Csikó Peti 2008-at kihagyja
RTE bajnokai - sorozat - A/3
2008-02-04
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732031881
Napi oldal:
15803
Jelenleg:
1082
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Csikó Péter 2007-ben két bajnoki címet is magáénak tudhatott. A/3-ban és az az A/Lada kupában is ők lettek az elsők. Először az elmúlt évadról kérdeztem őt.

- Megmondom őszintén, a 2006-os évben három versenyen tudtunk indulni, úgyhogy a 2007-es évre megbeszéltük a navigátorral és a segítő emberkékkel, hogy ezt az évet végignyomjuk. Készültünk rá minden szempontból. Az első verseny elég jól is sikerült, megnyertük a kategóriát. Abszolútban is az eleje körül végeztünk, igazán akkor döntöttük el, hogy lenyomjuk az egész évet.

- Mikor kezdtél el versenyezni?
- Ezt egészen pontosan nem tudom. Még nem volt jogosítványom, de már zárt pályás versenyeken indultam két-három alkalommal, egy Trabanttal. Utána pedig vásároltunk egy kereklámpás Zsigulit és azzal próbálkoztunk. Ez azt hiszem, hogy '96 környékén volt. Utána volt egy nagy kihagyás: munka és katonaság miatt. 2004-ben úgy gondoltuk, hogy kipróbáljuk magunkat a túrában. Ott 5-6 versenyt mentünk, elég jó részeredményeink voltak. Ebből is látszott, hogy van keresnivalónk itt. Utána próbáltunk több pénzt keríteni, aztán autót fejlesztgetni és így folytattuk ezeket az éveket. 2005-ben teljes szezont mentünk. Ott is elég nagyot csatároztunk a kategóriatársakkal. Volt, hogy kategória második helyet sikerült megszereznünk, de úgy, hogy egálponttal az elsőhöz képest. Akkoriban a Borbereki Csaba volt a nagy ellenfelünk. 2005-ben neki eggyel több első helye volt a kategóriában és a pontegyenlőség és a szabályok miatt mi lettünk a másodikak abban az évben, a Lada Kupát pedig egy ponttal nyertük meg.

- '96 és a Trabi után mindig Ladáztál?
- Igen, mindig. Utcán is csak Zsigulim volt, ez volt nagyjából az elérhető.

- Pont ezt akartam kérdezni, hogy azért, mert a Lada elérhető, vagy azért, mert a Lada igazából egy szerelem nálad?
- Szeretem a hátsókerekes autót. Persze elérhető is volt, de ez az autó azért megragadja az embereket, mert a mai napig elég látványosan lehet vele autózni, nagyon sokan szeretik.

- Ha jól tudom, akkor te megváltál attól az autótól, amivel 2007-ben ennyire sikeres voltál.
- Így van.

- Mi lesz veled ezek után 2008-ban?
- Már az utolsó futam előtt eladtam a kocsit, a szendrői futamra úgy kaptam kölcsön, vissza az új gazdájától, mert ő még nem akart vele indulni. 2008-at úgy gondoltuk, hogy szünettel fogjuk tölteni, mert az anyagiak elfogytak. Úgy gondoltuk, nehogy a család rovására menjen az autóversenyzés, így most szüneteltetünk. Egy évet tervezünk, majd meglátjuk, lehet, hogy lesz több is belőle, majd ahogy a helyzet hozza.

- Azért az bizalomgerjesztő, hogy szüneteltetésről beszélsz. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg még nem tettél le arról, hogy autóversenyezz valaha?
- Nem. Ha bármelyik szakágban megnézzük az emberkéket, akik eredményesek voltak, előfordult már sokaknál, hogy nem is egy évet hagytak ki. Mert ezt nem igazán lehet abbahagyni. Én nem fogom abbahagyni, most csak szüneteltetünk, majd meglátjuk, hogy jön össze, mennyit kell itthon ülni.

- Meg hogy fogjátok bírni ezt az otthon ülést. Próbálod esetleg ezt valamivel kompenzálni, ezt a fajta hobbit, amit a rali jelentett eddig?
- Igazából lehet kompenzálni. Ha esik a hó, akkor kimegyünk kicsit kocsikázni, van hójáró kocsink, persze az is Lada.

- A tavalyi évben szinte a legnagyobb csata közted és Hegedűs Ati között ment. Mitől lehettetek ennyire szorosan egymás mögött? Ennyire nem bírtatok egymással? Ilyen nem nagyon volt más kategóriában.
- Igen, ő is nagyon régóta megy, ügyes kezű pilóta. De voltak még jó pilóták, akikkel a túrában kellett csatázgatni kicsit.

- Hogy bírod a nyomást? Milyen hatással van ez a vezetésedre?
- Ezt régebben már megtanultam. 2005-ben, akkor még mondhatom, hogy kezdők voltunk, az volt a második évünk. Ott megtanultam, hogy először fejben kell a dolgokat összerakni. Most itt a 2007-es évben ezzel nem nagyon volt gondom. Nem vagyok izgulós típus, ha valaki közel jön hozzám, vagy esetleg hibázok. De hála Istennek ez utóbbi nem nagyon fordult elő. Engem nagyon nem befolyásol, hogy szoros a küzdelem vagy sem. Próbálunk menni, ahogy tudunk, aztán hál' Istennek felénk dőlt a mérleg.

- Kiegyensúlyozottan versenyeztetek egész évben. Hol te voltál az első és Attila a második, hol fordítva, viszont Gyöngyös volt a kivétel, ahol te a tizedik helyen végeztél. Ott mi történt?
- Az első gyorsot elég fölényesen nyertük a kategóriában és a második gyorson egy lassító nekünk jött, vagyis mi mentünk neki. Igazából túl nagy baj nem történt. Épp, hogy a jobb első kerekünk a középső gumisorhoz hozzáért. Nem mentünk neki se, rá se a gumira, hanem a sarkát elcsípte. A Zsigulinál van egy olyan betegség, hogy az első kerék be szokott fordulni, túlfordul a kormányösszekötő és akkor beszorul. Mi egy kicsit be is csúsztunk az árokba és úgy 7-8 percet töltöttünk bent, mire kitoltak, meg visszarugdostuk a kereket. Utána nyertük megint az összes gyorsaságit, azzal az egy gyorssal volt egy 7,5 perc hátrány, amit begyűjtöttünk.

- Mi volt eddig a legnagyobb kár, amit valaha versenyautóban okoztál - akár optikailag, akár értékben? Volt valaha igazán nagy borulásod?
- Hála Istennek szerencsés vagyok, mert olyan nagyon nagy borulásunk, törésünk nem igazán volt. Kisebbek igen. A 2007-es autó, 2004 óta így néz ki, nem történt benne nagyobb kár, nem volt soha átfestve vagy javítgatva. A kis horpadásokat kinyomtuk, de tavaly év végéig nem nagyon sérült az autónk. Műszaki gondjaink persze voltak, de azok mindenkinél előfordulnak.

- Elég látványosan is vezetsz. A közönség, a nézők nagyon kedvelik a stílust, ahogy autózol. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a duen.hu látogatóitól és szavazóitól közönségdíjat kaptál. Volt már erre példa korábban?
- Nem, ez volt az első közönségdíjam. Örültem neki. Egy kicsit váratlanul ért a dolog. Pénteken este tudtam meg, hogy szombaton lesz a díjátadó és jó lenne, ha megjelennék ott.

- Látványra, vagy inkább időre autózol? Mi az, ami leginkább tetszhet a nézőknek?
- Kétfajta néző van. Az egyik, aki a nagyon látványos dolgokat szereti, a másik meg aki az eredményt is nézi. Én azért versenyeztem, hogy minél jobb eredményeink legyenek, emellett persze jó, ha néha van egy kis látvány is. Volt, amikor csak a lendület is belevitte az autót egy-egy látványosabb kanyarvételbe, mert ha már csúszkál az ember jobbra-balra, az már nem túl gyors. Valamilyen szinten az autó bármikor megcsúszhat, de az én stílusom inkább a gyors.

- Néha azért sikerül a másik oldalnak is örömet okoznod…
- Így van. Főleg tavaly, amikor már láttuk, hogy nagyjából biztos az első helyünk, akkor az utolsó egy-két gyorsaságin már mertünk és próbáltunk egy kicsit csúszkálgatni, hadd örüljön a néző is.

- Nagyon remélem, hogy hamarosan újra láthatunk téged, és leginkább a túra mezőnyében! Ehhez az egy évhez pedig jó pihenést kívánok neked és bízzunk benne, hogy tényleg csak egy év lesz!
- Reméljük, de ezt majd az anyagiak fogják meghatározni. Teljesen nulláról kellett építenünk egy autót. Vásárolni nem szeretnénk, mert ezt a kocsit is saját kezűleg csináltam, abban bízom, amit én csináltam.

- Hétköznaponként mivel foglalkozol, amikor nem autóversenyző vagy?
- Sofőr voltam, bár most munkanélküli vagyok. Öt évig dolgoztam egy nagykernél, terítettem az országban. Elég sokat kellett mennem, még ez is kicsit előnyömre vált. Hétköznap is bennem volt a folyamatos lendület, úgyhogy talán még ez is segített a versenyzésben, hogy ezáltal valamilyen szinten gyorsabbak voltunk. Lehet mondani, hogy állandó edzésben tartott a munkám. Aki a közúton egy kicsit lendületesebben, tempósabban megy, annak igazándiból ugyanazt kell átvinni a versenypályára is, csak ott nincs szembeforgalom.

- Mi lesz veled most, hogy azt mondtad, munkanélküli lettél? Mivel fogsz foglalkozni?
- Kilátásban van egy külföldi munka pár hónap erejéig, úgyhogy valószínű, hogy a napokban utazom külföldre.

- Sok sikert neked külföldön és remélem, hogy mielőbb találkozunk. Azért ígérd meg, ha már nem dolgozol odakint, akkor néha eljössz egy-két versenyre megnézni a többieket. Ha másért nem, csak azért, hogy tudd, 2009-ben kikre kell számítani ellenfélnek...
- Ez a 2008-as év elég jó lesz, ahogy hallottam, hogy kik fognak indulni. Jó lett volna mennünk, de sajnos ez most nem jön össze. Majd 2009-re. Versenyt nézni meg nem hiszem, hogy el fogok menni, mert nézni azt nem nagyon szeretem. De az eseményeket azért figyelemmel fogom kísérni.


 

Ez a hír most jelenik meg 5760. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k