RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Egri roncsderby
START Autó Rallye Eger 2005
2005-04-13
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710479441
Napi oldal:
229702
Jelenleg:
3773
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat



Dr.Simon Viktória - Veszprémi Éva - Mitsubishi Lancer Evo VI. - N4
Hölgyek turbós autóval. Üde színfolt a magyar mezőnyben. Aranyosak, szerények, de sajnos nem sikerült meglátniuk a célt...

Viki, mesélj kérlek!
Hogy érezted Magad a versenyen és mi történt?
A verseny fillingje az borzasztóan jó volt.
Egyrészt azért, mert már gyakorlatilag az elejétől kezdve mind a sporttársaktól, mind a nézőktől maximális biztatást és szeretetet kaptunk, ami nagyon jól esett.
Másrészt maga az autó egy fantasztikus dolog. Abszolút ismeretlen volt számomra és egy nagyon nagy kihívás.

Úgy indultunk neki a versenynek, hogy csak célbaérjünk, tesztversenynek szántuk.
Abszolút piánóban mentünk, de gondolom ez látszott is :)
Az autó is alap volt, nem volt benne sok minden, kevesebb lóerő, nem volt benne ALS, szóval jól le volt butítva hozzám, de az első perctől kezdve nagyon élveztük az Évával.

Az első nap közepén a turbóval volt valami kis gondunk, ette az olajat. A szerviz azt mondta, hogy 4ezer fölé ne forgassuk. Este turbót cseréltek.

A második napnak úgy álltunk hozzá, hogy megpróbálunk kicsit önmagunkhoz képest gyorsulni, az előző napi tapasztalatok alapján kicsit jobban menni.

A másnapi első gyors rajtjában már a rajtban álltunk, mikor már csak két autó volt előttünk és leállították a rajtot, jöttek mentek a rescue-sok.
Nagy beszélgetések voltak, amiből sajnos mi nem hallottunk semmit és a sportbírók sem szóltak nekünk, hogy mi történt.
Úgy rajtoltunk el, hogy semmit nem tudtunk, hogy mi történt a gyorson előttünk.

Elértünk egy Jobb3b-a, ahol ugyan nem mentünk nagy tempóval, de amikor beérkeztünk a kanyarba, akkor már tisztán látszott, hogy veszett fejsze a dolog, olyan szinten volt murvás, nem volt olyan rész, ahova letámaszthattam volna a kereket. Mint a jégen elindult az autó… Fenékkel érkeztünk az árok felé. Kétszer fordultunk körbe magunkon, oldalra érkeztünk nagyon messze az úttól.

Jöttek a nézők, kiszálltunk, semmi bajunk nem lett se nekünk, se az autónak. Igazából mehettünk volna tovább, csak nem lehetett onnan kijönni.
Az utánunk jövőket már lassították a kanyar előtt, később már a rajtban is figyelmeztették őket, hogy figyeljenek oda. Mi voltunk az utolsók, akik lépre mentünk, úgy emlékszem mi estünk be 4-5.nek abba a kanyarba. Mázlink volt, hogy az előttünk lévő autókat sikerült kihozni.

Meg kellett várnunk még elmegy az egész mezőny és a nézők borzasztó lelkesen fákat vágtak ki, bokrokat tettek arrébb és kézbe vitték az autót a partoldalig. Ott beindítottuk, szereztek vonókötelet, én is beindítottam és közösen átvittük az árkon, de már az időnket kikéstük, nem tudtuk folytatni a versenyt…

Voltak ott ismerőseim, akik megemlítették, hogy amikor kiraktak az útra Benneteket, akkor utána kiszálltál és hangosan megköszönted a nézők segítségét. Azt gondolom ez egy szép gesztus volt…
Ez teljesen magától érthetődő volt, fantasztikusak voltak.
Olyan szívmelengető volt ahogy hozzá álltak a dolgokhoz, mindenki azon volt, hogy az autó kijusson onnan, mindenki beleadta az összes tudását, nagyon meg voltam hatódva, ilyet még én nem tapasztaltam, hogy ilyen kedvesek legyenek az emberek.

Miskolc?
Az autó kész lett, nem lett nagy baja.
Egyszer még tesztelünk vele és természetesen megyünk a Vredestein Rally-ra

Köszönöm és ott találkozunk!
Én is köszönöm szépen!

 

Trencsényi József - Trencsényi Tamás - Mitsubishi Lancer Evo VI. - A8
A Trencsényi Tesók egyre jobbakat autóznak a sárga-piros Mitsuval, az egri futamon kategória második idő is bekerült a tarsolyba.
Aztán a terpesi gyorsról nem tudtak lejönni...

A 8.gyorsaságin estünk ki és estünk el. A cél előtt 500 méterrel kaptunk egy bal első durrdefektet egy balos kanyarban és a következő jobbos kanyarban a defekt miatt már irányíthatatlanná vált az autó, lekapott az árokba, gyakorlatilag az fogott meg és itt sérült meg az autó is és emiatt fel kellett adnunk a versenyt.

Úgy tudom nem volt kicsi a tempó…
193-al mentünk az egyenesben, 180ál kaptuk a kanyarban a defektet. Rossz pozícióban kapott a bal első gumi egy kátyút vagy kavicsot és eldurrant. Gyakorlatilag mire a jobboshoz értünk már csak 120 volt a sebességünk, a nagy tempó miatt már nem tudtuk megfogni.

Mi történt Veletek és mi történt az autóval?
Semmi bajunk nem lett.
Az autón is inkább lemezsérülések. Ezek mondjuk igen látványosak. Lábon álltam fel vele a trélerre. Elöl és hátul is van mit javítani az elemeken, de szerkezetileg minimális a sérülése.

Ezek szerint nem kell kihagynotok a következő futamot.
Dolgozik nagyon a csapat. Ha minden alkatrész megérkezik, akkor természetesen gőzerővel ott leszünk.

 

Ollé Sasa
Új, tapasztalt navigátorral vág neki a Super1600os küzdelmeknek. A verseny végén Szabó Gergő ezt nyilatkozta Kerék Balázsról: Bazsi elment kaszkadőrnek. Sasát kérdeztem:

Hogy volt?
Már az első körben a gyorsabb kanyarokban érzékeltük, hogy minden jobbos kanyarban kitör az autó hátulja. Csak a jobbos kanyarokban és általában fékúton, illetve nagysebességnél. A szervizben azt mondták, hogy túlmelegedtek a hátsó gumijaink, mi inkább fék vagy futóműhibára gyanakodtunk, mert olyan gumi nincs, ami csak a jobbos kanyarokban úszik meg.
Közben jöttek barátaink, akik mondták, hogy hűűű, mennyire megyünk, miközben nekünk minden kanyar egy ajándék volt, mert nem mi akarunk keresztben menni.

A következő körre keményebb gumikat raktunk fel, figyelembe véve, hogy előtte alaposan fel kell melegíteni. Erre tényleg oda is figyeltünk. Etapon bemelegítettük rendesen. Mire a rajthoz értünk, kiderült, hogy utolérte a kígyó a farkát, a mezőny elejének várni kell, mert még a vége el sem rajtolt…
20 percet álltunk, a gumink szépen visszahűlt.

Én úgy gondoltam, hogy nem lesz sok…
Megbeszéltük, hogy hideg lesz a gumi, meg minden…
Az első jobbosban féktávon elindult az autó feneke, amit korrigálni akartam. A gumi kemény volt, így hatványozódtak a dolgok, mintha jégen csúsztunk volna. Belül volt egy kő, ami fel is volt írva, de erre felugrott az autó. Innentől pedig már történtek az események. Átbillent az autó, forgott vagy hármat és leestünk egy patakba.

Szerencsére nem lett senkinek baja, az autó pedig javítható.

Miskolc?
Mindenféleképpen.
Annyi szerencsénk volt, hogy nem volt korábban annyi időnk, hogy az új karosszériát átépítsük, így most megvan az új kaszni és átrakjuk bele az alkatrészeket.
Igazából nem sok minden sérült, a kartervédő tört szanaszét, szilánkosra, de ezáltal nagyon jól megfogta az ütést, a motor nem sérült. Hűtőt, lengőkart, féltengelyt kell cserélnünk.

 

Hostyánszki Attila - Rózsa Norbert - Mitsubishi Lancer Evo VII. - A8
Attiláék kényszerből indultak ezzel az igazából N-es autóval az idénynyitó futamon, az új autójuk nem készült el...


Remélem többet nem kell hasonló sorozatban válaszolnom a kérdéseidre… :)
Legyen így! Most pedig meséld el kérlek, hova lett a hátsó lámpátok és mi történt az autóval…
A kifli az autóban az egyértelműen az én hibám volt.
A terpesi gyorson amikor kijöttünk a hosszú egyenesben lévő lassítóból, a középső gumisorra nagyon ráhúztam, felmentünk erre a nem kicsi traktorgumira. Megbillentette az autót, két kerékre állt, majd vissza, de addigra már az árokban voltunk. Eltaláltunk pár kisebb fát, de sikerült visszakeverednünk az útra.

Nem is lett volna semmi probléma, mehettünk volna tovább, de miközben kijöttünk az útra történt egy újabb baj.A nézők közül, akiket szerintem hibásan a rendező pont arra az oldalra állította, ahol a lassító kimenete volt, szóval ebből a csoportból egy fiú pánikba esett és át akart rohanni előttünk és pont telibe találta a szélvédőnket.

Természetesen megálltunk. Megvártuk a mentőt, aki megvizsgálta a srácot és kiderült, hogy semmi baja és csak ezután mentünk tovább. Nem akartunk addig elmenni, míg nem lettünk biztosak benne, hogy minden rendben. Elkértük a srác számát, este is felhívtuk, megnyugtatott, hogy nincs gond, még elnézést is kért, hogy miatta ez történt, de hát a rendező oda állította őket…

Ha csak a lassítós kaland lett volna, akkor megússzuk kb. 30 másodperc hátránnyal, így viszont kikéstünk majdnem 15 percet. Ez lett belőle.

A Topp Zoli szervize elképesztő munkával rendbe rakta az autót, Oroszlánék is besegítettek alkatrészekkel, amiket ezúton is köszönünk!
A Technikai Bizottságtól is kaptunk lehetőséget, hogy másnap reggeli szervizparkban kicserélhetjük még a szélvédőt.

Az autó másnapra elkészült, mindenképp tovább akartunk menni a nagy hátrány ellenére is. Borzasztó lett volna úgy kezdeni az évet, hogy egy ilyen élményt nem autózunk ki magunkból. Lementünk három gyorsot és utána eltört valami a váltóban és emiatt kellett kiállnunk.
Így sikerült.

A következő versenyre kész lesz a Subaru?
Gyakorlatilag az új autó már teljesen készen van, "csak" a motor nem lett kész időben és Miskolcon már az A-s Subaruval megyünk. Nekünk nagyon tetszik az autó, remélem a nézőknek is tetszeni fog.

Köszönöm és remélem legközelebb már versenyélményekről és a cél utáni beszámolóról kérdezhetlek…

 

Ez a hír most jelenik meg 11181. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k