RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Csak már legyünk ott és menjünk!
Bútor Robi - 2010
2010-03-16
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710366385
Napi oldal:
116646
Jelenleg:
3251
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Újdonságok és változások jellemzik Bútor Robi idei évkezdetét. Ráadásul a szurkolók legnagyobb örömére, úgy tűnik, hogy idén hazai pályákon fogja terelgetni a Citroen C2 S1600-ast. De mit is tartogat még az idei év a csapat számára? Bútor Robit kérdeztem…

Több napja halogatjátok a bejelentést, hogy mi lesz veletek a 2010-es esztendőben…
Igen, és végül megszületett a Citroen részéről a döntés, miszerint a hazai bajnokságban indulunk végig, azaz mind a hét magyar futamon részt fogunk venni. Egy Citroen C2 S1600-assal tervezzük az idei évet. Az autó ugyanaz, amivel tavaly év végén mentünk Pécsett és a komlói versenyen. Ha esetleg külföldi verseny is bekerül a naptárunkba, akkor az már csak hab a tortán. Most a magyar bajnokság a fontos, külföldi futamon tényleg csak akkor veszünk részt, ha marad pénz, idő, energia és itthon már vége a bajnokságnak. A francia rallye világbajnoki futam a pécsi verseny után lesz, amikor már mindennek vége van Magyarországon, így azt tettük be kérdőjelesen az idei évi programba.

Ezek szerint a VFTS idén végig a garázsban fog állni?
Versenyzésre alkalmas állapotban van. Hibátlan, gyönyörű, minden porcikája rendben van! Az már biztos, hogy most az Eger Rallye előtt a VFTS-sel már semmiféle bemelegítés nem fog beleférni, mert még rengeteg dolgunk van, hiszen nagyon a végére maradt minden. Túl sokáig ment a találgatás sajnos, hogy itthon menjünk, vagy külföldön.  A VFTS-es program majd úgy a nyár környékén kerülhet szóba, de akkor is egy-két túraversenyre, ill. meghívásos versenyre korlátozódik, ahogy majd időnk engedi. Az biztos, hogy mindenképp szeretnék menni vele. Nem fog úgy eltelni ez az év, hogy nem megyek a VFTS-sel!

Milyen nagy változást hozott nektek 2010?
Alapvetően két nagy változás van az életünkben. Az egyik, hogy saját autóval és saját szervizcsapattal folytatjuk a versenyzést, ill. hogy új navigátorom lesz.

Kezdjük a saját autó, saját szerviz kérdéssel…
Eddig béreltük az autót, ill. a szerviz sem a saját embereinkből épült fel, azt is béreltük. Az idei évben megalakult a saját szervizcsapatunk, ami egy óriási lépés az életünkben. Innentől kezdve viszont sokkal több figyelmet igényel minden. Nekünk kell odafigyelni, irányítani, felügyelni, megvalósítani, hogy úgy működjön és úgy legyen előkészítve minden tényező, ahogy szeretnénk. És mivel az autó sem bérautó tovább, így ezzel kapcsolatban is minden felelősség a miénk: a felújítások, a felkészítés, pontosan érkezés a versenyekre, maximálisan jó munka végezése… tehát kibővült a feladatkörünk! Anyagilag sokkal jobban járunk így, és ezekben a nehéz időkben, azt hiszem, hogy meg kellett hozni ezt a döntést, mivel így tudunk versenyezni gond nélkül.
A szervizcsapatunk is nagyon profi, hiszen olyan szakemberekből épül fel, akik nagy szakmai ismerettel és tapasztalattal rendelkeznek, jártak már világbajnokságon is, megbízhatóak, ügyesek. A mérnökünket a korábbi évekből ismerem, még a Suzuki Sportnál volt a mérnököm, így már vele sem lehet kérdés, hogy tudunk-e együtt dolgozni.  Azt hiszem, hogy Magyarország egyik legkomolyabban felkészült csapata lesz a miénk!

Minek köszönhető, hogy a navigátor személyében is változtatást eszközöltél?
Év elején úgy döntöttünk - főképp gazdasági szempontból - hogy szüksége van a csapatnak arra, hogy egy olyan navigátor üljön az autóban, aki anyagilag is hozzá tud járulni a csapat költségvetéséhez, valamint az anyagiakon kívül még olyan plusz munkával vagy plusz dologgal is hozzá tud járulni a munkánkhoz, ami nagymértékben könnyíti az én feladataimat.
A választás Holczer Danira esett, mivel ő a médiában jelentős szakmai tudással és kapcsolatokkal rendelkezik, és emellett járt már külföldi versenyeken is, mint pilóta, ill. régebben navigátorkodott is. Nagy terhet vesz le a vállamról azzal, hogy intézi a csapat teljeskörű média feladatait, megszervezi és levezeti a sajtótájékoztatókat, tartja a kapcsolatot az újságírókkal… Nekem ezek már nem férnének bele az időmbe, nekem most a teljes csapatot kell irányítanom, ami egy új és hatalmas feladat.

És hová tűnt Tóth Vili?
Úgy tudom, hogy Vili idén nem fog versenyezni. Azt mondta, hogy egyelőre elvesztette kicsit a kedvét is a navigátorkodással kapcsolatban, nem volt már ez az élete, és nem húzta őt olyan szinten, ahogy kellene. Nagyon kulturáltan és barátságban váltunk el. Nem mondom, hogy végleg lezártuk a közös munkát, de most egy kis szünet következik az együttműködésünkben. Jó volt vele versenyezni, hiszen soha egyetlen egyszer nem vesztünk össze, nem volt egy hangos szóváltás, vagy egy nézeteltérés közöttünk. Ez egy tökéletes kapcsolat volt, és ellentétben sok szakítással - amiket hallani lehet, hogy más versenyzőpárosok hogyan váltak el - mi mind a mai napig jó barátságban vagyunk és ez így is fog maradni.
Semmiféle negatív szájíz egyik részről sincs. Nem az volt az ok, hogy már nem bírtuk egymást, hanem az, hogy az éves költségvetésünkhöz szükség volt még anyagi háttérre és szakmai segítségre, hogy valaki levegyen az én vállamról egy olyan terhet, amit már nehezen bírtam vinni.

Új navigátorod az nyilatkozta rólad, hogy "...szerintem még nem jött ki Robiból a maximum" Mit érthet ez alatt, ez már a személyes tapasztalata, vagy még csak amit kívülről látott belőled?
Most olvastam én is ezt a nyilatkozatát, úgyhogy engem is meglepett ez a mondat. :-)

Mikulás Rallye-n mentünk együtt, az volt az első közös versenyünk, ami egy próbaverseny volt, hogy megnézzük, kibírjuk-e egymást egy többnapos megmérettetés alkalmával. Emberileg nagyon jól sikerült, azt hiszem, hogy abszolút normálisan tudtunk egymással viselkedni és tudjuk egymást tolerálni, sőt, sok mindenben egyforma a gondolkodásunk, ami egy nagyon pozitív dolog  hosszútávra nézve! Szakmailag is elégedett voltam Dani munkájával, de azért egy N-es autóval egy "buliverseny" nyilván teljesen más, mint amikor benn ülünk majd a top versenyautóban és a bajnoki pontokért csatázunk. Az első futamon fog kijönni mind a kettőnkből az igazi versenyfeeling…
Az, hogy bennem van-e még tartalék, az egy érdekes kérdés. Én is úgy gondolom, hogy van, és azért van, mert nem szeretem a felesleges károkozást. Én ráhagyom azt az X százalékot, - amit nem tudom, hogy ez most 20, 10, 5,  vagy 1% - hogy ne törjem össze az autót.  Nagyon-nagyon régóta nem törtem össze, és nem is szeretném, főleg most így, hogy saját az autó!

A WRC-k kitiltásával jobban megnyílt előttünk a pálya, reálisabban lehet harcolni a jó helyezésekért egy ilyen autóval is. Úgy gondolom, hogy nekem most élnem kell ezzel a lehetőséggel, és lehet, hogy egy kicsit több kockázatot kell vállalnom. Aztán ez majd úgyis ott derül ki a verseny rajtjában, hogy mennyire leszek ráállva a versenyre, vagy mennyire tudom félretenni azt a gondolatot, hogy nem akarom összetörni az autót.

Teszt, vagy tesztverseny?
Mindenképpen lesz év eleji tesztünk. Minden évben volt és szükségesnek is tartom, de nem verseny keretében, hanem egy saját magunk által szervezett, lezárt szakaszon. Meggyőződésem, hogy egy verseny keretében nem lehet tesztelni, hiszen a teszt nem arról szól, hogy egy gyorsaságin megyek háromszor és akkor minden körben állítok valamit, hanem megyek 20-at egy 3 km-es szakaszon és folyamatosan állítom és próbálom megtalálni azt, ami számomra a legideálisabb érzetet adja az autóban. Mi még mérni is szoktuk ezeknek a 3 km-es szakaszoknak az idejét, hogy ne csak érzésre menjünk, hanem az időt is lássuk. Nálunk a teszt úgy zajlik, hogy egy napot rászánunk erre, és kb. 50-80 km-t szoktunk megtenni 3 km-es egységenként. Mindegyiket kielemezzük és változtatunk a beállításokon. Idén is ezt fogjuk tenni, a verseny előtti héten, hiszen addig még bőven akad más dolgunk is.

Mit vársz az egri pályáktól?
Ezek a szokásos gyorsasági szakaszok, melyek között van amit szeretek - mint például a szuhait - és van amit kevésbé. Egy kicsit gyorsnak találom a pályákat, főleg a mi autónk szempontjából, aminek ugye 170 km/h körül van a végsebessége. A gyorsok közt vannak kedvezőek és kevésbé kedvezőek is, de ezen azt gondolom, hogy túl kell lépnünk, ezek a pályák vannak, ezt kell szeretni és elfogadni. Azt hiszem, hogy élvezni fogjuk a versenyt. Már nagyon-nagyon hiányzott az elmúlt pár hónapban a versenyzés, most már nagyon nehezen bírok magammal, nekem már mindegy milyen pályák lesznek, csak már legyünk ott és menjünk! Jó legyen, jó hangulatban, jó csapatban! Úgy vélem, hogy mindent megtettünk érte, hogy ez működjön is, és egy igazi kis profi magyar csapatot hoztunk létre. Bízom benne, hogy a főpróba is tökéletesen fog sikerülni!

Még azért a végére tartogatsz egy bejelentést…
Igen, mégpedig azt, hogy a csapatunk már a Miskolc Rallye-n bővülni fog egy új párossal, egy új autóval. Indítunk ugyanis a hazai bajnokságban egy Citroen C2 R2 MAX-ot is, ami egy vadonatúj - 2010-es specifikációjú - gyári autó, melyet a csapatunk épít meg. Az még egyelőre tárgyalás alatt áll, hogy ki lesz benne a pilóta és a navigátor, de az már biztos, hogy a 6 futamon az autó rajthoz fog állni.

Ez a hír most jelenik meg 7036. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
XI. Press+Print Rallye Sprint
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k