Dr.Simon Viktória - Veszprémi Éva - Mitsubishi Lancer Evo VI. - N4
Hölgyek turbós autóval. Üde színfolt a magyar mezőnyben. Aranyosak, szerények, de sajnos nem sikerült meglátniuk a célt...
Viki, mesélj kérlek!
Hogy érezted Magad a versenyen és mi történt?
A verseny fillingje az borzasztóan jó volt.
Egyrészt azért, mert már gyakorlatilag az elejétől kezdve mind a sporttársaktól, mind a nézőktől maximális biztatást és szeretetet kaptunk, ami nagyon jól esett.
Másrészt maga az autó egy fantasztikus dolog. Abszolút ismeretlen volt számomra és egy nagyon nagy kihívás.
Úgy indultunk neki a versenynek, hogy csak célbaérjünk, tesztversenynek szántuk.
Abszolút piánóban mentünk, de gondolom ez látszott is :)
Az autó is alap volt, nem volt benne sok minden, kevesebb lóerő, nem volt benne ALS, szóval jól le volt butítva hozzám, de az első perctől kezdve nagyon élveztük az Évával.
Az első nap közepén a turbóval volt valami kis gondunk, ette az olajat. A szerviz azt mondta, hogy 4ezer fölé ne forgassuk. Este turbót cseréltek.
A második napnak úgy álltunk hozzá, hogy megpróbálunk kicsit önmagunkhoz képest gyorsulni, az előző napi tapasztalatok alapján kicsit jobban menni.
A másnapi első gyors rajtjában már a rajtban álltunk, mikor már csak két autó volt előttünk és leállították a rajtot, jöttek mentek a rescue-sok.
Nagy beszélgetések voltak, amiből sajnos mi nem hallottunk semmit és a sportbírók sem szóltak nekünk, hogy mi történt.
Úgy rajtoltunk el, hogy semmit nem tudtunk, hogy mi történt a gyorson előttünk.
Elértünk egy Jobb3b-a, ahol ugyan nem mentünk nagy tempóval, de amikor beérkeztünk a kanyarba, akkor már tisztán látszott, hogy veszett fejsze a dolog, olyan szinten volt murvás, nem volt olyan rész, ahova letámaszthattam volna a kereket. Mint a jégen elindult az autó… Fenékkel érkeztünk az árok felé. Kétszer fordultunk körbe magunkon, oldalra érkeztünk nagyon messze az úttól.
Jöttek a nézők, kiszálltunk, semmi bajunk nem lett se nekünk, se az autónak. Igazából mehettünk volna tovább, csak nem lehetett onnan kijönni.
Az utánunk jövőket már lassították a kanyar előtt, később már a rajtban is figyelmeztették őket, hogy figyeljenek oda. Mi voltunk az utolsók, akik lépre mentünk, úgy emlékszem mi estünk be 4-5.nek abba a kanyarba. Mázlink volt, hogy az előttünk lévő autókat sikerült kihozni.
Meg kellett várnunk még elmegy az egész mezőny és a nézők borzasztó lelkesen fákat vágtak ki, bokrokat tettek arrébb és kézbe vitték az autót a partoldalig. Ott beindítottuk, szereztek vonókötelet, én is beindítottam és közösen átvittük az árkon, de már az időnket kikéstük, nem tudtuk folytatni a versenyt…
Voltak ott ismerőseim, akik megemlítették, hogy amikor kiraktak az útra Benneteket, akkor utána kiszálltál és hangosan megköszönted a nézők segítségét. Azt gondolom ez egy szép gesztus volt…
Ez teljesen magától érthetődő volt, fantasztikusak voltak.
Olyan szívmelengető volt ahogy hozzá álltak a dolgokhoz, mindenki azon volt, hogy az autó kijusson onnan, mindenki beleadta az összes tudását, nagyon meg voltam hatódva, ilyet még én nem tapasztaltam, hogy ilyen kedvesek legyenek az emberek.
Miskolc?
Az autó kész lett, nem lett nagy baja.
Egyszer még tesztelünk vele és természetesen megyünk a Vredestein Rally-ra
Köszönöm és ott találkozunk!
Én is köszönöm szépen!
Trencsényi József - Trencsényi Tamás - Mitsubishi Lancer Evo VI. - A8
A Trencsényi Tesók egyre jobbakat autóznak a sárga-piros Mitsuval, az egri futamon kategória második idő is bekerült a tarsolyba.
Aztán a terpesi gyorsról nem tudtak lejönni...
A 8.gyorsaságin estünk ki és estünk el. A cél előtt 500 méterrel kaptunk egy bal első durrdefektet egy balos kanyarban és a következő jobbos kanyarban a defekt miatt már irányíthatatlanná vált az autó, lekapott az árokba, gyakorlatilag az fogott meg és itt sérült meg az autó is és emiatt fel kellett adnunk a versenyt.
Úgy tudom nem volt kicsi a tempó…
193-al mentünk az egyenesben, 180ál kaptuk a kanyarban a defektet. Rossz pozícióban kapott a bal első gumi egy kátyút vagy kavicsot és eldurrant. Gyakorlatilag mire a jobboshoz értünk már csak 120 volt a sebességünk, a nagy tempó miatt már nem tudtuk megfogni.
Mi történt Veletek és mi történt az autóval?
Semmi bajunk nem lett.
Az autón is inkább lemezsérülések. Ezek mondjuk igen látványosak. Lábon álltam fel vele a trélerre. Elöl és hátul is van mit javítani az elemeken, de szerkezetileg minimális a sérülése.
Ezek szerint nem kell kihagynotok a következő futamot.
Dolgozik nagyon a csapat. Ha minden alkatrész megérkezik, akkor természetesen gőzerővel ott leszünk.
Ollé Sasa
Új, tapasztalt navigátorral vág neki a Super1600os küzdelmeknek. A verseny végén Szabó Gergő ezt nyilatkozta Kerék Balázsról: Bazsi elment kaszkadőrnek. Sasát kérdeztem:
Hogy volt?
Már az első körben a gyorsabb kanyarokban érzékeltük, hogy minden jobbos kanyarban kitör az autó hátulja. Csak a jobbos kanyarokban és általában fékúton, illetve nagysebességnél. A szervizben azt mondták, hogy túlmelegedtek a hátsó gumijaink, mi inkább fék vagy futóműhibára gyanakodtunk, mert olyan gumi nincs, ami csak a jobbos kanyarokban úszik meg.
Közben jöttek barátaink, akik mondták, hogy hűűű, mennyire megyünk, miközben nekünk minden kanyar egy ajándék volt, mert nem mi akarunk keresztben menni.
A következő körre keményebb gumikat raktunk fel, figyelembe véve, hogy előtte alaposan fel kell melegíteni. Erre tényleg oda is figyeltünk. Etapon bemelegítettük rendesen. Mire a rajthoz értünk, kiderült, hogy utolérte a kígyó a farkát, a mezőny elejének várni kell, mert még a vége el sem rajtolt…
20 percet álltunk, a gumink szépen visszahűlt.
Én úgy gondoltam, hogy nem lesz sok…
Megbeszéltük, hogy hideg lesz a gumi, meg minden…
Az első jobbosban féktávon elindult az autó feneke, amit korrigálni akartam. A gumi kemény volt, így hatványozódtak a dolgok, mintha jégen csúsztunk volna. Belül volt egy kő, ami fel is volt írva, de erre felugrott az autó. Innentől pedig már történtek az események. Átbillent az autó, forgott vagy hármat és leestünk egy patakba.
Szerencsére nem lett senkinek baja, az autó pedig javítható.
Miskolc?
Mindenféleképpen.
Annyi szerencsénk volt, hogy nem volt korábban annyi időnk, hogy az új karosszériát átépítsük, így most megvan az új kaszni és átrakjuk bele az alkatrészeket.
Igazából nem sok minden sérült, a kartervédő tört szanaszét, szilánkosra, de ezáltal nagyon jól megfogta az ütést, a motor nem sérült. Hűtőt, lengőkart, féltengelyt kell cserélnünk.
Hostyánszki Attila - Rózsa Norbert - Mitsubishi Lancer Evo VII. - A8
Attiláék kényszerből indultak ezzel az igazából N-es autóval az idénynyitó futamon, az új autójuk nem készült el...
Remélem többet nem kell hasonló sorozatban válaszolnom a kérdéseidre… :)
Legyen így! Most pedig meséld el kérlek, hova lett a hátsó lámpátok és mi történt az autóval…
A kifli az autóban az egyértelműen az én hibám volt.
A terpesi gyorson amikor kijöttünk a hosszú egyenesben lévő lassítóból, a középső gumisorra nagyon ráhúztam, felmentünk erre a nem kicsi traktorgumira. Megbillentette az autót, két kerékre állt, majd vissza, de addigra már az árokban voltunk. Eltaláltunk pár kisebb fát, de sikerült visszakeverednünk az útra.
Nem is lett volna semmi probléma, mehettünk volna tovább, de miközben kijöttünk az útra történt egy újabb baj.A nézők közül, akiket szerintem hibásan a rendező pont arra az oldalra állította, ahol a lassító kimenete volt, szóval ebből a csoportból egy fiú pánikba esett és át akart rohanni előttünk és pont telibe találta a szélvédőnket.
Természetesen megálltunk. Megvártuk a mentőt, aki megvizsgálta a srácot és kiderült, hogy semmi baja és csak ezután mentünk tovább. Nem akartunk addig elmenni, míg nem lettünk biztosak benne, hogy minden rendben. Elkértük a srác számát, este is felhívtuk, megnyugtatott, hogy nincs gond, még elnézést is kért, hogy miatta ez történt, de hát a rendező oda állította őket…
Ha csak a lassítós kaland lett volna, akkor megússzuk kb. 30 másodperc hátránnyal, így viszont kikéstünk majdnem 15 percet. Ez lett belőle.
A Topp Zoli szervize elképesztő munkával rendbe rakta az autót, Oroszlánék is besegítettek alkatrészekkel, amiket ezúton is köszönünk!
A Technikai Bizottságtól is kaptunk lehetőséget, hogy másnap reggeli szervizparkban kicserélhetjük még a szélvédőt.
Az autó másnapra elkészült, mindenképp tovább akartunk menni a nagy hátrány ellenére is. Borzasztó lett volna úgy kezdeni az évet, hogy egy ilyen élményt nem autózunk ki magunkból. Lementünk három gyorsot és utána eltört valami a váltóban és emiatt kellett kiállnunk.
Így sikerült.
A következő versenyre kész lesz a Subaru?
Gyakorlatilag az új autó már teljesen készen van, "csak" a motor nem lett kész időben és Miskolcon már az A-s Subaruval megyünk. Nekünk nagyon tetszik az autó, remélem a nézőknek is tetszeni fog.
Köszönöm és remélem legközelebb már versenyélményekről és a cél utáni beszámolóról kérdezhetlek…