Egy döntés háttere
Büki Ernő levele
2008-11-11
levél • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069763
Napi oldal:
53685
Jelenleg:
1753
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tisztelt Mindenki!

A 41. Allianz Rallye-val kapcsolatban az alábbiakról szeretnélek tájékoztatni Benneteket!

A 3. gyorsasági szakasz etappá nyilvánításáról a döntést egyedül én hoztam meg!
Sajnos a "népharag" a Rendező, Jelen István ellen fordult. Neki és rendező csapatának az egészhez semmi köze! A versenyen történő döntéseket a Versenyigazgató hozza.
A rendezvényen induló versenyzők, nézők azt érzik, hogy elrontottam a hétvégéjüket.
Döntésemet hosszas mérlegelés, tájékozódás után hoztam meg.
Nem akarom magyarázni a bizonyítványt, de néhány érvet leírok:

Három mezőny van: ORB, Historic, Rallye2. Lehetőleg mindenkinek minden gyors legyen megtartva. A verseny előtt hoztam egy elvi döntést, ha megszakad egy gyorsasági 30 percet várni fogok (feltéve ha az előfutók közül vissza lehet rendelni valakit)

Első gyorsasági: baleset történt, mentő kellett, a versenyzőket kórházba szállították. (információim szerint elhagyhatták a kórházat). A gyorsaságin lévő mentő ellátja a sérülteket, kiszállítja a köztes pontra, ahol a városból érkező mentő átveszi Őket, szállítja tovább a kórházba. Ez sajnos sok időbe telik (min. 40 perc, plusz a mentőnek vissza kell érnie a rajtba). Ezt a gyorsaságit hamar etappá nyilvánítottam, hiszen gondolnom kellett arra is, hogy a Rallye2 mezőnye ne rajtoljon jelentős késéssel. A Historic mezőny gyorsaságiként teljesítette a szakaszt.

Második gyorsasági: A ketté szakadt mezőny eleje 22 perc késéssel rajtolt, ismét baleset, mentő, újabb jelentős csúszás. Az előfutók már Feked felé tartottak. A mezőny további 50 percet állt volna, ezért lett etap. A Historic mezőny gyorsaságiként teljesítette.

Harmadik gyorsasági: Az Orfűi gyorstól 53 km, 1 óra 20 perc etap idő, gondoltam itt összeszedjük a mezőnyt és minden rendben lesz. Közben egy órás késéssel elrajtolt a Rallye2 mezőnye. A gyorsasági szakaszon másfél órával a mezőny előtt átmentem, a pálya szerintem alkalmas volt versenyzésre. A hangos autó, a biztonsági autó és az előfutók is alkalmasnak találták a pályát. Egy idő után többször értesültem arról, hogy a nézők egyre türelmetlenebbül viselik a várakozást. A biztonsági szolgálat vezetőjét kértem, hogy erősítse meg a szolgálatot.

A versenyzők összekötője folyamatosan érdeklődött, hogy etap lesz vagy normál szakasz. Gyorsaságit akartam! Azt mondtam neki, hogy gyorsasági lesz. A mezőny előtt haladó hangos autó személyzete (Markó Tibiék) is folyamatosan érdeklődött, nekik is azt mondtam, gyorsasági lesz (ők így is tájékoztatták a nézőket)

A pályán dolgozó sportbíróktól egyre több jelzés érkezett, hogy a nézők úgy tudják etap lesz ezért bojkottra készülnek. Állítólag egy rádióállomás bemondta hírként. Nem tudom ezt az információt honnan kapta, hiszen én még nem döntöttem.

A rajtban várakozó versenyzők 39 percet álltak, előtte Orfűn 22 percet. Több versenyzővel beszéltem telefonon. Nem igaz az, hogy zsarolták a rendezőt, presszionáltak, hisztiztek. Elmondták a véleményüket, és hozzátették, bármit döntök, elfogadják. Egyre aggasztóbb híreket kaptam egy-két türelmetlenebb nézői csoportról. (kérem, ne értse félre senki, nem a nézőkre akarom hárítani a döntést!)

Mérlegelnem kellett, a mezőny eleje igaz teljesített két gyorsot, rajtokban egy órát várakoztak, két versenyzőtársuk balesetet szenvedett, aggodalom egy újabb balesettől, (alig indult el a verseny és már hárman kórházba kerültek) a mezőny további része egyre dühösebb, reggel óta még nem teljesített gyorsaságit, Rallye2 mezőnye jelentős csúszással rajtolt, biztonsági szolgálat által jelentett problémák, IRC megfigyelő jelenléte, Rendezői érdekek..., döntenem kellett.
Az utolsó pillanatban hoztam meg a döntést: etap lesz. Nekem a biztonság volt a legfontosabb!
Kár szidni a "WRC-seket", Jelen urat, Markó Tibit... ÉN DÖNTÖTTEM!

A biztonsági szolgálat emberi a Rendőri erőkkel olyan állapotot teremtettek, hogy a Historic és a Rallye2 mezőny gyorsaságiként teljesítette a szakaszt.

Akiket sérelem ért főként a versenyzők, nézők, kérem higgyék el nem akartam ártani!

Elterjedt a hír, hogy szándékosan tettem tönkre a rendezvényt, Lakatos bérenc (Lakatos Robi) vagyok. Azért töröltem a szakaszt, hogy a veszprémi verseny legyen IRC futam. (valószínű a két versenyzőpáros is ezért esett el.)
Rágalmak érték a veszprémi sportbírókat is, Ők a Nyárásvölgyi szakaszon dolgoztak. Ez a 35 fő a többi gyorsaságin dolgozó pécsi bírókkal együtt kiváló munkát végzett a verseny ideje alatt. Köszönöm mindenkinek.

István!
Egyedül Tőled kérek elnézést, hogy miattam szidnak, rágalmaznak!

Nekem a Mecsek Rallye a: MECSEK RALLYE



Más:

Ellenőrzések, kizárások:

A technikai ellenőrök a verseny ideje alatt folyamatos ellenőrzéseket tartottak (ruházat ellenőrzés, turbó szűkítő ellenőrzés, légszűrő ellenőrzés, tömegmérés, gumijelölés ellenőrzése, lambda szonda kábelek ellenőrzése, motortér ellenőrzése, benzinminta vétel
A komplett N csoportot ellenőrizték a gyűjtő állomás előtti területen
A verseny 1. és 2. napján történt ellenőrzések során talált szabálytalanságok miatt történtek a kizárások.

Szabálytalan lambda szonda vezetékezés: 14, 32, 41, 42 rsz. (FIA J függ. 254.4 pont)
Szabálytalan vákuumcső leágaztatások a szívócsőről: 14, 32, 41, 42 (FIA J függ. 254.4 pont)
Vákuumcső ledugózás: 36, 68 (FIA J függ. 254.4 pont)

A 14, 32, 41, 42 versenyzőpárosok nevezője a helyszínen fellebbezési szándékot jelentett be.

Végellenőrzés:

A végellenőrzésre kijelölt autók listáját a felügyelő Testület az alábbiak szerint állította össze az 1. nap végi ülésén: Abszolút 1., N csoport 1. N csoport 6. és N 3. 1 helyezett párosok. Ez a jegyzőkönyv egy lezárt borítékban a célba érkezés előtt 20 perccel került átadásra a versenyigazgatónak. Ezt a listát a három Felügyelő állítja össze.
A technikai Felügyelő további két autót kért ellenőrzésre: N csoport 2. és N csoport 5. helyezett párosokat.

A végellenőrzésen az alábbi ellenőrzéseket végezték: turbó plomba, turbó jelölés, katalizátor, hátsó féktárcsa átmérő, szűkítő külső és belső átmérő, első fék-munkahenger dugattyú átmérő, hátsó fék-munkahenger dugattyú átmérő, lendkerék minimális tömege, szívócső megmunkálás, kipufogó cső max. átmérő
A végellenőrzésen minden autó megfelelt az előírásoknak.

A verseny közbeni benzin mintavétel ellenőrzése eredményének megérkezéséig illetve a kizárások utáni fellebbezések miatt az eredménylista, az érintett versenyzők helyezéseinek tekintetében ideiglenes.

 

Büki Ernő
Versenyigazgató

 

Ez a hír most jelenik meg 8323. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k