Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Csomósék nyerték a Peugeot Kupát Egerben
Higgadt autózással nyertek
2019-04-03
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722762185
Napi oldal:
209064
Jelenleg:
5111
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Hatalmas csatákat hozott az idei első futamán az immár második szezonját kezdő Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozat. Idén kilenc páros nevezett a Kupába, az első évhez képest megduplázott részvételi szám hozta is azt a sportszerű küzdelmet, amit a P Automobil Import Kft. tervezett a Kupa kiírásakor.
 
2018-ban négy páros fejezte be a Peugeot Kupát, akik mindannyian folytatták a versenyzést idén is. Hozzájuk öt új egység csatlakozott, így igazán népesnek mondható mezőnnyel indította második szezont a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozata, amely a Magyar Rallye1 Bajnokság részeként, öt aszfaltos futamon került kiírásra.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_16

A sorozat első állomása a szezonnyitó Eger Rallye volt. Március utolsó hétvégéjén, szikrázó napsütésben, rengeteg néző előtt zajlott a verseny. Péntek este az ünnepélyes rajtceremónia után azonnal egy esti szakasz következett, ahol hideg aszfalton, rövid, tempós pályán kellett megkezdeni a küzdelmeket. A superspeciál szakasz az újonc Szauer Gergő – Rácz László párosnak sikerült a legjobban, egy másodperccel előzték meg a tavalyi bajnokaspiráns Csomós – Nagy kettőst.
 
A két páros küzdelme az első helyért másnap is folytatódott, Szauerék rendre nyerték a gyorsasági szakaszokat, de csak másodpercekkel, hiszen a nap felénél, hat szakasz után 11 másodperc volt a különbség közöttük. Aztán egy elrontott féktávon, a nagy tempó a mohácsi páros vesztét okozta, átfordult a Peugeot 208 a tetején, talpra állt és miután a legénység meggyőződött róla, hogy igazából minden a helyén van és tudják folytatni a versenyt, addigra már összeszedtek három perc hátrányt.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_12
Csomósék innentől átvették a vezetést és nagyon okos autózással megnyerték a futamot.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_11
 
A kupa egyetlen külföldi indulója, a kolozsvári Maior testvérpár meglepte a mezőnyt, hiszen a fiatal román versenyző a számára ismeretlen pályákon nagyon hamar felvette a ritmust és a folyamatosan mosolygó srác a végén a második helynek örülhetett.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_10
A tavalyi bajnok, Jánosa Ákos új, tapasztalt navigátort, Szőke Tamást ültetett maga mellé és az újdonsült páros érezte, hogy nem kell mindenáron feszegetni a határokat, magabiztos versenyzéssel álltak fel a dobogó harmadik fokára.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_13
 
Márta János Hényel Ágostonnal az oldalán az első slick gumis versenyét vívta ezen a hétvégén, a népszerű pilóta a futam végén azt nyilatkozta, hogy rengeteg tapasztalatot szerzett és tudja, hogy milyen irányba kell fejlődnie. A negyedik hely jutott nekik ezen a futamon.

Szauerék
az esés után sem lassítottak, a látványosan összetört autót a csapat próbálta rendbe rakni. 
A civil életben rendőr pilóta a zárónap is nyerte a gyorsasági szakaszokat, így megnyerte a második napi versenyt, amiért plusz pontok járnak. A nagy hátrány behozhatatlan volt, az ötödik hellyel kellett megelégedniük.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_14

Hibján József
az első teszten hempergette meg autóját és az utolsó pillanatban elkészült versenyautóval a tapasztalt pilóta bátortalanabbul kezdett, mint ahogy eltervezte. Ahogy mondta, sokat kell még tanulnia, de nagyon élvezte az egész futamot. Hatodik helyen ért célba Szollár Csaba navigátorával.
 
Riskóék voltak az utolsó célbaérők, akik ugyan az első napot nem tudták befejezni szervoprobléma miatt, de a SuperRallye szabálynak köszönhetően másnap visszaálltak és próbálták felvenni a tempót a többiekkel. Sajnos újra technikai gondok állták útjukat, de ha szenzorhibával és betört szélvédővel is, de csak felálltak a dobogóra, hiszen az a néhány pont is számíthat a bajnokság végén, amit így szereztek.
 
László Martinék defekttel kezdték a versenyt, majd a pilóta rosszulléte miatt kényszerültek kiállni. Hangodi Bendegúz, a mezőny legfiatalabb pilótájaként próbálta megmutatni, akár egy gyorsasági erejéig is, hogy sok van még benne. A rallycrossból érkező pilóta első éles versenyén összetörte az autóját, de bizakodik benne, hogy kicsit lehiggadva előrébb tud majd jutni az elkövetkezendő futamokon.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_15
 
Az egész verseny alatt kiemelt figyelem kísérte a Peugeot 208 R2-es Kupa résztvevőit, hiszen a szervizparkban külön utcát nyitott a Peugeot sátrak serege. Az új és a régi versenyzők szurkolói örömmel látták, hogy milyen profi körülmények között versenyezhetnek kedvenceik.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_9

A győztesek nem csak a Kupában, hanem a 2WD kategóriában is elöl végeztek így a kiírásnak megfelelően a maximális pénzdíjban részesültek.

A Kupasorozat következő állomása az április végén megrendezendő Miskolc Rallye lesz.
 

Eger Rallye 2019– Peugeot Kupa végeredménye:
 
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 1:28:30.9
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 1:29:24.8 (+53.9)
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 1:29:53.7 (+1:22.8)
4. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 1:30:36.8 (+2:05.9)
5. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 1:31:08.1 (+2:37.2)
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 1:32:32.7 (+4:01.8)
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 1:57:52.4 (+29:21.5)
(forrás: rallylive.hu)

Peugeot Kupa állása az első forduló után:
 
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 18 pont
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 10 pont
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 9 pont
4. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 9 pont
5. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 5 pont
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 3 pont
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 2 pont
 
A ponttáblázat a szabályoknak megfelelően a versenyben elért helyezés alapján + napi szakaszokon elért helyezések alapján + utolsó gyorsasági szakaszon elért helyezés alapján kerül kiszámításra.
 

Versenyzői nyilatkozatok:

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_17 
Csomós Miklós – Nagy Attila, I. helyezés, 18 pont
„Nagyon jó hétvégénk volt! Megnyertük a versenyt, sok pontot gyűjtöttünk. Ésszel, okosan mentünk. Gergő gyorsabb lett volna tőlem, de ha megpróbáltam volna tartani vele a lépést, akkor nekünk is kockázatosabb lett volna a versenyünk… A csapattal megbeszéltük, hogy nem akarunk úgy nekiugrani, mint ahogy tavaly tettük. Ugyanazt csináltuk, mint talán most Gergő: mentünk életre-halálra. Megtanultuk, hogy ez nem kifizetődő! Kicsit visszább vettünk és működik. 
Nagyon örülök, hogy ilyen sokan vagyunk a Kupában és ügyes pilóták jöttek. Érkezett három-négy olyan ember, akikkel mindig kell számolni. Az egész Peugeot sátor, az egész felvonulás a szervizparkban, a marketing része nagyon komoly. Sokan jöttek a szervizbe megnézni minket. Látszik, hogy ez a népes mezőny meghozta az emberek érdeklődését is. Zempléni vagyok, talán a miskolci pályák közelebb állnak hozzám, mint a többieknek.”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_1

Norbert Maior – Francesca Maior
, II. helyezés, 10 pont.
„Örülök, hogy itt lehetek, és ilyen közegben versenyezhetek. Új volt nekem az autó és újak voltak a pályák is. Nagyon gyorsak ezek a szakaszok, sokat autóztunk nagy tempóval. 
Az egész hétvége nagyon élveztem, jó kis közösség alakult ki, látszik, hogy kiemelt figyelmet kap a Peugeot Kupa. Sokat kell még tanulnunk, de nagyon jó itt versenyezni. Ott leszünk Miskolcon is, várom már, hogy új pályákat ismerjek meg.”
 
csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_2

Jánosa Ákos – Szőke Tamás
, III. helyezés, 9 pont.
„Nagyon erős lett a mezőny. Örülünk a harmadik helynek. Tomival kezdünk összecsiszolódni. Kezdi ő is érezni, hogy mit tud, vagy mit nem tud egy ilyen R2-es autó a korábbi ’nagy autóihoz’ képest. 
Az látszik, hogy mögöttünk is gyorsak a fiúk és velük is kell számolni. Igazából sosem voltak a kedvenceim az egri lobogós pályák. Inkább a technikásabb részeken, főleg a szuhai szakaszon sikerült jobb időket autóznunk. Sajnáltam, amikor etap lett. 
Az egész csomag egy nagyon jó dolog. Beszélgettem nézőkkel, többen is elmondták, hogy jó így egy ilyen flottát látni, mint amilyen most a Peugeot Kupa. Látszik, hogy mindenki sietni próbál, hiszen nagy a csata a Kupán belül. Húzzuk egymást. Mindenki megtalálja az ellenfelét. Ennek egy hátránya van, a határon próbál mindenki autózni és ebbe, hogy most is néhány esetben, jobban benne van a hiba lehetősége. Nagyon tetszik. 
Várjuk már a Miskolcot!”
 
csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_3

Márta János – Hényel Ágoston
, IV. helyezés, 5 pont.
„Azt kaptuk, amit vártunk! Nagyon jó volt! Rengeteg új impulzus ért minket és nagyon sokat tanultunk. Megtanultuk, hogy mennyivel több dolgunk van egy ilyen éles futamon, mint amiken korábban indultunk. Nagyon ott kell lenni fejben végig. Koncentráltan, de nem túlparázva csináltuk végig a versenyt. 
Sokat kell még tanulnunk, de úgy gondolom, hogy tudjuk, hogy mikben kell fejlődnünk. Talán a legfontosabb, hogy az ösztönös mozdulatokat le kell váltani tudatosokra. Várjuk a külső videókat, próbáljuk kielemezni majd azokat. Volt egy komoly megforgásunk, amit a 15 éves mátrai hóautózás rutinja mentett meg… 
Miskolcon gőzerővel és ésszel támadunk!”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_18
 
Szauer Gergő – Rácz László, V. helyezés, 9 pont.
„Szenzációsan éreztem magamat egész hétvégén, talán azt a kis tetőn átfordulást kivéve. 
Tisztában vagyok vele, hogy az én hibám volt a borulás, hiszen később fékeztem, mint ahogy kellett volna. Korábban kellett volna egy gondolattal… Rossz döntést hoztam.
Nagyon jól érzem magam ebben a közegben, szenzációsan össze van rakva az egész!
Az autóval minden kilométer, amit mehetünk, egy ajándék. Izzig-vérig versenyautó! Most kell egy kicsit kalapálni, gittelni, de nagyon jó a csapatom, rendbe hozzák. 
Miskolcon találkozunk.”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_5
 
Hibján József – Szollár Csaba, VI. helyezés, 3 pont
„Szenzációs az autó, rengeteg lehetőség van benne. Nagyon az elején járunk még vele, de bízom benne, hogy megtanuljuk a jó beállításokat és tudunk majd gyorsan versenyezni!
Jó érzés egy ilyen közösségnek a részeként versenyezni, nagyon élveztük! 
Most ez a verseny így sikerült… De nem adjuk fel, várjuk a következő futamot.”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_19
 
Riskó Dani – Bíró Péter, VII. helyezés, 2 pont.
„Nem így terveztük a futamot, ahogy végül alakult a számunkra… Az első két szakaszon minden rendben volt, az időeredmények alapján a középmezőnyben autóztunk. Majd elment a szervónk, mint ahogy előtte két futamon is. Ki kellett állnunk, a csapat kicserélt mindent és másnap SuperRallye-ztunk. Jó részeredményeink voltak újra, majd a nap második felében egy apró szenzor rossz jeleket küldött a komputernek, így az autó letiltott, bedadogott, nem ment rendesen. Próbáltuk etapon megjavítani. Ideges voltam, nem zártam le a motorháztetőt, ami felnyílott, betörte a szélvédőnket. Az utolsó két szakaszt így kellett végigmennünk, mert az a pár pont, amit kaptunk azáltal, hogy kiestek előlünk, az még jól jöhet az év végén…”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_7
 
László Martin – Végh Attila, kiesett.
„Minden rendben volt, egészen addig, amíg defektet nem kaptunk az első szuhai szakaszon. Onnantól kezdve próbáltunk az eredményünk után futni és ledolgozni a több, mint 4 és fél perces hátrányunkat, ami nem sikerült ebben a kiélezett küzdelemben. Másnap pedig ki kellett állnom a rosszullétem miatt. Nagyon erős fejfájással kezdődött, amivel még valahogy elbírtam volna, de a szédülés és kettős látás már nem volt tréfa, be kellett fejeznünk idő előtt a versenyt.
Nagyon jó így versenyezni, hogy ilyen sokan vagyunk! Amíg mentünk, nagyon élveztük.
Nem állunk le, egy héttel az egri verseny után már az osztrák Lavantal Rallye-n próbáljuk a Mitropa Kupa pontjainkat gyűjteni.”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_8
 
Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dani, kiesett.
„Nagyon jó volt az egész. Nagyon vártam. Úgy álltunk hozzá a hétvégéhez, hogy csak simán végig akarunk menni, hiszen az első aszfaltos rallyversenyem volt ez az egri. De persze nem sikerült, buta voltam, mindenképp meg akartam mutatni legalább egy szakaszon, hogy mit tudok… Az első gyorson defektet kaptunk, a másodikon becsúsztunk, de végig tudtunk menni. A harmadikon spórolgattam, éreztem, hogy nem ezen kell túlhevítenem a dolgokat. Aztán megint jött a kedvenc egerbaktai szakaszom, ott történt a baj, eltaláltam egy terelőt és a bal első futóművünket megviselte, nem tudtuk befejezni a napot. A srácok rendbe rakták a kocsit és visszaálltunk SuperRallye-val. Már tényleg csak azért autóztunk, hogy végigmenjünk, jöjjenek a kilométerek. Nem is volt baj a tempóval, de nagyon felhordásos volt a pálya. Új volt ez nekem, a drazsés kis kavicsokon nem tudtam kihozni a kanyarból az autót. Nagy volt a tempó is, harmadik teligázon beugrattam az erdőbe és csúnyán összetörtem az autót. 
Nagyon elvette a kedvem az elején. Sokat tanultam egész hétvégén, ebből fogok tudni majd építkezni. Miskolcra pontosabb itinert kell írnunk és megpróbálom majd lecsitítani magam.”
 

 

Ez a hír most jelenik meg 1966. alkalommal
címkék: Peugeot
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k