Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Csak jó lesz a végére!
A Street-Max RPM Racing készül Pécsre
2010-10-14
interjúk • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
722761165
Napi oldal:
208044
Jelenleg:
5211
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_csak_jo_lesz_a_vegere_5A mecseki futamról sem maradhat le a Street Max - RPM Racing csapata, bár peches évet tudhatnak maguk mögött, még egy utolsó jó kis autókázásban azért bíznak. Hogy mit hoz számukra a záró futam és az időjárás milyenné teszi a pályákat, azt egyelőre még nem tudni, de előzetesen a csapat két pilótájával beszélgettem. Elsőként Fabinyi Bélát kérdeztem.

Hogyan indultok neki a mecseki futamnak?
Önbizalommal feltöltve! A felkészülésre nem volt igazán sem időnk, sem lehetőségünk, így tényleg csak azt mondhatom, hogy nagy reményekkel vágunk neki. A pályák jók, a klasszikus mecseki pályák lesznek idén is a programban. Nekem nagyon tetszik az orfűi is és a camping-árpádtetői is, szeretem ezeket a gyorsasági szakaszokat. Ezzel a futammal kapcsolatban inkább már az lesz a nagy kérdés, hogy milyen időjárási körülmények között fogunk versenyezni, mi jellemzi majd a hétvégét. Október közepén már azon sem lepődnénk meg, ha hó esne, de mi egyelőre csak esőre számítunk. Ha meg mégsem fog esni, akkor szárazon esetleg még gyorsabbak lehetünk.

Milyen volt az idei évetek?
Idén nekünk tényleg semmi sem jött össze, hiszen még célba sem értünk igazán. Az összes létező műszaki problémát produkáltuk az idei évben, így már nem nagyon van olyan az autón, amivel ne lett volna valami, valamelyik futamon. Ennek is köszönhető, hogy túl nagy izgalmak nekünk már nem jutnak a záró futamra, mi egyszerűen csak szeretnénk végre gondmentesen, műszaki hibáktól mentesen a saját szórakoztatásunkra autózni egyet.  Bízunk benne, hogy egy ilyen hétvége is jut nekünk az idei évre. Az idei év elvesztett kilométereit megpróbáljuk most kiautózni, és végre célba érni!

csak_jo_lesz_a_vegere_6

Milyen terveitek vannak még 2010-re?
Csapatszinten gondolkodunk még a Mikulás Rallye-n, de mivel ez az év tényleg sehogy sem sikerült számunkra, így inkább már a jövő évre próbálunk koncentrálni. Már most azon gondolkodunk, hogy 2011-ben hol tudunk majd kezdeni...

Előreláthatólag melyik futamon?
Nem is az a fő kérdés, hogy melyik futamon, hanem, hogy nagyjából mikor. Ezt pedig nagyban fogja befolyásolni, hogy mikorra áll össze az új autó, mikorra tudjuk beszerezni. Mindenképpen lecseréljük az autót, de még egyelőre kérdéses, hogy mi lesz az új típus. Szeretnék kategórián belül maradni, de mindenképp típusváltás lesz. Jelenleg még a válogatás időszakában vagyunk, aztán majd meglátjuk, hogy mit enged meg a pénztárcánk, ill. melyik lesz az, ami a leginkább megtetszik nekünk. Év elején szeretnénk majd az új szerzeménnyel a lehető legtöbb versenyen rajthoz állni, és a lehető legtöbb kilométert menni, hogy megfelelő tapasztalattal vágjunk neki majd a bajnokságnak!


thumb_csak_jo_lesz_a_vegere_1A csapat Mitsubishi-s párosának pilótáját - Molnár Dodót - is megkérdeztem a közelgő mecseki futamról, ill. arról, hogy merre jártak mostanában és mit terveznek még?

Milyen volt a Kassa Rallye?
Vizes! Egész jól sikerült, bár végig motorproblémával küszködtünk, és volt egy kisebb kalandunk is, ugyanis telibe vertünk egy BMW terepjárót.

Gyorsasági közben?
Igen, az első nap az egyik gyorsaságin haladtunk felfelé, majd jött egy bukkanó, ami mögött volt egy vízátfolyás és egy bal 5-ös kanyar. Ez utóbbit már meg sem próbáltuk bevenni, egyenesen haladtunk tovább, ahol hamar választás elé kerültünk, mivel csak azt láttuk, hogy szalag-szalag-szalag-rendőrautó-BMW... Mint a félkarú rablónál meghúztam a kart - én itt most a kéziféket - és vártuk, hogy mit pörget ki nekünk a szerencse. Sokáig úgy tűnt, hogy a rendőrautó lesz, majd végül mégis a BMW-t pörgette ki. Mivel személyi sérülés nem történt folytattuk tovább a versenyt és a gyors végén jelentettük a sportbírónak, hogy mi történt. Azt mondták nincs gond, van a rendezőnek biztosítása, majd rendezik a károkat. Mivel itt a két napot külön értékelték, így a második nap már egész jó helyen végeztünk, ugyanis az N csoport abszolút 4. helyén fejeztük be a futamot.

Milyen volt számotokra a Kazincbarcika Rallye?
Kalandos! Úgy gondoltuk, hogy mivel a mezőny elejével úgysem tudjuk felvenni a versenyt, inkább a nézőkre koncentrálunk és megpróbáljuk őket szórakoztatni. Azt gondolom, hogy ez sikerült is...


Most pedig a mecseki viadalra készültök már?
Várjuk már a versenyt, de nagyon nem készülünk még rá. Fogalmam sincs milyen pályák lesznek, olyan VB-sen fogunk nekiállni a futamnak. Kétszer végigjárjuk a pályákat aztán átgördülünk rajtuk. Mivel a Kassa Rallye-n már jól begyakoroltuk a vizes pályán való versenyzést, nagyon reméljük, hogy most is esni fog.

csak_jo_lesz_a_vegere_2

Bővül a csapatotok...
Igen, befogadtunk még egy EVO IX-est a csapatba, és már a Mecsek Rallye-n is hat autóval fogjuk képviseltetni magunkat. Az előfutók közt mennek majd a csajok, az újonnan befogadott EVO IX-esünkkel pedig Bujdos Miki fog menni.

thumb_csak_jo_lesz_a_vegere_4Milyen versenyre számítasz Pécsen?
Remélem, hogy egy jó verseny lesz majd, ha már ilyen IRC kandidáló futam lesz. Az időtervet ugyan nem nagyon értem, mert szombaton rohanunk végig, 8 gyorsasági szakaszon, vasárnapra meg jutott két gyors összesen... Sajnálom azt is, hogy nem igazán sikerült a rendezőnek megszerezni néhány exkluzív helyszínt, hiszen míg egy Eger Rallye-n a város főteréről rajtolhattunk (és a céldobogó is ott kapott helyet), addig itt kevésbé "díszes" helyeken fogunk megjelenni.
 
Jövő évi tervek?
Szeretnék házat vásárolni, elmenni nyaralni, fogyni 20 kilót... és talán két 18 éves thai lányt is örömmel örökbe fogadnék. Vagy a rallye-ra gondolsz? :-) Ott a fő irányvonal a két EVO IX-es lesz, melyek a télen nagy felújításon esnek át. Szeretnénk jövőre bérbe adni a teljes bajnokságra. Már szlovák és román érdeklődők is vannak rá. Új bázisunk is lett, Szeged mellett, aminek hamarosan meg is tartjuk a nyitó buliját, hogy más is láthassa milyen profi kis műhelyt hoztunk össze. Tényleg európai színvonalú lett az egész, például padlófűtés van a szervizben, hogy fel ne fázzanak a szerelők szerelés közben, mert hát azzal is a munkaidő feleslegesen megy el, ha folyamatosan pisilni járnak :-) Aztán reméljük hamarosan már azt is látjuk, hogy merre mozdul majd el a rallye...

csak_jo_lesz_a_vegere_3

Az egyik legfontosabb dolog az lenne, hogy a nézők elvándorlásának folyamatát megállítsa az MNASZ, hiszen Magyarországon régebben a rallye volt a legnépszerűbb autós szakág, most pedig alig van néző a pályák mellett.

Emlékszem még arra az időre, amikor a fehérvári futamon az 5-fánál úgy fordultam el, hogy nyílt szét a tömeg előttem. Ha ilyen versenyt és ennyi nézőt vissza tudnának hozni, akkor szerintem megint jó irányba haladna minden!

Ez a hír most jelenik meg 2945. alkalommal
Share |
2010.10.15-17.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
43. Allianz Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k