Csépe Teddinél marad a H1
RTE bajnokai - sorozat - H/1
2008-02-05
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032800
Napi oldal:
16722
Jelenleg:
1512
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Csépe Teodor - Kailbach Gergely kettős remekül kezdte a 2007-es évet, mégis az utolsó versenyen, Szendrőn dőlt csak el, hogy övék a kategóriagyőzelem. Teddivel is beszélgettünk kicsit a múltról, a jövőről…

- Gyakorlatilag úgy indultunk el, hogy nem arra mentünk, hogy bajnokságot nyerjünk. Az év egy kicsit akadozva indult. Nem volt biztos, hogy ki fog mellettem ülni, ki fog navigálni. Az anyagiak, mint ahogy minden évben, a tavalyi évben is nagyon nehezen alakult ki. Végül is egy komoly támogatónk lett, aki anyagilag is besegített nekünk, ez a Prilux kft. Az összes többi támogató is mindig nagyon szívesen segít, de hát tudod, hogy a legtöbb dologhoz pénz kell. Aztán végül is találkoztam a Gergővel. Ő érdeklődött és akkor az első verseny után kiderült, hogy egy jó navigátor, egy megbízható, rendes ember. Maradt egész évre. A csapat megint úgy állt össze, hogy év elején még bizonytalan volt, hogy ki az, aki tud jönni folyamatosan szervizelni, ki az, aki állandó ember lesz és megbízható. Aztán ott is kialakult egy-két nagyon jó ember, úgyhogy gyakorlatilag meglett a jó csapat. Az autó szintén összeállt. Év közben voltak nehézségek, de még a tavalyi évünk volt a legjobb szerintem abból a szempontból, hogy nem volt annyi műszaki gondunk. Aztán óriási szerencse mellett és a folyamatos, nyugodt versenyzéssel sikerült elérnünk ezt az eredményt.

- Az év eleje mégis jobban sikerült, mint a vége…
- A legjobb verseny az első kettő volt, mert itt volt a legjobb az autó, itt volt, hogy volt megfelelő gumink is és itt tudtunk úgy győzni, hogy gyakorlatilag tényleg mi értük el az eredményt, nem pedig az ellenfél hibázott vagy volt műszaki gondja. Minden passzolt, minden jól kijött. Nagyon jól, felszabadultan tudtunk versenyezni. Ez volt a legjobb. A legrosszabb mindenképpen a salgótarjáni versenyünk volt. Ott volt a legtöbb műszaki gondunk, gond volt a futóművel, a motorerővel, a fékkel, a gumival, úgyhogy ott ami csak összejöhetett, minden összejött. Betört az első szélvédőnk - szintén a mi hibánkból, szóval minden összejött. Ezt kihagytam volna az évből. Az összes többi úgy elment.

- Idén mi lesz veletek?
- Marad az autó, marad a csapat, marad a navigátor és indulunk H1-ben. Röviden ennyi. Megmondom őszintén, egyelőre a költségvetésünk az csak a saját zsebünkből áll, támogatói szerződésünk egyáltalán nincsen, semmiféle összegre nincsen kilátás, de mindenképpen szeretnénk elindulni. Az autót folyamatosan csináljuk, készítjük fel, vannak rajta dolgok, amiket fel kell újítani. Van egy-két dolog, amin fejlesztettünk. Ami biztos, az a navigátorom és a csapat, ez a kettő.

- Az autó és a kategória is marad, de mik lesznek a fejlesztések?
- Más lesz a hajtása, egy kicsit növelünk a motorerőn, könnyítünk a súlyon. A kategóriánkban 920 kiló a minimumsúly, a miénk pedig 1030, így felette voltunk, kötelező volt, hogy csökkentsük.

- Cél a bajnoki címvédés?
- Megpróbáljuk. Mindenképpen szeretnénk megint bajnokok lenni, de az a baj, hogy ehhez több pénz kellene, mint amennyi most a rendelkezésünkre áll, vagyis ami úgy látszik, hogy a rendelkezésünkre fog állni év közben. Ha ez változik és meglesz az az anyagi háttér, hogy meglegyenek azok az eszközök, amik szükségesek az első helyhez, akkor mindenképpen azért fogunk küzdeni. Ha nem, akkor pedig a határoknak megfelelően próbáljuk a legjobb eredményt elérni.

- Ha pénz nem számítana és beleülhetnél álmaid autójába, akkor ez mi lenne?
- Ha reálisan és hosszú távon kezdenék el gondolkodni, lépcsőzetesen, szépen, akkor azt mondanám, hogy beleülnék egy gyári fejlesztésű szuper 1600-as elsőkerekes autóba először, utána mondjuk egy szuper 2000-es összkerékhajtású autóba, és a végén ülnék bele egy WRC-be. A WRC-k közül ami a leginkább tetszik, az a Citroen WRC. Nyilvánvaló, hogy az embernek a királykategória az álma, a WRC. De eltöltöttem a hat évet a raliban, én is tudom, hogy milyen lenne, ha beülnék egy WRC-be. Szerintem csetlenék-botlanék, felesleges lenne beleülni.

- Mióta versenyzel?
- 2001-ben kezdtük el. Az idei a hetedik év lesz, bár a 2003-as évet teljes egészében kihagytuk. 2002-ben is csak három versenyt mentünk, a harmadikon totálkárosra törtük az autót, nem volt pénzünk, hogy megcsináltassuk, úgyhogy annak az évnek is kihagytuk a maradék részét.

- Milyen autókkal mentél ebben a hét évben?
- Két autóval versenyeztünk, az egyik egy N-es Honda CRX volt, azzal 2001-től mentünk 2005-ig, aztán 2006-ban ültünk át ebbe az autóba, ebbe a H-s Honda Civic-be.

- Hátsó kerekest sosem próbáltál?
- Nem, bár megmondom őszintén, Zsigulival akartam kezdeni, mint amivel az ifjú titánok 95 százaléka. Csak akkor egy jó autót megvenni, rendbe rakni és elindulni vele, az körülbelül kétszer-háromszor annyiba került volna, mint a kis N-es Honda, amit megvettünk, és aztán már maradtam az első keréknél. De nem bánom. Ha úgy adódna például, hogy egy hátsókerekes autóba üljek be, akkor beülnék abba is. Nem félek a kihívástól, nagyon szívesen kipróbálnám. Nekem ráadásul Zsiguli volt az utcai autóm és azzal mentem fel a Mátrába csúsztatni, úgyhogy tudom, milyen a hátsókerekes autóval menni és nagyon-nagyon szerettem, élvezetes vele nagyon autózni. De ha a kettő között választani kell, akkor maradok az elsőkerekesnél.

- Most egy kicsit vájkálnék a magánéletedben.
Mivel foglalkozol a hétköznapokban?
- Ez egy érdekes kérdés. A múlt hét közepéig értékesítési csoportvezető voltam egy cégnél. Azóta munkanélküli lettem, így alakult az életem. Egyébként a könyvpiacon dolgozom, ezt hozzáteszem, most már lassan hat éve. Eddig két nagy cégnél dolgoztam, először területi képviselőként, aztán pedig, ahogy említettem, értékesítési csoportvezetőként. Most, hogy megszűnt a munkahelyem, valószínűleg több szerzővel is fogok szerződést kötni és az ő kiadványaikat fogom képviselni.

- Hogy jött a könyv az életedbe?
Miért pont a könyvpiacot nézted ki magadnak?
- Az túlzás, hogy kinéztem magamnak. Az igazság az, hogy annak idején 2002-ben alakult úgy az életem, hogy mindenképpen kellett keresnem valamilyen dolgot. Felköltöztünk Budapestre az akkori barátnőmmel, és elkezdtem állásokat keresni. Végül egy könyves cégnél kötöttem ki. Nem állt tőlem messze, mert nagyon szeretek olvasni. Annak idején, amikor még főiskolába jártam, hetente egy könyvet elolvastam. A mai napig szeretek olvasni, és a kereskedelmet is szeretem. Szeretem azt, amikor napközben az ember rengeteg felé mozog, tárgyalása van. Ez egy mozgalmas munka.

- Mi a kedvenc könyved?
- A Wass Albert könyveket szeretem és mindent, ami a magyar történelemmel, politikával foglalkozik.

- Házas ember vagy már?
- Nem. Van egy komoly barátnőm. Ha minden igaz, akkor ebből komolyabb dolgok fognak kisülni, de egyelőre még nem történt komolyabb lépés.

- Ő hogy viseli az autóversenyzést?
- Abba a kategóriába tartozik, aki nehezen viseli. Nagyon izgul. Tudod, ő erdélyi, ott is él, úgyhogy nem minden versenyemen van itt. Nagyon félt. Nyilván, ha jó eredményünk van, akkor nagyon örül neki, de azért nyugodtabb lenne, ha ezt abbahagynám. De ezt már megbeszéltük, ő így ismert meg, én pedig nem akarom abbahagyni - így áll a dolog.


 

Ez a hír most jelenik meg 3868. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k