h i r d e t é s
Összes oldal:
710356638
Napi oldal:
106899
Jelenleg:
2600
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
208 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
196 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
190 |
4. |
Gách Bence |
|
175 |
5. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
174 |
6. |
Tóth Richárd |
|
167 |
7. |
Gönczi Dániel |
|
161 |
8. |
Csortos László |
|
157 |
9. |
Petrovszki Máté |
|
153 |
1. |
Thierry Neuville |
|
136 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
121 |
3. |
Ott Tanak |
|
115 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
92 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
91 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
63 |
7. |
T. Katsuma |
|
58 |
8. |
A.Mikkelsen |
|
29 |
9. |
Dani Sordo |
|
27 |
1. |
Hayden Paddon |
|
73 |
2. |
M.Franceschi |
|
63 |
3. |
Mads Ostberg |
|
53 |
4. |
Jon Armstrong |
|
25 |
5. |
S. Tempestini |
|
40 |
6. |
Miko Marczyk |
|
40 |
7. |
Oliver Solberg |
|
35 |
8. |
Georg Linnamae |
|
26 |
9. |
Andrea Mabellini |
|
28 |
1. |
Csomós Miklós |
|
122 |
2. |
Turán Frigyes |
|
103 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
96 |
4. |
Német Gábor |
|
85,5 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
6. |
Tóth Tibor |
|
71 |
7. |
Trencsényi J. |
|
56,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Osváth Péter |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Rongits Attila |
|
85 |
3. |
Bodogán F. |
|
82,5 |
4. |
Balla Tamás |
|
74,75 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
72 |
6. |
Kronome Ákos |
|
42,5 |
7. |
Cseri József |
|
37,5 |
8. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
9. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
50 |
2. |
Határ Attila |
|
35 |
3. |
Kerék Balázs |
|
31,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
96,5 |
2. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
6. |
Szetei Norbert |
|
37 |
7. |
Görög Péter |
|
35,5 |
8. |
Hauck Zsolt |
|
28 |
9. |
Strider Zoltán |
|
26 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
53 |
3. |
Bajusz Krisztián |
|
46 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
6. |
Kerekes Bence |
|
34 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
9. |
Oberling K. |
|
29 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
45 |
2. |
Nagy István |
|
27 |
3. |
Müller Roland |
|
24 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
45 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
28 |
3. |
Hankó László |
|
26 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Bolhából az elefántot… Ezzel a rövid sorral jellemezhetnénk a Botka Rally Team párosának első versenynapját a 40. Rally Islas Canaria futamon. Az ERC szezonnyitóján egy buta kis megforgás miatt végül egy tiszta gyorsasági szakaszt sem tudtak teljesíteni Botka Dávidék.
Az European Rally Championship idei első futama a gyönyörű, ugyanakkor szeszélyes időjárásáról híres szigeten került megrendezésre. A jól teljesített shakedown, majd egy apró technikai hibát hozó kvalifikációs futam után a rajtdobogóról bizakodva gurult le Botka Dávid és Szeles Péter.
„Tökéletes állapotban indultunk neki a napnak. Peti is és én is nagyon vártuk már, hogy végre versenyezhessünk az autóval.” - kezdte beszámolóját a pilóta.
„Az első szakasz nagyon trükkösnek ígérkezett, folyamatosan változott az időjárás. Mindenki próbálta kitalálni, milyen gumival lehetne a leggyorsabban végigmenni.”
A gumiválasztás tényleg hatalmas csatát hozott. A reggeli szervizben hatalmas volt a nyüzsgés. A csapatvezetők próbálták felmérni, hogy az ellenfelek milyen gumitaktikát választottak. El kellett dönteni, hogy az első, hidegebb aszfaltot és esetleg néhol vizes részeket hozó szakasz után a következő két, nagyon jó tapadással bíró gyorsaságira milyen gumikeverékkel és milyen pótkerekekkel induljanak neki.
„Mi jól döntöttünk, abszolút jó volt a választásunk, a megfelelő Pirelli keverékkel indultunk neki. Minden rendben volt, mindaddig, míg egy szűk részen megforogtunk. Nagyon kevés hely volt. Próbáltam ide-oda mozgatni az autót, de nagyon sok időt elvesztegettünk. És ami még ennél is rosszabb: a kuplung tönkrement. A következő két szakaszon végig csúszott a kuplungunk, a szervizparkba érve már egy teljesen összeégett tárcsát vettek le a srácok.”
A szervizből 13 perc késéssel, de tovább tudott indulni a legénység. Sajnos nem jutottak messzire.
„Már etapon be-bedadogott az autó. Tudtam, hogy valami jeladó hiba lehet, de nem tudtunk rájönni, hogy mi az. Elrajtoltunk, de 85km/h sebességgel ment csak a DS3. Végiggurultunk a gyorson, majd a következő tankoló zóna után megállt” - mondta fáradtan Botka Dávid az esti szervizparkban. „Hosszú keresés után megtaláltuk a hibát: valóban egy szenzorról szakadt le a vezeték. Még ott, az út mellett össze tudtuk annyira rakni, hogy lábon be tudtunk vele jönni a szervizbe”
Az esti szervizben a francia mérnök ’általános’ hibaként jellemezte a leszakadt kábelsarut. A csapat nem örült, de sokat tanult az esetből. A jeladó megjavítva, a versenyautó újra menetkész.
„Természetesen megyünk holnap a Rallye2 szabályok szerint. Tanulni akarunk! Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz” - összegezte Dávid.
A zárónapon tehát már nem a helyezésekért, hanem a versenykilométerek tapasztalatáért autózik a Botka Rally Team versenyzőpárosa.
Ez a hír most jelenik meg 3657. alkalommal
hírek • videók
European Rally Championship 2016
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|