RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Egerben itt az első 2010-es Rali-Túra
Grepton Rali-Túra Bajnokság első futama
2010-03-24
interjúk • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
710311455
Napi oldal:
61716
Jelenleg:
2100
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Itt a tavasz, itt van újra…
S ezzel együtt a Rali-Túra.

Igaz az időjósok nem teljesen verőfényes napsütést ígérnek a várva várt első verseny időpontjára. De legyen eső, vihar, vagy akár hurrikán - a megszállott versenyzőket és rajongókat még ez sem tántoríthatja el a Valvoline - Start Autó Eger Rallye-tól, ahol kezdetét veszi a 2010-es Grepton Rali-Túra Bajnokság. A végleges nevezési listán örömmel láttam, hogy az elmúlt évi kategóriánkénti győztesek nevei mind megtalálhatók rajta. Kaptam az alkalmon és interjúra kértem őket. Az interjúkból kiderült, hogy - a szponzorálási lehetőségek bővülése nélkül is - mindenki részéről bizakodó és "harcrakész" a várakozás a szezon-nyitásra; alapos a technikai felkészülés; és készek a murva-pályás új kihívások teljesítésére is.

Akkor lássuk, ki, hogyan vélekedik az idei rali-szezonról:
Végh Dávid, a 2009-es év abszolút és H2 kategória győztese:
Az idei bajnokság sajnos minden valószínűséggel úgy fog alakulni, hogy nem tudunk teljes évet menni. A murvás szakaszokon a Mitshubisik előnyt élveznek a mi BMW-énkkel szemben. De a terv az, hogy minél több versenyen induljunk. A versenyeken továbbra is a megszokott csapat és háttér lesz velünk. Az autó a régi, különösebb technikai újítást nem csináltunk, de azért már olajat cseréltünk. A verseny-helyszínek közül a Baranya kupát hiányolom! Sajnálom, hogy nem lesz.  Azért a lehetőségekhez mérten mindent megteszünk, hogy jól szerepeljünk ebben az idényben is.

A H1-es kategória első beérkezője, Szabó Norbert:
A 2010-es évben is a legjobbakat reméljük, és tervezzük a részvételt mind a 7 versenyen.
Igyekszünk minden alkalommal a célba jutni és persze nem utolsó szempont az is, hogy a bajnoki címünket is megvédjük.
Tavaly sem volt gyenge a mezőny, szoros versenyek alakultak ki a végére. Idén sem lesz könnyebb dolgunk, látva az Eger-Rallye nevezési listáját. A tavalyi Lada autónkkal állunk a rajtvonalhoz idén is, amelyen csak néhány változtatást eszközöltünk. De ettől reméljük, hogy majd még gyorsabbak tudunk lenni. A murvás versenyeket is izgalommal várjuk, hiszen már a Mikulás ralin volt alkalmunk tesztelni élesben. Bár tudjuk, hogy a murvás szakaszokról megoszlik a versenyzők véleménye, mi mégis úgy gondoljuk, hogy ez is egy újabb kihívás, amit mi szeretnénk teljesíteni.

Az N3-as kategória aranyérmese, Zoltán József:
Most már nem N3-as kategóriában indulunk, mert új autónk van. Idén a H3-ban fogjuk magunkat képviseltetni. Egy BMW Compactra esett a választásunk, amivel reméljük, hogy az elsők között tudunk majd végezni. De ugyebár ez egy új, erősebb kocsi és persze a mezőny is erős, úgyhogy majd elválik, hogy mit tudunk kihozni belőle. Már nagyon ki vagyunk éhezve a rallyra, úgyhogy már alig várjuk a hétvégét, és ez a hátra lévő pár nap is elég nehezen telik. Csak a napokban figyeltem fel rá, hogy murvás versenyek is lesznek, s ez szintén jó megmérettetést jelenthet.
 
Üveges Sándor, az A3-as kategória győztese:
A napokban lett kész az autónk, amely kisebb alakításokon esett csak át. Nekem még vissza kell rázódnom a vezetésbe, mert nem annyira kocsikáztam télen. A futóműn alakítottunk, illetve próbáltunk könnyíteni az autón a határokon belül és persze más gumi fajtát fogunk használni a versenyeken. A mezőny tavaly is erős volt, sok a jó pilóta. A lényeg az, hogy célba érjünk. A murvás versenyeken is szeretnénk próbára tenni magunkat, mert régen amatőrként ilyen versenyeken már részt vettem, és az élmény megmaradt. Persze igyekszünk az autót védeni, ezért majd leburkoljuk az alját. Örömmel láttuk, hogy a kedvenc verseny- helyszínek maradtak: Szendrő, Ózd, Esztergom.

Az N2-es kategória győztese, Bartha Aurél:
Úgy néz ki, hogy jól indul ez az év is. Bízunk benne, hogy mind a 7 versenyen ott leszünk. Egy új autót építettünk, egy Honda Civic VTI-t. Sajnos elég kevesen leszünk ebben a kategóriában, de azért jó csatára számítunk. Nagyon kíváncsiak vagyunk a két murvás versenyre is, amelyekre fel is vagyunk készülve. A fő cél az idén is a bajnoki cím megőrzése.
Az egri, és a gyöngyösi pályát nagyon szeretjük, de tudjuk, hogy minden pálya más kihívást jelent. A szponzorunk a tavalyi, de lett egy új is. Ezért is kell majd bizonyítanunk.

Szemán Sándor, az A2-es kategória legfelső dobogósa:
Szeretnénk megismételni a győzelmet. Ugyanaz az autó lesz, mint tavaly. Új futóművet cseréltünk rajta, illetve csak kisebb újításokat csináltunk, mert sajnos idén is hat a válság. A szponzorok maradtak, de egy új is lett. Állítólag erősebb lesz a mezőny és több induló is képviselteti magát ebben a kategóriában. Sajnos, tavaly sok technikai gondunk volt. Kettőn teljesen nulláztunk, három-négy versenyen pedig műszaki gondunk akadt. Reméljük az idén ez már nem így lesz. A murvás versenyeket nagyon várjuk, mert nekem jobban fekszik a murva, mint az aszfalt.

N1-es kategória vezetője, Madari Imre:
Úgy látjuk, hogy mindegyik versenyen tudunk indulni. Nagyon várjuk már az Eger-Rally-t. Az autónk is elkészült - a tavalyit kissé felújítottuk -, és a hét végén teszteltük is. A tesztelés után csak két kisebb technikai hibát kellett orvosolnunk, és most már alig várjuk a hétvégi megmérettetést. Új támogatónk nincs, de sikerült megtartani a tavalyi támogatóinkat. A mezőnyben nem lesz könnyű dolgunk, bár egy kicsit kevesebben leszünk, mint tavaly. A murvás versenyeket már nagyon várjuk és örülünk, hogy bekerültek az RTE versenynaptárába.

Végül, de nem utolsó sorban az A1-es kategória első helyezettje, Brettschneider Zoltán:
Valószínűleg felemás szezonunk lesz anyagi okok miatt. Viszont az autó új lesz az idén. A motor, a váltó változatlan, a kaszni lett újjáépítve, ami egy sokkal erősebb Trabantot jelent majd. Sajnos, az összes régi szponzor visszalépett és helyettük csak egy új lett és ez a versenyzés költségvetéséhez meglehetősen kevés. Még nem terveztük előre, hogy melyik versenyen veszek részt, de ha lesz pénz, akkor majd szépen, sorban. Veszprém kimarad, mert nagyon húzós a pálya. Igaz, régebben egy évig murva-bajnokságban versenyeztem és innét van tapasztalat. Ha lehet, Szombathelyen szeretném a versenyt kipróbálni.
A fenti nyilatkozatok alapján izgalommal várhatjuk az idei szezont és a hétvégi első megmérettetést, ahol igazi, nagy csatákra, a lóerők és technikák összecsapására kerülhet majd sor.

Viszontlátásra Egerben!       

Ez a hír most jelenik meg 9928. alkalommal
címkék: RTE, Eger, GREPTON
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k