TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Duna Rallye előtt mondták
Duna Rallye
2006-05-25
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
702840828
Napi oldal:
276773
Jelenleg:
3979
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Megjelent a Rally & Racing újság legújabb száma.
Az újságból ollóztunk, valamint a cikk alján egy teljes Varga Cigány Zoli interjút olvashattok, ami helyhiány miatt nem fért be az újságba...


Benik Balázs

Holtverseny a két aszfaltos futam után, és a murva valahogy mindig jobban ment Neked…
Talán jobban kedvelem a murvás versenyeken, már csak azért is, mert úgy gondolom az igazi rally murváról szól. Ugyanakkor tényleg holtversenyben állunk a bajnokság élén, ami jó teljesítmény mind a két páros részéről, hiszen egyszer győzni tudtunk, egyszer pedig másodikak voltunk, ahogy Ők is.
Egyenlő ponttal állunk, tehát szinte nulláról kezdjük a küzdelmet a három murvás futam előtt. Természetesen a többieket sem kell elfelejteni, hiszen aki WRC-vel versenyez, kőkeményen beleszólhat a bajnokságba. Lehetnek keresztbeverések, pontrablások.
Egy tény: jó helyen állunk, sok pontot tudtunk összegyűjteni, de menni kell tovább és jól kell teljesíteni.

Mennyire fontos a taktika egy ilyen nehéz versenyen?
Nagyon fontos. De talán most nem lesz taktika! A lehető legjobb eredményt szeretnénk elérni, ami tőlünk telik! Nem akarjuk könnyen adni a bőrünket, de szerintem ezzel az ellenfelek pont így vannak, hiszen a murvás szakaszokon mindenki győzni akar. Nem lesz egyszerű…

De talán egy második, harmadik helyért járó pont az év végén többet jelent, mint egy eldobott, nullás verseny…
Ez így van, de ha van esély arra, hogy jó időeredményeket érjünk el, akkor azon leszünk, hogy hozzuk ezt és ha valami nem kerek, akkor kell csak átértékelni, hogy mi a legjobb taktika.

Megvan a kellő motiváció?
Nálam jobban senki nem várja a folytatást, mindenki kellőképpen motiválva van, hiszen a jelenlegi állás és az eredmények nem tűnnek rossznak.

 

Gonda Zsolt

Volt Ladázás, Skodázás, és mindig szereltél…
Ezt a Hondát mintha kevesebbet kellene…
A Skodával nem igazán voltak problémák, amik igen, azok Skoda betegségek, illetve A-s autó betegségek voltak.
Ez a Honda N csoportos, ebből adódóan jóval megbízhatóbb, és talán gyorsabb is, mint a Skoda. Legalábbis érzésre… Időben még nem vagyunk olyan gyorsak, mint kellene, de szokjuk egymást.

Vezetitek az N2-őt… azért az nem rossz…
Rossznak semmiképpen sem rossz. Persze ehhez kellett az is, hogy Papp Levit kizárták előlünk Miskolcon. 10 másodperccel megvertek ugyan, de találtak náluk valami szabálytalanságot, így elvették az eredményüket. Ennek igazából nem nagyon örülök, hiszen szeretek első lenni, nyerni, de nem így.

Fehérvár kimarad… Miért?
Sajnos nem tudunk indulni. Teljesen prózai az ok: nincs pénzünk :(
Ez nagyon borzasztó, hiszen ahogy előbb is mondtad, vezetjük a bajnokságot. Mikor bajnokságot nyertünk a Skodával, ekkora előnyünk soha nem volt és most nem tudunk rajthoz állni, mert nincs pénz.

Ha már az eredményt nem veszi figyelembe senki, valaki csak észrevehetné, hogy az egyik legcsinosabb navigátorhölgy, Petróczi Réka ül melletted az autóban…
Te is így látod? :) Réka nagyon sokat segít, hátha valaki más is felfigyel ránk…

Félek, ha több versenyt kihagyunk, akkor nagyon elszalad mellettünk az N2-es mezőny, hiszen 4-5 pilóta képes bajnokságot, versenyt nyerni…

Ismerlek annyira már, hogy tudom, nagyon el tudsz keseredni, ha Tőled független okok miatt nem sikerül versenyezni.
Nem az eredményért, hanem a jóízű autózásért szeretem ezt az egészet csinálni.
És tényleg nagyon el tudok szontyolodni, ha kimarad verseny…

 

Hadik András

Meggyőzően autóztatok a számodra új autóval Miskolcon…
Nem mentünk túl rosszul, de lehet ezzel még gyorsabb is lenni. Azt remélem, hogy tud ellenfele lenni a Super1600-os autóknak.

Amikor Hozzád került az autó, mit kellett rajta módosítani, felújítani?
Egy halom dolog meg lett rajta csinálva, amik által üzembiztossá vált, hiszen több éve nem ment sok kilométert egybefüggően. El volt nagyon hanyagolva.
Három-négy hónapot dolgoztunk rajta. Most kapott egy új váltót, meg lettek csinálva a féltengelyei, új a villamossága. Az egyetlen dolog, amihez nem nyúltunk, az a motorja, Ősz Laci tavaly felújíttatta Csehországban és az azóta úgy van.

Volt szerencsém anno egy murvás teszten ülni ebben az autóban és számomra nagyon meggyőző volt.
Én még nem mentem vele korábban murván, de már hallottam ezt másoktól is.
Remélem, hogy ez tényleg így lesz.

A fehérvári murvák mennyire fekszenek Hadik Andrásnak?
Nem szeretem az ilyen mezőn menést. Nincs semmi támpont, a navigátor is gondba van.
Jobban szeretem az igazi rallypályákat, ahol tényleg rallyzni lehet.
Ez is egy verseny, ezt is teljesíteni kell.

 

Janika

Kétesélyes a bajnoki cím?
Erről még nagyon korai így véleményt mondani. Sok minden történhet bárkivel, erről még kár beszélni.

Azért a csata nem rossz, ugye?
Persze! Ahogy tavaly is, ez a legjobb a fejlődésünk szempontjából.
Egyrészt javultak a technikai feltételek, mindenkinek. Mindenki egy kicsit újabb autóba ül, bár ez nem mindig jelenti azt, hogy fejlettebbek az autók, hiszen ha mondjuk a mi példánkat nézzük, akkor a 307 WRC futóműben és motorban erősödött, viszont hajtásláncban nem. Míg tavaly három aktívos hajtással mentünk, idén már csak egy aktív differenciálmű van az autóban. Ettől függetlenül mindenki új technikában, szokatlan autókban ül, amikből talán kicsivel többet ki lehet hozni, mint a régi autókból.
A másik fele pedig az, hogy akkor tudunk mi is fejlődni, ha szoros a verseny és mindenki arra van kéztetve, hogy a lehető legtöbbet hozza ki magából.

Az aktív diffik hiánya talán murván jön ki a legjobban. Tartasz ettől picit, hátrányban leszel emiatt?
Nem hiszem, hogy ezen fog múlni. 2000-2003-ig is egy aktív diffis autóval versenyeztem, nem éreztem ennek hátrányát. És ezekkel az autókkal a világbajnokságon sem mennek lassabban, úgy gondolom…

 

Keszler Matyi

Mesélj egy kicsit a múltadról!
Múltam? Na, az van, ha jövőm nincs is…
Wartburggal kocsiztam 10 évet. Másodosztályban kezdtük, két évben megnyertük a bajnokságot, feljöttünk első osztályba. A háromkarburátoros csodabogárral jókat küzdöttünk Leitold Karcsiékkal. Nyertünk egy-két bajnokságot és hegyen is jöttek a bajnoki címek.
1990-ben volt egy év Suzuki Swift GTi-val, itt is bajnoki cím lett a vége és sikerült háromszor Semperit Rallye-n is nyerni. 91-ben egy szép évünk volt Toyota Celica-val HB-s színekben. 1992-ben Kadet GSi, 93-ban rallycross Lanciával, Kotán Peti mögött voltam második. 1995-től jött az öreglány, az Audi. Konta dokitól hoztam el, abszolút 7-8 helyezések fűződnek hozzá… Voltunk vele harmadikok A8-ban…
Aztán idén jött egy váltás, Tábori Józsi és Budai Béla barátom összedugták a fejüket és kitalálták ezt a Toyotázást. Most itt tartunk…

Mi a különbség az Audi és a Celica között?
Míg az Audi robosztus, erősebb járgány, míg a Toyotának jobb a futóműve, fordulékonyabb, de kicsit gyengusz a csikó.
Béláék próbálnak valami erősebb motort szerezni bele, mert most teljesen utcai ami benne van. Remélem kilesz a kategória a Duna Rallye-n, mert ahogy néztem, nem sokan neveztünk. Úgy tűnik Cigányék nem nagyon akarnak jönni ezekre az ugratós pályákra.

Van még ambíció?
Hát persze! Bár a focit jobban szeretem, mint az autósportot, de most megműtötték a térdemet és most a focinak helló. Marad a kocsizás. Kihívás ez a Toyota is, mindenképp.
És megpróbálok egy-két navigátort kinevelni a jövő rallyjának.
Igaz, akkora tűz már nincs benne, mint mondjuk volt a Wartburgos időszakban.
Későn is kezdtem, 30 éves koromban ültem először volánhoz.
Vagyunk mi négyen ilyen öregek… Az idősebb Hideg, Fehér Pista, Titi és jómagam. Igyekszünk azért ott lenni minden derbyn…

 

Major Gábor a Duna Rally főszervezője.

Gábor! Volt egy kis szünet, kicsit eltüntetek, kimaradt egy év, de aztán bizonyítottatok a Palota Rallye megrendezésével, hogy igenis képesek vagytok jól megrendezni egy versenyt.
Nagyon örülök neki, hogy Te is így gondolod.
Szétosztottuk a munkákat, megpróbáltuk megtalálni minden részfolyamatra a legalkalmasabb személyeket.
Sajnos a 2004-es verseny után a cégem csődbe ment a rendezvény hatására. Ezt csak azért mondom, ha netán valaki versenyrendezésen töri a fejét, ezt kalkulálja be.
Megkerestem egy régi barátomat, aki felajánlotta, hogy segít megrendezni a versenyt, így lett a MexPress Kft. az idei verseny társrendezője.
Sportszakmailag az MNASz és mi is úgy gondoltuk, hogy kell egy olyan gárda, aki már évek óta bizonyította rátermettségét, így esett a választásunk Lakatos Robiékra, akikkel nagyon jó konszenzusban, baráti hangulatban készítjük elő a versenyt.
Mi pedig vállunkra vettük azokat a teendőket, amik hozzá tartoznak a rendezvény teljes egészéhez, amiben úgy gondolom korábban sem vallottunk szégyent.

Beszéljünk kicsit a verseny programjáról.
Mivel nem Európa Kupa, csak az országos bajnokság egyik futama, ezáltal rövidebb lett a verseny, "szerényebb" keretek között, de úgy gondolom, hogy magasabb sportszakmai színvonallal fogjuk megrendezni.
A korábbi versenyekhez hasonlóan, pénteken Dunaújvárosban kezdünk.
Streetrallye, ami a városon belül egy 5.3km hosszú kijelölt pályán zajlik. Mivel ez az eredmény nem számít bele a verseny értékelésébe, gondolom a versenyzők takarékoskodni fognak, de talán nem is baj, hiszen ne felejtsük el, hogy a biztonság a városon belül hatványozottan fontosabb, mint kint a murvás pályákon.
A következő napok rejtik az igazi kihívást, hagyományosan a lőtéren zajlanak majd a küzdelmek, a 0 ponttól Várpalotáig.
Igyekeztük a szakaszokat kicsit gyorsítani, szélesíteni. Kevesebb ugrató, autópróbáló részt betenni, hogy kíméljük a versenytechnikát.
Nagyon sok útjavítási munkát végeztünk, rengeteg követ elhordtunk, ami évek alatt felgyülemlett és amik körül a versenyautók már kellőképpen kihordták a murvát, ezáltal úgy gondolom, hogy ezek a szakaszok kevesebb kockázatot jelentenek a technikára nézve. Sokat dolgoztunk azért, hogy a versenyzők igényét szem előtt tartsuk és ne az autógyilkos jelző legyen a versenyünk mellett.

Melyik lehet a verseny leglátványosabb pontja?
Hagyományosan az öt fa környékére várjuk a legtöbb nézőt. Adott helyen kétszer is elmegy előttük a mezőny. Azon vagyunk, hogy próbáljunk egy minél járhatóbb nézői utat kialakítani, minél közelebb tudjanak autóval feljutni oda a rajongók. A biztonságos feljutás mellett gondolunk arra is, ha családok érkeznek, akkor ők is jól érezzék, magukat, étel-ital vételezési lehetőség is rendelkezésükre fog állni.
A másik ilyen látványos hely a "0" pont és környéke. Igazából ez egy akkora hatalmas terület, hogy nézői pontokat nem alakítottunk ki külön, de ahogy a térképekből kiderül, kijelöltünk egy-két látványos helyet, ami szintén könnyen megközelíthető.

 

Ranga Lacika

Hogy érzed Magad ebben a tavalyihoz képest szélesebb Ignisben?
Talán már kezdjük kicsit belakni…
Két versenyen túl vagyunk, kicsit otthonosabban mozgunk benne. Már kezdtük kicsit megszokni, hogy mit is csinál aszfalton, és most jön 3 murva verseny.
Új dolog lesz, biztos furcsa lesz a tavalyi N-es Ignishez képest.
Remélem tudunk majd egy jót tesztelni és megpróbálunk a versenyig minél jobban összebarátkozni.

Murván vagy aszfalton lesz könnyebb megzabolázni a S1600-os Ignist?
Ahogy mondtam, új lesz nekünk a murva. Talán kicsit barátságosabb a kocsi murán, legalábbis azt remélem. Aszfalton méregzsák, ideges. Bizakodva várjuk a versenyt.

A fehérvári pályákhoz milyen a viszonyod?
Kicsit átvariálták a szakaszokat, remélem nekünk tetsző lesz…

 

Spici

A két aszfalt futam után nem úgy álltok, ahogy gondolom reméltétek…
Túl sok reményünk nem volt, miután a beharangozott autót lemondták.
Az élbolyból a miénk szinte a legrégebbi fejlesztésű autó, különösen amivel az első versenyen indultunk.
Az első futam alatt úgy ahogy megszoktuk a Toyotát, majd jött a sokkal jobban vezethető, sokkal jobban uralható Ford, de Miskolcon sajnos elkövettem egy vezetői hibát, ami megfosztott minket az esetleges jó szerepléstől… Túl gyorsan mentünk és féktávon nem fértünk be a lassítóba. Ez egyértelműen az én hibám volt, nem technikai hiba. Ez előfordulhat sajnos, ha siet az ember. Ez meg is fosztott minket a biztos harmadik helytől, ami után járó pontok nagyon fognak hiányozni majd az év végi összesítésben.

Van már mínuszunk, most jön három murvás futam majd a végén két aszfalt…
Megpróbálunk a murvákon erősíteni, hiszen ennek a 2002-es fejlesztésű Fordnak ott lehet talán sansza, mintsem aszfalton.
Ha visszatekintünk a világbajnokság 2002-es esztendejére, akkor McRae és Carlos Sainz ment Forddal és Ők is inkább murván tudták hozni az eredményeket.

Már teszteltetek, ugye?
Igen, túl vagyunk már egy murvás teszten, ahol egy komplett versenytávot sikerült mennünk az autóval.
Nagyon-nagyon felkészültünk és soha ennyire jól beállított autóval nem tudtam versenyezni, mint ahogy most sikerült beállítani a kocsit. Én is úgy éreztem és az óra is azt mutatta, hogy akár pozitív is lehet a mérlege ennek a versenynek, ha sikerül jól felírnunk a pályákat és kellőképpen összpontosítunk.

 

Varga Cigány Zoltán

Vezeted a H csoportot.
Igen, H10-ben pedig holtversenyben vagyok a Spindlerrel, mert Miskolcon a cél előtt Titi turbója berottyant…
Úgy, hogy kaptam négy perc büntetést Egerben… még így is kategória második, csoport harmadik lettem…

Ki szoktad hagyni a murvás futamokat…
Most is ki fogom hagyni!
Nincs nekem már kedvem harminc fokban szögelni, hatszor annyit költeni a kocsira, átszerelni, gólyaláb, megmittudomén. Egyszerűen nincs kedvem hozzá.

Így viszont a bajnoki pontok úsznak el…
Megmondom Neked őszintén: tavaly is sikerült így másodiknak lennem. De amilyen mostohán kezelik az egészet, nem is érdekel a bajnokságuk! Érted?

Van egy autós műsor, ahol a H csoportról nincs egy szó sem. Undorító! Régen volt, most már nincs. Tovább megyek: ha nézed a műsort, nem írják ki a navigátor nevét! Már itt tartunk?? Könyörgöm! Ketten ülünk az autóban!! Kiírják, hogy Benik Balázs, meg hogy Ford Focus WRC, Varga Zoltán , BMW M3. Teljesen rosszul voltam.

Ha bent vagyok másnap az abszolút húszban akkor sem mehetek ott, pedig senkit nem zavarna. Megkérdeztem több versenyzőt is, miért baj, ha a helyünkön mennénk másnap abszolútban, de senki nem mondta, hogy rossz lenne neki.

A saját szórakozásomra megyek! Meg tudom szerezni hozzá azt a kis pénzt és megyek.
Ausztriába olcsóbb egy nevezés??! Vicc! Nem is érdekel a bajnokságuk! Őket se érdekli csak a pénz, a lehúzás… Tréningezek és 170 ezret kell fizetnem… Büntető, figyelmeztető jelleggel adjon 30 ezer forintot, de ne akarjon 170 ezret elvenni, miközben nem tudják megmutatni a felvételt, nem tudják a műszer hitelesítését bizonyító papírt… Nem volt száz ezer forintom, hogy megfellebbezzem a négy perc büntetést, azért nem fellebbeztem.
Tulajdonképpen a négy perc nem járna nekem, de nem volt nálam még 100 ezer forint, hogy fellebbezzek. Ennyi!

Ugyanúgy elindulunk, ugyanúgy befizetjük a nevezést. És nem csak rólam beszélek és nem csak a H csoportról, hanem a 90sokas rajtszámú indulóról is. Azt se mutatják meg. Fél óra Janika  belülről, fél óra Benik belülről, gyorsan a többi aki az első húszban van és gól. Hála istennek vannak újságok, akik mindenről tájékoztatást adnak.

Nem ér pénzt ez a bajnokság. Kellene, hogy valamivel csalogassanak, helyette csak hazudik mindenki. Volt itt szó versenybenzinről, semmi nincs. Egy rendező mondaná egyszer azt, hogy nem 115 ezer a nevezés a versenyén, hanem csak mondjuk 104. Hiszen a 115 a szabály szerint a maximum, érted? Vagy például a szabályzat szerint a nevezés tartalmazza a biztosítási díjat… Szerinted? Egyszer nem tartalmazta még.
Továbbmegyek! Egy számlát, egy csekket nem kapok róla soha.
Hova megy a pénz?

Na, éppen ezért nem megyek murván... minek verjem szét ezért a kocsit?

Külföldi tervek?
Amin van időm, vagy kedvem, majd azon megyek. Elmennék például egy Semperit Rallye-n. Hideg mondja folyamatosan, hogy 6 kilométert mész etapon és 20-at gyorsaságin, miközben valami vicces összeg a nevezés, talán kétszáz euro.
Hol vagyunk mi ettől?

Tehát vannak egyéb sportok?
Peeersze! Megyek raftingolni, biciklizni, megvívom én a magam kis versenyeit!
Miskolc után például senior maratoni bicikliversenyen indultam. Míg a többiek a sebeiket nyalogatták május elsején, addig én tekertem Budán a szakadó esőben.
Most például raftingolni indulok, de van egy csomó dolog, amiben tudok versenyezni. Én még a fűnyírásban is versenyzem a szomszéddal…

Nem áll meg az élet.
Ezer éve csinálom, mindenféle formában!
13 évet mentem Zsigulival úgy, hogy egy versenyt sem hagytam ki, majd mentem három évet egy kis kihagyás után, majd most már megint harmadik éve megyek kihagyás után ezzel a Bömössel. Érted?

Ennyi! Nem kell ez nekem életre-halálra! Mikor ott vagyok, akkor igen.
Ha jó a kuplungom, meg minden rendben, akkor rámegyek Ollé Sasa torkára! :)
Egy másodperccel vezetett csak és a szar kuplungom miatt nem tudtam behozni, hisz már a rajtnál bent maradtak a másodpercek. Mindig kinézek magamnak valakit másnapra és azért is lenne jó, ha közvetlenül ott tudnék rajtolni előtte. Ilyenkor nagyon élvezem a versenyzést.

Megszoktad már az autót?
A Zsigulik már megkapják, amit kell. Mikor még nem tudtam autózni a BMW-vel, akkor csak 4-et, 5-öt, de most már megkapják rendesen amennyi kell. Nem egyszer letaláltam már abszolút tizedik idővel. Zemplénben is, Mecseken is a vízen. Nincs ezzel probléma. Ha még több pénzem lenne, akkor minden körben én is új gumit tennék fel és folyamatosan tudnék gyorsulni.
A miskolci abszolút 14 nem rossz azért, nem? Volt itt már 21, 19.

És közben tudod mi a nagyon nagy dolog?
Az autó igénytelen, mint a moha!
Három éves diffi van benne, év végén átnézzük. Három éves a váltó, év végén kicserélünk két fogaskereket, ha kell. A motorra kaptam 2400 versenykilométer garanciát! Most fog majd lejárni, de ez még nem jelenti azt, hogy a következő versenyen szét fog robbani, akkor jár le a garancia!
Ötször könnyebben szerelhető, mint a Zsiguli. És ez az autó még nem állt meg műszaki hiba miatt!! Ha valami rossz, akkor én hibáztam. Még egyetlen egyszer nem állt meg és nem azért, mert milliárdokat költök rá versenyenként. GL szemeket kell ápolgatni és ennyi. Ha Mitsubishim lenne, hajtóműveket, váltókat, turbókat kéne folyamatosan vennem.
Nézd meg azokat, akik átálltak! Miska két év alatt talált magára, Pethő is csak szenved, Osváth szegény… És közben csak locsolják bele a pénzt…

Nagyon jól választottam ezzel az autóval!
Megvehettem volna a 22. fehér Mitsubishit, nem kívánta a szervezetem, míg erről a kocsiról álmodtunk! Vojcsik Golyótól kezdve mindenkivel, még gyerekkoromban.
Megvettem, itthon áll a kis műhelyemben, a 7 és fél tonnás mercibusz berendezve, ami semmivel nem rosszabb, mint bármelyik. Tele van alkatrészekkel, nem fogunk egy hűtő miatt kiállni…

Lejövök a gyorsról, ez egy kicsit leszakadt, az egy kicsit eláll. Megcsinálják és megyek tovább. És az utolsó gyorson is le tudok jönni életre-halálra és nem vészvillogóval. Az a halálom, mikor valaki vészvillogóval megy. Nekem ilyet nem kell csinálni.
Teljesen így gondolkodom. Lehet, hogy ez nem jó, de nekem így teljesen OK.

Megcsinálom a közönségnek is, jók már a féktávok.
Reggelente vagy hibázok, vagy bealszok. 30. időket megyek az első gyorsokon, aztán felébredek és leszaladok 10-be. Nincs az autón karcolás sem, beállok és másnap mehetek biciklizni, végzem a dolgomat. Csodálatos, komolyan mondom!

Ha húsz évig tudom még csinálni, akkor addig csinálom! A szett itt áll az udvarban, amikor úgy érzem, akkor használom. Biztos lesz olyan, amikor már nem merem annyira használni, de akkor is megyek majd. A saját szórakozásomra. Én így gondolom.

Murván meg menjenek, költsenek és köhögjenek a portól…

Ez a hír most jelenik meg 24699. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k