Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Cselényi Balázs: 2 évre eltiltva...
2009-09-23
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
722764724
Napi oldal:
211603
Jelenleg:
5362
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat


Felröppent a hír, hogy eltiltottak, napokban a határozatot is megkaptad, erről szeretnék veled beszélgetni.
Igen múlt hét végén kezembe került a határozat, 2 évre eltiltottak a "Szövetség versenyrendszerében történő szakmai tevékenységtől".

Mesélnél pár szóban az ügyről?
A Forma 1 versenyen, miután végeztem a betétverseny felügyelői teendőivel a technikai ellenőröknek igyekeztem segítséget nyújtani. És míg az egyik ellenőr a pihenőidejét töltötte és a szendvicsét fogyasztotta el, az elölről lezárt boxban, én a mellényében a rajtrácson voltam, hátha tudok valakinek segíteni.
A vizsgálat elindítói szerint ezt a személyt vették észre a rajt előtti pillanatokban a legutolsó boxban a célegyenes vége felé, a lezárt boxkapun keresztül.
Itt van Ferjáncz Attila elnök úr levele, melyben indítványozza fegyelmi vizsgálat lefolytatását, valamint a Fegyelmi bizottság vezetőjének Tóth Gili Ferencnek a levele.

  

Jól látható az MNASZ cégpapíron a Hungaroring és a Csillagvár logó…amik ugye idén már nem szponzorai Szövetségünknek.

Hogyan szereztél tudomást arról, hogy vizsgálat indult ellened?
A Forma 1 utáni napon felhívott az egyik technikai ellenőr - akinek a mellényét viseltem a Forma 1-en, még ő pihent - és mondta, hogy telefonon keresték a mellényének ügyében.
Pár nappal utána egy újságíró érdeklődött, hogy tudom-e, hogy vizsgálat fog ellenem indulni.
Sajnos akkor csak azt tudtam válaszolni neki, hogy mint a Szövetség Sportszakmai Alelnökének nincs tudomásom, semmiféle vizsgálatról.
Majd másnap reggel az újságban is olvashatunk az ügyről, ekkor már hívott Elnök úr is, és megbeszéltünk a pécsi rallyeversenyre egy találkozót, amelyen tájékoztatott, hogy kapott egy anyagot, olvassam el, és kommentáljam…

Átfutottam az anyagot, mondtam nem kívánom kommentálni, ő pedig jelezte, hogy fegyelmi vizsgálatot fog ellenem indítani.
Véleményem szerint sok módja lehetett volna, hogy a kérdéses problémát tisztázzuk, mégis a legdurvább változatra került sor.
Utána olvastam a főtitkári körlevélben, hogy fegyelmi eljárás indult ellenem, majd e-mailes kérdésemre, 2009.08.25.-én meg is kaptam a meghívót a 27.-ei tárgyalásra. A meghívó postán is megjött, 26.-án délben…

Ezek után kértem a tárgyalás elhalasztását, és pár dokumentumot a tárgyalás könnyebb lefolytatása érdekében. Leveleimre - melyeket faxon és e-mailen is elküldtem - semmiféle választ nem kaptam. Ellenben kaptam egy telefont, amelyben egy Motorsport világtanácsi pozícióról folyt a beszélgetés…

Külföldre utaztam, majd hazaérkezésem után, megtudtam, hogy a tárgyalást megkezdték, a kérdéses technikai ellenőrt meghallgatták, majd pedig határozatot hoztak a tárgyalás elhalasztásáról.

  

Milyen dokumentumok miatt indult ellened eljárás?
Egy Hungaroring Sport Zrt-től érkezett levél alapján, melynek furcsa módon Frank Tamás az aláírója, a Szövetség taglistáját megnézve az MNASZ honlapján, Dancsó Pál neve tűnik fel a kérdéses tagszervezetnél…

A levél mellékletként tartalmaz, egy faxnak mondott dokumentumot, melynek címzettje Thomas Frank, és ami nem tartalmazza a küldési időpontot, valamint Szamos Miklós "Sportszakmai Szervező" jelentését és jelentés kiegészítését, melyek szintén nem tartalmaztak dátumot és időpontot.

Itt ért a következő meglepetés, hiszen Szamos Miklós a versenyigazgató helyettes volt a rendezvényen, és hát az MNASZ berkeiben "Sportszakmai Szervező" kifejezéssel még nem találkoztam.
Persze Szamos Miklós más szerepkörben is feltűnt ezen a rendezvényen, hiszen a fegyelmi bizottság által veszélyes területnek ítélt rajthelyen, mint fényképész tűnt fel…
Volt egy begépelt telefonbeszélgetés is, melynek rögzítéséhez és nyílvánosságra hozatalához egyik fél sem járult hozzá, mégis sokszorosításra került, és többen megkaptuk.
Van mégegy érdekes pont itt, hiszen azt állítják a fax a verseny alatt érkezett, és a verseny után rögtön elindult a vizsgálat.

Meglepő módon a fax egy londoni számról egy budapesti számra érkezett, pedig a küldő és a címzett a hungaroring épületében, egy folyósón kapott irodát a verseny idején…

Itt kell megemlíteni, hogy a versenyigazgató jelentés semmiféle megjegyzést nem tartalmaz az ügyről, pedig a verseny után készült, és Herczeg Lajos elnökségi ülésen tett mondatát, mely szerint ő a verseny sportfelügyelőjeként sem tudott semmi ilyen problémáról.

Kaphattál volna másmilyen belépőt az eseményre?
Verseny előtt a Főtitkár úr - aki történetesen a versenyigazgató is volt - felhívott és kérdezte, milyen belépőt szeretnék az eseményre. Mondtam olyat, amivel el tudom látni a betétverseny sportfelügyelői teendőit, valamint be tudok jutni a technikai ellenőröknek kijelölt területekre.

Milyen belépőt kaptál?
Olyat amivel a toronyból a boxutca felé nem lehetett kijönni…

Mi volt a tárgyaláson?
Beadványaimmal és panaszaimmal nem kívántak foglalkozni, és felvilágosítottak, hogy én nem kérdezhetek semmit.
Elmondtam mi történt, elmondtam mi a feladata az Alapszabály szerint a sportszakmai alelnöknek és az elnökségi tagoknak, valamint milyen feladatok hárulnak az IB-re, de igazából erre sem voltak kíváncsiak.
Én picit úgy érzem valakiknek, egy nagy szálka vagyok a szemébe, és nem választják azt az utat, hogy elmondják, vagy visszahívásomat kezdeményezzék.

Mik ezek az általad ott felsorolt feladatok?
- Szövetségi testületek munkájának figyelemmel kisérése
- Szövetség rendezvényeinek látogatása, azokról véleményalkotás
- Nemzetközi rendezvények ellenőrzése
- Intéző Bizottsági határozatok végrehajtásának ellenőrzése

Mitől tiltottak most el tulajdonképpen?
Szövetség versenyrendszerében végzett szakmai tevékenység…
De mivel ez számomra is nehezen értelmezhető, álljon itt a határozat.

Mi lesz most?
Van még pár napom végiggondolni, hogy van-e értelme fellebbezni.
Úgy gondolom, nem mutat jó irányt ez a rengeteg fegyelmi és etikai vizsgálat.

Nem foglalkozik senki egy megfelelő jövőkép kialakításával, hanem mindenki Önös érdekeit helyezi előtérbe.

És hát a fegyelmik elindítása és a büntetések mértéke is érdekes.
Egy versenyző, vagy szakosztályvezető ellen Internetes megnyilvánulásuk miatt indul eljárás, ám ha ugyanezt egy RSB vagy egy Média Bizottság tag teszi, azt teljesen normálisnak vesszük. Igen az is lehetne, de akkor le kellene ülni és egymás szemébe is elmondani a problémákat.

Van rendező akit, megbüntetünk, mert nem enged be pár "piros telefonon" jelentkező vendéget, és van rendező aki a kauciót sem fizeti be szokás alapján, van olyan akinek pedig a tisztségviselők kijelölésekor nem kell betartani az Intéző Bizottság határozatait és az MNASZ szabályait.

És hát ugye ma megint érdekes információval találkozhatunk, hiszen más jelent meg az MNASZ honlapján és más az SMS-ben küldött híranyag, de ez vélhetően már csak üldözési mánia.
Én 2 évet kaptam, információim szerint az a versenyző, aki ellen azért indult eljárás, mert megütött valakit, ő 8 hónapot, és hát külföldön ugye versenyezhet.

Jogos a kérdés, ezt most ki érti…

Két fénykép 20 évvel ezelőttről:
 

Ez a hír most jelenik meg 10181. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k