Körbekérdeztünk néhány versenyzõt
Krózser Menya
Letréningeztük a pályákat, a mai napon megvolt a verseny elõtti rövid kis tesztünk is. Felkészülve várjuk a rajtot és nagyon kíváncsian persze! Kíváncsi vagyok, hogy mire lesz elég az én tudásom, az autó és a csapat, ezt pedig csak az idõ és a stopperóra fogja majd mutatni. A pályák a szokásos egri pályák, különösebb változtatások nélkül. Nagyon gyõzni akarok, így is fogok menni és így is állok hozzá!
Hideg Krisztián
Úgy érzem, hogy nagyon jól állunk a felkészüléssel, nagyon jól sikerült a tréning is. Mindent megtettünk az ügy érdekében, nagyon pontos itinert írtunk és úgy tûnik, hogy tényleg nagyon jól tudunk együtt dolgozni az új navigátorommal, Balázzsal. A pályák nagyon-nagyon tetszenek, nekem még az a szûk rész - amire nagyon sokan panaszkodnak - is tetszik. Minden szuper, nagyon jókedvem van és nagyon jó elõérzeteim vannak a versennyel kapcsolatban. Jóslásokba nem akarok bocsátkozni, de mindent megfogunk tenni, amit csak el tudunk képzelni. Ha olyan jól sikerül a verseny, mint a felkészülés, akkor nem lesz okunk panaszra.
dr. Varga Attila
Az idei évben kategóriát és autót váltottunk, igyekeztünk úgy felkészülni, hogy nagyon nagy meglepetések ne érhessenek minket. Az orfûi versenyen teszteltünk egyet, ahol eléggé irreális körülmények voltak, de arra azért mindenképp jó volt, hogy üljünk az autóban. Felírtuk a pályákat, az autót amennyire lehet beállítottuk. Óriási élmény az N-es után ez az A-s autó! Visszaülni egy A-s autóba az én fogalmaim szerint mindenképp elõrelépés, akkor is, ha nem négykerékhajtású. Ez a S1600-as egy igazi, ízig-vérig kis méregzsák versenyautó. A felkészülés is végig öröm volt, remélem a verseny is végig felhõtlen szórakozás lesz!
Bujdos Miki
Bejártuk a pályákat. Nagyon nagy elánnal vágunk neki a versenynek! Jól sikerült a tesztünk, a pályabejárás is, úgyhogy azt gondoljuk, hogy minden rendben van. A pályákat illetõen azt mondhatom, hogy a minõséggel azért vannak problémák, ez a szûk, letöredezett, szétfagyott út ez nem sok jóval kecsegtet, hiszen a defektveszély nagyon nagy. A taktikánk annyi, hogy megpróbálunk úgy menni, hogy ne kapjunk defektet. A célunk, hogy a kategóriánk elsõ három helyezettje között ott legyünk. Szeretnénk nyerni is, de a fõbb inkább az, hogy végig érjünk. Rövid a bajnokság, így nem nagyon van lehetõség arra, hogy akár egy versenyen is kockáztassunk. Reméljük, hogy ilyen jó idõ marad a hétvégére is!
Herczig Norbi
Készen vagyunk, jöhet a vetélkedõ! Túl vagyunk a pályabejáráson, a teszten, minden készen van! Ha nem is gyermeki várakozással, de mindenképp egy kicsit felfokozott várakozással állunk a verseny elõtt. Kálmi 3 éve ült utoljára versenyautóban, de szerencsére hamar sikerült összerázódnunk. Megvan minden olyan pont, ami kritikus lehet a versenyen. Nyugodt a lelkiismeretünk a felkészülés miatt, úgyhogy tényleg csak azt mondhatom, hogy most már ülnénk a versenyautóban, versenykörülmények között is. Száraz idõre számítunk mindkét napon, lehet egy picit meghinti az esõ a pénteki napon a pályákat, de a verseny száraz lesz!
Herczig Róbert
A tavalyi évben Schuck János navigátora külföldre ment és volt egy gyors felkérés, hogy a Mecsek Rallye-n szaladjunk egyet együtt. Már akkor felmerült, hogy esetleg ezt folytathatnánk 2011-ben is… és mivel jól sikerült az a futam számunkra, jól tudtunk együttmûködni, éreztük a kettõnk közti megfelelõ kommunikációt, így azt mondtuk, hogy akkor idén együtt folytatjuk! Ennek köszönhetõ az, hogy újra visszatértem a rallye-ba, mint navigátor. Megvagyunk a tréningezéssel, nagyon harciasak a pályák. Mindenképp gyõzni akarunk, de persze tisztában vagyunk az autónk adottságaival, képességeivel is, így ennek függvényében fogunk harcba szállni az ellenfelekkel. Nagyon kemény csata várható, a verseny vízválasztója mindenképp a dzsuvás, rossz minõségû útszakasz lesz. A tarnaszentmáriai gyorsasági szakaszon is olyan kövek vannak, hogy aki ott defekt nélkül le tud jönni, az esélyes a dobogóra. A többi szakaszra is nagyrészt ez jellemzõ, van ahol olyan betontömb látszik már ki az útból (mivel lekopott a fölötte lévõ réteg az idõk folyamán), hogy oda lehet verni rendesen az autót. Ezekhez a körülményekhez kell alkalmazkodnunk, de egy biztos: gyõzni jöttünk Egerbe!
Kazár Miki
Várjuk a versenyt, várjuk a megmérettetést! Kész van az autó, van elég gumink, van mindenünk! Fizikálisan és mentálisan is felkészültek vagyunk, a kocsi az megy, lehet, hogy nem a mi autónk a legerõsebb, de nem is ez a legfontosabb, hanem az, hogy bírja ki a versenyt. Jó hangulat van a csapatban. Remélem, hogy nagyon sok nézõ lesz és mindenki jól fogja érezni magát! Annyi emberrel kell versenyezni, hogy A-tól Z-ig nyomni kell, az egyes gyorstól az utolsóig! Majd meglátjuk vasárnap, hogy hányadik helyre lesz elég ez! A pályák? Vannak olyan rendezõk, akik két hét múlva az igazi ralipályákon rendeznek versenyt, és vannak olyanok, akik csak ilyet tudnak intézni. Mentálisan sokkal jobban felvagyunk készülve, mint tavaly, amikor ez az elsõ versenyünk volt. Sok mindent tanultam a tavalyi év alatt. Nándi is sokban tud segíteni és ráadásul, így nem csak az autón könnyítettünk, hanem a "személyzeten" is. Igazán minimum súlyon van az autó és a navigátor is. Szerintem rajtunk nem fog múlni!
Lévai Ferkó
Nagyon jól állunk így a verseny elõtt: az autónk fogyott, a pilóta fogyott :-) Ketten együtt fogytunk 70 kilót. Tökéletesen fel lett készítve a kocsi, a fejlesztés annyi, hogy a súlycsökkentés miatt pár dolgot kicseréltünk benne. A motor és a váltó fel lett újítva, át lett nézve. A pályákat illetõen sincs semmi extra, van az a rész, ami miatt sokan szitkozódnak, és persze, jobb lenne, ha nem lenne benne, de ha már egyszer benne van, akkor meg kell oldani és kész! Ha azzal foglalkozunk, hogy miért nem vették ki, miért így, miért úgy, az semmin nem változtat, most hétvégén még így lesz, ezen kell menni. Arra kell inkább koncentrálni, hogy gyorsan is tudjunk menni, és az autó is megússza és minden szempontból jó legyen. A csapatunk változatlan, Gabi navigál továbbra is. Nagyon várjuk már a versenyt és értelemszerûen nem feltett kézzel megyünk! Mondhatom azt is, hogy valamilyen szinten az esélytelenek nyugalmával, mert ahogy az interjúkat, nyilatkozatokat nézem, velünk senki nem számol, mint potenciális ellenféllel. Ennek ellenére azt mondom, hogy nyerni szeretnénk mi is! Idén sokkal jobban meg kell küzdeni a pontokért, de úgy gondolom, hogy ettõl szép ez a sport! Várom, hogy mit fog produkálni a kategória, kiegészülve a S1600-asokkal... kemény lesz! Próbáltunk mentálisan és itinerírás szempontjából azokra a részekre koncentrálni, amelyek nekem kevésbé mennek, a Hondának viszont mennek. A tempós, bevállalós részek fekszenek a mi autónknak, és ha ott sikerül úgy átküldeni, ahogy ezt az autó tudja, akkor azt hiszem, hogy lehet egy pici elõnyünk a Renault-kkal és a Citroennel szemben. Meglátjuk!
Bútor Robi
Ma egész nap teszteltünk, reggel 9-tõl délután 3-ig. Nagyon-nagyon pozitív volt a teszt. Többféle lengéscsillapítót is kipróbáltam, többféle beállítást és a teszt végére eljutottunk egy számunkra ideális verzióhoz. Minden tökéletesen mûködött, úgyhogy roppant boldog vagyok és nyugodt! A pályák szerintem túlnyomórészt jók, egy picikét gyorsak, így nem az az igazi rallye-feeling van, hanem inkább tempósak, de összességében nem rossz! Vannak minõségben gyengébbek, de ezekkel a jó futómûvekkel és jó autókkal azokon is át lehet menni. Az új navigátorommal most a teszten mentünk együtt kb. 20 km-t, élesben. Nagyon pozitív élmény volt, mert tökéletesen tette Igor a dolgát és minden információ idõben jött, így bizakodó vagyok az õ irányába is. Remélem, hogy szombaton és vasárnap is így fogunk tudni együttmûködni! Nagyon várom már a rajtot!