Cselényi Balázs - Eltelt egy év...
Cselényi Balázs
2009-12-17
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
737378531
Napi oldal:
96781
Jelenleg:
1991
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ferjáncz Attila két nyílt levelet is megjelentetett idén, olvashattuk Dr. Tóth István elnökségi tag leveleit, most egy év elteltével pedig a Sportszakmai Alelnök is megszólal…

-Szombaton Közgyûlés volt. Hogyan értékeled?
- Igen sajnos az MNASZ tagjainak harmada sem volt jelen a Közgyûlésen, be kell látnunk: a tagokat, nevezõket, rendezõket, versenyzõket már alig-alig érdekli, mi történik a Szövetségben. Sajnos a gazdasági válság idején bõven elég problémát okoz nekik a versenyzésre való pénzt elõteremteni, talán nem jut már energiájuk a szövetség kusza helyzetét is megoldani, rendezni. Szerintem a tagok elvesztették a hitüket ebben, hogy õk bármit is meg tudnak változtatni, feleslegesen pedig senki nem szereti pocsékolni az idejét.

- Elnökségi ülés is volt szombaton...
- Rendkívüli elnökségi ülés volt a közgyûlés elõtt, és utána is. Nekem is, valamint  több elnökségi tagtársamnak is, az elmúlt héten jutott tudomására, hogy a rallye szakágvezetõ javadalmazására az Elnök úr szerzõdéseket írt alá. Mindezt az Elnökség tudta, jóváhagyása, és véleményének kikérése nélkül. Szomorú a történetben az, hogy Ferjáncz Attila írt májusban egy levelet az MNASZ oldalán, és írt egyet októberben is, mely leveleiben említést tesz az "ellenünk szervezkedõkrõl" és a "maroknyi ellenzékrõl". Úgy gondolom, hogy a Közgyûlésen és az elõtte eltelt idõszakban világosan kiderülhetett mindenki számára, hogy senki sem tör az Elnök úr pozíciójára. Nem támadta senki, sõt visszahívó tagi beadvány is csak 2 személy ellen érkezett Dr. Tóth István és Cselényi  Balázs ellen (fel se merüljön senkiben, hogy ehhez Ferjáncz Attilának bármi köze lenne…). Ne felejtsük el , hogy egy elnökségi tag már október folyamán lemondott, akinek pótlása nem volt annyira fontos, hogy napirendre kerüljön. Az Elnök úr vélhetõen ránk célzott, mikor "elnökségen belül meglévõ ellenzékrõl" írt (Dr. Tóth, Lányi, Cselényi).

Jómagam sokat próbálkoztam a közgyûlés elõtt, hogy a szembenálló felek kompromisszumok árán békét kössenek, vagy legalábbis közösen dolgozhassanak az autósport jövõjéért.
Sajnos nem sikerült eddig a kompromisszumokat kialakítani, a közgyûlés után történtek pedig végképp nyilvánvalóvá tették számomra, hogy hiába írta Elnök úr, hogy a "becsületes, autósportért munkálkodó emberekkel hajlandó tárgyalni", igazából nem törekszik kommunikációra, és együttmûködésre sem.

-Mi történt pontosan a szombati ülésen?
- Szerettem volna, ha az RSB vezetõ körüli helyzetet zárt ajtók mögött tisztázzuk, és nem teregetjük ki a szennyest.  Tudni kell, hogy az MNASZ Elnöksége - több tagi beadvány után - határozott úgy, hogy a tagság írásos véleményét kéri azon szakágvezetõk megerõsítésére, vagy új szakágvezetõk  jelölésére,  akiket nem ez az elnökség nevezett ki. Konkrétan a Rallye, Gyorsasági és a Tereprally szakágvezetõkrõl volt szó. Ugye ez a versenyidény közben történt, és elég szerény létszámban érkeztek vissza nyilatkozatok, és az sajnos tény, hogy csak a rallye szakágban volt a visszaérkezett nyilatkozatok alapján megosztottság, mert a többi szakágban gyakorlatilag csak a szakágvezetõt megerõsítõ papírok érkeztek vissza.  A rallye szakág mûködésével kapcsolatban azóta több panasz is érkezett, hogy a versenyzõk és rendezõk megkérdezése nélkül hoznak döntéseket.
Következett az az Elnökségi ülés, ahol értékelni kellett a beérkezett szavazatokat. Az Elnök úr többszöri kérésre sem engedte különválasztani a három szakág  ügyét, és a következõ formában tette fel a kérdést:
"Elfogadásra kerüljön a szakágvezetõk megerõsítésére kiírt szavazatok eredménye?"
Az elnökség jelenlévõ tagjai 3 igen, 3 nem szavazat mellett nem fogadták el az eredményt.
(Hozzá kell tenni, hogy emlékeim szerint azon elnökségi ülés emlékeztetõje sincs a mai napig elfogadva!).

Mindezek mellett az Elnökség felmondta az RSB vezetõ javadalmazásáról szóló szerzõdést, költségtakarékosságra, és a szerzõdés körül kialakult kétes jogi helyzetre való tekintettel! Ezt követõen, az Elnök úr vélhetõen átlépve azt a határt, amilyen összegszerûség kifizetése tekintetében egyedül dönthet és aláírhat, az elnökség jóváhagyása nélkül újrakötötte ezt a szerzõdést, július-augusztusra, majd egy emelt összeggel szeptember-december közötti idõszakra. Az Elnök úr által írt nyílt levelekben megfogalmazott vádakkal nem kívántam foglalkozni, de ezeket a dolgokat szeretném tisztázni, hogy a rallye versenyzõi társadalom is nyugodtan kezdhessen neki a 2010-es esztendõnek. Az Elnökség a szombati ülésének végén többségi határozatott hozott, hogy január elején az IB egyetértésével (Alapszabály szerint) dönt majd a szakágvezetõ(k) esetleges visszahívásáról, és új választás kiírásáról. A cél az lett volna, hogy olyan szakágvezetõkkel kezdhessük a 2010-es évet, akik a saját szakáguk tagjainak többségét maguk mögött tudják. Elnökség egyhangúlag kifejezte, hogy ezt a szándékát közleményként hétfõi napon megjelenteti az MNASZ honlapján.

- Semmifelé erre vonatkozó közleményt nem látni. Mi ennek az oka?
- Sajnos ez így igaz. Ferjáncz Attila Elnök úr a Szövetség jogtanácsosától kért állásfoglalást a kérdésben, és nem jelentette meg írásban az Elnökség szándékában, döntésében és határozatában foglaltakat. Ezek után úgy gondoltam, valakinek ki kell lépni a tagság elé és tájékoztatni õket, ezekrõl a dolgokról, hiszen ez rájuk is tartozik.

- Hogyan tovább? Nem fog a tájékoztatás újabb ellentéteket generálni?
- A Szövetség Ellenõrzõ Bizottsága vélhetõen megvizsgálja majd, hogy Elnök úrnak volt-e joga a szerzõdés újrakötésére egyszemélyben, a kérdéses összeghatáron felül , és ha a mulasztás megállapítást nyer, akkor  vélhetõen a Fegyelmi Bizottság is lépni fog az ügyben, úgy ahogy az idén már több ügyben is.

A szakágvezetõ visszahívás, újraválasztás ügyében január 5.-én fog dönteni az Elnökség az Intézõ Bizottsággal történt egyeztetés után, a szerzõdés pedig vélhetõen nem lesz újrakötve.
Lehet, hogy ezek a dolgok új ellentéteket fognak generálni, de meggyõzõdésem, hogy hibáinkat felfedve és szükség szerint javítva állhatunk hiteles elnökségként a tagok elé.

-  Kezdeményeztek már idén fegyelmit az Elnök Úr ellen, ha jók az információim.
-  A fõtitkárnál korábban a tagok már kezdeményeztek, de akkor az elnökség úgy döntött, hogy nem kell az elnök ellen eljárást indítani. A furcsa az, hogy az elnökségi döntéshozatalkor a saját fegyelmi ügyében az Elnök is szavazott… mivel a kérdéses ülésen 5 elnökségi tag volt csak jelen, és akkor 5 szavazat kellett bárminek az eldöntéséhez.
Egy etikai eljárás iránti kérelem is volt, de információim szerint szintén nem indult el az eljárás.

- Jogtanácsos?
- Dr. Tóth István jogi ügyekben ingyenes segítséget ajánlott a Szövetségnek, melybõl Elnök úr nem kért.  Az Elnökség határozott, hogy pályázatot ír ki a jogtanácsosi pozícióra, majd az Elnök úr a pályázat kiírása helyett szerzõdést kötött a Fegyelmi Bizottság egyik tagjával a jogtanácsosi pozíció betöltésére…
Mire az Elnökség tájékoztatva lett errõl, már fel is lett mondva a szerzõdés. Majd új jogtanácsossal lett szerzõdés kötve, természetesen pályázat nélkül.

Úgy gondolom jól látszik, hogy az Elnökség tájékoztatása, illetve beleszólása a dolgokba erõsen korlátozott. Erre utal a 2009-es biztosítási szerzõdés is, melynek aláírásához január 6.-án kérte az elnökség hozzájárulását Ferjáncz Attila, és a szerzõdés már december 23.-án alá lett írva.

Jómagam, aki tenni szeretne az autósportért, nehezen tudom elfogadni azt, hogy a dolgok a hátunk mögött történnek. Véleményem szerint az Elnökségi tagoknak egy év elteltével sincsenek kiosztva a feladataik.
Természetesen az itt leírtakat - az MNASZ Alapszabály értelmében - ma már a Szövetség bármely tagja ellenõrizheti iratbetekintés során.  

- Jogtanácsosok gyors cserélõdése is mutathatja azt, hogy nincs minden rendben.
Úgy tudom az iratbetekintések sem mennek simán…
- Véleményem szerint a betekintési kérelemmel élõket ma ellenségnek tekintjük, és az írásbeli beadványokra sem válaszolunk rendesen. Ezen dolgok tovább táplálhatják azt a véleményt tagjainkban, hogy nem minden folyik rendesen a Szövetség háza táján.

- Az Elnök úr elsõ nyílt levelében támadva van a Rendezõi Liga…
- Nem értem Elnök úr és a Rallye szakágvezetõ ellenséges álláspontját a Rendezõi Liga kérdésében.
Be kell látnunk, hogy a versenyzõkön, nézõkön kívül rendezõkre is szükségünk van. Azt is be kell látni, hogy a rendezõk sokkal nehezebb helyzetbe vannak, ha 1-2 rendezvényrõl tárgyalnak hivatalos szerveknél, szponzoroknál, mintha 50-60 rendezvény tárgyalná le közösen a dolgokat.  Elég csak a rendõri biztosításra, a közútra gondolni, vagy az olyan dolgokra melyek nagy tételben olcsóbbak lehetnek.  Látni kell, hogy a Szövetség anyagi helyzete nem teszi lehetõvé a versenyzõk és a rendezõk támogatását. A nevezési díjak szinten tartásával sem segítjük a rendezõket, pedig a versenyzõk részérõl jogosan elvárt magas színvonalat egy idõ után a meglévõ forrásokból - a jelenlegi helyzetben - már nem lehet finanszírozni.  Véleményem szerint a Rendezõi Liga jól képviseli a rendezõk érdekeit, hiszen javaslataikra megváltoztak a versenybejelentések szabályai, nem kell októberben befizetni a pénzeket a Szövetség kasszájába mint eddig, és a kauciót nem feltétlenül kell a szövetség bankszámláján elhelyezni, hogy csak pár apróságot említsünk a jövõ évet érintõ változásokról. Ne felejtsük el, hogy elérték, hogy december 20-ig megismerjék a rendezõi szerzõdést, melyet januárban aláírnak, így elkerülhetõ lesz az idén elõfordult évközi vita.

Véleményem szerint akár közös szponzori kapcsolatok kialakítása sem volna kizárt a Rendezõi Liga által, ám ennek komoly akadálya, hogy egyes emberek - véleményem szerint - fõleg személyes ellentétek miatt legitimitását megkérdõjelezik.

Tudomásul kell venni, hogy a Szövetségnek érdeke, hogy Rendezõi minél jobb és színvonalasabb rendezvényeket szervezzenek a versenyzõknek.

Tisztázni kell a 2010 versenyévadra a rendezõk és a Szövetség közötti jogviszonyt egy olyan rendezõi szerzõdés formájában, mely mindkét fél számára elfogadható. Sokak számára nem ismert tény, de a rendezõk terheinek egy része is a Szövetség felé fizetendõ költségek, amelyek elõbb vagy utóbb visszacsapódnak a versenyzõkre. 

- Ha már itt tartunk: díjtáblázat. Mi várható?
- Az IB elkészítette a díjtáblázatot, melynek elkészítésekor alapelv volt, hogy ne növekedjenek a díjak. Hamarosan meg fog jelenni ez a táblázat és a versenyzõk is láthatják, hogy még az inflációt követõ emelés sem történt.

- Egyre több versenyzõ szájából hangzik el, hogy külföldön szeretne versenyezni, hallani olyan hangokat, hogy a Szövetség a szabály adta lehetõségeket kihasználva meg szeretné nehezíteni a külföldi licencváltást. Neked mi errõl a véleményed?
- Az én álláspontom, hogy a Szövetség szolgáltat, ha külföldön, ugyanezen szolgáltatást olcsóbban
biztosítják, vagy hasonló áron jobb szolgáltatást nyújtanak, akkor nekünk kell változtatni a dolgokon.  Itt is versenyhelyzet van, nekünk is változtatni kell vagy a díjainkon, vagy a szolgáltatáson. Itt is szeretném megragadni az alkalmat, hogy tájékoztassam a tagságot, hogy január elején egy Autósport Információs iroda nyílik a Lurdy házban, köszönhetõen az Off-Road szakágvezetõnek. Jómagam akár az IB-t, akár az Elnökséget, akár az ATB-t érintõ kérdésekben igyekszem kéthetente pár órára a tagok, versenyzõk, érdeklõdõk feltett kérdéseire személyesen ott válaszolni.

- Elmondanád a  véleményed pár szóban Elnök úr alábbi mondatairól?
"Közel hét hónapnak kellett eltelni, hogy különbözõ huzavonák után az Intézõ Bizottság átalakítása megtörténjen."
- Véleményem szerint az Intézõ Bizottság nem alakult át, és januárban rögtön megkezdte mûködését.

"Öt hónap után sikerült a rendezõkkel megegyezni a rendezõi szerzõdések aláírásával, megkötésével. Sajnálatos, hogy az IB és annak vezetõje ebben a munkában nem vett részt."
- Az Elnök úr téved, hiszen a legnehezebben megszületett Rendezõi szerzõdés (a Salgó Rallye-ra) IB ülés végén született meg.  És hát azt se felejtsük el, senkit nem megbántva, hogy az Elnök urat és a Rallye szakág vezetõjét nem láthattuk a Rendezõi szerzõdéssel kapcsolatos egyeztetésekkor.
Lehet, hogy üldözési mániám van, de szerintem ezek a mondatok az ellenünk beadandó visszahívó levelek gyûjtését voltak hivatottak megalapozni.

"Az IB folyamatos határozat képességét átmenetileg azzal sikerült megoldani, hogy a rendezõk képviselõjét, álláspontom szerint tisztázatlan és kierõszakolt feltételekkel választották meg."
- A Rendezõk a képviselõjüket demokratikus módon maguk választották meg, és információim szerint nem fogtak a fejükhöz fegyvert. Nem mellékesen, végigfutva az IB idei döntéseit (többen megtették) nem lett volna probléma a döntésekkor a Rendezõk képviselõje nélkül sem.
Nem gyõzõm hangoztatni, hogy a jól mûködõ sportszakmai vezetésnek szüksége van a VERSENYZÕK és a RENDEZÕK képviselõjére is, ugyanakkor ezeknek önszervezõdõ módon kell megszületniük, és ebbe az MNASZnek véleményem szerint sem beleszólása, sem egyéb teendõje nincsen.

Nem kívánom továbbiakban részletezni ezeket a dolgokat, hiszen biztos én is és az általam is képviselt vonalat erõsítõk is követnek el apró hibákat, de remélem azok az emberek - akik ellenségnek tekintenek minket és jó pár, az autósportért tenni akaró személyt - elgondolkodnak, és akár kompromisszumok árán is tudunk majd együtt tevékenykedni az autósport jövõjéért.


Ez a hír most jelenik meg 4838. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k