h i r d e t é s
Összes oldal:
732043659
Napi oldal:
27581
Jelenleg:
943
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Emlékeztek, mikor vezetettetek először autót? Én azt hiszem, öt éve. Nagyszegi Bence öt és fél évesen. És hat évesen már megkapta élete első Skodáját. Most 12 éves, már szlalombajnok, és idén a gyorsasági szakág Suzuki Kupájában versenyez majd.
Kapitány Zoltán, aki rendezőként és versenyzőként is kapcsolódik az autósporthoz, Bence egyik fő segítsége. Először vele beszélgettünk.
- Hogy jött életedbe Bence? - A versenyeken alakult ki. Elég sok amatőr versenyt rendezünk, és ma már inkább csak ott is indulok. Egy faluból származunk, együtt jártunk versenyekre Bence hat éves kora. Szoktunk beszélgetni, néha kikérte a tanácsomat, és valahogy így alakult ki, hogy amennyire időm engedi, felvállalom, és próbálom segíteni az ő pályáját.
- Melyik volt a pillanat, amikor megláttad benne a fantáziát, hogy Bence igazán erre született? - Nem csak versenyeken szoktunk találkozni, és amikor azt vettem észre, hogy bármilyen járműről volt szó -és az lehet egy traktor is-, ő azt vezetni akarta, akkor rájöttem, hogy őt ez igazán érdekli, és nagyon élvezi. Láttam rajta, hogy tényleg ezt akarja csinálni, és ez meggyőzött.
- Mi az, amiben leginkább tudsz, vagy kell Bencének segítened? - Most már egyre kevesebb dologban. Sőt, már ott tartunk, hogy amatőr versenyeken már én nézem, hogy Bence milyen időket megy, és én próbálom utolérni őt… De most a pályaversenyzés felé próbálunk egy kicsit kacsingatni, és ez azért másabb, mint egy rali vagy egy szlalom, úgyhogy itt tudok néhány tanáccsal segíteni neki. Az első, amit most meg kell szoknia, hogy például ezeken a versenyeken nem egyedül van a pályán, mint eddig, hanem most már előre és hátra is kell, hogy figyeljen.
- Bence nagyon fiatal, és nagyon ígéretes tehetségnek bizonyul. Az anyagi feltételek megteremtésében, mondjuk a szponzoroknál, megkönnyíti a dolgotokat ez a tény? Mert azért valljuk be, ez nem mindennapi. - Könnyebbnek nem igazán nevezném, de például a fő támogatónkkal így találtunk egymásra: kijárt versenyre, nézte, hogy ez a fiatal gyerek milyen ügyesen megy a felnőttek közt. Vele nagyon jó a kapcsolatunk, és most megvette Bencének a Suzukit, amivel majd a gyorsasági szakágban fog majd versenyezni. Az autót és a Suzuki Kupát azért választottuk ki, mert ez az egyetlen kupasorozat, ahol elindulhat majd.
- Hogy fogadja a többi versenyző, amikor meglátnak titeket, meglátják Bencét? - Aki nem ismeri Bencét, az eleinte fél, hogy 'Úristen, milyen galibákat fog okozni ez a fiú!'. De az első futam után ez változik, hogy 'Hú, de ciki, ha előttem végez és nem mögöttem…' Valami ilyesmit érzek a versenyeken. De tényleg, utána már látják, hogy jól kezeli az autót, profi módon vezet, és tulajdonképpen azt mondhatom, hogy egy-egy futam után már tisztelik is. Michelisz Norbi például azt mondta, hogy Bence a korához képest bátran és stabilan vezeti az autót.
- Tesztelni voltatok a Hungaroringen, mert az volt a terv, hogy Bence rajthoz áll az első verseny hétvégén. Hogy ment? - Egy kis meglepetés ért minket, mert tényleg úgy volt, hogy rajthoz állunk, de a Szövetség elnöke még egy sportorvosi vizsgálatot kért ahhoz, hogy Bence elindulhasson. Úgyhogy a következő verseny lesz majd csak, ahol rajthoz állhat. Az edzéseken azért mehetett, elég jól szerepelt. Háromszor harminc percet volt a pályán, és egyre jobb lett. Talán ennek is köszönhető, hogy meghívást kapott szintén a Hungaroringre, egy amatőr rendezvényre.
Innentől gondoltam, Bencével folytatom. Először nehéz volt megszólalni, mert furcsa volt, hogy egy versenyzővel beszélgetek, aki "lecsókolomoz", de hamar átlendültünk ezen, és Bence boldogan mesélt.
- Mikor vezettél először autót? - Öt és fél évesen egy épített autót vezettem először. Utána olyan hat éves koromban megkaptam életem első Skodáját, amit apával készítgettünk fel a versenyekre. Én nem nyúlkáltam bele a kocsiba, de mindent rám kellett állítani, az ülést, a pedálokat például meg kellett hosszabbítani, hogy elérjem.
- Melyik volt az első verseny, amin elindultál? - 2002-ben Kiskunlacházán, a Pestlőrinc Rali, amit a Zoliék rendeztek, de ott még csak előfutó voltam.
- A barátaid mit szólnak ahhoz, hogy autóversenyző vagy? - Nem nagyon érdekli őket, bár van, akit igen, és kérik, hogy mutassam meg az autómat, és persze akkor meg szoktam mutatni nekik.
- A suli mellé hogy fér ez az életedbe? - Kaptam egy papírt a suliban, amivel elengednek, ha verseny van, de csak azzal a feltétellel, hogy bepótolom, amiből esetleg kimaradok.
- Az anyukák szoktak a legjobban aggódni... A tiéd hogy viseli? - Egész jól bírja. Néha van, hogy megijed, akkor azt mondja, ilyet többet ne csináljak, mert a szívinfarktust hozom rá. Apa jobban viseli, őt kifejezetten érdekli a dolog, odavan érte. Szokta mondani, itt miért nem nyomtam, ott miért nem, erre azt mondom neki, mert ott nem lehet… Szóval ő inkább bele szokott szólni…
- Kik azok a leginkább segítenek neked? - Kapitány Zoli, Zengő Zoltán, a csapatvezetőnk, és Michelisz Norbi, aki például beült mellém az edzésen, és elmagyarázta, hogy hogy kell venni a kanyarokat: figyeljek az ívekre, a fékutakra, meg a kigyorsításokra.
- Nincs ugye még jogosítványod, de a versenyekre azért készülnöd kell. Hol szoktál gyakorolni? - Kiskunlacházán, a reptéren van egy laktanya, ott szoktam gyakorolni két-három hetente, de Örkénybe a Ringre is kijárunk néha. És most kijárunk az edzésekre a Hungaroringre.
- Hogy ment az első Suzukis teszt? - Szerintem egész jó lett. Az első körben kicsúsztam a sóderágyba, de kihúztak, a szerelők megnézték a kocsit, nem volt semmi baja, és tovább mehettem. A második körben ugyan óvatosabban, de végigmentem. A harmadikban pedig már előzgetnem is sikerült, ők is engem, úgyhogy szerintem ez volt a legjobb.
- A többi versenyző hogy fogadott? Mit mondtak például, mikor megálltatok a harmadik kör után? - Megmondták a véleményüket. Volt, aki azt mondta, hogy ez vagy az a kanyar nagyon jól sikerült, volt, aki azt, hogy ott egy kicsit hosszú volt a fékút, de próbált segíteni mindenki egy kicsit.
- Sosem félsz az autóban? - Nem nagyon szoktam, bár volt egy pár eset: mondjuk, amikor kétkerekeztem, akkor egy picit megijedtem…
- A szlalombajnoki kupáidon kívül milyenek vannak még otthon? - Van sok. Kezdetekben ötödik, hatodik helyen végeztem. Most már javarészben első-második-harmadik helyért szoktam kupát kapni, de párszor már sikerült az abszolútban is jól szerepelnem.
Ez a hír most jelenik meg 6202. alkalommal
|