Tisztelt Mindenki!
A 41. Allianz Rallye-val kapcsolatban az alábbiakról szeretnélek tájékoztatni Benneteket!
A 3. gyorsasági szakasz etappá nyilvánításáról a döntést egyedül én hoztam meg!
Sajnos a "népharag" a Rendező, Jelen István ellen fordult. Neki és rendező csapatának az egészhez semmi köze! A versenyen történő döntéseket a Versenyigazgató hozza.
A rendezvényen induló versenyzők, nézők azt érzik, hogy elrontottam a hétvégéjüket.
Döntésemet hosszas mérlegelés, tájékozódás után hoztam meg.
Nem akarom magyarázni a bizonyítványt, de néhány érvet leírok:
Három mezőny van: ORB, Historic, Rallye2. Lehetőleg mindenkinek minden gyors legyen megtartva. A verseny előtt hoztam egy elvi döntést, ha megszakad egy gyorsasági 30 percet várni fogok (feltéve ha az előfutók közül vissza lehet rendelni valakit)
Első gyorsasági: baleset történt, mentő kellett, a versenyzőket kórházba szállították. (információim szerint elhagyhatták a kórházat). A gyorsaságin lévő mentő ellátja a sérülteket, kiszállítja a köztes pontra, ahol a városból érkező mentő átveszi Őket, szállítja tovább a kórházba. Ez sajnos sok időbe telik (min. 40 perc, plusz a mentőnek vissza kell érnie a rajtba). Ezt a gyorsaságit hamar etappá nyilvánítottam, hiszen gondolnom kellett arra is, hogy a Rallye2 mezőnye ne rajtoljon jelentős késéssel. A Historic mezőny gyorsaságiként teljesítette a szakaszt.
Második gyorsasági: A ketté szakadt mezőny eleje 22 perc késéssel rajtolt, ismét baleset, mentő, újabb jelentős csúszás. Az előfutók már Feked felé tartottak. A mezőny további 50 percet állt volna, ezért lett etap. A Historic mezőny gyorsaságiként teljesítette.
Harmadik gyorsasági: Az Orfűi gyorstól 53 km, 1 óra 20 perc etap idő, gondoltam itt összeszedjük a mezőnyt és minden rendben lesz. Közben egy órás késéssel elrajtolt a Rallye2 mezőnye. A gyorsasági szakaszon másfél órával a mezőny előtt átmentem, a pálya szerintem alkalmas volt versenyzésre. A hangos autó, a biztonsági autó és az előfutók is alkalmasnak találták a pályát. Egy idő után többször értesültem arról, hogy a nézők egyre türelmetlenebbül viselik a várakozást. A biztonsági szolgálat vezetőjét kértem, hogy erősítse meg a szolgálatot.
A versenyzők összekötője folyamatosan érdeklődött, hogy etap lesz vagy normál szakasz. Gyorsaságit akartam! Azt mondtam neki, hogy gyorsasági lesz. A mezőny előtt haladó hangos autó személyzete (Markó Tibiék) is folyamatosan érdeklődött, nekik is azt mondtam, gyorsasági lesz (ők így is tájékoztatták a nézőket)
A pályán dolgozó sportbíróktól egyre több jelzés érkezett, hogy a nézők úgy tudják etap lesz ezért bojkottra készülnek. Állítólag egy rádióállomás bemondta hírként. Nem tudom ezt az információt honnan kapta, hiszen én még nem döntöttem.
A rajtban várakozó versenyzők 39 percet álltak, előtte Orfűn 22 percet. Több versenyzővel beszéltem telefonon. Nem igaz az, hogy zsarolták a rendezőt, presszionáltak, hisztiztek. Elmondták a véleményüket, és hozzátették, bármit döntök, elfogadják. Egyre aggasztóbb híreket kaptam egy-két türelmetlenebb nézői csoportról. (kérem, ne értse félre senki, nem a nézőkre akarom hárítani a döntést!)
Mérlegelnem kellett, a mezőny eleje igaz teljesített két gyorsot, rajtokban egy órát várakoztak, két versenyzőtársuk balesetet szenvedett, aggodalom egy újabb balesettől, (alig indult el a verseny és már hárman kórházba kerültek) a mezőny további része egyre dühösebb, reggel óta még nem teljesített gyorsaságit, Rallye2 mezőnye jelentős csúszással rajtolt, biztonsági szolgálat által jelentett problémák, IRC megfigyelő jelenléte, Rendezői érdekek..., döntenem kellett.
Az utolsó pillanatban hoztam meg a döntést: etap lesz. Nekem a biztonság volt a legfontosabb!
Kár szidni a "WRC-seket", Jelen urat, Markó Tibit... ÉN DÖNTÖTTEM!
A biztonsági szolgálat emberi a Rendőri erőkkel olyan állapotot teremtettek, hogy a Historic és a Rallye2 mezőny gyorsaságiként teljesítette a szakaszt.
Akiket sérelem ért főként a versenyzők, nézők, kérem higgyék el nem akartam ártani!
Elterjedt a hír, hogy szándékosan tettem tönkre a rendezvényt, Lakatos bérenc (Lakatos Robi) vagyok. Azért töröltem a szakaszt, hogy a veszprémi verseny legyen IRC futam. (valószínű a két versenyzőpáros is ezért esett el.)
Rágalmak érték a veszprémi sportbírókat is, Ők a Nyárásvölgyi szakaszon dolgoztak. Ez a 35 fő a többi gyorsaságin dolgozó pécsi bírókkal együtt kiváló munkát végzett a verseny ideje alatt. Köszönöm mindenkinek.
István!
Egyedül Tőled kérek elnézést, hogy miattam szidnak, rágalmaznak!
Nekem a Mecsek Rallye a: MECSEK RALLYE
Más:
Ellenőrzések, kizárások:
A technikai ellenőrök a verseny ideje alatt folyamatos ellenőrzéseket tartottak (ruházat ellenőrzés, turbó szűkítő ellenőrzés, légszűrő ellenőrzés, tömegmérés, gumijelölés ellenőrzése, lambda szonda kábelek ellenőrzése, motortér ellenőrzése, benzinminta vétel
A komplett N csoportot ellenőrizték a gyűjtő állomás előtti területen
A verseny 1. és 2. napján történt ellenőrzések során talált szabálytalanságok miatt történtek a kizárások.
Szabálytalan lambda szonda vezetékezés: 14, 32, 41, 42 rsz. (FIA J függ. 254.4 pont)
Szabálytalan vákuumcső leágaztatások a szívócsőről: 14, 32, 41, 42 (FIA J függ. 254.4 pont)
Vákuumcső ledugózás: 36, 68 (FIA J függ. 254.4 pont)
A 14, 32, 41, 42 versenyzőpárosok nevezője a helyszínen fellebbezési szándékot jelentett be.
Végellenőrzés:
A végellenőrzésre kijelölt autók listáját a felügyelő Testület az alábbiak szerint állította össze az 1. nap végi ülésén: Abszolút 1., N csoport 1. N csoport 6. és N 3. 1 helyezett párosok. Ez a jegyzőkönyv egy lezárt borítékban a célba érkezés előtt 20 perccel került átadásra a versenyigazgatónak. Ezt a listát a három Felügyelő állítja össze.
A technikai Felügyelő további két autót kért ellenőrzésre: N csoport 2. és N csoport 5. helyezett párosokat.
A végellenőrzésen az alábbi ellenőrzéseket végezték: turbó plomba, turbó jelölés, katalizátor, hátsó féktárcsa átmérő, szűkítő külső és belső átmérő, első fék-munkahenger dugattyú átmérő, hátsó fék-munkahenger dugattyú átmérő, lendkerék minimális tömege, szívócső megmunkálás, kipufogó cső max. átmérő
A végellenőrzésen minden autó megfelelt az előírásoknak.
A verseny közbeni benzin mintavétel ellenőrzése eredményének megérkezéséig illetve a kizárások utáni fellebbezések miatt az eredménylista, az érintett versenyzők helyezéseinek tekintetében ideiglenes.
Büki Ernő
Versenyigazgató