RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Csapdába esve
Rövidre sikerült Bútor Robiék szezonnyitója
2012-05-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710309574
Napi oldal:
59835
Jelenleg:
2187
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

csapdaba_esve_1

Nagyon várták már az első bajnoki futamra, és hogy végre kipróbálhassák versenykörülmények között is az új autót, a bemutatkozás mégis túl rövidre sikerült, és Bútor Robitól egyáltalán nem megszokott módon ért véget. Robival beszélgettem a bükfürdői kiesésükről, a háttérben álló okokról, és hogy vajon milyen folytatás következik?

Mi történt Bükfürdőn?

Nagyon rövidre sikerült számunkra a bemutatkozás, ami roppant módon elkeserít engem is, a csapatot is, és mivel én vezettem az autót, azt kell, hogy mondjam, 90 %-ban rajtam múlott ez az egész. Rögtön beleestem az „N-es csapdába”, ami sokak elmondása szerint nem más, minthogy az N-es autó rendkívül halk és egyúttal nagyon-nagyon gyors, nem lehet érezni benne a sebességet, viszont nagyobb a súlya és a fékútja is jelentősen hosszabb, mint egy S2000-esé, vagy egy S1600-asé. Nálunk is ez volt a hiba, hiszen ahogyan kijöttem egy nagyon gyors kanyarból, a felírtaknak megfelelően a kanyar végén ugyan elkezdtem fékezni, majd következett egy rövid egyenes, de akkora volt a tempó, hogy nem tudtunk belassulni a következő kanyarig, így az erdőben kötöttünk ki, és egy nagy fát eltaláltunk. Az autó eleje, a hűtőrendszer oly mértékben sérült, hogy nem tudtuk tovább folytatni a versenyt, már az első gyorsaságin fel kellett adjuk.

csapdaba_esve_2

Nem szokásod így befejezni a versenyt, hogyan sikerül feldolgozni ezt?
A kiesés helyszínén és az utána lévő két napban is borzalmasan érzetem magam. Nagyon nehezen tudtam feldolgozni ezt az egészet, iszonyatos módon okoltam magam ezért a hibáért. Nagyon készültem már arra, hogy az idei évben versenyezhessek, hogy mehessek végre ezzel az autóval, és szerintem mindent megtettem a siker érdekében. Sajnos nagyon elhúzódott a murvás tesztünk, csupán a verseny előtti napon tudtunk erre sort keríteni, mivel nem lehetett megfelelő pályát szerezni a teszteléshez. Egy nyílt területen volt a teszt, ahol ezeket a szűk erdei kanyarokat, fékutakat nem tudtuk lepróbálni, és olyan szinten becsapott az autó, hogy magam sem értem. És épp ezért elég komoly lelkiismeret-furdalásom van, hogy miért nem mentem lassabban az első gyorson, és miért nem próbáltam ki az új autót igazi versenykörülmények között higgadtan, nyugodtan, miért kezdtem bele rögtön egy ilyen erőltetett tempóba. Nekem ezt az autót meg kell tanulnom, így egy nagyon rossz döntés eredményeként sikerült most túl rövidre számunkra a verseny. Ráadásul azt sem tudtuk meg, hogy mire lennénk képesek, nincs viszonyítási alapunk, nincs egyetlen mért időnk sem. Megint van egy komoly hátrányunk, hogy nem mentünk murván, és összességében ez nagyon negatív hatást gyakorolt rám, nagyon nehezen álltam fel belőle. Most, hogy már konkrét munka van - hiszen 2 hét alatt meg kell csinálni, fel kell készíteni az autót -, így már kicsit elment rólam ez a nagy negatívum, próbálok előrenézni és Pécsre maximálisan felkészülni.

csapdaba_esve_3

Imi hogyan élte meg ezt az egészet?
Azt hiszem, ő is érzi, hogy elrontottuk a pályafelírást, ebben a részében vagyunk mindketten érintettek, de itt is inkább én vagyok a hibás, hiszen én diktálom fel az itinert. Imi persze több mint egy navigátor, mindig elmondja, hogy szerinte hol kell fékezni és mit hová írjunk, ő azért beleszól a pályafelírásba. Igazából mivel egyikünk sem ült ebben az autóban murván, mindketten betévedtünk a fékút meghatározásával. Szerintem ő is érzi, hogy benne volt a történetben, de neki is túl kell lépni ezen. Az esésünkkor egyébként ő is próbálta még menteni a helyzetet, ordította, hogy forduljak be a kanyarba, de egyszerűen annyira sok volt, hogy nem mertem befordulni, én abban a pillanatban tudtam, hogy nekünk itt a vége, ha megpróbálok befordulni, az oldalát csapom oda, és nem akartam Imit rácsavarni a fára, próbáltam a lehető legbiztonságosabb verziót választani a befejezéshez.
Imi is feláll majd ebből, és folytatjuk tovább! Ez még csak az első verseny volt, remélem ez csak egy rossz kezdés, az 1-es rajtszám mumusa, amit „megettem” tavaly is. Bízom benne, hogy ez nem így fog folytatódni, hanem szépen felállunk, és abszolút esélyesként folytatjuk a harcot.

Hogyan készültök Pécsre?
Mindenképp egy újfajta itinert fogunk írni, hiszen rá kellett jöjjek, hogy nem lehet azokon a helyeken fékezni, ahol a S2000-essel (S1600-assal), és ennek tükrében át kell alakítani az itinerünket. Ez a fő változtatási feladat, hogy egy jobb, ehhez az autóhoz megfelelő itinert kell írnunk, amit itt Bükfürdőn nem tudtunk megtenni, ami annak is a következménye, hogy előbb volt a tréning, és utána teszteltünk. Nem volt tapasztalatom még az autóval és a tréningen nem tudtam még eldönteni, hogy ezzel a kocsival milyen féktávokon lehet megállni. A fő probléma a fékutak meghatározása volt, és ezért Pécsen ezt kell elsősorban kijavítanunk. Egyébként addig nagyon jól éreztem magam az autóban, az első 8 km hibamentes, gondmentes és élvezhető volt. Abszolút úgy érzem, hogy magával a kocsival össze vagyok barátkozva, nincs vele semmi gondom, egyedül ez az „N-es csapda”, amibe nem szabadott volna beleesnünk.
Kellemetlenül érzem magam a szurkolókkal szemben, akik kijöttek a pályára, és ugyanígy érzek a támogatóinkkal, és a csapatommal szemben is. Mindenki hibázhat, és ezt most én is megtettem. Nem lehet ezt senkire fogni, nem is akarom, jobban kell a pályákat feldolgoznunk, és bízom benne, hogy Mecsek Rallye-n helyt tudunk állni, és ki tudjuk javítani a hibákat.

csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 4772. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k