mindenképp optimizmusra ad okot. Ez nem azt jelenti, hogy sétagalopp lesz, sőt, talán csak annyi, hogy kicsit kiegyenlítődnek a feltételek.

Hogyan értékeled a teljesítményeteket az évadnyitón?
Felemás érzésekkel vagyok tele. Az egyik szemem sír, a másik nevet. A sírás mindenképp annak szól, hogy előrébb vártuk magunkat, hiszen egy tavalyi évi bajnoki cím után nem lehet más a cél, minthogy minden versenyen megpróbálunk küzdeni az első helyért, vagy ha a lehetőségek olyanok, akkor legalább a dobogóért.

Ezen a versenyen úgy ítéltük meg - és ez volt a csapattaktika - hogy a dobogót célozzuk meg, hiszen ha ezeken a pályákon, ennyi N-es autó között a dobogóra oda tudunk érni, akkor az már egy jó eredmény. Köztudottan a magyar rallye-pályáknak itt vannak a leggyorsabb szakaszai. Úgy gondolom, hogy az első nap után volt is esélyünk a dobogóra - túl azon, hogy már az első körben összeszedtünk egy defektet -  hiszen a negyedik helyen álltunk, nem volt tőlünk túl messze ifj. Tóth János sem.

A második napon meg is kezdtük a felzárkózást, az első gyorson abszolút időt autóztunk, majd a második gyorson utolért a balszerencse ismét. Elrajtoltunk a bátori gyorson, és 500 méter után egy bukkanóról leérkezvén valószínűleg egy kőre eshetett rá az autó. De ez mind az úton történt, nem az út mellett! Utána volt egy kis kalamajkánk is a rá következő kanyarokban - majdnem leestünk az útról - mire észleltük, hogy defektünk van. Ezek után már nem vártunk csodát, visszaestünk a 12. helyre és onnét már csak a 7. helyig tudtuk visszatornázni magunkat.

Mégis van, amit pozitívan látsz…
Igen, mint ahogy mondtam, a másik szemem nevet, hiszen a másik oldalról mindenképpen bizakodásra ad okot, hogy 5 szakaszgyőzelmet is elkönyvelhettünk magunknak. Ezzel felvértezve készülünk a további versenyekre. Az itteni teljesítményünkkel, szakaszgyőzelmekkel leginkább magunknak bizonyítottunk, hiszen a futam előtt mi is úgy álltunk a kérdéshez, hogy nem tudtuk hová tenni ezt az autót az N-es mezőnyben. Alapvetően tudjuk, hogy egy ilyen autó gyorsabb, hogy mire képes a külföldi pályákon, mert ott már bizonyítottak, de Magyarország egy kicsit olyan sötét folt volt, nem tudtuk, hogy itt hová lesz jó.

Melyik pálya volt ezen a futamon, ami a leginkább feküdt ennek az autónak?
A szuhai mindenképpen, ill. inkább a vasárnapi pályák kedveztek. A verseny alatti 6 gyorsasági szakaszból 4 volt, ami számunkra is kedvező volt. A hosszú egyenes szakaszokkal teli pályák nem igazán fekszenek ennek az autónak, inkább a technikásabb, kanyargósabb pályák az ideálisak.


a Tempó Produkció filmje

Miskolc Rally?
Új pályák, sötétben… Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon jó verseny lesz. Bízom benne, hogy kicsit nagyobb szerencsénk lesz, hiszen most minden mással jóban álltunk, csak a szerencsével nem. Ha vissza lehetne forgatni az idő kerekét, akkor sem csinálnék másként semmit, nem mondanám, hogy egy kicsit innét vagy onnét ugranék... ugyaninnen ugranék el, és minden mást is ugyanígy csinálnék, mint ahogy történt.

Egy kicsit szerencsétlenek voltunk ezen a versenyen és ennyi. Remélem, hogy ezzel le is tudtuk erre az évre a balszerencsét. Szeretném, ha innét kezdve csak a versenyzéssel kellene foglalkozni és nem az ilyen balszerencsékkel! Visszatérve a kérdésre: készülünk, trenírozzuk magunkat a sötétre. Ködben, sötétben mentünk már nagyon jó időt, pont egy korábbi egri futamon, illetve most is a sötétben zajló gyorsasági nagyon jól feküdt nekünk, hiszen az ötből ez volt az egyik abszolút szakaszgyőzelmünk. Bizakodva várom az éjszakai futamot… ha már nem bizakodva várnám, akkor már nem csinálnám ezt a sportágat. Haladunk előre, megcsináljuk a megfelelő teszteket a sötétben, és hát jöjjön a verseny!

Melyik része lesz előreláthatólag a legnehezebb a versenynek?
Az lesz nagyon nehéz felnőtt emberek lévén, hogy nem úgy vagyunk, mint a 2-3 éves gyerekek, akiknek ha azt mondják délután, hogy most megyünk aludni és leteszik őket, akkor alszanak is egyet. Biztos, hogy nehéz lesz felfokozott adrenalinszinttel, délután 3-4 órakor nyugovóra térni este 9-ig, majd utána 10 órakor újra elindulni. Nem csak nekünk, hanem az egész mezőnynek kihívás lesz ez, kíváncsi is leszek, hogy hányan fogjuk bírni, de talán pont ettől szép ez az egész.

Mindenképpen üdvözítendő, hogy a rendezők ilyenre készülnek, hogy kicsit visszahozzák a régi legendás rallye-k hangulatát, amiről sokan legfeljebb csak könyvekben olvastak. Nem tudom, hogy a nézőknek ez jobb-e, vagy világosban nézni a verseny… a bandázás végett mindenképpen jó, hogy kimennek az erdőbe és kis tábortüzek mellett várják a mezőnyt, de az is szinte biztos, hogy nem fognak belőlük sokat látni… izzó féktárcsák, elvakító lámpasorok…

Én nagyon várom, és az olasz csapatom is fel van tüzelve ettől, hiszen náluk is inkább csak olyan futam van, ami belenyúlik az estébe és ezáltal mennek sötétben, de ilyen éjszakai futam náluk sincs, hogy  este tízkor meglódulunk és hajnalig megyünk, főképp ennyi pihenő után. Ez igazi rallye lesz!

Ez a hír most jelenik meg 7877. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
8.Vredestein Miskolc Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k