RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Csak egy pici hiba volt
Egyszer hibázott Hideg Krisztián az első ERC futamon, de mennek tovább!
2015-01-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710398314
Napi oldal:
148575
Jelenleg:
2026
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

csak_egy_pici_hiba_volt_1

Hideg Krisztián Kerék Pistivel az oldalán a Jänner Rallye-n kezdte az évet. A páros vezette a kategóriáját az első napon, de aztán egy almafa az útjukat állta. Az autó összetört, de a szerelők áldozatos munkájának köszönhetően másnap a Rallye2 szabályai szerint tudták folytatni a versenyt és a nap végi győzelemmel 7 pontot megmentettek...

Tavaly keveset láttalak versenyezni...
Pedig tíz futamon és egy tesztversenyen is indultam. Igaz, főként Horvátországban és pár Sprint futamon. Egy ORB futamunk volt tavaly, a Mecsek Rallye, de kár is volt, hogy kimondtam, gyorsan felejtsd is el... :)
 
2013-ban építettél egy kemény fegyvert, egy Mitsubishit, ami nagyon erős volt... Ezzel szemben most egy 'lebutított', N csoportos autóval álltál rajthoz...
Az az autó egy A csoportos autóból fejlesztett WRC és R4-es elemeket tartalmazó erőmű volt.
És valóban, a legutóbbi versenyünkön nem ezzel, hanem az idei ERC szabályoknak megfelelő N csoportos autóval indultunk.

csak_egy_pici_hiba_volt_2
 
Ez most havas verseny volt és van egy emlékem Hideg Krisztiánról és a havas utakról:
2002 környékén volt szerencsém melletted ülni egy nagyon komoly esti hóautózáson. Már akkor is érezted, milyen is szöges gumival menni és azóta sem felejtetted el...
Emlékszem. Jó muri volt! :)
Azt gondoltam, hogy a hóban szerzett rutint nem lehet elfelejteni, de lehet, hogy mégis, hiszen csak sikerült nekimenni egy fának... 2006-ban volt egy hasonló esésem, szintén Ausztriában: ugyanígy nekimentünk egy fának, annyi volt csak a különbség, hogy akkor a másik oldalát vertem oda. A káresemény ugyanaz...
 
A srácok éjszaka összerakták az autót és a másnapi SuperRallye-n (amit idéntől Rallye2-nek hívnak) majdnem minden gyorsot megnyertél.
Nem tudtuk a saját tempónkat autózni, nem volt tökéletes a futómű. Az összes bekötési pont elmozdult a bal hátuljánál. A lengőkarok eltörtek. Eltört a stabgátlónk, abból sajnos nem volt tartalék, ezért elöl aszfalt gátlók voltak a kocsiban, hátul murva szett. Kicsit furán is viselkedett. Az első szervizben még állítottunk a magasságon, ami nagyon sokat javított a kezelhetőségén. A második körben már jobbak is lettek az eredményeink.

csak_egy_pici_hiba_volt_3
 
Sajnos az autót nem tudtam este kipróbálni, miután a fiók készen lettek vele. A keddi első gyorson volt az éles teszt, muszáj volt pihennem, nem tudtam egész éjszaka fennmaradni.
A csapatvezetőnket, Sziklai Tibit kértem meg, hogy forduljon egyet a kocsival, amikor kész lett.
Azt mondta: versenyzésre alkalmas, nyomhatom a gázt!
Voltak fenntartásaim, de igaza volt. Gyakorlatilag egy hamvaiból felépített autót kaptam a második napra. Nagy nagy köszönet Tibinek és a szerviznek! A kinti ismerőseink egy komplett karosszéria műhelyt bocsájtottak a rendelkezésünkre. De szükség is volt rá, nyomatókkal, húzatókkal lehetett rendbe rakni az autót.
 
Mindenki panaszkodott a gumikra, a kis szög és a gumikeverék nem volt a legideálisabb az adott körülményekre.
A Michelin gumik, amiket ott meg kellett vennünk, azokra nyugodtan mondhatjuk: alkalmatlanok voltak ebben a hóban a versenyzésre.

csak_egy_pici_hiba_volt_4
 
Az első három helyezett - Pirelli gumikon - körbeautózta a mezőnyt. Nyolc-tíz éves gumikon! Hiszen ahogy a Michelin, úgy a Pirelli sem tudott az új szabályok adta szűkös idő alatt felkészülni megfelelő gumikkal. Szerintem amikor Téged vittelek anno, akkor pont ilyen gumikkal mentünk. Találtak valahol néhány raktár mélyén még ilyen gumit és az eleje kapott belőle.
 
Azt mondtad, hogy az egész szezonban menni fogsz. 
Mentél már régebben VB-n, mentél osztrák szezont, sok helyen megfordultál már. Milyen most az ERC hangulata?
Vegyesek az érzelmeim. Sokat versenyeztünk már külföldön, nem új a kevés tréningből versenyzés. Magyarországon is mindig így mentünk, lehet ez is volt a hiba, mert a többiek 30-40-et mentek...
Az tény, hogy nekünk sikerült talán a legjobban alkalmazkodnunk a kategóriánkban a körülményekhez. Nem volt ismeretlen a verseny sem, hiszen 2005-ben, 2007-ben már indultunk itt. 
Ahogy mondtam: vegyesek az érzelmek. Néhány csapatnál előkerültek ezek a 8-10 éves gumik, valahogy még vonalkód is került rájuk... Kicsit olyan magyaros volt...
 
A lett futam nevezési listáján is ott a nevetek. Arról is azt mondják, hogy havas futam lesz.
De nem lesz az! :) Sajnos nincs hó Liepajában. Úgy néz ki, hogy murvás futam lesz. De mindegy is, ha hó lesz, azon megyünk, ha murva, akkor azon.
Csak legyen verseny!
 
És még hány futam?
Amennyi kell!
Amennyi kell azoknak a céloknak az eléréséhez, amit kitűztünk magunknak...

a csapat partnerei

csak_egy_pici_hiba_volt_5

Ez a hír most jelenik meg 3896. alkalommal
Share |
Freistadt, Ausztria • külföldi rally
2015.01.04-06.
European Rally Championship 2015
32. Int. Janner Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k