Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Eddig elől húzott, most hátul tol
Kőváry B!arna BMW-vel támad a pécsi pályákon
2010-10-12
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
722763036
Napi oldal:
209915
Jelenleg:
5287
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Kőváry nevét a Trabanttal párosítva jegyezték meg a szurkolók, majd erősen hozzákötötték a Renault-hoz. Most viszont a mecseki futamon egy hátsókerekessel láthatják őket a szurkolók. Hogy vajon a BMW szót is Kőváry neve mellett emlegetjük-e évekig, arról Barnával beszélgettem, aki már túl is van az első tesztkilométereken!

eddig_elol_huzott_most_hatul_tol_3

Hová lett alólad a Renault?
A 2009-es bajnoki címünkért nagyon sokat dolgoztunk, és az idei évre is legalább így készültünk. Az első három futam valóban nem úgy sikerült, mint ahogy kellett volna, nem jöttek a várt eredmények. Ezt követően elmentem az Ázsia Túrára, ahol egy életre szóló élménnyel lettem gazdagabb, végigjártuk a balkánt, olyan helyekre jutottam el, ahol eddig kevés magyar járt, vagyis kb. 1500 éve nagyon sok. Olyan kalandban volt részem, ami meghatározó élmény az életemben!

Ezek után itthon előfutóként folytattátok...
Igen, mivel úgy láttuk, hogy a bajnokság számunkra már úgyis elúszott, a 2010-es évben már felesleges lett volna harcba szállnunk az ellenfelekkel, ezért döntöttünk az előfutás mellett, egy Dacia Dusterrel.
Majd megsokasodott a munka, nekem is és a navigátoromnak is. Nagyon sok helyre hívnak autós rendezvényekhez műsorvezetőnek, és sokszor ez is bezavar a dolgokba. Az augusztusi Borsod Rally időpontját is megváltoztatták, nem akkor került megrendezésre, amit év elején terveztek, így ez nekem rögtön be is kavart egy szintén MNASZ által regisztrált rendezvénynél, ahová műsorvezetőnek hívtak.
Ehhez egyébként gratulálok is az MNASZ-nek, hogy ennyire nagyon nem tudják összehangolni a rendezvényeiket, hogy egy hétvégére több is jut. Nem csak nekem zavaró ez, aki versenyezne és dolgozna is, hanem mondjuk egy operatőrnek sem egyszerű dönteni, hogy akkor melyikre is menjen... a nézőkről nem is beszélve.

eddig_elol_huzott_most_hatul_tol_1

Mecsek Rallye-ra viszont nagyon készültök...
Megbeszéltük, hogy úgy uccsóra odapirítanánk egy nagyot. Robbantjuk a bombát! Az első tervek közt szerepelt, hogy a Puskádi-féle Hondával fogunk versenyezni egyet, amivel az idei évben Pálinkásék megszerezték a bajnoki címet. Volt viszont más lehetőségünk is, mégpedig az SRT felajánlásában egy BMW. Szóval több lehetőséget kellett mérlegelnünk, és végül ez utóbbi mellett tettük le a voksunkat, mivel az SRT a támogatói hátteret is biztosítja számunkra. Továbbá koncentrációnk javításában egy új partner segít, aki azt a típusú hologramos karkötőt forgalmazza, amit a forma-1-ben is használnak a pilóták, Equlibrium névvel.

eddig_elol_huzott_most_hatul_tol_2

Mentél már az autóval?
Igen, a Kakucs Ringen sikerült már egyet autókázni vele. Egyelőre még nagyon furcsa, hogy hátsókerekes az autó, hiszen eddig csak elsőkerekessel versenyeztem. Most viszont már utcán is BMW-vel közlekedek, így azért gyűlnek a kilométerek és a tapasztalatok.  Nagy kihívás ez a hátsókeres autó, és persze az is, hogy dízel, hiszen ennél 4000-nél kell váltani, a Renault meg alapjáraton volt ennyi. 

Mire számítasz a Mecsek Rallye-n?
Szeretnénk nagyon jól menni, N3-ban a lehető legjobb eredménnyel végezni. Egyelőre még nem tudom, hogy hogyan kell jól és szépen vezetni, ezt majd talán vasárnap este már meg tudom mondani :-) Eddig elől húzott, most hátul tol! A prológon mindenképp széria hátsógumikkal fogunk menni, hogy a nézőknek is jusson az élményből. A versenyen pedig biztos, hogy egyelőre nem fogunk tudni "Balázs Öcsi stílusban" autózni. Nagy reményekkel vágunk neki, "halál vagy győzelem" jelszóval! Az utóbbi két évben ezen a környéken sikerült jól szerepelnünk, hasonlóban bízunk most is.

Milyenek a mecseki pályák?
Félig-meddig hazai futam lesz ez számunkra, édesapám révén ugye, és a korábbi életem is ide köt. A pályákat pedig imádjuk, mindegyiket egytől egyig! Ha esik, abban megyünk, ha nem esik, akkor úgy. Ha szűk, akkor azon, ha széles, akkor azon!
Az autóversenyzőnek az a dolga, hogy megoldja. Nem siránkozunk, hogy milyenek a pályák! Vannak akik már hónapok óta ott edzenek, mi nem, mi betartjuk a pályabejárásra vonatkozó szabályokat is, és ha kell, majd improvizálunk! Erről szól a rallye!

Jövőre vonatkozó tervek? Honda, Renault, BMW?
Renault vér is csörgedezik még bennünk, erről sem tettünk még le, és az sem titok, hogy arra is kíváncsi vagyok, hogy mit lehet egy R3-as Hondával menni, ami ellen az idei évben harcoltunk...

>> fotóalbum a tesztről <<

Ez a hír most jelenik meg 6930. alkalommal
Share |
2010.10.15-17.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
43. Allianz Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k