h i r d e t é s
Összes oldal:
732057784
Napi oldal:
41706
Jelenleg:
1686
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Kész, vége, ennyi volt! Mármint a nevezések... Betelt az összes hely... A Dakar varázsa még most is töretlen, a verseny következő dél-amerikai kiadásának nevezési listája is hamar betelt.
Ugyanaz a kaland, de más terepen. A Dakar ettől még Dakar marad. Az extrém megpróbáltatás 2009-es kiadásának nevezési listája már megtelt, fél évvel a verseny előtt. Az A.S.O.-hoz most is több mint 500 nevezés érkezett, de csak a leggyorsabbak kaptak helyet, hiszen a férőhelyek száma véges.
"A Dakar rally mindig is egyenlő volt a kalandvággyal is, és ez már így van 30 éve. Megérett egy új kontinensre. Argentínában a patagóniai táblás vidék, míg Chilében az Atacama-sivatag, és persze az Andok átszelése várja majd a mezőnyt. Nagyon jól fel kell készülniük a versenyzőknek fizikálisan, hiszen egyik napról a másikra kell majd alkalmazkodniuk a különböző terepviszonyokhoz, és persze a magassághoz. Rengeteg az új dolog, de egy valami nem változott, a Dakar megmarad a világ legkeményebb rally versenyének" - monta Etienne Lavigne főszervező.
Egyszer Dakar, mindig Dakar. A 2008-ban elmaradt verseny résztvevőinek nevezését előnyben részesítették a szervezők, így 2009-ben ők adják majd a teljes mezőny 65%-át. Hat héttel a nevezési kezdet után már több mint 500 nevezés érkezett a rendezőkhöz, akik persze nagyon örültek ennek. Lavigne elmondta, hogy az összes gyári csapat és top páros ott lesz a versenyen, de emellett megemlítette, hogy a mezőny 16%-át az abszolút újoncok teszik majd ki.
A három legnagyobb csapat a Mitsubishi, a Volkswagen és a BMW előtte valószínűleg már csak egyszer fogja összemérni az erejét, még pedig a Dakar Series második futamán szeptemberben Portugáliában. A PAX Rally szeptember 9-én indul Lagosból, és öt nap után érkezik majd Portimaioba. A motorosoknál már a KTM is jelezte részvételi szándékát. A 2009-es Dakar rallyt január 3-a és 18-a között rendezik meg, és 14 szelektív szakasz viszi majd a mezőnyt az argentínai Buenos Airesből a chilei Valparaisoba. A verseny 6000 kilométere során a versenyzők áthaladnak a következő tartományokon: La Pampa, Rio Negro, Chubut, Neuquén, és Mendoza, és következhet Chile. Itt január 10-én Valparaisoban lesz a pihenő nap, majd a mezőny megmaradt része folytatja útját, irány Argentína a chilei Coquimbo és Atacama régión keresztül. A boldog győztes és a nem kevésbé boldog célba érkezők pedig január 18-án örülhetnek majd Buenos Airesben, hogy sikerült megbírkózniuk a kihívással, melynek neve Dakar.
A legtöbb versenyző számára azonban már november végén elkezdődik a Dakar. Aki nem tudja vagy nem akarja repülővel átküldeni autóját és felszerelését az óceánon, az nem hagyhatja ki november 26-ai és 27-ei technikai átvételt a franciaországi Le Havreban. Innen aztán együtt hajókázik majd át Dél-Amerikába a mezőny nagy részének felszerelése a versenygépektől a legapróbb alkatrészekig. Nem kevés álmatlan, de minden esetre nyugtalan éjszakát okozva ezzel a csapatoknak. December 31-e és január 1-je pedig már az argentínai technikai átvételt jelenti Buenos Airesben, aztán már csak kettőt kell aludni, és kezdődhet is a verseny.
Hivatalos oldal: www.dakar.com
Ez a hír most jelenik meg 2617. alkalommal
|